Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
kasmik skrev:
bliver man lige så skæv ved at drikke kakaoen som at ryge den samme dosis i en bong?

Nej, rusen bliver længere, men optaget over længere tid. Derfor plejer jeg at indtage mere, så jeg både får en kraftig effekt som så varer længere tid. Hvis du indtager nok kan en oral dose påvirke dig i 12 timer. Bong er mere hurtigt op, hurtigt ned.

En bud kunne være 50% mere ved oralt indtag. Jeg må lige en dag afprøve doser, rygning vs. spisning

Rusen føles anderledes, ikke så ligepå som bong. Kan bedst beskrives med at man springer direkte til anden fase af rusen som så føles mere "ristet". Når du har prøvet ved du hvorfor :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
kasmik skrev:
bliver man lige så skæv ved at drikke kakaoen som at ryge den samme dosis i en bong?

Nej, rusen bliver længere, men optaget over længere tid. Derfor plejer jeg at indtage mere, så jeg både får en kraftig effekt som så varer længere tid. Hvis du indtager nok kan en oral dose påvirke dig i 12 timer. Bong er mere hurtigt op, hurtigt ned.

En bud kunne være 50% mere ved oralt indtag. Jeg må lige en dag afprøve doser, rygning vs. spisning

Rusen føles anderledes, ikke så ligepå som bong. Kan bedst beskrives med at man springer direkte til anden fase af rusen som så føles mere "ristet". Når du har prøvet ved du hvorfor :)

Okay :) synes også selv bong effekten går over hurtugt :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har tegnet lidt

Der tages forbehold for ukorrekte opfattelser, grimme tegninger og div. andre ting. Det var det bedste jeg lige kunne klare i paint med touchpad og ½g skunk i blodet, men det giver vist et ok billede af rusen

Billede

Bong-virkningen skulle nok være lidt fladere og længere plateau

Titel:
Medlem
Brugeravatar

haha, okay fedt nok :D (flot tegnet) :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor meget vil du anbefale, jeg propper i, hvis jeg plejer at blive fint skæv af at dele en pind med ét gram i med to andre personer. Så ryger jeg jo ca. 1/3 af et gram. Skal jeg så også proppe det ned i kakoen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er lidt mere usikkerhed omkring joint til oralt.

Du optager normalt mindre THC ved joint, alt efter hvor omhyggelig den er rullet, hvor tyk/tynd den er, nollernes størrelse, forholdet tobak/hash, hvor hårdt du suger, om du retter jointen osv.

Når du æder hash skal du indtage mere end hvis du røg bong, hvor du normalt optager en meget stor del af THC'en.

Hvis du har prøvet at ryge den hash du snakker om på bong, så prøv at lægge 50% oveni

Junior medlem
Brugeravatar

River lige op i en gammel traad, da den staar paa oralt for foerste gang i aften.

Det er opvarmningen af chokoladen og tjumsen jeg er lidt i tvivl om. Ifoelge opskriften skal skal suppedasen bare omvarmes, er det kogepunktet og derefter svag varm, smaasimre eller maa det overhovedet ikke blive saa varmt at det koger?.

Skulle jo gerne have bundet mary jane til saa meget kakaosmoer som muligt.

Paa forhaand tak!

:gud:

edit: Saa der stod 3-5 min. svag varme, det lyder som ingen kogning eller simring, men vil hellere vaere paa den sikre side :?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Her er mit bud på ruskurverne :)

Billede

(Totalt overspringshandling ;))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det er ok at rive op i en gammel tråd, altid hellere det end at starte en ny :)

Det med ruskurve er sgu en svær en.. tager i udgangspunkt i en førstegangsryger eller en i begynderstadiet i hvert fald??

Det er længe siden jeg har været skæv i 4 timer på en joint..
jeg mener bare tolerance er en meget udefinebar størrelse der spiller en stor rolle i sammenhængen..

Men giver jer ellers ret i den længere men ikke så kraftige skævet ved oral indtagelse. Men vil så også sige at en gang guldkakao/chokolade med 1 gram god hash til en 2-3 kopper skulle være rigeligt til at slå dig godt ud :D

- men mht til opskrift er der mange forskellige. Jeg plejer at smelte fedtstoffet i en lille kasserolle og skrue lidt ned for den inden jeg smider canna i, og derefter mælk og kakao eller chokolade hvis man bruger det..

Godsspeed

mini

Medlem
Brugeravatar

Dejlig informativ thread, selvom den er lidt gammel. Jeg har imidlertid også et spørgsmål:

Er der nogle lugtgener forbundet med at lave fx denne guld-opskrift? Og kan det klares i en mikrobølgeovn?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Pas med mikroen.. Det kan det vel..

Lugtgener.. JA TAK!

Junior medlem
Brugeravatar

Bliver "alt" thc'en bundet til kakaosmoeret naar man smelter det ved svag varme? Er der en grund til lige at bringe det i kog efter maelken er kommet i, eller er det bare for at kakaoen skal vaere varm at drikke?

Der gik kludder i den foerste plade 82% chokolade, blev helt klumpet pga for hoej varme, hightech komfur ftw. Naeste plade smeltede vi bare stille og roligt uden problemer med hashen i, kom noget soedmaelk i og bragte det kun i svag simring kort, hvorefter vi drak det. Smagte paent skod men var ogsaa kun til 2 kopper, saa en smule koncentreret.

Rusen var ikke noget synderligt med 1,5g @ 50 kr. g til 2 personer. Fastet i 6 timer uden at ryge pind til en 3 timer efter. Er dog garvet ryger saa maaske en store dose eller bedre tjums vil vaere vejen frem.

Wiki Admin
Brugeravatar

1stofthemonth skrev:
Bliver "alt" thc'en bundet til kakaosmoeret naar man smelter det ved svag varme? Er der en grund til lige at bringe det i kog efter maelken er kommet i, eller er det bare for at kakaoen skal vaere varm at drikke?

Man varmer det ikke op for at thc'en skal "bindes" til fedtstoffet. Man varmer det for at alle de inaktive thc-syrer skal decarboxyleres til aktiv thc. Hvis det ikke bliver varmet ordentligt igennem får du kun ca. 1/5 effekt ud af dit hash.

Junior medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Man varmer det ikke op for at thc'en skal "bindes" til fedtstoffet. Man varmer det for at alle de inaktive thc-syrer skal decarboxyleres til aktiv thc. Hvis det ikke bliver varmet ordentligt igennem får du kun ca. 1/5 effekt ud af dit hash.

Cool, var det jeg haabede paa at hoere.

Men bliver hashen aktiveret mens den smelter i chokoladen eller foerst naar maelken er kommet i og det bliver bragt i kog. Er vel mest logisk det er naar det koger @ en hoejere temp, virkede ogsaa til det var her processen gik galt, da vi hvertfald ikke ville risikere det blev for varmt for laenge :|

Saa mit problem ligger nok i om jeg roligt kan koge det ordenligt op, uden thc'en fordamper eller bliver oedelagt. Der skulle vel gerne vaere en del antal grader at lege med fra kogning til fordampning. Var nok bare mest af alt en scaredy cat for at overdo it, saa det blev underdone.

Den perfekte guld kakao laenge leve.

Wiki Admin
Brugeravatar

1stofthemonth skrev:
Drupe skrev:

Cool, var det jeg haabede paa at hoere.

Men bliver hashen aktiveret mens den smelter i chokoladen eller foerst naar maelken er kommet i og det bliver bragt i kog. Er vel mest logisk det er naar det koger @ en hoejere temp, virkede ogsaa til det var her processen gik galt, da vi hvertfald ikke ville risikere det blev for varmt for laenge :|

Saa mit problem ligger nok i om jeg roligt kan koge det ordenligt op, uden thc'en fordamper eller bliver oedelagt. Der skulle vel gerne vaere en del antal grader at lege med fra kogning til fordampning. Var nok bare mest af alt en scaredy cat for at overdo it, saa det blev underdone.

Den perfekte guld kakao laenge leve.

THC's kogepunkt er 200 grader, så der skulle intet problem være at koge det godt igennem. THC'en bliver i hvertfald ikke ødelagt. Prøv at tænk over hvor varm gløden er i en joint - 6-700 grader så vidt jeg ved - og der bliver thc'en jo bestemt ikke ødelagt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det er jo som saadan logisk taenkning, men hvem gider pisse 100-200 kr. ud i toilettet :lol:

Kan maerke den naeste kop bliver god.

:gud: Drupe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]