Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg har fuglt mine hampplanter nøje fra de var små i år til de viste køn til blomstring!

Jeg har lige opdaget at en "tidligere" hun plante har efter en lang blomstring begyndt at udvikle HAN blomster, altså de kendte små sække der udfolder sig og drysser pollen ud? den har bestøvet sig selv nu og er (uden at jeg har bemærket det) begyndt at udvikle frø?

Det her er rigtigt! - jeg har dyrket planter i 4-5 år så jeg kan sagtens kønsbestemme en plante og ved en del omkring behandling og dyrkning, MEN det her har jeg aldrig set så tydeligt før??

Hva gør jeg? Hva betyder det? Jeg er blank... jeg troede ikke planterne kunne være tvekønnet?
Er det en mutation, eller noget planterne gør hvis der ikke er en hanplante i nærheden til at bestøve den?

- delysid - den forvirret.

Dedikeret medlem

Det er bare en hermafrodit og er faktisk ikke så sjældent igen. Jeg ville smide den ud, da den kan bestøve sig selv og andre hunplanter - hvilket du vel ved hvad betyder. Har en kammerat der klippede nosserne af sin og lod den stå, den fungerede godt og det blev hans mest produktive plante så meningerne er delte.

Medlem
Brugeravatar

Planten er jo næsten helt færdigt blomstret...

Jeg kunne måske bare høste lortet nu og så hænge det op? det lugter ihvert fald meget stærkt.. synes 70g weed ville være en spild at smide ud? :)

Men jeg har jo ikke set det her før... så må jeg ha været heldig i mine tidligere år.

Moderator
Brugeravatar

Tror jeg ville nappe hanblomsterne af (hvis de kun er i et begrænset omfang) og holde øje med dén til den er blomstret færdig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Jeps, det er en hermafrodit. Som BisMann siger, er der kun et par hanblomster, så pil dem af. Hvis der er mange, så høst den nu. Men under alle omstændigheder, hold godt øje med planten!

Medlem
Brugeravatar

Fedt.. jeg regner med at høste lortet tror ikke det kan kontroleres... ville egentlig gerne have nogle frø med alligevel.. men de frø som den så laver? Vil de genetisk være kodet så de alle samme bliver herafroditer? Det ville være nedern.

Moderator
Brugeravatar

Yeh, der er en større sansynlighed for at planterne fra de frø også bliver herma'er desvære. Det ville i hvert fald være lidt ærgeligt hvis dit 4-års avlsprojekt skulle ende med en bunke hermaer.

Medlem
Brugeravatar

ja for en i ********* !!!!!!!!!!!! men hema'en kom først til kende MEGET sent.. altså fra april til for en uge siden
så jeg tager chancen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Delysid skrev:
ja for en i ********* !!!!!!!!!!!! men hema'en kom først til kende MEGET sent.. altså fra april til for en uge siden
så jeg tager chancen :)

jeg mener bestemt ikke det har noget at sige for frøende hvornår den blev herma, er faktisk ret sikker på det bliver ligeså stor canche for hermaer ud af de frø, som hvis de havde været herma fra starten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Delysid skrev:
Fedt.. jeg regner med at høste lortet tror ikke det kan kontroleres... ville egentlig gerne have nogle frø med alligevel.. men de frø som den så laver? Vil de genetisk være kodet så de alle samme bliver herafroditer? Det ville være nedern.

Det er næste 100% sikkert at det bliver ført videre. Så medmindre det kun er et par nosser, der er til at styre, vil jeg anbefale og fælde den nu!

Har du mange andre af den samme sort, som ikke viser herma tegn?

Medlem
Brugeravatar

Ja den er høstet nu. De andre har ikke vist tegn på herma og mængden af hanblomster var lidt mere end bare et par blomster. Men det var tilgengælder heller ikke hele planten der var dækket i det. Jeg tror jeg planter de frø jeg nu får ud af det næste år og ser hva der sker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjah, jeg ville altså investere i lidt andre frø, end dem der kommer ud af herma planten. Hermie gener er ikke noget man bør avle på.. ;)

Medlem
Brugeravatar

Det kan du have ret i :)

Jeg ser om jeg kan skaffe nogle andre :) de her har bare vendet sig meget godt til det danske miljø

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]