Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bøger
Medlem

Geografisk sted: DK
Eeeyyyy!!

Ku godt tænke mig moget litteratur om stoffer, nogen der har læst nogen gode bøger de kan anbefale??
"E" for Exctasy er ulovlig i australien, længe leve ytringsfrihed [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Den lyder meget cool, gad vide om der er coole bøger på bibleren.......??

Insane psychedelia user!

Glemt "Forbyd Hallucingen?! Forbyd naturen" eller hvad fanden den nu hedder, den der Sten Larris bog, den finder du ihvertfald ikke der.

Men en genial bog er Jørgen Lumbye's "Stoffer og misbrug, vi er alle på stoffer".

Eller Peter Staffords enclopia om psychoaktive planter, jeg kan ikke helt huske den engelske titel, men det er et eller andet med Enclopedia. Men prøv at søg på ham ihvertfald..

take care, by by then.

Hvorfor læse om dem når man kan prøve dem - desuden er det ikke fedt at vide alt om stoffer - fordi så er man fristet i mange retninger - hvilket jo er lidt sindssygt....

Medlem

@ER>
Absolut ikke enig!!! Man skal da vide ALT om stoffer før man prøver dem. Læse alt om dem, finde ud af hvordan de virker, klargøre sig osv osv... Du bidrager jo kun til ekstrabladets typiske danske E misbruger billede med den holdning. At læse om det er også en vigtig del af harm reduction princippet.

Så at i allesammen læser løs, kan jeg kun anbefale!

MVH
Bandil

Nej nej njet det er ikke det jeg mener . det jeg mener er at jo mere man læser om stoffer og jo flere foskellige man læser om jo mere bliver man fristet til at kaste sig ud i nye stoffer hvilket er lidt sindssygt - men sindssygt er godt

Insane psychedelia user!

Man skal vel ha experter på alle områder, inc. stoffer, desuden hvis du læser om et stof som ephedrin, og du så også har læst om amf, så tager du nok amfen og holder dig fra ephedrinen fordi bivirkningerne er flest ved ephedrinen, ik?!

Men jeg kender godt den der med at man har læst om et stof og fuck hvor er det fedt, det skal bare prøves, men så bliver det ikke til noget fordi "man ikke lige har har penge eller sådan noget", men hvad fanden det haster sgu heller ikke, jeg har også andet at lave [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg Bakker Bandil fuldt op.

Man bør klart læse om stofferne før man kaster dem i munden.

Jeg tror det er de færrester som sætter sig ordentligt ind i stofferne som kommer "galt" afsted med dem.

ACK - jeg vidste ikke en skid om dope andet end dens virkning indtil jeg startede her på psy - og det er først efter at jeg er startet på psy at jeg er begyndt sådan at kan få nederen på fordi i min blæste tilstand (især på syre) kan jeg få de vildeste tanker og så tvinge lort ned over kraniet på mig...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
PIHKAL & TIHKAL af Dr. Alexander Shulgin...

Det er bibler - læs dem, dyrk dem!

Insane psychedelia user!

Men en ting man skal passe på med er at være "hypokonder", jeg mener jeg tror på at man kan få hppd af at tro på at man har fået det at man tvinger sig selv til at få det, og det ville man ikke hvis man aldrig havde læst om det....kan i følge mig?

Junior medlem

Geografisk sted: Øvre Årdal,Norge
Hei, Jeg anbefaler deoxy.org og psychedelic-library.org, bøker av alan watts, terence mckenna ; food of the gods, beste jeg har lest....

Insane psychedelia user!

Sundhedsstyrrelsen udgiver også nogle foldere som er rigtigt gode........NOT!
But remember, the truth is out there....psychedelia.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Stanislav Grof "den indre rejse"
grof er en psykiater fra tjekkiet. Han har eksperimenteret en hel del med LSD. Så der er en masse dybdegående analyser af hvad der sker når man tripper og hvad de ting man ser og føler, betyder. Det fede ved bogen er at han har brugt vidensbalige metoder og er meget grundig. Den har ihvertfald hjulpet mig en hel del til at forstå mine egne trips, og til at forstå hvorfor man ser de ting som man nu gør på syre og svampe.

af skønlitteratur kan jeg anbfale

"Ecstasy" af Irwine Welch, den samme forfatter som skrev train spotting. Den handler om nogle weekend narkomaner der tager en masse stoffer.

"Søllerød blues" bogen er til alle der har været eller er bonghoveder. Aldrig før har jeg haft så meget tilfælles med en forfatter som ham der skrev denne bog.

Alle bøgerne kan lånes på biblo. Ihverfald i Ballerup, dog ikke "den indre rejse" ihverfald ikke til jeg selv er færdig med den =)
Venlig hilsen
Fråder

[ 22 Oktober 2001: Besked ændret af: Fråder ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm, jeg er stadigt i gang med 'Don Juans lære', ved det er fiktion, men sej ser den ud.

Jeg snakker iøvrigt med forfatteren af Søllerød Blues nu og da (han gik i skole med en af mine mates)..

/Tias

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]