Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Hej allesammen, jeg leder efter nogle hurtige svar.
Jeg har lige netop nu et vandbad igang i mit køkken af noget whiskey som har trukket nol på en lille bunke tørre pot stilke. Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med dette, og om det kan ryges? jeg har tænkt mig at 100% inddampe det og bruge nolen til rygning, men ville sikre mig at whiskeyen ikke efterlader nogle grimme affaldstoffer. nogen der ved noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg har aldrig hørt om at man kunne trække nol på whisky, jeg troede der var for lidt alkohol i.
- hvor har du fået idéen fra?
men anyways der er jo ikke ''alle mulige affaldsstoffer'' i whisky normalt, så jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne efterlade ''alle mulige affaldsstoffer''.

Medlem

galskabens-gardner skrev:
jeg har aldrig hørt om at man kunne trække nol på whisky, jeg troede der var for lidt alkohol i.
- hvor har du fået idéen fra?
men anyways der er jo ikke ''alle mulige affaldsstoffer'' i whisky normalt, så jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne efterlade ''alle mulige affaldsstoffer''.

Jo det kan man sagtens, det er en jameson whiskey med 37,5%. Det er vidst rigeligt, ihvertfald lugter det hen af nol nu her og der er en sort olie i det sidste whiskey i vandbadet. Nej når jeg siger affaldsstoffer mener jeg mere kornekstrakt og sådan noget, fordi whiskey er lavet på korn. Det er måske ikke så fedt at ryge, hvis der er en generende mængde i. Det virker vidst rimeligt, jeg har puttet de trukkede stilke i lightergas og der er næsten intet nol tilbage i dem efter whiskey ekstraktionen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det kan godt være det ikke er så lækkert, ja. men farligt er det ihvertfald ikke - det virker det også som om du godt ved.

men det lyder fuldstændig fornuftigt det du har gang i så :)

Dedikeret medlem

Tror der er mange smagsstoffer osv. i Whisky - det er ikke sikkert, de fordamper sammen med spritten(?).

Hvad med de ~60% vol vand der er i? Det komme vidst til at tage noget til at inddampe ;)

Medlem

Her er så et bilede af den inddampede nol :)
Jeg har trukket stilkene på lighter

[img=http://img140.imageshack.us/img140/5182/noljc2.th.png]

Planen er nu at pulverisere noget hash der ikke er af topkvalitet, og blande mit hash sammen med nolen til en klump olie hash.
Jeg poster billede. hvor meget hash ville være passende til en sådan klat nol?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det kommer meget an på hver stærk nolen er blevet og det kan jeg ikke se, men jeg plejer at lave nol så jeg har ca fem gram og det blander jeg med 20 gram 70 - 80 kroners ryger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]