Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 11:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hej allesammen.

For ikke så længe siden donerede jeg et beløb til vores kære venner på Erowid. Med den donation fulgte der en kopi, af Peter Staffords Psychedelics Encyclopedia og de to nyeste udgaver af Erowid Extracts. I den nyeste udgave af de to blade, er der en artikel om det forholdsvist nye smartshop-produkt changa. For lige at klargøre produktets formodede egenskaber, vil jeg lige citere lidt fra artiklen:

Citat:
"a fellow from brighton showed us some. He said it combined DMT with a MAOI plant, which extended the DMT effect from 3-5 minutes to about 20 minutes. (...) Energy Control ran TLC on a small sample, and it spotted positive for DMT. There were three other unidentified spots, one of which the EC worker speculated might be a harmala alkaloid due to its fluorescence (although without having reference standards on hand, he could not say for sure)"

"An erowid contributor from Australia provided the following data: changa is largely produced in Australia, and blends vary in composition - they may contain several herbs at different concentrations, but most incorporate Banisteriopsis caapi (either leaves, or shredded stem bark, or both) and DMT, which is usually extracted from Acacia obtusifolia"

"Another Australian visiting the Erowid booth claimed to be the person who invented changa. He said it is generally 20% DMT by weight, sourced from Acacia obtusifolia or A. acuminata. This extract is deposited onto a smoking blend that usually contains 60% B. caapi, passion flower, mullein, and peppermint. The Remaining 40% typically contains Calendula officinalis, Justicia pectoralis, Nymphaea nouchali var. cearulea (or another lily) and Turnera diffusa He expressed that changa is best smoked from a bong, but that people commonly take 2-3 puffs from a medium sized joint.

"Changa is generally said to produce effects that are smoother and longer-lasting than pure DMT, a difference some believe is due to the MAOI alkaloids potentiating the DMT. One smoker remarks: "...the experience is a LOT like Ayahuasca and far more grounding and insightful than smoking DMT on its own"

Artiklen kan endnu ikke findes på nettet, men når den kan, bliver det på denne side http://www.erowid.org/general/about/about_newsletter.shtml Har dog ingen idé om hvornår. Mange udsagnene i artiklen er taget fra gæster på Boom festival 2008, hvor Erowid havde folk på festivallen til at informere og researche.

Har søgt både på erowid og her på siden, men har kun fundet en kort beskrivelse af rusen fra én herinde. Så hvis der er nogen derude som har prøvet at ryge changa, så skriv gerne om erfaringer i denne tråd. Andre meningsfyldte kommentarer og spekulationer er selvfølgelig også velkomne :)

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Min egen personlige meningsfyldte spekulation er at artiklen er så godt researchet at der ikke lige dukker ny viden op.

Medlem

Geografisk sted: århus
Jeg prøvede at ryge changa et par gange på boom 2008. Super spændende rus synes jeg.

Vi røg det på en glaspipe, tog et stort hiv og holdt det inde så lang tid man kunne, når man puster ud kommer rusen meget hurtigt, kæmpe adrenalin kick og kildefornemmelser i hele kroppen, grineflip og lidt tunnel fornemmelse. Ret så visuelt med farver og mønstre i et meget hurtigt tempo..

me like..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
hulkamaniac skrev:
Jeg prøvede at ryge changa et par gange på boom 2008. Super spændende rus synes jeg.

Vi røg det på en glaspipe, tog et stort hiv og holdt det inde så lang tid man kunne, når man puster ud kommer rusen meget hurtigt, kæmpe adrenalin kick og kildefornemmelser i hele kroppen, grineflip og lidt tunnel fornemmelse. Ret så visuelt med farver og mønstre i et meget hurtigt tempo..

me like..

Kan du sammenligne rusen med en Salvia Divinorum rus?

Medlem

Geografisk sted: århus
Khazim skrev:
hulkamaniac skrev:

me like..

Kan du sammenligne rusen med en Salvia Divinorum rus?

Har stadig tilgode at prøve salvia Divinorum, så det kan jeg ikke udtale mig om helt konkret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]