Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 06:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Håber ikke den her post er overflødig, men ku ik finde svaret med søgefunktionen.

Men hvor ofte vil folk mene det er ansvarligt at trippe på svampe? Altså jeg er selvfølgelig godt klar over at jo flere gange man gør det, jo højere risiko er der for at ende i et badtrip. Men er der andet der skal tages i betragtning? Jeg har nu trippet 5-6 i denne sæson, dvs. indenfor 2-3 måneder og eftersom det har været helt uden nogen form for komplikationer, er der så nogen konkret grund til at jeg ikke skulle gøre det igen i foreløbig?

Vi snakker ikke highdose trips i nogen af sammenhængene. Det har altid været middel/lav-dose i et kontrolleret omfang.

Dedikeret medlem

Personligt kører jeg med en periode på 1-3 måneder, alt efter omstændighederne. Jeg vil anbefale minimum 1 måned mellem trips. Det er ikke direkte farligt at gøre det oftere, men man får langt mere ud af det, hvis man venter lidt (pr min erfaring).
Det er nok meget normalt, at man tripper lidt oftere i begyndelsen (det gjorde jeg ihvertfald selv), men prøv at vente længere og se om det ikke giver mere.

Ellers er psykedeliske stoffer generelt ikke direkte farlige. De kan være svære at håndtere, men det kan man også lære noget af, hvis man kan holde fast.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
der er visdom ihvert trip, og det kan tage noget tid før man realiserer visdommen fuldt ud, hvorfor pauser før mig bliver helt naturlige. Men igen er det alt efter hvad man forventer eller vil med sine trip. Tror dog psilocybinen selv kan sige nej til galskaben, hvis det bliver alt for ofte, det virker som et væsen for sig.

Medlem

Jeg tror at det kommer meget an på hvem man er, hvor meget og ofte man kan klare det. Jeg kan personligt ikke ret godt tage svampe særlig ofte.. i det hele taget egner jeg mig ikke rigtig til svampe. Hvis jeg endelig alligevel skal tage det skal der helst gå 3mdr mellem hvis der skal være en chancer for at det skal blive godt og det betyder rigtig meget med hvem jeg er sammen med også...
Egentlig gælder det vel bare om at have respekt for stoffet og for én selv og så ellers mærke hvor meget man kan klare.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
And skrev:
der er visdom ihvert trip, og det kan tage noget tid før man realiserer visdommen fuldt ud, hvorfor pauser før mig bliver helt naturlige. Men igen er det alt efter hvad man forventer eller vil med sine trip. Tror dog psilocybinen selv kan sige nej til galskaben, hvis det bliver alt for ofte, det virker som et væsen for sig.

What the dillio?

Ontopic: Ja, der er andre ting der skal tages i betragtning.

Eksempelvis muligheden for HPPD. Hvilket jeg ved at flere brugere herinde døjer med den dag idag.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
undskyld jeg spørger dumt men hvad er HPPD ? , jeg har ikke taget svampe i 3 måneder nu men jeg spiste omkring 200 spids nøgenhat svampe i gennemsnit i weekenderne ( fredag og lørdag ) i omkring 2 måneder tror jeg ;D så nu har jeg lige klappet hesten og ryger kun hash i det næste lange tid

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at google det Budha, det burde du kunne overskue.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
undskyld jeg spørger dumt men hvad er HPPD ? , jeg har ikke taget svampe i 3 måneder nu men jeg spiste omkring 200 spids nøgenhat svampe i gennemsnit i weekenderne ( fredag og lørdag ) i omkring 2 måneder tror jeg ;D så nu har jeg lige klappet hesten og ryger kun hash i det næste lange tid

Jeg drak te med i gennemsnit 2 lsd-knalder i hver morgen i omkring 4 måneder. Nu er jeg ved at klappe hesten (før den klapper sammen) og er næsten holdt op med at tage psykedelika. Dog tager jeg stadig 400 spids nøgenhat svampe om ugen, men det er ikke noget særligt.

Medlem

okay tak for svarene. Ja, har også selv tænkt på HPPD, og må indrømme at jeg selv "lider" under det i ny og næ, men det er dog ikke noget der nager mig det mindste, ser det ikke som en lidelse. Det ville selvfølgelig ikke være sjovt hvis det tog om sig en dag, og blev mere omfattende og intenst, det kan vel godt forekomme?

Jeg tog nu mig 7. trip, og 10. trip nogensinde, igår, og føler efterhånden jeg virkelig har fået styr på svampeeffekten. I takt med at jeg er 100% bevist om set/settings vigtighed og at man skal respektere stoffet.

Det jeg frygtede lidt, da jeg startede den her tråd, var muligheden for at blive "skør" for at bruge et meget uholdbart ord, men tror godt folk ved hvad jeg mener. Min frygt for dette bygger på de historier man jo har hørt rundt omkring om folk der har været lidt for gode til at trippe på shrooms for ofte.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

det sjovt bare fordi man spørger om en lille ting så får man svaret at man selv skal finde ud af det , hvis HPPD har noget med HR at gøre er det så forkert at spørge om , og istedet for at lave et indlæg hvor der står : Prøv at google det Budha, det burde du kunne overskue. så kunne du jo bare skrive . HPPD= Hallucinogen persisting perception disorder. det er da mindre ord :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og hvad så om det er mindre ord?
Derfor kan du godt selv gøre et forsøg, så kan du også læse en masse om det , istedet for at andre skal sidde og skrive det til dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Budha skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=iSGweT62XBY

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

haha ved du hvad Moonage daydreamer : det er faktisk ik løgn. sidst jeg tog svampe var thailanske og der besvimmed jeg og det hele eksplodered i psychedeliske faver og ting og sager jeg sværger det var total insane og pisse nice, hvilket jo også er grundet til at JEG ER STOPPET MED DET/holder en meget lang pause til jeg kan se fornuft i at tage et trip igen . PS. det er faktisk en fed sang ,

Medlem
Brugeravatar

Budha: Du imponerer ikke med påstande (sande eller falske) om hvad du har indtaget. Om det er fedt at bruge er en smagssag. Men det er sgu aldrig fedt at misbruge.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

nej men jeg fortæller da bare at selvom man blir meget glad for stoffet og indtager det alt for meget resultere det jo ik i nogle bivirkninger , var det ik det denne tråd skulle stille spørgsmål om ? altså ud over den bivirkning at man kommer til at tænke på om man kommer tilbage til virkeligheden men det vared kun 1 dag for mig men det var absolut heller ik sjovt, jeg siger heller ik det er fedt at misbruge, det er bare ik særligt svært at misbruge et så fedt stof som psilocybin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Budha>> Nu må du altså lige svare mig på, hvor mange trips du hidtil har haft, og svar oprigtigt, for hvis mine anelser er korrekte, så kan du altså ikke allerede være den ekspert, som du udgiver dig for..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Budha skrev:
jeg siger heller ik det er fedt at misbruge, det er bare ik særligt svært at misbruge et så fedt stof som psilocybin

Personligt ville jeg aldrig kunne misbruge psychedeliske stoffer, efter et trip skal jeg altid have en pause på nogen uger hvis ikke måneder, før jeg er klar til det næste. Hvis du synes det er let at komme til at misbruge SN, tror jeg du skal passe meget på med hvad du ellers ind tager af substancer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Alt Ædende Ateist skrev:
Personligt ville jeg aldrig kunne misbruge psychedeliske stoffer, efter et trip skal jeg altid have en pause på nogen uger hvis ikke måneder, før jeg er klar til det næste. Hvis du synes det er let at komme til at misbruge SN, tror jeg du skal passe meget på med hvad du ellers ind tager af substancer.

ja det er jo en sindsyg individuel sag.
jeg har heller ikke noget problem med pauserne imellem, men det er ikke fordi lysten ikke er der. det er min fornuft der ''tvinger'' mig til at lade være, både fordi man ikke for det samme ud af trippene hvis de forekommer for ofte men også bare ren og skær sund fornuft, i forhold til at passe på at få en psykose og ikke komme til at misbruge.

men der er mange der kommer ud i et psychedelisk misbug, ikke bare af et enkelt stof, men de bliver simpelthen afhængige af den anden verden, og det er dderfor vigtigt lige at stoppe op og tænke engang imellem.

- men det giver du jo også udtryk for at du gør, og at andre også burde.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jep jeg er stoppet for noget tid ;D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
jep jeg er stoppet for noget tid ;D

Det kan jo sagtens passe det du skriver, selvom ingen af os andre tror på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]