Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Risten
Medlem

Hej Psy!

Jeg har gennem den sidste måned røget ryst på bong og tjubang. De 2 første uger røg jeg nok 12 gange, i ferien holdt jeg mig konstant skæv :lol: , og så har jeg røget sådan ca. 3 gange i ugen siden.

Jeg har dog bemærket at risten begyndte at få sådan nogle regnbuefarver på sig, ligesom de farver man nogen gange kan se oven på benzin. Jeg overvejer om de riste jeg har er lavet af noget uegnet(som i usundt at ryge på) metal. Jeg tror også at lighterflammen rammer risten når jeg tænder op.

Jeg har nemlig haft en del trykken og "stikken" - alá små smerter i brystet gennem de sidste 2-1½ uger.

Jeg synes der har været en tråd om hvilke riste man bør ryge på og hvilke man ikke bør, men jeg har ikke kunnet finde den.

Jeg aner ikke hvilke typer metaller riste skal være lavet af for at være egnede men vil gerne vide det.

Her kan i se de riste jeg bruger(tror jeg gav en femmer for dem på staden):

BilledeBillede

BilledeBillede

BilledeBillede

BilledeBillede

Peace :)

Titel: Re: Risten
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
De der regnbuefarver kommer når metallet opvarmes. Jeg har også lagt mærke til det. Man plejer at sige, at det er dumt at ryge af metal, og hvis du er nervøs ved jeg man kan få stenriste istedet. Evt kan en lille sten også bruges. Sådan en ujævn lille en fra vejkanten, der giver plads til luft langs siderne når du smider den i hovedet (Bonghovedet, altså...).

Jeg tror du har lidt ondt fordi du har suget lidt for meget røg ned i lungerne gennem lidt for lang tid, metal eller ej.

Det med at ryge for meget kan jeg dog ikke fortænke dig i, når du har ryst.... :mrgreen:

Medlem

Hehe tak for omtanken, men sådan en stenrist kan vel ikke bruges til at ryge rist på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Dengang jeg gav den for meget gas med glastrompeten i sin tid, fik jeg også de nævnte smerter og trykken i brystet. Det føltes faktisk som om jeg havde ondt i ryggen, lige foran rygraden.
Men efter at have prøvet at lokalisere smerten i længere tid, gik jeg ud fra at det nok var lungerne.

Urt, hvis du tager en meget dyb indånding luft, føles det så også som om der er noget der kilder nede i lungerne? Det gjorde det ved mig, og efter jeg lagde bongen delvist på hylden, så forsvandt det. Prøv at gi den mindre gas med instrumentet, og se om ikke det hjælper.
De screens du har skulle altså gerne være fine til formålet vil jeg mene.

Medlem

Halose, jeg et tryk i lungerne nærmest og i brystkasseområdet, nogle gange en meget mild smerte når jeg suger helt ind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så drop bongen, og giv dine lunger tid til at komme sig. Jeg spår at der ikke går ret lang tid før du kan mærke en forandring.
Du kan altid vende tilbage til at ryge bong/bang/whatever engang, og så minimere forbruget. Men prøv nu at giv dine lunger ro i et stykke tid, og se om ikke det hjælper.

Ryger du cigaretter til daglig?

Medlem

Nej, jeg ryger slet ikke tobak, heller ikke ristet..

Men det er lidt underligt, for når man ryger man jo ikke særligt store mængder da det er så stærkt :?

Men vil prøve at skære ned på bong/bang, bare ærgeligt når man har ryst og skunk er så dyrt for tiden :x

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg kan ikke se nye svar før jeg klikke mig ind i selve tråden, eller ud og ind når jeg er herinde :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad alligevel være, og gem rysten til en anden god gang når dine lunger har det bedre.
Du må jo selvfølgelig selv om det, men jeg ved ihvertfald godt hvad jeg ville synes var vigtigst :).

Hvis du har mulighed for oral indtagelse imens, så ville det være ideelt, hvis du absolut skal indtage cannabis i perioden uden instrumenter.

Medlem

Jeg har ALTID mulighed for oral indtagelse :D , Self, det er en super fed rus

Moderator
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
... og hvis du er nervøs ved jeg man kan få stenriste istedet. Evt kan en lille sten også bruges. Sådan en ujævn lille en fra vejkanten, der giver plads til luft langs siderne når du smider den i hovedet (Bonghovedet, altså...).

Det er nu ikke alle sten der kan holde til varmen, nogle sprænges ved relativt lave temperaturer, så køb stenriste beregnet til formålet, eller køb en merskums rist. Man kan få nogle til en 5-10 kroner man selv kan skærer til og de virker forrygende.

Men som de andre siger, kunne det godt lyde til at en pause fra røgen var sagen.

Medlem

Jeg vil huske på det med røgpausen, men Bissman, duer de der merskumsriste til ryst?

Moderator
Brugeravatar

De fungere på samme måde som stenristene, men nej det er nok ikke så ideel en måde at ryge ryst på.
De ser sådan her ud:
Billede

Medlem

Ah ja, de er smarte nok dem der, jeg kunne da prøve at teste det :P Giver dog lige lungerne en pause nu her. Men jeg skriver måske tilbage hvis jeg får testet det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
BisMann: Godt ord igen. Mine bong-kundskaber er ikke helt opdaterede....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]