Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey godtfolk.

Første post i dette forum med min nye bruger..
Fik min gamle bruger slettet, da jeg selv ønskede det, men nu er jeg tilbage!

Tre gode kammerater og jeg, er ved at arrangere en tur til Amsterdam i uge 42, det bliver nok fra mandag til fredag..

Ingen af os har været dernede før, og vi tager sgu nok bare en bil og tøffer afsted derned tidligt mandag morgen :D

Er der nogle af jer, der kan bistå med nogle råd til sådan en tur, der må være nogle herinde der har været afsted før..

:gud:

Phøhø

Det kan simpelthen være alt, lige fra en smutvej for at se noget flot natur på vej derned, nogle gamle monumenter fra krigen, eller bare hvilke(n) coffeeshops i foretrækker, og hvorfor..

Just hit it, der er alligevel et par uger til at vi skal afsted!!

På forhånd tak

Go' ryger!!

Medlem

Start ud med at købe et klippekort til sporvognene. Sporvognssystemet er ret smart og nemt, når man først har gennemskuet det.
Er i helt lost, skal i ikke være bange for at spørge. Folk i Amsterdam er generelt rigtig flinke og hjælpsomme :)

En sightseeing gennem Red Light kan også anbefales. Du vil blive forbavset over, hvor hotte pigerne i vinduerne kan være :P

For 50 euro kan du desuden blive overmandet af en tarvelig stripper på Moulin Rouge, og blive nærmest tvunget til at spise en banan fra hendes stinkende skræv. Good times!
Gå dog ikke derind hvis du er sart ;)

Af coffeeshops, valgte vi bare hvad der var i nærheden og så hyggeligt ud. The Doors, skulle dog være et rigtig godt sted, vi ikke nåede at tjekke ud.
Glæd dig til at se de forskellige coffeeshops menu-kort. Det er næsten umuligt at vælge, da der er så mange top notch varianter, man altid har drømt om at ryge.
Køb evt, lidt Jack Herrer skunk. Det er stort set umuligt at finde i DK, og er det bedste skunk jeg har røget til dato.

Kanalrundfarten er næsten obligatorisk hvis det ikke er for koldt. Her vil i kunne se en del af monumenterne i byen, høre om byens historie, og få et godt skud kultur. Kan klart anbefales.

Håber i får en fed tur, og glæder mig til at høre mere når i er hjemme igen :)

Moderator
Brugeravatar

Da jeg var dernede med et par venner konstaterede vi at det ikke kunne betale sig at købe ugekort til offentlig transport, hvor vi brugte det 2-3 gange om dagen.

Kanalrundfart er jeg meget enig i er et must, fedt at se byen fra en lidt anden vinkel, og man får hurtigere et overblik over byen.

Coffeshops vil jeg anbefale Dampkring, syret sted, med en rigtig god stemning. Blev vores ynlings coffeshop. Men nu hvor man ikke må ryge tobak på offentlige steder så er coffeshops hvor man kan sidde udenfor blevet lidt mere attraktive end før. Bulldog (kæmpe kæde) har en shop omkring Central Station, hvor man kan sidde udenfor og fyrer en joint med tobak, hvilket jeg personligt godt kunne påskønne efter en del rene skunkjoints. Man kan også købe en herbal blend med hindbærblade, mynte og lign. inaktive urter, men det smager ikke særligt godt, og er for porrøst, og asken falder nemt af, så vi foretrak at ryge rent skunk. Men de var i hvert fald begyndt at føre tobaksalternativer i coffeshopsne da vi var dernede (omkring 1. juli), kan kun forestille mig det er blevet mere udbredt.

Junior medlem

Det lyder jo rigtig rigtig godt drenge, jeg glæder mig overordentligt til at komme afsted, og der skal med garanti også ses noget af byen, som i foreslår, på kanalrundfart, det skulle være fedt.

Min kammerat er lige gået igang med at downloade noget fra Discovery om Amsterdam, så det skal nok blive sprødt!!

Det lyder som om der er delte meninger om at ryge en joint med tobak i, har hørt det ene fra nogle, og noget andet fra nogle andre, men jeg er ikke helt klar over hvad der er lovligt, og hvad der ikke er, eller hvor, men det finder vi jo nok hurtigt ud af..

BisMann, du nævner en café, Bulldog, som værende en kæmpe kæde af shops, og at den ligger omkring Central Station.

Jeg troede at alle coffee shops var samlet omkring et sted, et par gade måske, men de er spredt ud over det meste af byen eller hvordan?

Moderator
Brugeravatar

Der er en pæn slat Coffeshops, og de ligger rimeligt spredt, der ligger én Bulldog tæt på central station hvor man kan ryge udendørs, kaldt Bulldog Lounge, men vil skyde på at der er en 10-15 Bulldogs. Det kan anbefales at gå ind og finde "Smokers Guide" hvis man skal på ryger-tur, koster en 5 euro i de fleste kiosker eller smart/headshops, og er en beskrivelse af alt man behøver at vide og mere til.

Tobak må ikke ryges indendørs, hverken på caféer eller hoteller. Udendørs er der dog intet problem i at bruge tobak.

Junior medlem

Jeg siger mange tak for de hurtige svar og nyttige informationer :)

Hvordan foregår der dernede..
Kan alle og enhver åbne en shop, eller skal der noget statsautorisation til?

Hvis i har nogle gode links (læs, for doven til google), så smid dem endelig op!

:-)~

Moderator
Brugeravatar

De er statsautoriserede, og man skal desuden helst være indfødt, og gerne være kvinde og se godt ud for at blive ansat i én. Nærmest umuligt at få et job i én hvis man kommer udefra.

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Enkelte coffeeshops har desuden særlige små rygerum, hvor I kan ryge joints med tobak alt det I vil. Det er dog ikke altid det fedeste at sidde megaskæv i et 16 km2 tætrøget rum.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Flint skrev:
Enkelte coffeeshops har desuden særlige små rygerum, hvor I kan ryge joints med tobak alt det I vil. Det er dog ikke altid det fedeste at sidde megaskæv i et 16 km2 tætrøget rum.

Det var da ellers noget af et rum. :lol:

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
kemal skrev:

Hov, ja der røg vist lige et k for meget ind i dén betegnelse. Jeg har sku sikkert fået retstavnings-skade af at sidde for længe i ét af dem :D

Junior medlem

kemal skrev:
Flint skrev:

Hahaha yir..

Nå men det lyder da ellers godt nok dernede, vi må jo bare se at komme afsted!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Giusberti skrev:
kemal skrev:
Flint skrev:

Hahaha yir..

Nå men det lyder da ellers godt nok dernede, vi må jo bare se at komme afsted!!

af ren nysgerrighed ville jeg gerne hører hvordan i kommer derned, fly, tog, bil ?

Junior medlem

Vi tager fire drenge afsted i bil derned, en af mine kammerater har lige købt en nyere Audi A4 der skal på den's jomfru-rejse, så det skulle ikke knibe med pladsen..

Vi tager afsted rigtig tidligt mandag morgen i uge 42, efterårsferien..
Og så regner vi med at køre hjemad om fredagen, også tidlig morgen så vi kan nå at få weekenden med herhjemme ;)

Vi havde også snakket om at flyve, men det bliver sgu bilen, så kan vi også få en fed hyggetur ud af det..

Og så har vi lejet to campinghytter på en campingplads der ikke ligger ret langt fra centrum, med 6 sovepladser i alt, til ingen penge stort set..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rigtigt god tur til jer.. !!

Dog ville jeg lige være opmærksom på at ingen af jer tager noget med hjem.. det kan blive en RIGTIG kedelig oplevese!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]