Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 02:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Det lugter godt af svampe, næsten som champingon. Hvis det lugter ulækkert er der noget galt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har søgt men ikke lige fundet svar, derfor dette indlæg

Jeg vil bare hører ang lys til growkits? Hvor meget er nødvendigt? Kan man godt bare stille growkits på gulvet i et rum uden vinduer og så bare have den alm lampe tændt nogle timer om dagen eller skal de have noget specielt diodelys og/eller sollys?

Mvh Farmand

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Der er rapporter om folk der har fået dem til at vokse efter diodelygter og sågar juletræskæder. Indirekte sollys, en lampe eller en anden lyskilde er tilstrækkeligt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så det er fint nok at de står i et værelse hvor der intet sollys kommer og med eneste lyskilde som den sparepære der hænger i loftet ca 1 m over boxen?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Farmand skrev:
Har søgt men ikke lige fundet svar, derfor dette indlæg

Det er da en røver af kaliber. Hvad med første side, anden post? http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 99#p287299
(der står også en række andre gode ting i den post ;))

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har skam læst den tråd den besvare bare ikke mit spørgsmål om mit kit får tilstrækkeligt lys med en sparepære i loftet 1 m over kittet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det gør den

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har lige et spørgsmål mere. Er det normalt at growkits ikke altid "følges ad" ?

De første hatte kikkede nemlig frem igår ved middags tid i 2 af mine kits. Og der dukker flere op som timerne går. Men mit 3. kit er stadig helt dødt. Skal jeg være bange? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal du ikke være bange for, især ikke hvis det er første gang. Der kan være så mange forklaringer på det, men du skal tænke på at både myceliet og forholdne er unikke for hvert kit. Du kan jo heller ikke forvente, at udbyttet bliver det samme.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er mine første kits og første flush :)

Jeg har opdaget et eller andet på siden af det kit der ikke er aktivt endnu. Hvad er det nu for noget?

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ligner mycelie der, enten er flyttet ved dunkningen eller også stikker det bare af :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hehe okay Flimmer så er jeg mere rolig.

Har lige hevet en snor ned fra loftet så lampen blev vandret (for at sprede lyset mere effektivt) - Hvordan syntes i det ser ud? Skal lampen tættere på eller længere væk? Det er en alm 9w sparepære.

Der er desuden stadig ikke kommet nogle svampe op af kit nr 3 her på døgn nr 10. Kan det stadig nås? De 3 andre kits svampe er 3-4 cm nu. Evt noget jeg kan havde gjort forkert eller måske en fejl fra forhandlers side? Jeg har jo self gjort præcist det samme ved alle 3 kits og de har også stået sammen hele tiden så vil da klart mene at de har fået samme vilkår. Temp ligger som regel mellem 21-25. For det meste 23-25

Mvh Farmand

PS: Undskylder desuden lige for de mange indlæg men ja :)

Senest rettet af Farmand 08 nov 2008 16:57, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan se du har et cannabis "flag" hængende. Har du dyrket det? For svampe behøver slet ikke det samme mht. lys. Så ja, det er nok. Og ja, det er helt normalt, at der ikke er kommet pins 10 dage efter dunkningen ved første høst - hvilket du også kunne have set i toppen af denne tråds første side ;)
Det er dog dejligt, at du gør "så meget" ud af det, det er en god vane at tillægge sig, omend "unødvændigt" for et growkit. Det er i citationstegn, da man velsagtens kan tvinge mere ud af det ved de rette omstændigheder - mest fokuseret på temperatur, da jeg kan se et termometer i baggrunden.
Du fokuserer meget på lys, men husk dog at de ikke gror på grund af lyset, men i retning af lyset. Fungi laver ikke fotosyntese ligesom plantae-riget gør. (psst: fungi skaber co2, modsat planter, så du kan ovenikøbet lave dit et lille euforiserende økosystem 8) )

Men for at opsumere kan det siges at ja, du gør det helt rigtigt, endda til overflods.

Rock on :rocking:
Anders

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jo jeg har skam dyrket hamp et par år efterhånden og et eller andet sted er det også min kærlighed til dyrkningen af denne der har fået mig til at prøve med svampe. nu starter jeg godt nok stille og roligt med et par growkits men planen var da at forsøge med et rigtigt grow ude i fremtiden.

Har også fundet de første par shrooms i det 3 kit nu så mon ikke det kommer ordenligt igang nu

Vidste godt at svampene kun brugte lyset til retningsviser men lampen kan jo lige så godt være placeret så optimalt som muligt. Nå, men tak for svaret, som altid, meget brugtbart :)

Mvh Farmand

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har lige et spørgsmål - jeg kan se at nogle bruger sådan en timer til deres lys så svampene feks får 5 timers lys hverdag. Kan man godt stresse svampene ved at give dem forskelligt antal lystimer hverdag? For det er meget forskelligt hvor mange timer mit lys er tændt da det også fungere som lys i resten af rummet så det kan variere fra 3-12 timer om dagen.

Er det et problem?

Medlem

Jeg har ikke så meget erfaring med growkits endnu, men jeg sørgede bare for at de fik lys i omkring en time om dagen, så vidt jeg ved er lys ikke den største nødvendighed, det leder bare svampene i den rigtige retning.

men mine grows klarede sig fint med 1 times lys om dagen, og det var meget forskellige tidspunkter på dagen de fik lys. pga. meget varierende arbejdstider

Hilsen TiHi :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu har jeg høstet fra 2 af kitsne, dog ikke alle svampe da nogle var en del længere fremme. Men jeg vil gerne lige høre folks mening - Skulle disse have haft længere tid og hvis ja hvor meget?

Mvh Farmand

Senest rettet af Farmand 08 nov 2008 16:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes de er høstet i tilpas størrelse, inden de begynder at smide spore over det hele. Husk at tage sporeaftryk. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
nu har jeg læst hele denne tråd og vil igang med at læse en masse andre tråde så jeg er klar til jule svampe dyrkning :D

mht tørning ville det enlig så ikke være en ide og sætte dem på en tråd og så hænge dem op (li som vasketøj) ?
har tænkt over dette da min ventilator er temlig voldsom (rotoren er ca 50 cm bred og flytter ALT for meget luft til at de ville blive liggende på en avis, ved jeg)

på forhånd tak
og hold ENDELIG tråden oppe :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
og btw, jeg har heller ikke lii det reneste rum til at grow svampe i , men vil tage rengøringen op og forbredre det, noget i kan anbefale udover sprit og eddike ?
og jeg har en steppe varan og en sump skildpadde, har det meget at sige mht luftforurening (ska lii siges at varanen lugter fælt når den har spist en mus og den kommer ud igen,l hehe)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]