Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey forum!

Sidder og snakker med en ven og vi kommer til at snakke om, om der findes noget RC der minder i rusen som kokain?

Og hvilke substanser findes der til erstatning for amfetamin?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Meth-amfetamin skulle have nogle af de samme "smooth" effekter, som kokain, så vidt jeg har hørt rundt omkring (det er dog ikke noget RC)

Til erstatning for almindeligt amfetamin, kan jeg anbefale 4-FA, som der også er en tråd om herinde et eller andet sted. Det er såvidt jeg ved stadig et lovligt RC.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Der findes et RC der hedder Ethyl-cathinone (eller E-Cat, Ethcathinone osv) det kan godt minder en smule om kokain IMO... Her er lidt om det http://en.wikipedia.org/wiki/Ethcathinone

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg synes e-cat minder rigtig meget om god koke, og så varer det et par timer længere end den ægte vare.

Toxik

Junior medlem

Okay, det ecat lyder da spændende må jeg sige, går ikk ud fra at man blir lammet af det li som med coke?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Snitte skrev:
Okay, det ecat lyder da spændende må jeg sige, går ikk ud fra at man blir lammet af det li som med coke?

Er det vigtigt for dig at opleve bivirkningen lokalbedøvelse i ansigtet? Det har jo intet med selve opturen at gøre.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes ikke ethyl-cathinon minder specielt meget om kokain.

Kokain (i ordentlig kvalitet og ordentlige doser) virker opkvikkende og jeg får en følelse af intellektuel klarhed, skærpede sanser og "alertness".

Ethyl-cathinon bliver jeg mindre opkvikket og anspændt af og det gør mig samtidig lam/beruset - lidt ligesom BZP eller meth i høje doser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Zarathustra skrev:
Ethyl-cathinon bliver jeg mindre opkvikket og anspændt af og det gør mig samtidig lam/beruset - lidt ligesom BZP eller meth i høje doser.

Lige præcis. Syens det er en halv kedelig ubehagelig rus.

Junior medlem

Nej overhovedet ikke, men da bar meget rart at vide hvordan det virker, måske folk skulle skrive noget om doser, da der er lidt uenighed!

Medlem

Der kan vel blandes lidt lidokain i, hvis man ønsker den lokalbedøvende effekt. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle her: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=278421

påpeger at MDPV har en effekt lignende kokain på nogen. Det er self forskelligt hvad folk synes.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Ethyl-cathinon. tættere på kan man endnu ikke komme.

For folk der ikke har særlig meget erfaring med kokain, føles rusen fra henholdsvis Ethyl-cathinon og kokain meget ens. Gamle rotter kan til gengæld godt lugte forskel på salat og bacon.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Snitte skrev:

Der har været nogle forsøg, hvor folk ikke kunne mærke forskel på amfetamin og benzylpiperazin (BZP) - doserne af benzylpiperazin er dog langt højere.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Adhoc skrev:
Snitte skrev:

Der har været nogle forsøg, hvor folk ikke kunne mærke forskel på amfetamin og benzylpiperazin (BZP) - doserne af benzylpiperazin er dog langt højere.

Jaeh, men benzylpiperazin er kommet på Listen over Euforiserende Stoffer, liste B (ligesom amfetamin), punkt 26A, så der er vist ikke så megen fidus i at substituere der.

Medlem
Brugeravatar

Snitte skrev:
Nej overhovedet ikke, men da bar meget rart at vide hvordan det virker, måske folk skulle skrive noget om doser, da der er lidt uenighed!

I milde doser er det en god snakke-opkvikker (100mg - 150mg).
Syns ikke man skal tage mere end det, man får næsten kun bivirkninger.

Og så synes jeg, at det minder mere om amfetamin ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare for at tilføje til topictitel, synes jeg bestemt MDPV bør nævnes som et RC der minder om kokain :) Nu har jeg ikke prøvet ethylcathinone, så skal ikke kunne sige hvordan det er iforhold til. Men MDPV er et rigtig lækkert lavdosis-produkt, der også varer længere (Vil skyde på 1-2 timers coke-rush, og derefter 3-4 timers amfetamin-lign stimulering)

Mine doser har været 5-7mg ved disse erfaringer.. alt over giver somregel bare rastløshed og jaw tension :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Electric skrev:
Bare for at tilføje til topictitel, synes jeg bestemt MDPV bør nævnes som et RC der minder om kokain :) Nu har jeg ikke prøvet ethylcathinone, så skal ikke kunne sige hvordan det er iforhold til. Men MDPV er et rigtig lækkert lavdosis-produkt, der også varer længere (Vil skyde på 1-2 timers coke-rush, og derefter 3-4 timers amfetamin-lign stimulering)

Mine doser har været 5-7mg ved disse erfaringer.. alt over giver somregel bare rastløshed og jaw tension :)

Der er ellers generel enighed blandt mange brugere af MDPV om, at det er et lortestof uden lige. Blandt andet: Det giver ikke en tilfredsstillende virkning, lige meget hvor lidt eller hvor meget du tager. Det kan bare ikke opnås med stoffet. Alligevel giver det cravings i stil med kokain, så de fleste føler, at de SKAL tage mere af det, selvom det egentlig ikke er til at nyde rigtigt. Som en person har beskrevet det: "MDPV er som at få at vide, at du har vundet en sportsvogn i Lotto, men lige før du indkræver den, får du at vide, at du ikke får den alligevel." Jeg har kun prøvet det meget lidt, har holdt mig fra det, fordi det bliver beskrevet så dårligt - det skulle også give nogle forfærdelige nedture bagefter og have høj anledning til psykoselignende tilstande. Kan du selv genkende noget af det her, hvis du har taget mere af det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Electric skrev:

Der er ellers generel enighed blandt mange brugere af MDPV om, at det er et lortestof uden lige. Blandt andet: Det giver ikke en tilfredsstillende virkning, lige meget hvor lidt eller hvor meget du tager. Det kan bare ikke opnås med stoffet. Alligevel giver det cravings i stil med kokain, så de fleste føler, at de SKAL tage mere af det, selvom det egentlig ikke er til at nyde rigtigt. Som en person har beskrevet det: "MDPV er som at få at vide, at du har vundet en sportsvogn i Lotto, men lige før du indkræver den, får du at vide, at du ikke får den alligevel." Jeg har kun prøvet det meget lidt, har holdt mig fra det, fordi det bliver beskrevet så dårligt - det skulle også give nogle forfærdelige nedture bagefter og have høj anledning til psykoselignende tilstande. Kan du selv genkende noget af det her, hvis du har taget mere af det?

Kort sagt: Nej.
Jeg synes stoffet er yderst tilfredsstillende i dets virkning, rigtig klar og lækker rus. Jeg kan dog nikke genkendende til at man godt kan få cravings når euforien er ved at ebbe ud, men jeg tyr til at tænke "Nå, det var meget rart, det må jeg gøre igen en anden dag." Altså ikke ustyrlige cravings, hvor man bare ikke kan lade ligge i skuffen.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen nedtur på stoffet, så det er faktisk lækkert nok - selv efter en dag hvor jeg sniffede en del redoseringer, bare for at se hvor "højt" jeg kunne komme ved 3-5 små redoseringer efter hinanden. Det var rigtig lækkert, og var påvirket størstedelen af en dag. Søvn var heldigvis ingen problemer om natten. Da stoffet er en særlig kraftig stimulans, skulle det dog ikke undre mig, hvis man kan udvikle psykosesymptomer efter langvarigt gentagent forbrug, eventuelt med større doser pga. tolerance.

Da doserne som sagt er så små, kan stoffet også være særligt farligt mht. til dosestørrelse :!:

Af positive (Nogle er måske neutrale, i folks øjne) sider kan jeg sige:
Ingen pupilforstørrelse
Ingen påvirkning som sådan - du er klar i hovedet.
Kan virke som 'opkvikker' i 2-3mg doser, uden nogen særlig eufori.
Har ikke samme 'arrogante' side som kokain.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]