Whadduuup psyklister?
Jeg underholder for tiden mig selv med at studere samfundsfag c-niveau, på vuc. I den forbindelse er jeg ved at forfatte en, forhåbentlig øjenåbende synopsis, som jeg skal fremlægge for klassen.. hæhæhææææ!!
En af de hypoteser jeg pt. arbejder med at bevise er som følger:
• Den nuværdende nul-tolerance narkopolitik (og prohibition generelt) stigmatiserer stofbrugere, ved at skære alle over en kam.
• Den forsøger med magt at løse et selvskabt socialt problem.
Jeg har noget kildeværk fra crf-au som indikerer at én af de faktorer der katalyserer de sociale problemer ved stofbrug, er omgivelsernes holdning til brugen af det givne stof og ikke personen.
Jeg har også i "Narkosituationen i danmark" fundet en lov der siger:
Iflg. Lov nr. 524 af 6. Juni 2007 om ændring af færdselsloven trådte i kraft den 1. juli 2007. Med lovændringen er der indført en nulgrænse for kørsel med euforiserende stoffer i blodet. Det betyder, at det er forbudt at køre med stoffer i blodet. Det betyder, at det er forbudt at køre med ulovlige stoffer og ulovlig medicin i blodet. Nulgrænsen gælder ikke for stoffer, som føreren har indtaget i overensstemmelse med en lovlig recept.Altså dømmer man udfra lov og egentlig ikke ud fra risikofaktoren, f.eks. ville det ikke blive straffet ligeså hårdt med en ornli portion lægeordineret opiathalløj eller benzoer...
Min bøn til jer er om gad være mig behjælpelig emd at finde flere gode kilder, jeg er interesseret i kilder der påpeger problemerne i det, som oftest, tilknyttede kriminelle miljø.
Kilder der påpeger problemer med psykiske lidelser som følge af den sociale stigmatisering af stofbrug (paranoia perhaps?).
Og noget der beviser betydningen af politikernes nul-tolerance retorik i henhold til manstream holdningen. I ved den der massepsykose hehe...
Men helt overordnet er jeg interesseret i at bevise min hypotese så godt som muligt. Alt materiale har interesse, bare det er nogenlunde "objektivt" eller rettere sagligt. Hvis der er nogen problematikker jeg har overset eller hvis jeg fejler i dem jeg her har skrevet (har flere) så ret mig da endelig.

Kan i hjælpe mig dér?