Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Hej Psy.

Jeg er interesseret i at vide, hvilke psykedeliske planter, man kan finde i den danske natur, hvor man kan finde dem og hvornår? Evt. effekt?

Selv har jeg kun kendskab til svampen Spids Nøgenhat, som kan findes på kreaturmarker, til efteråret.

Del jeres viden! :)

M.v.h.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Der findes et par andre svampe som også indeholder psilocybin men ikke i samme mængder som SN, og visse af dem har lookalikes som er giftige. Der er også Rød fluesvamp som indeholder muscimol og ibuteinsyre. Amanita Pantherina er indeholder samme som Muscaria, med er ca. 5 gange så kraftig. Hvid og grøn fluesvamp er dødeligt giftige.

Så er der jo natskyggerne som nybegyndere skal holde sig langt fra.

Derudover er der nogle planter der indeholder DMT. Har kun effekt taget sammen med en MAOI, som stepperude...

læs mere her: http://home8.inet.tele.dk/larri/HALU/HALLISTE.HTM

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Halugenlampe skrev:
Der findes et par andre svampe som også indeholder psilocybin men ikke i samme mængder som SN, og visse af dem har lookalikes som er giftige. Der er også Rød fluesvamp som indeholder muscimol og ibuteinsyre. Amanita Pantherina er indeholder samme som Muscaria, med er ca. 5 gange så kraftig. Hvid og grøn fluesvamp er dødeligt giftige.

Så er der jo natskyggerne som nybegyndere skal holde sig langt fra.

Derudover er der nogle planter der indeholder DMT. Har kun effekt taget sammen med en MAOI, som stepperude...

læs mere her: http://home8.inet.tele.dk/larri/HALU/HALLISTE.HTM

Tak for det og tak for linket til den side - den er rigtig god, dog lidt uoverskuelig, men tak! :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Dog skal du ikke lytte til alt sten larris siger, vil jeg lige påpege.
Mest for din egen skyld, så du ikke kommer til at ryge/indtage en masse ulækre ting, som højest giver placebo effekt eller fysisk ubehag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Svampe er ikke planter.
Der findes en masse psykoaktive planter, heriblandt natskygger, som ikke er helt gode at lege med.¨
Bittersød natskygge har jeg spottet et utal af steder, netop nu.

Men tjek Steens bog.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Godt spørgsmål! Jeg synes selv det er hyggeligt at finde tingene selv i naturen. Det er noget helt særligt. Der er selvfølgelig Papaver somniferum, søvndyssende valmue som indeholder opium. Den kan findes en del forskellige steder, dog ikke at forveksle med alm. korn/markvalmue som kan kendes på at den er meget tyndere og har et smalt, højt, ovalt hoved med helt røde blomster.
The real thing har som regelt lyserøde blomster men kan findes i adskillige andre farver.
Billede
Det er de 2 jeg bedst kender til som garanteret har en virkning, ellers er der som førnævnt Spids Nøgenhat og Rød Fluesvamp.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kan man egentlig brygge en dansk ayahuasca kun ved brug af ingredienser fra den danske natur? Med fx. rørgræs + stepperude?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Drupe skrev:
Kan man egentlig brygge en dansk ayahuasca kun ved brug af ingredienser fra den danske natur? Med fx. rørgræs + stepperude?

Citat fra Steen Larris vedr. Rørgræs:
"Foruden DMT indeholder planten gramin, der iflg. Rätsch er giftigt. Et forsøg med 60 g Rørgræs og 3 g stepperude-frø har iflg. litt. givet en ubehageligt giftig blanding.
Rätsch foreslår: De tørrede blade findeles eller pulvariseres, blandes med vand (gerne i en el-mixer) til en grød, gøres sur med eddike(syre), og koges forsigtigt ind til en tjæreagtig masse."

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Lidt off topic:
Er det ikke kun rødderne fra rørgræs der indeholder DMT ?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg kan ikke lige svare på det med rørgræs . mææn hva kan man bruge Corydalis lutea, Gul lærkespore TIL ?? kan man få nogen virkning af en art af den plante ?? svaleurt er kedelig, syntes kun man kunne mærke det, hvis man røg hash oveni at man havde røget svaleurt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja Corydalis er i samme familie som opiumsvalmuen (papaveraceae), dog indeholder den svjv ingen morfin, kodein eller narkotin. Den er i hvert fald afslappende. Har været brugt i traditionel kinesisk medicin som bedøvelsesmiddel. Jeg havde en kæreste som tog planten mod menstruations smerter som efter hendes mening var meget effektivt. Så hvis du døjer med lidt periodesovs der gør avs, så er der i hvert fald en chance for tilfredsstillelse der whatsoever. ;) Ellers synes jeg den er meget behagelig både som te og røg. Steen Larris fortæller dog at han synes den virker ætsende når den drikkes. Jeg synes ikke det er så slemt og heller ikke farligt.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

kunne det måske prøves at mixe noget tjald med i for at fremhæve Corydalis lutea, Gul lærkespore Rusen ??nogen der har erfaringer med det . det virker sten sikkert med svaleurt + tjald = en meget lækker rus :D og hva del af planten skal man ryge ;D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil jeg mene du sagtens kan give dig i kast med, der er ingen fare for at de fremhæver hinanden ubehageligt da THC ikke påvirker de opioide recptorer. Jeg har hørt en del tale godt om kombinationen rundt omkring på nettet.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

så skal det da af prøves :D nogen der kan fortælle om rusen på lærkespore

Junior medlem

InnerNetExplorer skrev:
Ellers synes jeg den er meget behagelig både som te og røg.

Hvordan laver du det med the? Fandt lige en god bunke af dem.. Så kunne godt lige bruge lidt hjælp, skal den være tør hvis den skal i the? Kunne du evt. post en lille guide til hvordan og hvor ledes? :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

så mangler man bare svar på hvad del af lærkespore planten man skal bruge ?????????

Junior medlem

Budha skrev:
så mangler man bare svar på hvad del af lærkespore planten man skal bruge ?????????

Har læst mig frem til at hele planten kan bruges, dog skal du lade roden være, da den, som en eller anden herinde har nævnt en gang, kommer igen næste år :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

tak for svaret ,, peace :D

Junior medlem

Budha skrev:
tak for svaret ,, peace :D

Laver du det til røg eller the?

Prøvede idag og smide en håndfuld friske i icetea og satte det til og simre på komfuret i 10min, siede planteresterne fra og smagte på det. Tog en slurk af det og hældte resten ud, da det seriøst "brændte" i min hals/gane. Så venter på InnerNet kommer på med en guide/opskrifte til og lave det til the. Da jeg ikke har mulighed for og lave det til røg må jeg nøjes med théen :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jeg tørre helle lortet og laver det til mix og ryger det på tjubang eller bong også skal der fyrres en god stor joint bagefter :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]