Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
findes der et stof der kan genskabe oplevelsen af et møde med en nu afdød?
om det så er mindet der står foran dig eller nogen mener det rent faktisk er personen er mig egentlig lidt ligegyldigt, i hvert fald lige nu.

håber på lidt svar
kram

Senest rettet af CNglam 01 nov 2011 11:22, rettet i alt 2 gange.
Flyttet fra Triprapporterne. Derfor ingen postcount

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ville måske sige LSA eller LSD. LSA har vist sig at virke som en dør til gamle minder på mig. Drømme og begivenheder, personer og steder jeg har glemt eller skubbet til side popper frem med lukkede øjne hvor jeg rejser rundt i min hjerne. Minderne kommer til dels ubevidst til dels styret. Det er en af de to ting jeg virkelig godt kan lide ved LSA. Har oplevet noget lignende på LSD, men slet ikke så kraftigt og hvis, så på en lidt anden måde.

Om du kan få det samme ud af det kan jeg ikke svare på, du skal i hvertfald højt op i dosis på fx. HBWR-frø med de bivirkninger og sideeffekter det medfører. Der er ikke noget stof der kan genskabe de døde eller formidle kontakt til ånder, men der er nogle stoffer der kan åbne op og føre dig tilbage i tiden og fx. vise døde personer som du så dem engang (som at se en video med personen)
Jeg oplever altid disse memory flashbacks på høje doser LSA, muligvis vil du også det og med tiden kunne opnå hvad du vil.

Hvad vil du egentligt opnå med at mindes den afdøde? Hvilket stadie er du på mht. at bearbejde sorg osv.? Indtag af psykedelika kan jo også vise nogle ting som ikke er så behagelige, så tanker og følelser har frit spil uden hjernens slør og fortrængning. Det kan blive til en ubehagelig oplevelse hvis man bare forventer at se en "film" og blive konfronteret med måske mange års tanker. Har du nogen erfaring med psykedelika?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husker jeg forkert, eller er dextrometorphan ikke også kendt for at kunne åbne op for meget gamle minder? Jeg synes da også selv jeg har oplevet noget lignende, back in the days :)
Ved godt det ikke var det topic gik på, men nu bragte Xpert det lige på banen...

Junior medlem
Brugeravatar

jeg kender kun LSD af navn, men har adgang til det.
LSA må jeg undersøge nærmere.
Du siger du til dels styrer minderne/trippet. Skal det forståes således at du har medbestemmelse ang. hvad der skal fremstå for dine øjne (fx kan vælge hvem), og/eller styrer du simpelthen hændelsen så fx personen du mindes ikke fremstår selvstændig handlende?

Jeg tænker nu heller ikke at man kan opnå kontakt til ånder/døde - blot at illusionen er der. Igennem tiderne har man vel stødt på et stof man troede det om...

Hvilket stadie? Det er 3 år siden min eks-kæresse døde. En ting man aldrig rigtig kommer over og jeg føler en utrolig trang/nødvendighed i gensyn samt genopfriske mindet.

Eneste stoffer jeg har prøvet gennem årene er:
Sovepiller jeg så syner af - fx kunne ansigter bevæge sig på fotos... ville jeg gerne igen
speed
(hash)
coke
svampe een gang
E
(+ div antipsykotisk anti-dep/manisk meds)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
CNglam skrev:

:stop: :stop: :stop:

Dette er en stor alarmklokke!

Hvorfor brugte/bruger du disse produkter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CNglam: eftersom du kun kender LSD af navn går jeg ud fra du egentlig ikke kender til psykedeliske stoffer. Der findes ikke et stof som bare kan den slags plus det også handler om dig selv. Vi er alle sammen forskellige og nogle oplever dybe trips andre ikke. Jeg vil råde dig til at læse en masse om psykedeliske stoffer for man går ikke bare ud og indtager den slags, det er langt fra legetøj. Du skriver du har prøvet svampe en gang men de andre stoffer er der ikke antal på. Det ER en helt anden verden og du skal være indforstået med en ting, når du åbner op for dig selv på et trip skal du være forberedt på at du kan blive konfronteret med alt fra hele dit liv og du IKKE nødvendigvis kan styre noget som helst af det.

Junior medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
CNglam skrev:

:stop: :stop: :stop:

Dette er en stor alarmklokke!

Hvorfor brugte/bruger du disse produkter?

de mente det var nødvendigt
jeg er ikke på det mere og er som grænsespykotisk også klar over konsekvensen.
Den tager jeg med - konsekvensen ved ikke at gøre det her er lang større.
... ikke let at forklare.

(jeg er til tider meget udsat for tankemylder)

Junior medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
CNglam: eftersom du kun kender LSD af navn går jeg ud fra du egentlig ikke kender til psykedeliske stoffer. Der findes ikke et stof som bare kan den slags plus det også handler om dig selv. Vi er alle sammen forskellige og nogle oplever dybe trips andre ikke. Jeg vil råde dig til at læse en masse om psykedeliske stoffer for man går ikke bare ud og indtager den slags, det er langt fra legetøj. Du skriver du har prøvet svampe en gang men de andre stoffer er der ikke antal på. Det ER en helt anden verden og du skal være indforstået med en ting, når du åbner op for dig selv på et trip skal du være forberedt på at du kan blive konfronteret med alt fra hele dit liv og du IKKE nødvendigvis kan styre noget som helst af det.

hov hov jeg er skam klar over det ikke er 'legetøj' og i denne situation kan man endda tilføje 'det ikke er for sjov'. Jeg spørger seriøst efter midler for derefter at kunne læse mere om dem.

Det gælder også den kategori de må høre under.

Jeg er hverken stonehead eller uansvarlig person. Nok kan man kritisere at jeg trods alt har prøvet noget og helt ærligt ikke læst meget om det meste, men alligevel forsøgt en vis påpasselighed.

Junior medlem
Brugeravatar

med stonehead skal det ikke forståes som manglende respekt eller forståelse overfor disse personer som har valgt denne tilværelse.

jeg mener blot - jeg er ikke afhængig af noget, ryger end ikke, er frelst vegetar :) samt under videregående uddannelse. Jeg ønsker ikke at falde i et hul med dette og var eneste mulighed heroin er min holdning at det ville være døden for mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk du kan rette i dine indlæg i stedet for at skrive 3 i træk. Selvom du er under videregående uddannelse har du næppe lyst til at være psykotisk eller udvikle nogen form for psykisk sygdom. Du siger konsekvensen er langt større end ikke at gøre det, men det kan du vel næppe vide, medmindre du kan se fremtiden?

Eftersom de mente det var nødvendigt med antipsykotisk anti-dep/manisk meds, så vil jeg ikke råde dig til at indtage noget.

Junior medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Husk du kan rette i dine indlæg i stedet for at skrive 3 i træk. Selvom du er under videregående uddannelse har du næppe lyst til at være psykotisk eller udvikle nogen form for psykisk sygdom. Du siger konsekvensen er langt større end ikke at gøre det, men det kan du vel næppe vide, medmindre du kan se fremtiden?

Eftersom de mente det var nødvendigt med antipsykotisk anti-dep/manisk meds, så vil jeg ikke råde dig til at indtage noget.

aha, ny her og det forum jeg normalt deltager på svarer man oftest til hver der citeres individuelt men helt okay, jeg kan godt forsøge at samle alle svar i en besked.

Retter jeg noget og opretter en ny var det også af vane i tilfælde af en kommentar ville falde under mit indlæg ang. det jeg i mellemtiden var ved at rette/tiløje. Men okay jeg skriver *edit ved nyt tilføjet.

jeg kan da nogenlunde 'spå' om min fremtid efter at se hvordan tingene tager sig ud de seneste 3 år. Man kan hævde der er andre måder og blah blah :)

de er prøvet og nu vil eller må jeg prøve denne.

Men tak for rådet. Selvfølgelig vil jeg ikke være syg, men jeg vil heller ikke 3 år mere med det her.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Læs nærmere om Ayahuasca

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Portuz skrev:
Læs nærmere om Ayahuasca

Små slag, små slag. :lol:
Ayahusca er vel sagtens the mothership of cosmic insight. Men er det nu ansvarligt at anbefale en så intens virkende substans, til en uerfaren?

Jeg vil som udgangspunkt hellere anbefale LSD eller LSA som det af Xpert, er foreslået. Imo har ens tanker under disses påvirkning et mere naturligt flow, til at styre. Det går ikke for hurtigt og det er lettere at holde fast i én tanke, end det er på andre stoffer.

Eller kan det forespurgte velsagtens udleves vha. hypnose eller holotropisk åndedrætsterapi... Eller tager jeg helt fejl?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Læs nærmere om Ayahuasca er ikke en anbefaling, bare et råd om at læse omkring det, når CNglam læser om stoffer går det nok også op for ham man skal være en form for erfaren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]