Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle. jeg har lige fået to lophopora williamsii, jeg har aldrig prøvet svampe eller mescalin (men er bestemt ikke nybegynder) Så vil super gerne høre ALT om dem!! men især hvordan man tilbereder dem og bruger dem plus dosis og alt hvad i kan fortælle???
tak på forhånd :lol:

Senest rettet af Acid Frog 13 nov 2008 10:08, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Så lad dem gro, indtil du har fået lidt flere erfaringer. Har du set/læst frygt og lede i las vegas? Gør det, og tænk så om du har lyst til det. Meskalin er noget hårdere i det end eksempelvis p. cubensis.

(post nummer 1000)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har du prøvet meskalin And? Jeg tror ikke at F&L er en særlig realistisk beskrivelse af et meskalintrip.... Tjek hellere erowid for folk der rent faktisk HAR spist det og skrevet om det. Men ja, som And siger, så læs alt hvad du kan om det... Giv dig god tid inden du kaster dig ud i det.

Start her:
http://www.erowid.org/plants/peyote/peyote.shtml
http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Peyote.shtml
...Og søgemaskinen her på psychedelia.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@And

Så vidt jeg husker ser man da bare Raoul og Dr. Gonzo ligge i en gummibåd ved en strand eller lignende, hvor man får at vide at de har taget meskalin. Man ser da ikke så meget andet, gør man?
Mener jeg ihvertfald ikke.

Topicstarter, læs alt hvad du kan på Erowid, og læs en masse triprapporter. Hvis det er mangelfuldt at finde nogen på dansk, så læs nogen på engelsk.

Junior medlem
Brugeravatar

okey det vil jeg så gøre :) har nogen af jer personlige erfaringer??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg mener det er noget i stil med 'we ate some mescalin, and then we went swimming'. De to sidder på stranden, midt om natten. Raoul med et amerikansk flag over skuldrene - spiller den ene trompet?

Til trådstarter, se evt. her http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&type=Meskalin for lidt triprapporter.

Junior medlem
Brugeravatar

men det jeg søger specielt efter er trippet fra williamsii, går det bare under mescalin eller? og er williamsii det samme som peyote? forresten 'and' så har jeg lyst til at prøve det men har selvfølgelig ikke tænkt mig bare at hoppe ud i det..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har ikke erfaring med lophophora williamsii, så jeg skal ikke kunne sige om der er nogle afvigelser i de aktive stoffer kakti imellem, dog er meskalin hovedsageligt det aktive stof (kvantitativt) så selvom der kan være afvigelser tror jeg godt du kan læse rapporter for andre kakti uden at spilde tiden.

Og ja, det er en peyote.

Ellers er der lidt rapporter specifikt om peyote her.

/Edit:Staveplade

Senest rettet af Flak 13 nov 2008 00:19, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg husker mit baggrundsmateriale forkert, kan jeg læse. Beklager dybt

Junior medlem
Brugeravatar

okey super. siden jeg er ny i faget, lyder det lidt som om at i nogle af de raporter jeg har læst at man tager det hele på en gang, kan det passe? eller tager man det efter som man har det, lige som med e? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har lige læst dit første topic igen, og vil lige understrege at jeg absolut ikke mener meskalin er et begynderstof. Du bør virkeligt finde noget andet, end meskalin at starte med!

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Mescalin-Man skrev:
okey super. siden jeg er ny i faget, lyder det lidt som om at i nogle af de raporter jeg har læst at man tager det hele på en gang, kan det passe? eller tager man det efter som man har det, lige som med e? :)

Da trippet er ret langt i forvejen(14-16 timer), og det tager ca. 2 timer fra man har spist det til det virker, er det ikke særligt optimalt at spise det over længere tid. Jeg synes dog heller ikke at det hele skal ned på en gang, for så er risikoen for at ørle meget større. Så spis det over en halv til en hel times tid, og skyld det ned med noget der kan tage smagen.

Flak skrev:
Jeg har lige læst dit første topic igen, og vil lige understrege at jeg absolut ikke mener meskalin er et begynderstof. Du bør virkeligt finde noget andet, end meskalin at starte med!

Jeg er også enig i at meskalin ikke er det mest optimale begynderstof, det varer i lang tid, så hvis man ikke bryder sig om det, så går der lang tid før det stopper igen. Det er heller ikke særligt nemt at dosere, da meskalinindholdet i kaktuserne svinger ret meget.

Men når det er sagt, så kan det altså godt bruges som et førstegangsstof. Jeg har en ven som prøvede meskalin(og senere samme aften lattergas) sammen med mig, uden at han havde prøvet andre stoffer, ud over at have været skæv et par gange. Han vidste stort set ikke noget om det i forvejen, udover hvad jeg havde fortalt, men han havde fedt og stille og roligt trip.

Men til topic-starter, hvis du vælger at tage det alligevel så start med en lav dosis, og gør det sammen med en tripsitter.

Junior medlem
Brugeravatar

okey jeg suger til mig. men vil lige sige det er jo ikke første føste gang at jeg skal på trip, har jo røget fed temmelig regulert de sidste to år og har også været på e utallige gange, samt amf og et par andre ting. bare lige så i ikke tror det er noget af det første jeg skal prøve :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Mescalin-Man skrev:
okey jeg suger til mig. men vil lige sige det er jo ikke første føste gang at jeg skal på trip, har jo røget fed temmelig regulert de sidste to år og har også været på e utallige gange, samt amf og et par andre ting. bare lige så i ikke tror det er noget af det første jeg skal prøve :)

Folk skriver det i bedste mening. der er meget stor forskel på THC, amf og MDMA på den ene side og meskalin. For at sætte det i perspektiv kan jeg fortælle, at meskalin ligger på min egen "to-do-liste" men langt ude i fremtiden -på trods af at jeg er meget erfaren udi i de psykedeliske stoffers verden. Jeg tror det markante fysiske ubehag kan tage røven på en og farve trippet i negativ retning.

Hvis du overvejer meskalin, fordi det nu er det du har ved hånden er det en rigtig dårlig idé. Gør dig evt lidt umage og skaf nogle svampe eller LSD istedet. Svamperusen er noget kortere og derfor lidt mere tryg, hvis man ikke har prævet hallucinogener før.

Hvis du på den anden side har læst og hørt så meget om meskalin, at du bare MÅ prøve det, er sagen naturligvis en anden, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er sådan landet ligger....

Junior medlem
Brugeravatar

Har skam heft lyst til det i meget lang tid, og har gjort mange overvejelser. jeg har jo skaffet kaktusserne fordi jeg har haft lyst til det så længe, men er glad for at i siger det for var faktisk ikke klar over at det var så hardcore. skal på svampe meget snart, og det er med en erfaren. kan det ikke være man bare kunne tage en meget mild dosis?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tage en meget mild dosis svampe eller meskalin?

Uanset hvad er det mit og mange andres råd, at du kender det ene og det andet, før du blander dem sammen. Derudover vil jeg tro, at svampene bliver en stor nok oplevelse for dig - håber det!

Junior medlem
Brugeravatar

af kaktusserne mener jeg? :) ja tror jeg også. jeg synes bare ikke rigtig jeg kan finde de informationer jeg har brug for. som fx. opsrifter og dosis, ja synes bare i det hele taget det er meget grumsede oplysninger man får.. :(

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg læst en hel hel masse, men undre mig stadig over om det kan passe at den kan spises rå eller tøret i det der bliver kaldt "buttons" altså tynde skiver af kaktussen??

og kan man dosere dem? de er vel ikke allesammen lige store..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du set den her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... f=1&t=6776 ? Lige over dit indlæg? Forholdet i meskalinindholdet kan vel findes på Erowid.

Junior medlem
Brugeravatar

ja har læst hele artikelen. men på Erowid er der mange der har skrevet om at de har taget såkaldte fresh/ dry buttons, som skulle give en lidt mildere effect men stadig et super fedt trip. hvis denne historie er sand så er det jo FOR sindsygt :P http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=27201

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]