Portuz skrev:
Jeg skal ikke modbevise det du siger, du skal bare beviser det du selv siger, for ellers må du jo skrive til trådstarter: tror jeg. Eller det virker mest logisk.
Hvordan skulle personen vide om du egentlig ved det eller om det bare er noget du tror fordi det virker mest logisk?
Hvis du tvivler så meget på man kan få støv i lungerne uden at hoste som en i helvede, hvad så med håndværkere som får diverse ting i lungerne? Det gælder måske ikke eller hvad. Hvorfor skulle det være så meget anderledes når man endda som stofbruger sniffet et stof ind i stedet for at indånde det?
Hvordan kan man nå til en konklusion hvis man faktisk på ingen måde med sikkerhed kan sige hvordan det er? Selvfølgelig er det bedre at folk snakker omkring tingene, men det virker virkelig som om i er skråsikre i jerer påstande. Jeg har godt nok, mange gange hostet ved at sniffe noget, om jeg så gjorde det langsomt som hurtigt. Jeg har bestemt også set mange andre hoste i op til flere minutter efter, men os folk som ikke hoster.
Længere oppe skriver Xtreme "Men hvordan sniffer du? Hvis du gør dette korrekt burde det ikke være noget problem" og så linker Xtreme til den "bedste" sniffe teknisk.
Dog er der ingen som definitivt ved hvad der er bedst.
I tråden "bedste sniffeteknik" skriver de næsten også alle sammen, at der ikke er noget, der kan betegnes "bedst", og derfor må svarene være baseret på deres egen erfaring og deres personlige mening angående hvad der er "bedst". Og når der så er en vis enighed iblandt folk, må man vel gå ud fra, at der er noget om det.
Det tror jeg
Og jeg synes også, at det virker mere logisk at gøre det stille og roligt, for man kan nemt komme til at smage det nede i halsen hvis man gør det for hurtigt. Har ikke overvejet hvor usundt det er hvis det kommer ned i lungerne (det ved jeg heller ikke noget om), men da de fleste stoffer smager klamt, vil man jo gerne undgå dette så det kun bliver optaget i slimhinderne.