Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Lattergas
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Delysid skrev:
vil virkelig anbefale folk at prøve det der suge ind og puste ballonen op igen og fortsæt til du har talt til 10... det er virkelig et vildt spark du får ud af det.. har ikke prøvet bare at suge og så holde det endnu.

Det skulle du tage at prøve, det er virkeligt et vildt spark du får ud af det.. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg synes faktisk at lattergas, i sig selv, kan give nogle interessante oplevelser. Desværre er 2 eller 3 patroner ikke nok, til at man kan få vendt og drejet sine tanker.
Derudover er det skide skægt.
Min erfaring er at min tankegang, livssyn og måde at opfatte ting på, ændres i en meget spændende retning, når jeg tager lattergas. Jeg har derimod aldrig oplevet at grine, mens jeg var på det. Men lydhallucinationer og trippede tanker plus bodyhigh FTW! Derudover, så får min synssan en lækker ommøblering.

Lattergas er undervurderet, som psykedelisk redskab, og overvurderet som flødeskumspisker, IMO..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Latterergas er undervurderet til at booste lsd trips, overvurderet som "stand alone drug"... ;)

Efter min mening er det, det perfekte værktøj til psychedelika!

Du kan booste et stille og roligt trip helt utroligt, med en enkelt patron eller to... Desuden en utrolig behagelig måde at opleve intense hallucinationer, eftersom det ikke vare lang tid før du er.. altså ikke klar i hoved, stadig på lsd, men meget mindre påvirket...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Paul Muad Dib skrev:
What?? Tager folk kun 3 patroner pr. session???
Jeg plejer (plejer og plejer... har kun brugt det 2 gange) at bruger 30-60 patroner... suk. Hvor föler jeg mig beskidt nu.

Men er det normalt kun at suge ca. 2 patroner? Effekten holder jo knap et minut. Kunne forestille mig at det er anderledes i komnination med andre sager?

Jeg syntes ikke at det bliver meget bedre, bare fordi man suger 10 patroner på 5 minutter. Det er bare spild af gas..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja, men så har vi måske en forskellig opfattelse af "spild"?
Jeg undrede mig bare over jeres lave dosering, når en patron = 2 minutters sjov, max. Lattergas er jo umiddelbart et stof som lægger op til vilde redoseringer?
Men jeg har jo som sagt kun prøvet stoffet alene. Det kan være min opfattelse ændres, når jeg prøver det i kombination med noget andet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg oplever omvendt tolerance mht. lattergas som bliver konsumeret henover en aften.

Den første patroner virker dårligst hvorimod den sidste har den bedste effekt. Flere bekendte har rapporteret det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Resist skrev:
Jeg oplever omvendt tolerance mht. lattergas som bliver konsumeret henover en aften.

Den første patroner virker dårligst hvorimod den sidste har den bedste effekt. Flere bekendte har rapporteret det samme.

Vil jeg give dig ret i :)

Men kan det ikke have noget at gøre med at det er til sidst at koncentrationen af N2O i blodet er højest? Altså der vil vel stadig være lidt rester fra de forhenværende doser?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Paul Muad Dib skrev:
Ja, men så har vi måske en forskellig opfattelse af "spild"?
Jeg undrede mig bare over jeres lave dosering, når en patron = 2 minutters sjov, max. Lattergas er jo umiddelbart et stof som lægger op til vilde redoseringer?
Men jeg har jo som sagt kun prøvet stoffet alene. Det kan være min opfattelse ændres, når jeg prøver det i kombination med noget andet.

seriøst man! det er fredag nu? tag og ryg dig en ORDENLIG fed og så tag en lattergas når du er aller mest skæv! det er bare så lækkert... jeg sidder og bliver helt trist over jeg ikke har en lattergas nu :( så hvis du har så du kan tage 60 ad gangen så hammer lige 1 - 2 efter den drablige koger! så er du tilfreds den næste halve time :)

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Resist skrev:

Jeg oplever det samme, jeg tror man ophober en del af gassen i blodet og derfor bliver mere påvirket næste gang. Desuden har har det også en indflydelse om man suger lidt luft med ind eller bare tager ren gas, jo renere gas man indtager jo bedre virkning.

Jeg er lidt interesseret i om nogen har prøvet det sammen med ketamin. jeg har selv brugt det en del sammen med DXM og den samlede effekt af de to dissociative stoffer er fantastisk, musik bliver så fedt at det er svært at forklare, som en koncertsal i dit hoved hvor instrumenterne spiller på nervebanerne i din rygrad

Senest rettet af Zorglub 13 sep 2008 14:40, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hehe, har aldrig oplevet at musikken osv bliver bedre, men suger også til det hele går i loop :D

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Delysid skrev:
Jeg har altid synes at første gang man tager lattergas (på en aften - ikke i hele sit liv) virker det bedst, og jeg mister lidt lysten til at gøre det utrolig mange gange når man når til den 4 gang hvis det endelige skal være.

Det er her forslaget om liter-volumen flasker kommer ind i billedet - problemet er tit (syntes jeg) at man skal administrere det at skifte patron, finde låget, evt. finde posen/ballonen og sortere fulde fra tomme patroner.
Rusen når tit at falde en del, og det er svært at nå samme niveau igen. Så en lettere administrering vil nok gøre underværker.

NOS for the highway!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
TATP skrev:
Delysid skrev:
Jeg har altid synes at første gang man tager lattergas (på en aften - ikke i hele sit liv) virker det bedst, og jeg mister lidt lysten til at gøre det utrolig mange gange når man når til den 4 gang hvis det endelige skal være.

Det er her forslaget om liter-volumen flasker kommer ind i billedet - problemet er tit (syntes jeg) at man skal administrere det at skifte patron, finde låget, evt. finde posen/ballonen og sortere fulde fra tomme patroner.
Rusen når tit at falde en del, og det er svært at nå samme niveau igen. Så en lettere administrering vil nok gøre underværker.

NOS for the highway!!!

Jamen jeg kunne da sagtens godt tænkte mig at rusen varede længere end den gør, men jeg suger normalt bare 1 patron og så chiller en smøg bagefter og nyder "efter højen".. når jeg synes man har lyst igen så hamre man bare den næste patron :) jeg behøver ikke være konstant på lattergas i 30 min eller noget :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det mest optimale ville jo sådan set være, at få fat i en iltmaske, samt en beholder med N2O samt O2 / Atmosfærisk luft. - Ligesom hos tandlægen.

Derved ville man kunne beholde masken på, og blot trække vejret som almindeligt. Man skal ikke bikse med patroner, og man får automatisk luft samtidig med at man modtager n2o. Husk at ilt ikke blokerer rusen, da effekten ikke sker fordi du holder vejret, men fordi lattergassen rammer hjernen. Ilten er stadig livsnødvendig, og uden kan man opnå bevidstløshed og senere hjerneskade ..

Samtidig ville man måske opleve et mere smooth comeup & comedown, og opleve at rusen er længere (for man har jo bare masken på, og trækker vejret som normalt)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Køber siphon og patroner imorgen, men tænkte på om det er farligt at ryge en smøg efter lattergas? Det er jo trods alt gas

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Blå time skrev:
Køber siphon og patroner imorgen, men tænkte på om det er farligt at ryge en smøg efter lattergas? Det er jo trods alt gas

Lattergas i sig selv er ikke brændbart eller eksplosivt.
Det at det er en gas, gør det ikke i sig selv farligere. Atmosfærisk luft som du indånder lige nu, er også en gas. Gas er blot en tilstandsform, ligesom fast stof og væske.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Nice :D Ville bare lige være på den sikre side

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Lattergas er dog brandnærende så man skal passe lidt på med åben ild i nærheden

Electric: Havde overvejet det samme men hvis man er alene ender man med at sidde med den maske på i sin rus indtil flaskerne er tomme

Junior medlem

Men det er da vildt at rusen er så sindsygt kort ;S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
TATP skrev:
Delysid skrev:

NOS for the highway!!!

Præcis, plejer bare at loade et par stykker i sifonen, have en kasse til tomme patroner og så suger jeg egentlig bare indtil jeg glemmer alt om hvad jeg laver (incl at suge) og så er jeg i lala land :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har lige et spørgsmål til dette emne.
I skriver man skal huske at få et sug ilt efter nos.
Hvordan skal dette foregå?
Bare sidde og trække vejret normalt efter i et stykke tid, eller hvordan ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]