Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 03:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Han havde nærmest sat boxen på siden af posen, så den var næsten helt lukket om boxen. Måske var der 5 cm mellem kagen og posen(tsk tsk). Jeg tror jeg vil prøve at stille den et lunt sted med lys nu så.. Og så prøve det med bønnen :)

Jeg burde måske lige sige at han havde boxen til at stå i LANG tid uden der skete noget. Måske tre uger eller sådan noget. ER sgu ikke optimistisk :(

Junior medlem

Har lige et par spørgsmål. er i gang med en mexicana a(tampaensis) growbox der skulle være klar til høstning om en uge. når man så høster growboxen for trøfler, vil det så være muligt at tage noget af det mycelium og så gro videre på det. og hvis man kan skal det så foregå i steriliseret grødris eller? håber i forstår hvad jeg spører om, er rimelig ny indenfor dette emne

Medlem

Hallå.. jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

har smidt løget til mit growkit væk, og jeg står nu i den situation at kittet er klar til høst.

kan jeg godt høste kittet, og derefter dunke kittet uden låg på?

Hilsen TiHi
:oops:

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
10HI-F9Z skrev:
Hallå.. jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

har smidt løget til mit growkit væk, og jeg står nu i den situation at kittet er klar til høst.

kan jeg godt høste kittet, og derefter dunke kittet uden låg på?

Hilsen TiHi
:oops:

Jeg ville blot erstatte låget med noget andet, bare det er rent, for at undgå at støv og fnuller (+ baktusser) drysser ned i det mens det står til dunk..

God høst!

Medlem

Tak for svaret RuneK,

Fik dunket kittet i en pose med filter, dog uden låg.
indtil nu kan jeg ikke lige anbefale den metode hvis man har mistet sit låg til kittet...

2 flush blev høstet, men svampene har ligget til tørre i 2 dage, og er nu begyndt at blive svagt bløde.
hvad skal jeg gøre, har søgt lidt rundt men kunne ingen løsninger finde på mit problem.
håber ikke de er begyndt at gå i forrådnelse, men hvis det er årsagen. kan de så nå at reddes alligevel ?.. de er blevet bløde inden for de sidste 2 timer, så jeg har nu skåret stilkene op på dem og lagt dem på køkkenrulle i vindueskarmen, så der er godt gennemtræk.

Hilsen TiHi

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
10HI-F9Z skrev:
Tak for svaret RuneK,

Fik dunket kittet i en pose med filter, dog uden låg.
indtil nu kan jeg ikke lige anbefale den metode hvis man har mistet sit låg til kittet...

2 flush blev høstet, men svampene har ligget til tørre i 2 dage, og er nu begyndt at blive svagt bløde.
hvad skal jeg gøre, har søgt lidt rundt men kunne ingen løsninger finde på mit problem.
håber ikke de er begyndt at gå i forrådnelse, men hvis det er årsagen. kan de så nå at reddes alligevel ?.. de er blevet bløde inden for de sidste 2 timer, så jeg har nu skåret stilkene op på dem og lagt dem på køkkenrulle i vindueskarmen, så der er godt gennemtræk.

Hilsen TiHi

Tror ikke der er det mindste galt. De bliver bløde, eftersom 90% af deres masse forsvinder; vand. Men selvfølgelig formindsker din nye metode da klart tørringstiden, ingen tvivl om det! Personligt har jeg en plastic-dimmer, en hylde med riller, der passer lige under et skab. Det har ikke gået galt for mig endnu, og går okay stærkt. Jo bedre/mere luft der kan komme omkring svampen - oven, under, siden - des hurtigere er det.

Junior medlem

Hej. tænkte på om det egentligt er ulovligt at købe et growkit ?
altså, tænker at jeg har fundet en hollandsk side hvor jeg kan købe et growkit, men bliver de ikke taget i tolden når de bliver sendt eller sådan noget ? .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psychedelica skrev:
Hej. tænkte på om det egentligt er ulovligt at købe et growkit ?
altså, tænker at jeg har fundet en hollandsk side hvor jeg kan købe et growkit, men bliver de ikke taget i tolden når de bliver sendt eller sådan noget ? .

Det er ulovligt, ja, se side 1 i denne tråd for uddybning. Kan ikke huske om der står med told-erfaringer, men det er de færreste der bliver taget. Sælgerne ved jo godt hvordan de skal pakke deres ting, de skriver ikke ILLEGAL MUSHROOMES udenpå med en sprit-tusch. Endvidere er det højst sandsynligt, at de blot bliver konfiskeret og du ikke bliver ramt af bøde-hammeren.

Husk for fremtiden at søg, dét her kan du hvertfald finde svar på - men nu var jeg lige sød ;)

- Anders

Junior medlem

Okay, Jamen, søgemaskinen virker ikke optimalt påmin pc ;) Ellers er det bare mig der ikke helt har forstået den endnu :)

Medlem

hey, ville lige sige at 3. flush gik glimrende, selvom jeg dunkede kittet uden låg.. det var faktisk det bedste flush indtil nu.
Det kunne jo være at nogen ville komme i samme situation, eheh :oops:

Og And, tak for svaret mht. tørring, de klarede det ganske fint :lol:

Hilsen TiHi

Junior medlem

Hej alle, d. 12/9 dunkede jeg mit nyindkøbte psilocybe cubensis growkit. d. 26/9 kom de første svampe op. det gik stærkt de 2 første uger, der var over 60 svampe. Lige pludselig gik det i stå for næsten alle svampe. De fik tynde halse, hovederne blev store, halsen blev mørk og farven på hovederne blev også mørkere. Jeg tænkte ikke videre over det. Efter nogle dage begyndte der at komme nye svampe op, og her til dato er de (ca 6-8 stykker) meget større end de andre svampe som kom frem først. 2 af dem har natten til i dag 'åbnet' hatten og ser ret sunde ud.

Mit spørgsmål er så om de svampe 'som ikke blev til noget' stadig kan bruges?

Her er et billede af de nye store som ser sunde ud: http://www.myimghost.com/viewer.php?fil ... paq67t.jpg

Og her alle de første svampe som gik i stå er i forgrunden og de nye store i baggrunden: http://www.myimghost.com/viewer.php?fil ... spk3qo.jpg

Et closeup af nogle af de små, man kan se de der stribede (lameller?) under den ene, men den har ikke foldet hatten ud?: http://www.myimghost.com/viewer.php?fil ... k5xopf.jpg

Jeg håber at der er nogen der kan give mig svar, det kunne være herligt. (ps. det er mit første grow)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
De burde stadig være aktive, de små - selvom jeg da har været ude for det modsatte, eller svampe der ikke er nær så kraftfulde, som dets "søskende"... only one way to find out=)

Junior medlem

Hej du, tak for det hurtige svar!

Så du mener at de nok skal vokse sig større?

Jeg har nærstuderet dem lidt mere gennem plastikposen, og det ser ud til at der er noget hvidt mug af en art på hattene på de fleste små (dem der kom først) og også noget op at stilkene, hvad kan det betyde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nej, når først hatten har åbnet sig, så bliver de ikke meget større... Men høst dem lige i den periode, hvor hatten lige har åbnet sig op, men før den har smidt sporerne...

Ved ikke mht det hvide mug du snakker om - det kan sagtens være ubetydeligt - kast evt et foto op=)

Junior medlem

På alle de små er der ikke den der 'charmeklud' som der er kommet på de store efter at hattene har foldet sig ud, men hattene er sprunget ud (se foto 3 i mit første indlæg), har det nogen betydning?

Jeg har prøvet at tage et billede, man kan kun skimte det lidt på den svamp der er i centrum: http://www.myimghost.com/viewer.php?fil ... lt4oiw.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
HopIFjordeN skrev:
Nej, når først hatten har åbnet sig, så bliver de ikke meget større...

http://www.youtube.com/watch?v=VhVcKWE00j0

Så kig lige her, fra 00:47, hvor den slipper sløret. Den vokser næsten 1/3 i størrelse.

Junior medlem

Nå, jeg høstede de fleste, hev 2 venner over, og de virkede sku! mange af de små var helt syreblå inde i midten, går ud fra at det er psilocybinen? Nå, har ikke høstet alle endnu, kan jeg godt vente et par dage med at høste de sidste, og så dunke igen og starte forfra?

Junior medlem

kan det passe min cubensis growbox er død, høstede 2. flush i mandags og dunkede 12 timer. men idag (lørdag) er de stadig ikke til at få øje på. 2flush smed desvære spore i boksen, kan det være derfor

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fh2126 skrev:
kan det passe min cubensis growbox er død, høstede 2. flush i mandags og dunkede 12 timer. men idag (lørdag) er de stadig ikke til at få øje på. 2flush smed desvære spore i boksen, kan det være derfor

Hvorfor skulle det have noget at gøre med sporerne? Det burde da nærmere virke omvendt, men da mediet jo allerede er gennemkultiveret af den selv samme art, så får sporerne ikke fat. Ligesom at andre sporer heller ikke gør, hvorfor det er svært at få sin kage kontamineret.

Tvivler dog stærkt på, at din boks er død, vedmindre første høst blev abnormt stor? Du skal tænke på, at myceliet spiser rugen (mediet i kagen), så det er først når der ikke er mere næring heri at kagen er død - hvilket for eget vedkommende har givet hele 5 høste.

Det kan dog godt være, at det er svag rug, men den giver jeg ikke så meget for.

En anden forklaring kan være, at den er på nippet til kontaminering, og at dit mycelie derfor kæmper for overlevelse, for nu at få det til at lyde lidt dramatisk.

Alt i alt bør du vente lidt endnu, det er jo også først fra dunkningens slutning du skal regne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvordan lugter sådan et growkit? :?:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]