Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Havde forleden mit første trip på KIX. Åd 5 styk fordelt over 8-10 timer ca. og for satan, hvor var det vildt, det er umuligt at beskrive den out-of-this-world dejlige følelse man har indeni på det! Ved udemærket godt, at dosen er høj, men jeg er tung, og fik ikke alvorlige bivirkninger udover at kampsvede :)

Kan huske, at første gang jeg prøvede coke, der fik jeg også en helt vild følelse, hvor jeg virkelig var blæst og havde det super dejligt dosen var ca. 0,5g coke; kombineret med en smule alkohol og ca. 0,5g amphetamin.

Lige siden den første gang - hvor coken blev taget af 2 omgange (en omgang tidligt på dagen, og en sent på dagen) og de begge virkede som beskrevet - så har jeg ikke kunne få noget som helst ud af coke......... Jeg kan sniffe et helt skide gram, uden at få den mindste smule eufori - og dette er efter at have lagt coke på hylden i 8 måneder, da jeg simpelthen blev sur på lortet.

Skidtet virker lokalbedøvende og kraftigt opkvikkende, men INGEN eufori overhovedet mere. Forstår det så absolut ikke, da alle andre, som tager den selvsamme coke, får gode trips..

Nu er min store fortvivlelse så, kan jeg forvente, at KIXene også kun virker første gang på mig?? For det er trods alt endnu federe end coke nogensinde har været for mig, rent eufori og tripmæssigt, og det ville være ærgeligt ikke at kunne opleve dette igen, når kroppen er klar til det - dvs. om en måned eller to.

Er der derudover nogen, som kan give en logisk forklaring på, hvorfor coke er SÅ fesent på mig nu?? Har prøvet at kombinere det med amphetaminen også, men det lader ikke til at være den manglende komponent. Alkohol holder jeg mig generelt fra, da jeg fx. er mere til hash.

Altså, jeg mener bare, 500kr for at blive frisk i højest 10 timer (ved indtagelse af et helt gram over tid) når det kan gøres med 0,1g amphetamin og så alligevel vare 5 timer på den ene omgang.

Amphetamin gav mig i starten også mere eufori end det gør nu, og jeg er altså ikke misbruger...... Jeg tager på ingen måde regelmæssigt, og der kan gå adskillige måneder før jeg rør stoffer, og så er det ofte i så små mængder, at det jo nærmest umuligt kan være tolerans opbbyggende (ved da godt, at 5 kix helt sikkert er toleransopbyggende, så det er skrevet med et vist forbehold)..

Har prøvet at sniffe meget på én gang af colaen.. Op til 0,20g, og dette resultere bare i et enormt friskhedsboost og et lidt mere vildtfarende tankemønster. Euforien er da netop det, som gjorde coke fedt den første gang?? Coke keder mig simpelthen mere end stumfilm uden billede på, og jeg forstår det ikke, fordi sådan startede det ikke.

Hash bruger jeg óftere end stimulanser og andre ting, og dette virker altid upåklageligt. Ville ikke sige, at hash gør mig lykkelig. Men har det rart, når jeg ryger. :)

Er der nogen, der har været ude for det samme eller som har en eller anden form for respons?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
coke er noget mærkeligt noget det vil jeg sku geren give dig ret i.
men hvis du agter at holde pauser på min. en månede med E så kan jeg love dig for det ihvertfald ikke går nedad på samme måde, ihvertfald meget langsommere.

men jeg har hørt den samme historie med coke som du fortæller der om og om igen.
men det kan være du var mere bevidst om hvad det var du søgte første gang du tog coke.

det er svært at finde virkningen fordi den for det mest fortar sig før man fatter at man er fucked.

det kan også være du har fået noget god kvalitet første gang, og noget knapt så luksus cola senere.

Medlem

Kan du evt. komme nærmere ind på hvilken form for "eufori" du forventer af coke?

Jeg synes generelt også at coke er overvurderet (især til prisen), men når jeg tager det, bliver jeg meget talelysten, og føler mig glad, i godt humør osv. Jeg bliver vel lykkelig kan man sige - men dét med supermandsfølelsen er ikke helt gældende for mig - uanset hvor meget jeg tager, eller hvor coken kommer fra. :-)

Men som du selv er inde på, kan MDMA (E) gøre underværker i forhold til coke. Jeg synes de to ting passer til forskellige lejligheder - coke kan man tage hvor somhelst og når somhelst, uden nogle lægger mærke til det. Det er jo lidt sværere hvis man har taget MDMA, men tilgengæld er kropsfølelsen også væsentlig mere markant, og langt fra så subtil som coke-følelsen er...

Men på trods af ovenstående, tager jeg mig selv i at købe coke gang på gang, så noget må det jo gøre for mig (selvom MDMA/E nu stadig er mit favorite, hvis man sammenligner pris mv.) :-)

Junior medlem

galskabens-gardner skrev:
coke er noget mærkeligt noget det vil jeg sku geren give dig ret i.
men hvis du agter at holde pauser på min. en månede med E så kan jeg love dig for det ihvertfald ikke går nedad på samme måde, ihvertfald meget langsommere.

men jeg har hørt den samme historie med coke som du fortæller der om og om igen.
men det kan være du var mere bevidst om hvad det var du søgte første gang du tog coke.

det er svært at finde virkningen fordi den for det mest fortar sig før man fatter at man er fucked.

det kan også være du har fået noget god kvalitet første gang, og noget knapt så luksus cola senere.

Godt at høre, at det ikke bare er mig, det er sket for, selvom det er lidt trist - på den anden side er det måske meget godt, at jeg reagerer så dårligt på det, når det nu er så vanedannende som det siges at være. Har i hvert fald ikke lyst til at tage coke længere overhovedet.. Amphetamin vil jeg hellere indtage, selvom jeg faktisk også synes, at det er hammer kedeligt! Forventede i øvrigt INTET da je prøvede coke første gang - det gør jeg jo så tilgengæld nu.

E gjorde mig så lykkelig, at jeg i dag er ved at fælde glædestårer, hver gang jeg tænker på det. Det var satme ubeskriveligt dejligt. Ikke engang coken gjorde mig så lykkelig den første gang. Man kan sidde i de mest fucked situationer, hvor man ville have følt, at situationen var anspændt normalt, men E gør bare alting naturligt, forståeligt og dejligt!
Og ens nære venner, er bare en tripbooster, der vil noget! :D Føler, at jeg har fået et specielt bånd efterfølgende med et par stykker af dem. På en eller anden mærkeligvis føles det i hvert fald som om, at det bånd er opstået under påvirkning, men det er blevet efter at rusen er flere dage væk.

Underligt nok, var de eneste "negative" bivirkninger (så intet som negativt, hahahaha) jeg fik var sløret syn (primært lavt blodsukker vil jeg tro)l st0re mængder sved og opkastninger - havde faktisk ikke kvalme, men min ven anbefalede mig, at jeg knækkede mig, hvis jeg fik en følelse af en klump i halsen. Dette gjorde jeg så en gang eller to, og selvom jeg hader at knække mig, var det noget af det allermest naturlige i hele verden, og nærmest befriende - selvom det faktisk bare var en smule unødvendigt!
Dagen efter, ingen nedtur og gener overhovedet, udover ekstrem træthed på trods af rigeligt med søvn.

Har opnået en stor respekt for E, men samtidig også en stor kærlighed overfor det.

Lyder næsten allerede som en junkie, hahaha :)

Junior medlem

OhImNew skrev:
Kan du evt. komme nærmere ind på hvilken form for "eufori" du forventer af coke?

Jeg synes generelt også at coke er overvurderet (især til prisen), men når jeg tager det, bliver jeg meget talelysten, og føler mig glad, i godt humør osv. Jeg bliver vel lykkelig kan man sige - men dét med supermandsfølelsen er ikke helt gældende for mig - uanset hvor meget jeg tager, eller hvor coken kommer fra. :-)

Men som du selv er inde på, kan MDMA (E) gøre underværker i forhold til coke. Jeg synes de to ting passer til forskellige lejligheder - coke kan man tage hvor somhelst og når somhelst, uden nogle lægger mærke til det. Det er jo lidt sværere hvis man har taget MDMA, men tilgengæld er kropsfølelsen også væsentlig mere markant, og langt fra så subtil som coke-følelsen er...

Men på trods af ovenstående, tager jeg mig selv i at købe coke gang på gang, så noget må det jo gøre for mig (selvom MDMA/E nu stadig er mit favorite, hvis man sammenligner pris mv.) :-)

Det med at blive glad, i godt humør, opstemt, talelysten osv. er hvad jeg forventer af coke, men hvad det slet ikke gør.
Jeg bliver frisk og kogt på en virkelig kedelig måde, uden nogensomhelst form for positive følelser ovenihatten.
Det med supermand, har coke heller aldrig gjort for mig.
Og andre, som jeg så tager coken sammen med, kan jeg tydeligt se, har en anden oplevelse af coken.
Men eftersom det åbentbart er meget normalt, så lægger jeg sgu bare coke helt på hylden. Troede det var tolerans, men efter 8måneder uden coke, kan der sgu ikke være tale om det - så nu gider jeg bare slet ikke mere.......

E'en gjorde mig i perioder MEGET talelysten, og generelt fungerede jeg uovertruffent godt - følte jeg i hvert fald - socialt på E. Måske var det fordi, at alle var påvirket på den ene eller anden måde i det selskab.
Følte mig heller ikke helt som supermand på E, for det var jeg sgu i perioder for doven til, haha, men tæt på. Var ligeglad med, hvad folk kunne tænke af negative ting om mig osv. for det betød INTET for mig, virkelig intet.. Om det så var det største personlige angreb overhovedet, var jeg fuldstændig ligeglad.

Kan jeg forvente, at E måske endda er federe 2. gang, fordi jeg til den tid er bedre til at give slip, da jeg ved, hvordan jeg reagerer på det nu?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Martin G skrev:
E gjorde mig så lykkelig, at jeg i dag er ved at fælde glædestårer, hver gang jeg tænker på det. Det var satme ubeskriveligt dejligt. Ikke engang coken gjorde mig så lykkelig den første gang. Man kan sidde i de mest fucked situationer, hvor man ville have følt, at situationen var anspændt normalt, men E gør bare alting naturligt, forståeligt og dejligt!
Og ens nære venner, er bare en tripbooster, der vil noget! :D Føler, at jeg har fået et specielt bånd efterfølgende med et par stykker af dem. På en eller anden mærkeligvis føles det i hvert fald som om, at det bånd er opstået under påvirkning, men det er blevet efter at rusen er flere dage væk.

ja den første gang glemmer jeg heller aldrig, det er virkelig en oplevelse.
men pas på for det er så nemt at tage det ofte, og så begynder virkningen at falde, selvom jeg holder pause på et halvt år kan jeg ikke få nogen rigtig virkning af det mere.
så begynder man at gå til det stærkere og verdenen eskalere før man har blinket med øjnene.

mdma, mbdb, mda og mde er fantastisk men også frygtelig farligt!

Junior medlem

ja den første gang glemmer jeg heller aldrig, det er virkelig en oplevelse.
men pas på for det er så nemt at tage det ofte, og så begynder virkningen at falde, selvom jeg holder pause på et halvt år kan jeg ikke få nogen rigtig virkning af det mere.
så begynder man at gå til det stærkere og verdenen eskalere før man har blinket med øjnene.

mdma, mbdb, mda og mde er fantastisk men også frygtelig farligt![/quote]

Ja, der er tale om et vanepotentiale, som "desværre" ikke stemmer overns med den måde kroppen fungerer på. Kun "desværre" fordi, at hvis toleransen i kroppen ikke fungerede på den måde, så ville man satme se mange afhængige..

Hvad er der af alternativer som kan overvejes, hvis man har lyst til at prøve noget i samme boldgade, som er til at få fat på for de fleste normale stof(mis)brugere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

der er ikke rigtig alternativer hvis det er præcis det du søger.
men denne her ''blæste'' fornemmelse kan opnår på både syre og 2c-x men det rummer også alt muligt andet.
-det er sku svært.

Medlem

Martin G skrev:
OhImNew skrev:

Det med at blive glad, i godt humør, opstemt, talelysten osv. er hvad jeg forventer af coke, men hvad det slet ikke gør.
Jeg bliver frisk og kogt på en virkelig kedelig måde, uden nogensomhelst form for positive følelser ovenihatten.
Det med supermand, har coke heller aldrig gjort for mig.
Og andre, som jeg så tager coken sammen med, kan jeg tydeligt se, har en anden oplevelse af coken.
Men eftersom det åbentbart er meget normalt, så lægger jeg sgu bare coke helt på hylden. Troede det var tolerans, men efter 8måneder uden coke, kan der sgu ikke være tale om det - så nu gider jeg bare slet ikke mere.......

E'en gjorde mig i perioder MEGET talelysten, og generelt fungerede jeg uovertruffent godt - følte jeg i hvert fald - socialt på E. Måske var det fordi, at alle var påvirket på den ene eller anden måde i det selskab.
Følte mig heller ikke helt som supermand på E, for det var jeg sgu i perioder for doven til, haha, men tæt på. Var ligeglad med, hvad folk kunne tænke af negative ting om mig osv. for det betød INTET for mig, virkelig intet.. Om det så var det største personlige angreb overhovedet, var jeg fuldstændig ligeglad.

Kan jeg forvente, at E måske endda er federe 2. gang, fordi jeg til den tid er bedre til at give slip, da jeg ved, hvordan jeg reagerer på det nu?

Normalt er det kun noget jeg gør meget sjældent (... at opfordre til følgende), men har du overvejet at tage en lidt større dosis næste gang? Med HR i baghovedet, tror jeg godt du kan bevæge dig lidt op i doserne på coke. Desværre er det meget langt fra rent coke man får fat i i dagens Danmark, og min personlige erfaring er, at jeg til at starte med måske skal have hvad der svarer til 300 - 500 mg. coke inden for en times tid, for at få det kicket igang. Resten af aftenen kan jeg så nøjes med at redosere med omkring 100 mg. hver 45/60 minut for at holde den kørende... Hvis man ikke drikker, skal der også mere til for at få samme effekt, da alkohol forstærker kokains virkning - læs evt. mere om dette på psy-wikien ;-)

Ovenstående doser skal tages med et "gran salt", da jeg ikke opmåler mine doser som sådan. Jeg vil ikke opfordre andre til at gøre det på samme måde, men jeg taler udelukkende om hvorvidt jeg plejer at gøre når jeg tager coke, for hvis jeg "nøjes" med omkring 200 mg. til at starte med, får jeg ikke den store virkning desværre. Men det hænger naturligvis sammen med renheden mv.

Uanset hvad, skal man altid være påpasselig, og starte stille og roligt ud, indtil man har et nogenlunde indblik i stoffets potens!

Junior medlem

OhImNew: Så ser det vidst ud til bare at være bedre at droppe coken helt. Gider ikke bruge så mange penge på noget, som jeg skal bøvle med at få til at virke bare nogenlunde.

Elskede cola efter min første tur, anden tur, så var lysten smadret helt væk igen, men var naiv og håbede på bedre, så 3 og 4 gang kom også - ventede 8 måneder, fik 1g cola, det virkede ikke som ønsket, har prøvet 2 gange yderligere nu, og nu gider jeg fandme ikke mere..

At prøve coke 7 gange, og det så kun virker den ene af gangene, selvom doserne altså ikke har været ændret, før her til sidst i forsøg på at få det til at virke. Kan da godt tænkes, at det cola jeg fik første gang var sindsygt godt - men det andet har altså også virket på mine kammerater.. Så gider det ikke mere.. Bare godt at høre, at jeg ikke er helt tosset.. :)

Junior medlem

men denne her ''blæste'' fornemmelse kan opnår på både syre og 2c-x men det rummer også alt muligt andet.
-det er sku svært.

Syre, hmm, så er jeg mere til LSA - det er dog slet ikke den samme eufori, der er tale om.

2c-x har jeg hørt om, og flere af mine kammerater bruger det af og til, men synes ikke, at jeg ved nok om det. Må lige slå det op en gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Martin G skrev:
-det er sku svært.

Syre, hmm, så er jeg mere til LSA - det er dog slet ikke den samme eufori, der er tale om.

2c-x har jeg hørt om, og flere af mine kammerater bruger det af og til, men synes ikke, at jeg ved nok om det. Må lige slå det op en gang.

jamen det er heller ikke det samme OVERHOVEDET!
det var bare det eneste ''alternativ'' jeg lige kunne komme på.

Junior medlem

Martin G skrev:
-det er sku svært.

jamen det er heller ikke det samme OVERHOVEDET!
det var bare det eneste ''alternativ'' jeg lige kunne komme på.

Der er selvfølgelig Meth'en, hvis man absolut vil have den der eufori. Men meth er simpelthen for skadeligt til, at jeg tør og skal prøve det.. Samtidig er det også for vanedannende.

Men tak for dine indput, har været helt kanon med noget respons :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]