Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.e-pages.dk/metroxpressdk/358/
- Side 2

Billede

- Gratis reklame? :|

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Endnu en lorteartikel uden research overhovedet... Salvia er ulovligt i Danmark. Og hvad sker der for Rindoms kommentar om at man laver en "ubalance i hjernen" som pr. definition er usund? Drikker han ikke kaffe om morgenen? Synes det er skuffende at han fyrer sådan noget af, han burde virkelig vide bedre.

Medlem

Geografisk sted: ja
Lol... jeg hader medierne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Sludder og vrøvl..... :|

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har sagt det før og siger det igen. Kom over jeres begejstring for Henrik Rindom. Han er i al hans "research" præget af en grundholdning der gør, at han ikke accepterer det han synes er andres fejl, og ikke kan se sine egne. Som du fint pointerer jim fear.
Det gør at han ser alt i det lys, og selv om han ved meget om rusmidler vedbliver de derfor med at blive set som farlige af ham. Ligemeget hvor meget der bliver skreget af folk der ved ENDNU mere, at de ikke er så farlige igen.

En sætning som f.eks. "Psykedeliske stoffer er ikke så farlige som hidtil antaget, viser ny undersøgelse" læser han sikkert som "Psykedeliske stoffer er farlige, viser undersøgelse".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Hvis man ser bort fra at det videnskabelige niveau i artiklen svarer til folkeskolens 7. klasse, de har været 2 skribenter om 5 små spalter, og at et par narkomaner kunne have gjort det bedre... Så synes jeg faktisk stadig den er lorte-dårlig.

"...kratom-blade der kan have en euforiserende virkning" - Nååååh, så det er sådan kratom virker. Nu tror jeg ikke der hersker tvivl hos nogen mere.

Senest rettet af markogronni 19 nov 2008 23:18, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

markogronni skrev:
Hvis man ser bort fra at det videnskabelige niveau i artikel svarer til folkeskolens 7. klasse, de har været 2 skribenter om 5 små spalter, og at et par narkomaner kunne have gjort det bedre... Så synes jeg faktisk stadig den er lorte-dårlig.

"...kratom-blade der kan have en euforiserende virkning" - Nååååh, så det er sådan kratom virker. Nu tror jeg ikke der hersker tvivl hos nogen mere.

Fuck du fik mig til at grine :mrgreen:

Jeg må altså virkelig indrømme jeg savner den gode gamle med "det virker som ægstazi" eller "har en LSD ligende rus"

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvor ironisk at de netop udvælger ecstacy og LSD som sammenligningseksempler, efter at vi lige har haft den her på banen: Tobak og alkohol farligere end LDS

hvis i mener noget med det så forbyd dog alt, og lad os se hvor længe folk finder sig i det. lige nu er det jo bare flertallets tyranni over os som er så frække, at lede efter sundere adspredelser end alkoholen, som boller os i røven hver søndag morgen. hvor hører svampe og salvia egentlig hjemme i denne artikkel? ingen af delene er lovlige. svampesporer er lovlige. hvorfor siger de i artiklen, at forhandlerne bruger "legal high" som et udtryk for, at det er mindre farligt end de lovlige rusmidler? endnu sjovere er det, at det lige i dette tilfælde, faktisk forholder sig sådan. i hvert fald hvis vi kigger på det fysiske aspekt. salvia er så ugiftigt, at det næsten ikke er til at forstå. det er jo en grov manipulation. "legal high" betyder lige netop det der står! goddammit.

Citat:
"når du gerne vil præsentere et ny stof, sælger du det billigt i begyndelsen", siger Jennifer Hillebrand

..og når så staten har gjort det ulovligt, så skruer man prisen op, så de stakkels afhængige narkomaner ikke har andet alternativ, end at skære håndledet op eller styrte ud på gaden og købe Hero, er det ikke rigtigt, Jennifer 'Ildebrand? :roll:

Citat:
"det tyder på der er et marked for dem", siger projektleder Ildebrand

og hvad siger det dig?..
the roof is on fire, put it out, PUT IT OUT! Billede
wit all ur respec, missez 'Ildebrand, me thinks youz the one whoz on fire.

jeg vil også gerne takke narkotikarådet for deres dybe bekymring for mit velbefindende, men i spilder jeres tid. hvis i vil gøre noget for dem som har det virkelig skidt, så hold op med at kriminalisere junkierne, og gør noget mere for at hjælpe alkolikerne.

Citat:
"En udbredt opfattelse blandt danske unge er, at de her stoffer er mindre farlige, fordi de kommer fra naturen" siger Henrik Rindom

som i tidligere artikler henviser Rindom til psykedelia, så man må gå ud fra, at boardet her har bidraget til den opfattelse. så er det jeg tænker, hvem herinde har givet udtryk for den holdning? det er ikke en bemærkning der får lov at stå ukorrigeret ret længe i hvert fald. vi kan jo bare tage den seneste tråd med Budha, der ville indtage nogle ukendte frø. det blev han frarådet på det kraftigste. vi har også diskuteret natskygger, og her er det gang på gang blevet understreget, hvor stor en risiko man løber. så hvis Rindom har ret, og det er den danske ungdoms opfattelse, så må han hellere end gerne sende dem ind til os, så de kan blive korrekset.

Citat:
"Vi har oplevet unge, der får svære psykiske lidelser på grund af disse stoffer"

oh really? kan du så præcisere hvad det er for nogle? for Hr. Rindom, du er da vel ikke faldet i den modsatte grøft; planter og urter er meget farligere end de syntetiske stoffer(eller de lovlige for den sags skyld).

noget siger mig at Rindom har et ret forvrænget billede af situationen. for det første, hvordan gennemskuer man, om en plante/stof er skyld i en psykisk lidelse, eller personen var ustabil i forvejen. der er stadig ingen håndgribelige beviser hvad angår cannabis, og dem har man ledt efter i 50 år nu. for det andet. så er det nemmere at give et stof/plante skylden for problemerne, end at skulle grave ned i dybereliggende årsager. eller måske er der slet ikke nogen enkelt årsag, men man skal jo for fanden sige et eller andet. for det tredje, så er de få ulykkelige stakler som ender hos Rindom, dem som ikke vidste hvad de foretog sig, eller bare var ligeglade. hvis ens kendskab til alkohol begrænsede sig til det man ser på behandligsstederne, så ville man også gå i en stor bue uden om det stof.

jeg fatter ikke at Rindom kan være på det hold, siden han har skrevet den(med få undtagelser*) ganske udmærkede "rusmidlernes biologi". det første stof han går i dybden med her, er alkohol, og konklusionen lyder "et af de mest skadelige rusmidler". herefter burde der vel ikke være så meget at diskutere. legaliser eller forbyd alle rusmidler.

*hans afsnit om svampe er tåkrummende pinligt.
Citat:
Psilocybin er det aktive stof i en stor familie af svampe kaldet Spids Nøgenhat(Psilocybe Semilanceata)
:lol:

Citat:
Da indholdet af psilocybin i svampene varierer meget, er det forskelligt hvor mange der skal indtages, for at blive ruspåvirket

I beg to differ! hvis det er spids nøgenhat vi taler om, som du åbenbart har særlig affinitet for *fnis*, så er den faktisk meget konstant i psilocybinindhold. siden der også er stor forskel på alkoholprocenter i div. alkoholiske væsker, så må det samme vel være gældende her, right?

caution: !!! extremely shitty biased argument ahead !!!
Citat:
ydermere kan rusen være svær at styre, fordi der kan gå op til 1 time, før fuld virkning er opnået
det kan du jo sige om næsten alle rusmidler. desuden giver argumentet ingen mening.

Citat:
Egentlige misbrugere af psilocybin ses ikke, fordi rusen for det første er svær at styre og for det andet ikke er behagelig. de fleste prøver stoffer en eller 2 gange og holder derefter op.

ikke et sandt ord i de sætninger. der findes misbrugere af svampe. det er dem, som ikke har sat sig ordentligt ind i, hvad psilocybin egentlig er for noget. det er så dem som du har haft kontakt med. derfor kan det da heller ikke undre nogen, at de ikke fandt det behageligt. svampe er en udsøgt nydelse, hvis man forstår at bruge dem rigtigt.

Mille og flødebollen som har skrevet artiklen, har virkelig gjort sig fortjent til en næse i Pinocchio-størelse. det mest skræmmende er næsten, at det er tilfældigheder der har afgjort, at jeg ikke er endt som en del af den ignorant plaprende journaliststand.

mht. Rindom, ja så kommer der åbenbart et tidspunkt i en hver mands liv, hvor man ikke længere har nogen ære eller visioner tilbage, hvor man højst kan håbe på at pynte lidt på resuméet, med lidt leflen for offentligheden, inden man takker af. jeg ser sgu næsten frem til det. livet bliver bare så meget nemmere.

en seriøs vinkel på planterne, ville være at sammeligne dem med RC's, og ikke som her, almindelige kendte stoffer. Research Plants. vi ved endnu ikke så meget om dem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jeg tror Halugenlampe har sagt det der sku siges :rocking:

Vil dog lige sige at jeg syntes det er imponerende at der er behov for hele 2 "journalister" til at skrive en artikel på under 300 ord... Og så fyldt med så meget vrøvl... Bravo siger jeg bare... :roll:

Psychedelia Sponsor

Det er en udbredt uskik inden for dagbladsjournalistikken, som også kritiseres af journalister og mediefolk selv. På mange medier måles man på hvor meget man har i avisen og det fører ofte til at man går sammen to og to eller tre og tre og deler byline med hinanden. Det kritisable er, at det bliver sløret hvem der egentlig har ansvaret for det skrevne. I ovenstående tilfælde er det helt tydeligt, at kun den ene af de to personer har skrevet, researchet og interviewet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
elsker også rindoms kapitel om psilocybin svampe i "Rusmidlernes biologi"

Citat:
Psilocybinrusen indledes ikke sjælent med et ildebefindende, hvor man har mavesmerter og opkastning. Denne reaktion er antagelig en afværgemekanisme fra maven, som også er kendt i andre sammenhænge. mange har f.eks. prøvet at kaste op, hvis de hurtigt har indtaget større mængder alkohol. Maven reagerer således på adskillige giftstoffer ved at udløse opkastning, hvilket må betragtes som hensigtsmæssigt

hmm, det lyder ikke behageligt at indtage :oops: ... og om rusen:

Citat:
Man mister dømmekraften og oplevelser at kunne foretage overnaturlige handlinger. Troen på at kunne flyve, stoppe biler og andre supermand-fantasier har haft alvorlige konsekvenser. Endlig ses en øget risiko for selvmord.

det skal jeg godt nok ikke prøve :shock:

:lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For 500 år siden havde det heddet at Djævelen boede i de nævnte planter og at han driver folk der indtager dem til vanvid. I dag tror jeg det hedder "fy fy slemt kemikalie" som kan give skizofreni. Stadig lige groteskt at den eneste kur mod en sådan ignorance er emnet som de dæmoniserer i sig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]