Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Denne artikel er ikke om stoffer, men den er relevant i forhold til den problematik som psychedelia.dk osv. arbejder med... på godt og ondt.

Den handler om hvordan fordomme og holdninger spilder ind, i forhold til selektiv accept af fakta.
Bl.a. kan det tildels forklare hvorfor "anti-narkotika" kampagner ofte virker direkte idiotiske, og hvorfor den offentlige debat er styret af ekstreme modsätninger, som uanset hvor gode argumenterne er, ikke kan enes. Samtidig kan det også forklare den overromantisering af rusmidler/benägtelse af misbrug som en gang i mellem forekommer blandt brugere.

http://www.msnbc.msn.com/id/11009379

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fint emne, men det hører ikke hjemme i medieforumet, da det netop ikke omhandler stoffer. Flyttet til videnskab.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg synes for det meste at folk mister respekt, interesse og tro på hvad folk siger/skriver hvis de gentagne gange hører/læser noget der består af 30% crap eller mere... Det gør jeg ihvertfald og har observeret det hos mange

Hvis man kommer med nogle ordentlige argumenter og fakta som personen kan relatere til er der meget større chance for at personen forstår og tager det til sig, vi er alle lidt forskellige, nogle mere end andre og tit skal tingene forklares på en anden måde.
Desværre er der en del der viser sig komplet afviselige overfor ethvert argument selvom det er nok så godt, disse personer holder jeg mig normalt fra da det tit er en krig at komme til bare tilnærmelsesvis enighed om noget som helst.

Men spændende artikel, det er jo også underligt at folk bare vil tro på 25 år gamle mund-til-mund myter. Hvis tilpas mange mennesker tror noget forkert bliver det ligepludseligt sandt :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]