Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 18:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
[iframe]http://politiken.dk/indland/article567191.ece[/iframe]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nej det passer ikke....

De HAR tabt..

Har aldrig været nemmere at skaffe hash overalt, selv i små byer
Der bliver solgt ligeså meget tjald på Staden
Nogle grupper slås om hashmarkedet i Kbh og bruger heftige metoder...
Der er blevet brugt utrolig mange penge på kontrol, lønninger og patruljer

Det var det de fik ud af offensiven på Staden... Mere, bedre og billigere hash til alle :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Utroligt de ikke giver op. Det er en kamp de aldrig kan vinde. Gør thc lovligt på staden og hold det der. så er problemerne ihvertfald mindre i kbh. Mener jeg faktisk også en politichefe engang brugte som argument, at det var nemmere at styre hvis alt hash salg var på staden.

Har vi ikke en lov der skal forhindre politikerne i at have indflydelse på politiet. Er nemlig af den opfattelse at mange politifolk syntes det er spild af tid at jage folk der bruger blød "narko", Men at politikerne(dem der lever i deres egen lille idyliske verden) tror det er muligt at få folk til at ryge hash ved at sige det er farligt og derfor presset politiet til unødigt og ligegyldigt arbejde.

Mvh mikkel

Site Webmaster
Brugeravatar

Chefpolitiinspektør Per Larsen skrev:
Det er rigtigt, at forbruget er som førhen, men vi mener at have vundet første halvleg ved at have lukket hashmarkeder.

Hvad mener han med det? Hvad er det de har lukket? Staden står uberørt efter boderne blev fjernet, det gjorde ingen forskel, salget foregår uberørt og i lige så stor stil. Måske gjorde det at bagmændende, fik øjnene op for at sprede sig mere ud i byen i hashklubber og salg på gaden. Det er vel ikke ligefrem en sejr.

Chefpolitiinspektør Per Larsen skrev:
Nu skal vi i gang med anden halvleg, hvor vi går efter banderne, der står bag det her

Nu skal i igang med at gå efter dem der står bag? Hvem var de så efter da her?

Søren Thide skrev:
Politiet siger, at man går efter de store bagmænd

Politiet har intet opnået. En sejr for begge side kan kun være dekriminalisering.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
DoYouSpeakWak?? skrev:
Har vi ikke en lov der skal forhindre politikerne i at have indflydelse på politiet. Er nemlig af den opfattelse at mange politifolk syntes det er spild af tid at jage folk der bruger blød "narko", Men at politikerne(dem der lever i deres egen lille idyliske verden) tror det er muligt at få folk til at ryge hash ved at sige det er farligt og derfor presset politiet til unødigt og ligegyldigt arbejde.

Lov og lov er vel så meget sagt, vi har et demokratisk princip der hedder tredeling af magten, egentlig skidefornuftigt princip imo, hvis ellers folk bare var bevidste om det, troede på det og der blev sat fokus på vigtigheden af det, så ville politikerne nemlig ikke turde at gøre som de gør.. Så ville de kunne klandres for at være udemokratiske og magtliderlige... Kend din plads politiker!!!

Men sådan er det når man har majoriteten i ryggen, så er smag ligepludselig hævet over lov og der bliver set igennem fingre med bevidst frifortolkning af det vi ellers går og banker hinanden i hovedet med, som ubøjeligt.... Målet helliger ligepludselig midlet og hvad pøblen ikke ved har de ikke ondt af!!

Relativistisk båthorn

At policen taber narko-krigen er godt. Det er en klar sejr for den personlige frihed.

Det er skandaløst at nogen mener de må bestemme over andre's kroppe. Hvis man begyndte at sige kvinder feks ikke måtte få aborter mere, eller at koner ikke måtte la' sig skille fra deres mænd fordi mændene bestemte over kvinderne's kroppe (som man blaa gør i muslimske iran, et land som vesten udskælder meget), så ville de fleste danskere sikkert sige rend og hop.

Man ejer sin egen krop. Betingelses-løst. Og det gælder både kvinder og narko-brugere.
Og enhver der forsøger at påtvinge sig en's krop, og udsætte den for Ufrivillig tvang, er terrorist. Og terrorister ska' som bekendt bekæmpes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jel@ Du stiller det forkert op. For det er jo ikke selv forbruget, men den organiserede kriminalitet, som vinder over "policen". Jeg er klar over at de to størrelser er uadskillelige, men jeg mener nu stadig, at man bør afskaffe den kriminelle undergrund.
Desværre kan dette ikke gøres, udelukkende med magt (politi), og desværre løses ingen problemer, ved at en af siderne "vinder".

Man bør fokusere på legalisering, eller lign. imo.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Andre end mig der hørte Line Barfoed sige, at i henhold til kampen om hash, så hun ingen andre udveje end at staten tog kontrol med hashsalget, på lige fod med alkohol salget. Så det på DR update.
Det var da endelig et ordentligt debatemne, lad os høre mere om det :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
http://ekstrabladet.dk/112/article1056721.ece

:roll:

Medlem

Halugenlampe skrev:

Jeg føler med alle jer københavnere :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hurby skrev:
Halugenlampe skrev:

Jeg føler med alle jer københavnere :(

I det mindste bliver de advaret, det er da kun godt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Altså, det er vel okay med visitations zoner. Her er trods alt tale om "bandekrig", med skyderier på åben gade m.m. Helt i orden at politiet markerer sig, og dæmmer op for de åbentlyse "uroligheder", hvis sådanne findes.
Det er vel hovedsageligt folk fra det kriminelle miljø, som vil blive chikaneret. Ps. jeg hader at blive visiteret. Man føler sig ydmyget og umyndiggjort.. eller, man ER umyndiggjort.

Relativistisk båthorn

@Paul Muad Dib; jeg går helt klart også ind for en fuld legalisering af narko, ingen tvivl dér.

Men når jeg er glad for at narko-markedet ikke ka' standses af politiet, så er det naturligvis fordi jeg mener narko skal være tilgængeligt for enhver der selv ønsker det. Og det med eller uden myndighederne's hjælp.

Det har for mit vedkommende intet med bande-krig at gøre. Jeg så helst at enhver virksomhed eller forretning ku' drive legal virksomhed på dette område. Bande-krigen skyldes jo også formentlig primært at narko er Ulovligt, og ville derfor lettest ku' standses gennem en legalisering af narko.

Men at politiet ikke ka' standse narko er for mig Ubetinget positivt. Min krop er min ejendom, ikke politiet's eller staten's.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk nu at de ikke må lede efter narko, kun våben. Så lad være med at kaste klumpen i hovedet på dem hvis de spørger ;)

Jeg har ikke noget imod visi-zoner som sådan, udover at det er møj-irriterende at man skal være vidne til/blandes ind i det bare fordi man henter smøger i kiosken... "Heldigvis" slæber de tit folk over i strip-zonen ved staden, jeg har for mange gange set folk lufte anus midt på gaden...

Medlem

ahhh expert den er godt nok grov syntes jeg. Det kan de da ikke tvinge en til, midt på åben gade var?

Jeg ville hvertfal nægte det, det er sku og gå over mine grænser!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Du skal gøre som politiet siger" :roll:

Ellers får du bank og kommer med på stationen ;)

Det kan jo være du har gemt en joint oppe i rektum. Så Bendt Betjent med den lange gummihandske kan finde på at lede alternative steder... :(

/edit: Kan da også huske Krølle fra Staden (fra Tonsvis Af Hash bla.) der strippede efter anmodning fra ordensmagten midt på prinsessegade tror jeg det var, hvorefter han blev sigtet for blufærdighedskrænkelse... Fuck de svinske unge pansere, ind med de gamle ællinge-betjente!

Medlem

okay det syntes jeg godt nok lyder vildt. Jeg troede kun de måtte tjekke en i protus hvis det var på stationen. Jeg ville sku nægte midt på gaden. Men held og lykke til den betjent der skal igennem alle de røvrebs :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ahh ok jeg tror ikke de rektal-undersøger dig på åben gade, men at blive bedt om at tage alt tøjet af er ikke så unormalt.

Relativistisk båthorn

Er der nogle regler om hvor koldt det minimum må være når de beder folk smide alt tøjet? At stå nøgen midt om vinteren i frost ka' jo være skadeligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
Er der nogle regler om hvor koldt det minimum må være når de beder folk smide alt tøjet? At stå nøgen midt om vinteren i frost ka' jo være skadeligt.

Du kunne jo undersøge sagen nærmere :google:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]