Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
And skrev:
Men er det "tracers"?

And: Prøv at holde din hånd frem foran dig, og lad den glide forbi dit synsfelt mens du holder blikket stille på et punkt bag hånden. Så vil du højest sandsynligt se "tracers", -billedet af hånden bliver hængende et lille stykke tid, efter at den har bevæget sig forbi, og du vil se det som en lang "hale" efter hånden.
På trip bliver denne effekt forstærket. Billederne hænger så og sige lidt længere på nethinden.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Waffen skrev:
Citat:
Det sjove er at prøve at kigge på dem uden de flyver væk

Det kræver at den ligger lige i dit fokuseringspunkt. Dette kan man ikke styre selv.

Hilsen Fanny

Jeg kan?

Tricket er ikke at bevæge øjnene men alligevel kigge på dem.

Jeg har flere gange fået dem til at "hoppe" så jeg den samme dims flyvende over længere tid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Igen, det er ikke HPPD. De fleste mennesker har evnen til at kigge på et træ, men "fokusere" på hvad der er rundt om det i stedet. Det er stadig floaters, hvis du spørger mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Fanny skrev:
And: Prøv at holde din hånd frem foran dig, og lad den glide forbi dit synsfelt mens du holder blikket stille på et punkt bag hånden. Så vil du højest sandsynligt se "tracers", -billedet af hånden bliver hængende et lille stykke tid, efter at den har bevæget sig forbi, og du vil se det som en lang "hale" efter hånden.
På trip bliver denne effekt forstærket. Billederne hænger så og sige lidt længere på nethinden.

Hilsen Fanny

Nåh, så er jeg med igen! Hvis det bliver forstærket på trip, får man så ikke rigtigt meget lyst til at dreje rundt? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hey!!! Jeg kan genkende mine funky støvfnug som glider hen over øjet i ny og næ :D

Tak for billedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Billede

Dem har jeg sku også set i et par år. Forekommer mest ved træthed synes jeg. Finder det dog ikke det mindste irritabelt, tværtimod. ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

der sidder nok bare en myg fast i din øjenlåge? :D ..
mwhahaah

Junior medlem

Det er sikkert en floater, jeg har uheldigvis selv en hel del af dem. Prøv at ignorere dem, for hvis du først begynder at "kigge efter" dem så kommer du til at ligge endnu mere mærke til det.

Junior medlem

nå så fandt jeg også ud af hvad det var for noget der flød rundt i øjenen på mig:)

Haha sad lige og prøvede at fange dem på en hvid væg, og pludselig så jeg en sort prik bevæge sig rundt i siden af mit synsfelt, hvor jeg ikke fokuserede. jeg fik et chock og kiggede hurtigt der over...det var så en flue der fløj rundt:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Dem har jeg sgu også en hel del af .. jeg syns da godt nok det er lidt irritabelt til tider :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
lidt gammel indlæg, men vil da ogsså lige sige at jeg har det, i stor stil hvis jeg fokusere på dem, de ligger i lange kæder de der prikker og i forskellige lag som nærmest kan glide over hinanden. og så kan man kaste rundt med dem hvis man kaster øjet hurtigt ud til siden og ændre mønstret på kæderne.

irriterende i snestorm på ski, for når jeg prøver at forkusere glider prikkerne lige pludselig rundt foran mig :lol:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror vi alle har dem i mere eller mindre grad. Jeg lægger kun mærke til mine, hvis jeg kigger op på en lys himmel, men det er ikke noget som irriterer i nævneværdig grad.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
hmm hvis det er de samme "prikker" som permanent er der er det så ikk fordi man har fået brændt huller i nethinden? havde lige glemt mine egne til jeg læste den her tråd :sucks:

8)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej alle.
Jeg har selv lagt mærke til nogle små sorte prikker/former, der nærmest har brændt sig fast på mit syn. De sidder samme sted permanent (ikke floaters), og kan virke generende når jeg skal læse, eller koncentrere mig. De er kun synlige på lyst materiale eller når solen står højt.
Det er ikke et stort problem, men ville gerne vide hvad de kan være opstået af, også for at undgå flere af samme?

- Nish!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Jeg kan selv kaste lidt rundt med dem, men af en eller anden grund er den samme "kæde" altid i midten af mit syn, næsten gang jeg ser dem. Men det er vel bare forskelligt fra person til person.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Lige præcis din bæver samme her man kan spille tennis i sin koger med sine øjne:D

8)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Mange tak for billedet, nu har jeg da fået en forklaring på hvad floaters er. Jeg har floaters til tider, men har aldrig tænkt nærmere over det. efter jeg så billedet kunne jeg med det samme genkende det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har også et par af de der floaters! Har altid troet det har været et lille hår inde på øjet.

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Syret, havde aldrig hørt om "Floaters" før jeg læste denne tråd!
Havde det rigtig meget som barn, altså i 8-11 års alderen...
Det er lidt sjovt jeg aldrig har søgt en forklaring på hvad det var hos mine forældre eller andre?
Har det en gang imellem stadigvæk, men ikke rigtig noget jeg lægger mærke til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]