Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy'ere :)

Jeg har nu søgt i 5 - 10 minutter for at finde noget omkring hvordan man får mest ud af en line/streg et-eller-andet når det skal insuffleres, desværre uden held. Årsagen er, at jeg tit hører forskellige postulater om hvorfor det ene er bedre end det andet, og omvendt...

De fleste er enige om, at det er bedst at ha' en ikke-stoppet næse :-)

Der er dog folk som siger at det er smartest at sniffe hurtigt, da man så er sikker på at der ikke er rester der sidder fast i næsehårene e.l. Og så er der dem som siger man bare skal sniffe stille og roligt, da der ellers er risiko for at pulveret forbipasserer slimhinden (hvor dette skal optages), hvis man sniffer for hårdt, og derved kommer ned i svælget i stedet for.

Hvad siger I? Hvordan gør I? Holder I jer for det ene næsebor? Tænker I overhovedet over det? Erfaringer? Videnskabelige henvisninger, mv.?

På forhånd tak :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg insufflerer stille og roligt med begge næsebore åbne.

Samtidig sørger jeg for at pulveret er knust så godt som muligt.

Dette er den bedste metode for mig, hvis ikke jeg skal have det i ganen. :wink:

Junior medlem

Jeg har hørt at det er bedst at tage røret, sedlen eller hvad man nu har helt op i næsen, så det ikke ender i selve næsen. men oppe bagved..

Det gør jeg og det resultere hvertfald i at jeg ikke har så meget lort siddende i næsen, og en god rus... ved dog absolut ikke om det er den bedste måde..

Læser lige med her! :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Klart et mix af de to posts^^ Sedlen skal ligeså langt op i næsen som du kan få din finger, derefter suger du stille og roligt dit fint pulveriserede pulver op i næsen.
Og det er bedre at tage et par små baner med en 5-10mins intervaller end en kæmpe på en gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Klart et mix af de to posts^^ Sedlen skal ligeså langt op i næsen som du kan få din finger, derefter suger du stille og roligt dit fint pulveriserede pulver op i næsen.
Og det er bedre at tage et par små baner med en 5-10mins intervaller end en kæmpe på en gang.

Selvfølgelig er det da ikke bedre. Det er en smagssag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Man kunne vel forestille sig, at hvis man tager meget store baner, så vil en større del af det ikke ramme slimhinden, men i stedet for simpelthen "ikke kunne komme til" pga. den store mængde, man forsøger at hive op på en gang Ku' man ikke? :)

Medlem
Brugeravatar

Det skal være nogle pænt store baner så :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Citat:

Man kunne vel forestille sig, at hvis man tager meget store baner, så vil en større del af det ikke ramme slimhinden, men i stedet for simpelthen "ikke kunne komme til" pga. den store mængde, man forsøger at hive op på en gang Ku' man ikke? :)

Lige præcis det jeg tænkte :)

Shperma skrev:
Det skal være nogle pænt store baner så :P

Der er sgu ikke den ting man ikke har set folk gøre :P

Medlem

Som altid kan jeg fornemme at folk er meget uenige omkring disse ting, og det var netop derfor jeg oprettede denne tråd. Folk har altid forskellige ideer til hvis der er bedst at gøre, hvorfor osv., men jeg savner et svar fra én som virkelig ved noget, baseret på videnskab, og ikke kun erfaringer :)

Misforstå mig nu ikke, det er dejligt I kommer ind og diskuterer, for så hører jeg det jo fra flere forskellige, men det ville nu være rart hvis der var én som vidste noget med sikkerhed ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
i starten holdte jeg altid for det andet næsebor, men har fundet af at at det er møg nemmere at suge det uden at holde for det andet næsebor..

tilgengæld får jeg ondt i hjernen og øjet (på den side jeg sniffer) hvis jeg sniffer superhårdt som jeg også gjorde i starten for at se smart ud :P det kan umuligt være sundt. eller hvad?

Junior medlem

Tror også det kan være individuelt fra person til person, :S nogle de vil helst tage de store baner så de virkeligt kan mærke et ordentligt ryk. i stedet for mange små så det hele tiden stiger så men ikke rigtigt bemærker det rigtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

InSideYou skrev:
Tror også det kan være individuelt fra person til person, :S nogle de vil helst tage de store baner så de virkeligt kan mærke et ordentligt ryk. i stedet for mange små så det hele tiden stiger så men ikke rigtigt bemærker det rigtigt.

Det er ikke så meget hvad man bedst kan lide, men hvad er er mest effektivt.

Slimhinderne i næsen har jo et begrænset areal, så på det tidspunkt hvor de bliver dækket passerer stoffet jo bare videre ned i svælget.

Medlem

Xtreme skrev:
InSideYou skrev:

Det er ikke så meget hvad man bedst kan lide, men hvad er er mest effektivt.

Slimhinderne i næsen har jo et begrænset areal, så på det tidspunkt hvor de bliver dækket passerer stoffet jo bare videre ned i svælget.

Præcis, og det er lidt derfor jeg tænker, at man skal tage små mængder, og ikke sniffe for hårdt. For som man kan se på nedenstående billede, kan stoffet nemt passere slimhinden, hvor det skal optages igennem så det får adgang til hjernen og videre den vej igennem:

http://www.merck.com/media/mmhe2/figure ... 01_eps.gif

Men spørgsmålet er hvor længe man behøver at vente mellem hver streg, hvor meget man kan tage af gangen, og om det overhovedet har betydning? :)

Junior medlem

Ja ups min fejl , men det er vel bare lige at finde et link hvor det står dokumenteret. for det lyder 110% som dette er den bedste metode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snifning stille og roligt - og hellere flere små end en stor bane er også min favorit :mrgreen:

Kan desuden anbefale en næsehårstrimmer, ikke blot øger man den metrosexuelle udstråling med et velplejet ydre; men en veltrimmet næse forhindrer det meste bare hænger i hårene, stopper næsen og ikke mindst undgår man at familie og fremtidige arbejdsgivere finder billeder som dette på nettet :lol:

NB: Vil lige tilføje jeg ikke kender personen på billedet, er bare et som cirkulerer på mail, msn osv som god griner (eller how_not_to ekspempel) - hvis nogen føler sig stødt fjerner jeg linket igen...

Medlem

LSDrejø skrev:
Snifning stille og roligt - og hellere flere små end en stor bane er også min favorit :mrgreen:

Kan desuden anbefale en næsehårstrimmer, ikke blot øger man den metrosexuelle udstråling med et velplejet ydre; men en veltrimmet næse forhindrer det meste bare hænger i hårene, stopper næsen og ikke mindst undgår man at familie og fremtidige arbejdsgivere finder billeder som dette på nettet :lol:

NB: Vil lige tilføje jeg ikke kender personen på billedet, er bare et som cirkulerer på mail, msn osv som god griner (eller how_not_to ekspempel) - hvis nogen føler sig stødt fjerner jeg linket igen...

Haha ja, det er en god idé :) Må ha' fat i sådan én.... ;D

Andre der har noget godt at bidrage med? ;P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Godt op i tuden med røret, og så sug dem stille og roligt med begge huller. Andet er der ikke at sige! :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Har erfaret at sedlen skal op godt og vel næsten lige så langt som du kan få din finger op ja.
Og så snif ikke for hårdt pga. så ryger der en del helt igennem og ned i munden. Stille og roligt op :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]