Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Indretning.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har en næsten bar væg over min seng/madras, som jeg gerne vil ha fyldt ud. Jeg kunne godt tænke mig noget i stil med en kæmpe plakat, med et motiv i form af en skovlysning eller noget i den stil. Det ville virkelig skabe en fed stemning.

Er her nogen, der ved hvor man kan anskaffe sig så store plakater med sådanne motiver? Væggen er omkring 2,5*2,5 meter.

I denne tråd ligges der også op til al slags snak om indretning af hjemmet. Har i nogen fede ting derhjemme, har i set noget fedt eller har i nogle fede idéer...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
http://www.DinMor.dk/

Klistermærker på væggene!

- Ser faktisk fedt ud i virkeligheden også.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
UV Banners. De er super kvali og ser kanon godt ud.
http://www.DinMor.dk

Der er nogle stykker på 2 x 2 m :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
http://www.DinMor.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
stringart/backdrops er mit bud drop de der kolde plakater

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Mit forslag : Print selv.

Du kan bruge Rasterbator (et gratis program), der opdeler et billede du giver programmet i et antal mindre ark, som er til at printe ud og kombinere på vægge, mure eller hvad man nu ønsker.

Tilfældige eksempler på et resultat man kan få ud af det:

Billede

Billede

Billede

Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jespar skrev:

Fed idé. Men hvordan vil du efterbehandle billedet? Jeg mener, vi har vel alle set hvordan et ark papir ser ud efter det er printet overalt med farve: vådt og slasket, tendens til at krølle blive lidt ujævnt når det tørrer. Kunne man evt. laminere det? Men hvordan undgår man så det heftige genskin der kommer fra det? Eller er der oplagte muligheder jeg i min søndagsstener har overset?

Til topicstarter: Jeg har selv stenet lidt over malerier på f.eks. qxl, og har overvejet at få noget væglir' gennem den vej. Evt. loppemarkeder, hvis man er til den slags. Jeg har selv nogle plakater fra http://www.allposters.com, og selvom de har rigtigt mange, i mange størrelser, er det altså trods alt kun plakater.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Flak:
I mine eksperimenter har jeg brugt farvelaserprinter så jeg derved har omgået den problematik. Hvis man bruger inkjet, hvor papiret rigtignok har tendens til at krølle sammen, kunne det måske være en idé at finde enten noget stift karton at klistre det på, eller nogle tynde plader som det også er vist i det eksempel jeg postede. Det tror jeg i øvrigt bliver det næste jeg prøver, for det er svært at få et (rigtig) flot resultat ved at hænge de rå A4-papirer på væggen. :-)

Ang. genskin: Det er bare at bruge noget mere mat papir, det kan fint lade sig gøre.

Men ellers virker det godt synes jeg, kan kun anbefale at prøve kræfter med det. For mig var udgiften til et 63cm x 88cm forsøg ca 6 kroner, det er til at overkomme. Man kunne overveje at få det trykt lidt dyrere hos et trykkeri (måske på et mere egnet papir?) - de kan fint tage sig af den PDF-fil, som Rasterbator spytter ud i sidste ende.

Moderator
Brugeravatar

Hvis papiret skal være bedre kvalitet, kan der købes photo-papir, beregnet til at udskrive digitale billeder selv, men med de penge det koster i photo papir og farve, er det vel næsten lige så billigt at få det trykt i ét stykke.

Relativistisk båthorn

Jespar skrev:

Du kan bruge Rasterbator (et gratis program), der opdeler et billede du giver programmet i et antal mindre ark, som er til at printe ud og kombinere på vægge, mure eller hvad man nu ønsker.

Fed ide :) Det ser ret cool ud det program der. Der er ikke noget som personlig kreativitet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du leder efter en "fotostat" (kaldes også fototapet) - Det var meget populært i 70'erne med sådan en skovsti for enden af "gildesalen" i parcelhus kælderen...
Spørg Google om hun kender dem - ellers hedder det "Photo mural" på internationalt :lol:

Lidl har faktisk for nylig haft nogen til 140kr for 2.5mx3.7m - jeg erhvervede mig selv en smuk bounty strand med tilhørende palmer, som skal sættes op i stuen snart og minde mig om søde thaipiger og Full Moon party på Haad Rin beach i Thailand :gud:

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Som jespar siger, vil jeg også forslå rastorbater, det er et rigtig fest program, og hvis du ikke har et billed som er i så høj opløsning, så det f.eks. kan blive 2x2m , så kan programmet lave billedet af sådan nogen prikker, som faktisk ser rigtig fest ud, når det hele bliver sat sammen..

Du kan se nogen flere ting her:
http://homokaasu.org/rasterbator/gallery.gas

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De har tilbud på ganske syrede surrealistiske prints af malerier hos http://www.DinMor.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]