Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: En ufattelig træls stol.
Hejsa!

Jeg sidder med en god slant skunk jeg lige har hevet hjem, og undrer mig over hvordan i fine folk nyder jeres? Dertil har jeg også et par sidespørgsmål.

Jeg har altid fået at vide det skal shreddes og have ristet tobak i, er det et must? eller kan man ryge det "råt". (evt shredde det?)
Alle tips til vandbong ville være fantastiske, da jeg sådanset kun har røget hash so far, har jeg måske lidt behandlet min skunk som det, det kan vel være rigtigt eller forkert, pointen er mere at jeg gerne vil have flere muligheder, så jeg kan finde en bestemt favorit.

Håber alt dette er forståeligt, og hej psychedelia!

Moderator
Brugeravatar

Hey Velkommen til!
Normalt grinder (findeler, evt. med saks i et glas hvis ikke du har en grinder) jeg skunken, og blander skunken med en ½, ristet smøg. Personligt er jeg mest til at ryge skunk i enten joint, blunt (cigarpapir, men ellers rullet som joint) eller i en philly (udhulet cigar, hvor man fylder mixen i).

Skunk kan godt ryges rent, men den går lettere ud, da det ikke brænder lige så godt, og det kan godt være hårdt for halsen hvis ikke det er curret (langtidstørret på en sådan måde at det meste af klorofylen er væk) ordentligt.
Jeg synes det vil være ærgeligt at ryge skunk på bong, da skunk normalt giver en friskere rus end det meste hash man får fat i, hvilket jeg synes ødelægges når man ryger det på bong.

Junior medlem

Geografisk sted: En ufattelig træls stol.
Jeg takker mange gange for svaret! Det skal jeg da til at gøre fra nu af. Jeg har lidt rullepapir tilbage.

Medlem
Brugeravatar

Jeg røg engang skunk rent, det var første og sidste gang! Jeg var overblæst i over 9 timer, FULDSTÆNDIG væk 8) men det var sku også 100% topkvali skunk tror jeg.

Medlem
Brugeravatar

Det gør vel ikke vildt meget forskel om du ryger rent hvis du ryger den samme mængde? Er det kun mig som ikke måler i joints men mængde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
hms117 skrev:
Det gør vel ikke vildt meget forskel om du ryger rent hvis du ryger den samme mængde? Er det kun mig som ikke måler i joints men mængde?

Det har du ret i, om der er tobak i eller ej gør ingen forskel så længe du ryger samme mængde. Skunk i ren for egner sig bedst til småpiber med hoveder i den rette størrelse. Ren skunk i joints er oftest en dårlig oplevelse fordi tobakken ikke er der til at give en ordenlig og ensartet forbrænding. Jointen bliver også ofte varm fordi man ryger den varm.

Jeg bruger altid en vægt til at afveje hvor meget der skal ryges. På den måde risikere man ikke at ende i en mega skævert på et forkert tidspunkt hvis man får fat i noget som er meget stærkere end det man plejer at ryge, eller hvis man ikke har røget i lang tid.

Mængden er meget forskelligt. Hos mig er det som regel 170-200mg afhængigt hvor kraftigt hash/skunken er. Hvis jeg så får fat i noget hjemmelavet lækkert noget uden tilsætnings stoffer, så er første joint som regel 100-120mg, de sidste 80mg kan nemt gøre en stor forskel, om man sidder og slapper af i 3 timer og nyder det, eller om man sidder med hjertebanken og paranoia aftenen igennem. MEn igen det er mget personligt. kender mange som ryster på hovedet når jeg fortæller hvordan thc virker på mig. Prøv dig frem.

Og det med vægten er også en god ide med økonomien.

Mvh Mikkel

Moderator
Brugeravatar

Ellers er det jo rent faktisk også muligt at slukke jointen, når man har fået den ønskede effekt af den. Man skal bare huske at der går et kvarters tid før man får den fulde effekt.

Medlem

BisMann skrev:
Ellers er det jo rent faktisk også muligt at slukke jointen, når man har fået den ønskede effekt af den. Man skal bare huske at der går et kvarters tid før man får den fulde effekt.

enig, sluk jointen hvis det bliver for meget. Går ikke så meget op i dosis, bare det ser fornuftigt ud i forhold til tobak (hvor meget tobak jeg kommer i er jo så en anden sag).

kan godt huske da jeg røg i starten, der var jeg også pisse bange for at overdosere da jeg havde en rimelig slem første gang. Men efterhånden når man har røget nogle gange og lærer sin rus at kende, tænker man ikke over det mere, for så er det sgu ikke rigtig muligt at overdosere imo... jo selvfølgelig, men ikke sådan hvor man har det dårligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En god troldmand med lidt tobak plejer at gøre det rigtig godt. Man skal dog dosere tilpas så man undgår at ende nedsunket i lænestolen med hængende kæbe uden at orke at snakke eller række hånden ud efter cola glasset....

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pivo_Cerveza skrev:
En god troldmand med lidt tobak plejer at gøre det rigtig godt. Man skal dog dosere tilpas så man undgår at ende nedsunket i lænestolen med hængende kæbe uden at orke at snakke eller række hånden ud efter cola glasset....

Selvom det tiltider også kan være behageligt :)

Men plejer som regel at ryge skunk med halv tobak ca

Medlem
Brugeravatar

I USA bliver det anset for en forbrydelse at blande pot/skunk med tobak.

Moderator
Brugeravatar

combatchristian, nu også til at forstå, de rister jo ikke cigaretterne derovre.

Medlem

combatchristian skrev:

det er en fejl amerikanerne tror de har noget at skulle have sagt. amerikansk rygekultur er teenagere der ryger sig noget dårlig pot ud af vinduet i en grim pibe.

edit: og grimme joints

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
combatchristian, nu også til at forstå, de rister jo ikke cigaretterne derovre.

Yir og det skulle af skaffes :) for man bliver sku syge af det nikotin HVIS man ikk selv ryger smøger normalt :roll:

Medlem

BryGs skrev:
combatchristian skrev:

det er en fejl amerikanerne tror de har noget at skulle have sagt. amerikansk rygekultur er teenagere der ryger sig noget dårlig pot ud af vinduet i en grim pibe.

Det var godt nok et nuanceret syn på amerikansk rygekultur :wink:

Blunts = tobak mixet med skunk/pot, ikke som i "smuldret sammen = mix", men som i kombination = mix.

Prøv at hæng ud på nogle af de engelsk sprogede cannabisforummer, din beskrivelse der, er vidst ikke representativ nok - heldigvis :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
BryGs skrev:
combatchristian skrev:

jeg sidder også på amerikanske forummer, og det der er egentlig en meget passende beskrivelse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg fortrækker helt sikkert at ryge skunk på pibe, (majs piber kan købes i div. kiosker og tobaksforhandlere til mellem 30 og 60 kr.) jeg blander den med en smule pibetobak af mærket dublin sweet med whisky smag det giver en dejlig balace i smagen og man undgår at den bliver ''krazz''

;)

Medlem

lacertus skrev:
BryGs skrev:
combatchristian skrev:

jeg sidder også på amerikanske forummer, og det der er egentlig en meget passende beskrivelse

Jeg benægter ikke at typen ikke findes i USA :roll: Men præcis som at hashrygere er vidt forskellige i DK, så er de det også i USA, og det burde du vide :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Urt skrev:
lacertus skrev:
BryGs skrev:
combatchristian skrev:

Jeg benægter ikke at typen ikke findes i USA :roll: Men præcis som at hashrygere er vidt forskellige i DK, så er de det også i USA, og det burde du vide :wink:

men i modsætning til herhjemme er hash temmelig svært at opdrive i The U.S. and A. pot og skunk er nærmest som med hashen herhjemme. og ligeledes omvendt med hash og skunk, god hash er virkelig eftertraktet i The U.S. and A.

Medlem

Den vil jeg gerne bakke op, synes bare beskrivelsen af de der teens, var lidt for snæver :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]