Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
nogen der så det? ret skræmmende efter min mening.

er det derfor nogle unge mennesker begynder med drugs? helt ubevidst, for at komme væk fra mainstream, for 10 år siden var det noget lettere, lidt aparte og så var man der, altså ikke mainstream, nu er den aparte/grove/hardcore stil blevet mainstream, søger unge mennesker så længere ud, og er det derfor flere og flere unge tager drugs?

selvfølgelig er der mange der vil forsvare sig med at det er for at udforske sig selv, hvilket er helt fint, men mon ikke der et eller andet sted er noget om det.

unge mennesker søger identitet ved at gøre unikke ting, ting som andre ikke gør, det er det der bliver udnyttet af de store kommercielle firmaer til at tjene penge, vil jeg en dag kunne tjene penge på at sniffe streger og ryge fede foran et MTV kamera?

bare en lille brainstorm

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg tror desværre mange unge tager drugs pga. det er blevet mainstream! Måske en dag vender det hele, og man er outkast hvis man ikke tager dope og man er helt mainstream hvis man gør det, en vild tanke - men realistisk...hvem ved hvad fremtiden bringer?

Insane psychedelia user!

He he, jeg hadede dope i gamle dage men så læste jeg om svampe og synes det lød sjovt og abeselut ikke mainstream, tværtimod rigtigt lamt, så det måtte prøves...og jeg tar ikke dope for at folk skal se op til mig eller for at være sej...

Medlem

hehe...jeg har altid været interresseret i psykiske spisdsfindigheder, efter at have læst alle Brett E. Ellis' bøger besluttede jeg mig for en debut...coke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

jeg tror egenligt de fleste tager dope og drikker fordi hvorden er så fucked up i sig selv at det er en måde at komme væk fra alt og slippe for at bekymre sig om verden.

som hvid sjokolade sagde:
vi lever i en fantasi af realiterter
og
men jeg kan ikke overskue det så jeg ryger det jeg har har

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg må nu sige at jeg tage drugs for at slippe væk, men ikke på den måde som nogle måske tror.
Jeg ser det ikke som noget negativt når jeg siger slippe væk, for der er sq ikke noget federe end at bare forsvinde ind i sin egen verden, og ikke tænke på at man skal lave lektier søndag eller at hende man nu er vild med er vild med en af ens venner
(bare et eksempel ;o)

Og jeg kom sq også ind i drug miljøet fordi alle (mange) sagde at det og det var fedt, så om det mainstream eller ej, er jeg sq egentlig ligeglad med, jeg doper mig lige meget om det er in eller out, stoffer skal der sq til!
Damn lød lidt som Elven i sidste sætning!

[ 03 Oktober 2001: Besked ændret af: Liquid ]

Jeg er osse en sygdom der smitter ved mindste kontakt af nogen art - men sådan er det jo bare - et eller andet sted lød det for fucked - men jeg tror det er sådan - men jeg tror aldrig at stoffer bliver mainstream - der vil altid komme et eller andet vildere end mainstream - læg mærke til at alle stilarter bliver mere og mere ekstreme - til sidst der ligner verdenen et sted med så meget induvidualitet at man ligefrem kan kalde det for et totalt unikt sted at være - alle folk ville have deres total egne personlige stil og ville kunne acceptere alle for dem de er - dermed slipper vi osse for lort og pis imellem de mange stilarter, som der jo faktisk er de fleste steder - der er dog nogle som der er ved at fatte at alle er lige meget værd - det syntes jeg at det er fedt - eller osse vælger jeg bare ikke at se alt det badshit som der måske sker - whatever - den verden jeg lever i er ihvertfald semi-ok - man kan altid lave en ændring eller to - det skal man kan - elllers ville man begynde at kede sig - damn - jeg er så hamrende skæv - der var nogen der fik weekend idag - lederene skulle på kursus - så de næste par dage står i svampens tegn - fuck det bliver genialt - der kommer nok nogle filosofiske tanker og sådan - keep on trippin out there - har helt glemt hvad det her topic handlede om - men det var noget med stoffer og mainstream - og unge der gør noget for at forandre sig fordi alt andet er direkte til - well - det er sådan - og det er vel fedt nok - bare man får sit dope - så holder det - Mine fede og Mine Halluer - sådan er det...............

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg så det program mens jeg var megastoned... Utroligt rammende rapport om hvordan tingene foregår i dag..

"Hvis unge gjorde oprør imod mainstream, ville deres oprør blot blive researchet, markedsført og solgt tilbage til dem".

Nedtur.. :/

/Tias

Insane psychedelia user!

Fuck det pludselig er det på mode at være punk, så køber du lige en trøje hvor der står anarchy på og køber et eller andet med spikes også er du rigtig sejt men aner ikke en skid hvad du står for...fuckin looser crap popkultur!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jens er en 16 årig (punker) en form for fashion ? da jeg var 15-16 havde jeg oxo hanekan og alt udstyret man nu har som punk/autonom og det var sku da oxo skide skægt at værer sår hamrelam sammen med gutterne og racere nørrebro men set i bakspejlet var de sku da fashion sår hvad med dig har du selv skabt en stil eller er du en medløber hilsen doeneg

Insane psychedelia user!

Hey jeg fandt ud af at punk var fed musik og jeg altid havde skulle skilde mig ud fra flokken så det kom sgu bare helt naturligt, like- der går et par metalheads i min klasse men rendt stilmæsigt er de ret poppede og det var vist også mig der "importerede" mettalen.

Dedikeret medlem

Hvornår er ens tøjstil poppet?? Skatere går da i det samme tøj alle sammen, er de også poppede??

Insane psychedelia user!

Skater går i skatertøj, like det er en subkultur, de gør det fordi de er skatere, det er bare det der er fedest at skate i

nogle folk går i det tøj der lige er populærst at gå i og ændrer hele tiden stil.

Dedikeret medlem

-like- (for at bruge det der lamme popudtryk som ER indførte - minder om en poptøs der står og spiller smart og gumler stimorol [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]) er man pop fordi man går i det tøj som ens venner går i?? Lige nu er det populært (i min kreds) at køre den stilede-stil med skindjakke, stilet tøj og pæne sko (hvilke faktisk er mulige at danse i) - og det går jeg i!! Er jeg så pop fordi jeg går i det samme tøj som de andre?? Og fordi jeg måske skifter stil?

Jeg har da på et tidspunkt gået i de der store kassebukser, men aldrig Subwear-tøjet (selvom det er fedt) - men skiftede fordi den stil ligesom var begyndt at blive for wannabe agtig, selvom jeg var med fra starten!! Flere af mine venner skiftede også langsomt, ligesom jeg gjorde, men ikke pga. dem, men fordi jeg selv syntes at stilen var blevet lidt for mainstream! Gør det det så mig til en subkultur eller hvad?

Definer pop? - er man pop fordi man kan li hvad naboen også kan li?

Jeg ville sige at skatere var lige så poppet som alle dem der render med buffalo (selvom det er fadet meget ud) - der er jo ingen forskel på et par Vans (eller hvad de skatermærker hedder) sko eller et par Buffalo -like-!

[ 07 Oktober 2001: Besked ændret af: n_dk ]

Medlem

hvad er poppet? for mig er det når man tager i byen, og hvis man så bare ser én der har det samme tøj på som en selv, ja så er man poppet...efter min mening.

ikke-poppet er alt det der aldrig bliver snakket om, men bare er så fedt at det hviler i sig selv.

[ 08 Oktober 2001: Besked ændret af: Ax/Chill ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg går sgu bare i tøj!

Ax sagde det for mig - poppet er når man ser en anden person i det samme tøj som en selv - bare det er de samme bukser så er det pop - jeg er holdt op med at tage min hvide buffs på i skole fordi der er en mere der har et par - så er det ikke fedt mere - nu skal jeg ud og finde en anden sindsyge farve for at kunne tage min buffs på - velvidende om at der ikke er andre der har et par magen til...

Dedikeret medlem

Fair nok! Jeg har det selv på samme måde, kalder det bare ikke POP, men bare wannabe-me [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Tror POP er et misfortolket ord!

Insane psychedelia user!

Like- ting kan være poppet, ligesom pop er musik, like populær musik, like du går i tøj der er populært, like for no reason betaler du massevis af penge på et par bukser fx. fordi mange går i bukser som dem = No individuallity og støtte til kapilisme....og jeg går i lidt af hvert, inc. skatertøj, men popdreng nix....

og det der like og ligesom....er 2 ord som ham Elven Raveren bare har givet mig på hjernen!

og som han er holdt op med at bruge - fordi folk bruger dem nu - det er squ ikke fedt - det var min måde at snakke/skrive på... DAMN jeg smitter squ *lol*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]