Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej folks! Jeg har postet denne post på TT tidligere, men synes også den skulle have chancen her:

Nu har vi de sidste mange år hørt om hvordan alle unge vælter sig i MDMA hver weekend etc. Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor det er blevet så populært i forhold til så mange andre psykoaktive substanser. Jeg har selv prøvet MDMA flere gange, og det nærmer sig ikke top 5 listen over substanser jeg kan lide.

1) Det varer 1-2 timer på toppen, hvor det er rimeligt sjovt, men resten af tiden det virker i, er det bare noget LORT!!

2) Man skal tage op imod 200 mg, hvilket er meget lidt potent i forhold til mange andre stoffer. En kemiker skal derfor lave RET store mængder for at oversvømme markedet. Det er heller ikke specielt let at fremstille i forhold til hvor potent det er.

3) Tømmermændende er IKKE rare!

4) Alle folk tager det og det er noget af det der bliver slået/set hårdest/mest ned på.

Hvis jeg skulle komme med et bud på hvad alle unge ville kunne lide at vælte sig i, var MDMA godt nok ikke en af mine valg. Hvorfor er ting som 2CB feks ikke blevet mere populært? Det er meget mere potent(ca 10 gange), mindre skadeligt og LANGT sjovere. Også andre eksotiske kemikalier som BZP ol ville jeg da mene var "rarere" at tage ofte etc...

For at summere: Hvorfor er MDMA så populært? Det er et skodstof, som jeg egenligt godt kan forstå er ulovligt, da det ikke er specielt sundt(naturligvis helsekost i forhold til alkohol og tobak, men hvad er ikke det)!!!

MVH
Voorhees

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
For uprøvede teenagere er effekten af Ecstasy en fed ting, de kender ikke til andre ting som fx. 2CB.

E er let at få fat I, meget let i forhold til fx. syre el. 2CB - ihvertfald i byer uden for hovedstaden. Man kan sige det samme med Amfetamin, der er også satans populært, men egentlig også et skodstof - der er nedturen også slem - men det er kendt, og man er egentlig lidt smart hvis man sniffer en bane (eller...det tror folk de er).

E er nok så populært fordi, i starten da E endnu var et relativt ukendt stof var de piller man købte af virkelig god kval, men i takt med at det blev mere og mere populært blev bagmændene grådigere, og derfor begyndte de at oversvømme markedet med discount-kix hvor der var minimalt med MDMA i, og en masse Amfetamin.

Det var blot min teori!

Insane psychedelia user!

Hmmm, jeg tror det i nogle tilfælde er for at være smart, de der latterligt klamme technotyper (altså tekno'ens popdrenge, hvis i kan følge mig) de vil ligesom passe ind i imaget og de ved jo ikke en skid om dope, nåh jamen XTC det er jo meget populært på ravescenen, de tar vi da også så vi kan blive rigtige technofreaks.....men det er bare min teori.....

Men ecstasy det er sgu dejligt, ihvertfald så var det det den ene gang jeg havde taget det, og jeg kan jo ikke sammenligne med Voorhees andre nævnte substanser da jeg (desværre) ikke har prøvet dem og nok heller ikke kommer til det foreløbigt....

Jensus
OUT!

Medlem

@n_dk> Jeg giver dig ret i at det nok skyldes hvor let det er at få fat i. Men hvorfor er det blevet sådan? Det er jo ikke et "simpelt" stof som feks amph, men et der kræver lidt mere snilde etc. Det er derfor det undrer mig lidt at det har fået så meget popularitet gennem tiderne...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Tror lige så meget det er fordi effekten er nem at styre..... og så er det vildt nemt bare lige at smide en pille ned [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
jeg tror de 2 hoved årsager til at E er så populært er vel
1: mange unge er ikke tilfredse med deres liv og E giver dem den følelse af kærlighed og lykke de ikke får normalt, og man må da også indrømme den er lidt fed...
2: når man tager E så er man sku næsten altid sikker på festen bliver fed.....

sagde lommebogs psykologen *G*

ej jeg ved det ikke, personligt så synes at E er meget psykisk vanedannende.... men jeg bruger sku stadig psykedeliske stoffer mere end MDMA,,, af så mange grunde, nogle af dem har voorheres nævnt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bøh:
Når man tager E så er man sku næsten altid sikker på festen bliver fed.....
<HR></BLOCKQUOTE>

Der er jeg nu ikke helt enig.. hvis det er noget lorte musik kan man æde nok så meget E uden at festen bliver fed. Derudover er det også kun fedt den times tid pillen virker, og så kan man enten vælge at smutte hjem og sove, eller sidde og være ugidelig hele aftenen.

Jeg tror som alle andre også skriver at E er så populært da det er nemt at få fat på, og fordi det er rimelig billigt.

[ 09 December 2001: Besked ændret af: TruckerMuffin ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil tro at de fleste fullblown psychedelics, som LSD og selv 2C-B er alt for intenst for de stakkels subwear-trampere, der er vant til at blive loved-up af at spise en kex, som ikke kræver den store hjerneaktivitet.

Forstå mig ret, jeg mener at MDMA, coke og amfetamin er nærmest idiot-sikre stoffer... det er meget svært, hvis ikke umuligt, at få mindfuck eller en dårlig oplevelse med det - medmindre man da ligefrem fysisk OD'er...
Det tiltaler den laveste fællesnævner, og det er sgu sjældent man ser en 15-årig tøs på syre.

MDMA er for nemt! - men meget behageligt... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 09 December 2001: Besked ændret af: Dextrose ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Kan kun give jer alle ret i at det er for let at skaffe og billigt.
Selve E virkningen er fed, men det skodder at det vare så kort tid!

Tror sq også Dex har ret i at det måske ville blive en smule vildt for en eller anden lille wannabe, når han normalt bare æder 1 måske 2 E på en vild aften, for at danse!
Så får han sig sq et chok og går tilbage til E fordi det ved han i hvert fald hvad er

Medlem

Geografisk sted: DK
jeg synes ikke jeg har prøvet en rus der er så fed som E endnu, og om det er nemmere at tage end så meget andet er jeg ikke enig i, at lægge et mærke på tungen, eller droppe 2-CI eller 2-CB er jo heller ikke ligefrem svært, og både amf og kiks er jo enormt billigt så derfor er det vel manges naturlige valg. Glæder mig dog til jeg får prøvet det 2-CI jeg har læggende, er ved at være lidt træt af at skulle droppe mere og mere E for at få den samme effekt.. Fuck i starten kunne man sku bare droppe en eller to og så bare fyre den af i mange timer...

Medlem

Jaeh, måske har Dex en pointe der. MDMA er ret let, men samtidigt lidt mere mind-bending end amf og coke. Kan godt være at den typiske 15 årige poptøs i UV-helte-tøj, synes at det er smart at være "blæst" og ikke bare amf'ed up.

Man skulle fanme lære folk at tage ordenlige stoffer, det er for latterligt at folk skal smadre hjerne og krop på at tage et eller andet mode-dille drug!!!

MVH
Voorhees

Insane psychedelia user!

For at komme med en historie fra det virkelige liv, jeg går i klasse med hende kællingen, rigtig klam poptøs, og hun elsker sig selv og hun er sååå sød (FALSK) over for andre mennesker....hun går og låner penge af alle som hun aldrig betaler tilbage, udover det så er hun en typisk dansk blondine som altid hænger ud med hendes fætre medmindre hun går i byen i Fredericia fordi det er sgu mere smart at gøre det end i Vejle.....nåh hvad det har med stoffer at gøre kommer nu: Hun æder kex hver weekend, har aldrig rigtig fattet hvorfor, men hun skal ihvertfald hele tiden pointere det overfor os andre, det er helt klart at det er fordi hun synes selv at hun er så sej fordi hun gør det og det tror hun altså også at andre mennesker tror, hun sniffer også amf og coke og det går rigtigt godt for hende, jeg vil tro hendes gennemsnitskaraker ligger på 6 højest og hun er højest i skole 3 dage om ugen.....

Damn hun skulle få sig et liv, et typisk eksempel på en person der ikke engang kan stave til HR (harm reduction) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 09 December 2001: Besked ændret af: Punk ]

Ehm.....

I ser E som et skide populært stof - det er det da osse - men grunden dertil er squ nok ikke at "pop"typerne vil være "raver"typer - eller fordi det er let at skaffe - og bla bla bla...

E er populært fordi det er skide fedt - og nedturen dagen efter er squ ikke så slem hvis man tager sine forholdsregler - istarten af min "karriere" havde vi ikke de vilde nedturer - og det har jeg ærlig talt heller ikke nu - det har jeg kun når jeg begynder at køre komboer - ellers har jeg det fint dagen efter......

E er vel populært fordi det er sjovt og fordi unge mennesker godt kan lide at have det sjovt - teorien med at unge mennesker ikke er glade og derfor gufler en masse E er skabt på at netop næsten alle gufler E - fordi det er sjovt - mange andre ting er skægge - men E er squ sjovere end det meste - og jeg kender en fullblown popdreng - med hang til lidt hardtrance - men så heller ikke "tungere" - og han er vild med syre - såeh - den med hjerneaktiviteten holder ikke - like - jeg slår selv helt fra når jeg er på syre - syntes ikke at mindfucken kommer før om morgenen - og der er man jo alligevel ved at gå kold ikke?

Så E er populært fordi det er sjovt - men klart osse fordi alle gør det - og det gør det bare mere populært - og lad os nu vente et års tid og se hvad næste sommers stof hedder - jeg har mine anelser om at det hedder 2C-? fordi - well - efter alt hvad jeg har hørt om det så ligger det temmelig tæt på syre og E - såeh - det er nok det som der bliver hittet snart........

Men anyways - just my two cents.....

L8tr

E.R

Insane psychedelia user!

Punk@: Når hun er 30år er hun endten i en kiste eller på en kolbøttefabrik... Det må du gerne sige til hende fra mig af... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 09 December 2001: Besked ændret af: daffy duck ]

[ 09 December 2001: Besked ændret af: daffy duck ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Yeah...jeg giver Daff ret. Er du gal en smatso!

Jeg tror sgu egentlig at dankse unge keder sig temmeligt meget...Danmark er (for det meste ihvertfald) et meget fredeligt land og her sker sgu ikke det store. Man mærker konstant sikkerhedsnettet (aka system-Danmark) omkring sig og man har ikke rigtig noget at være bange for. Selvfølgelig er der mange andre grunde til at tage stoffer, men i Danmark tror jeg faktisk at det er kedsomheden der sætter hjulene igang...

-Psyko [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Hun er også dødsens hvis jeg ikke snart får de 34 kr. hun skylder mig *GG*

Medlem

Geografisk sted: DK
Helt enig med Elven

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Punk...Eller osse må so'en sprede ben for at komme ud af sin gæld, hehe off-topic styrer!

-Psyko

[ 09 December 2001: Besked ændret af: Psyko ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Helt herover på vestkysten er der sq næsten ingen der æder kex (i hvert fald kender jeg ikke særlig mange som gør det mere, men sidste år, var der hvis en del) så de enkelte gange det bliver til en E herover, er det sq kun fordi det er fedt, det er slet ikke mode her og har aldrig været det.

Hvis man kommer til at nævne stoffer glor folk underlig på en, og tager afstand.
Det er det der er møgtræls ved at leve i små-byer, ingen sub-kulturer, der er simpelthen for få mennesker at "støtte" sig til, så man kan blive nødtil at tage lortet i eget hjem og så måske vove sig udenfor med noier på, af skræk for at blive "bustet".

Man vender sig godt nok til det, så det er ikke så galt som det måske lyder.
Og der er heldigvis flere og flere der bliver viklet ind i miljøet.
Men damn, der er stadig nogle indimellem, som bare burde doppes for hårdt.
De tager så meget afstand fra noget de ikke ved en skid om.
Damn det er til at blive pissed over! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 09 December 2001: Besked ændret af: Liquid ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
liquid: WELCOME TO THE REAL WORLD !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]