Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
http://www.youtube.com/watch?v=RDaIjm0p6Fo&feature=channel
http://en.wikipedia.org/wiki/Resveratrol

Undskyld for det før gennemsyrede indlæg, jeg skal nok lade være med at oprette tråde midt om natten. Sagde jeg ikke også det sidst? Haha. Aj, men jeg vil til gengæld gerne have at denne tråd KUN omhandler Resveratrol nu.

Som der blev sagt, og står på Wiki, så vil resveratrol muligvis kunne forbrænde det overflødige mad du spiser, kurere kræft, beskyttete mod stråling, give bedre kondi, beskytte mod alzheimers og det skulle da ikke undre mig om man finder flere mulgiheder.
Spørgsmålet er så her, hvad tror i, er det godt/skidt, skal der ikke altid være en straf? Vil det være det rigtige at indtage Resveratrol hvis man har en selvforskyldt sukkersyge? og hvad hvis den ikke er selvforskyldt? Og hvis man har lyst til at æde hele tiden, er det så fair nok bare lige at tage en pille der forbrænder det hele?

Nogen herinde må have nogen meninger om det, så slyng dem ud folkens.

Senest rettet af markogronni 27 jan 2009 16:40, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det bliver du simpelthen nød til at uddybe, for på nuværende tidspunkt kan jeg slet ikke se hvordan, at du kan blande de her ting sammen.

Ayahuasca indeholder så vidt jeg kan se ikke Resveratrol, så hvad har det med sagen at gøre? Om de kalder det "wine of the souls" er vel fuldstændigt ligegyldigt, hvis drikken ikke indeholder det stof?

Kilden til evigt liv er vel også så meget sagt.. Tvivler på at dette mulige vidunderstof, kan forhindre kroppen i at brænde op når padehatteskyerne rejser sig fra jorden. Så hvorfor skulle det få Mckennas "tids-event-graf" til at flade ud i uendeligheden? Mennesket vil jo blive ved med at dø, selv op vi kurrerer kræft og sløver mængden af blodpropper betydeligt og dermed vil disse events vel også blive ved med at finde sted. Tid og rum vil jeg da heller ikke mene bliver synderligt påvirket af, at mennesket lever et par årtier mere, eller for den sags skyld for evigt.

Tripper du? :wink: Jeg har måske misforstået dit indlæg fuldstændigt.. Så uddyb endelig!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Som du også kan læse i artiklen forlænger resveratrol livet i nogen forsøgsdyr, intet er påvist endnu i mennesker (selv om man nok kan forvente at det har samme effekt). Og det er altså IKKE kilden til evigt liv, der er mange andre måder at forlænge livet på, men ingen til at undgå at dø. Jeg tror i øvrigt ikke at resveratrol er svaret på det frankse paradoks, der er slet ikke store nok mængder i vin til at forårsage de drastiske effekter man ser i forsøgsdyr. Derimod modbeviser det franske paradoks lipidhypotesen, hvilket en del mennesker nok har svært ved at tro på og bedre kan forholde sig til at der er "noget i vinen".

Når snakken nu er på resveratrol, er der så nogen af jer der anvender det? Jeg har personligt overvejet at føje det til mine daglige kosttilskud.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg kan slet ikke følge det du siger. du har også misforstået "wine of the souls". det er ikke wine men VINE of the soul. Vine betyder lian og henviser til Banisteriopsis caapi, som er en slyngplante (lian) og en ingrediens i ayahuasca. "sjælens lian" betegner den entheogene effekt. lianer er gode at klatre i, så det skal nok tolkes som sjælens opstigning til de metafysiske sfærer(åndernes verden). et smukt udtryk synes jeg. hvordan du lige får blandet det sammen med evigt liv, det begriber jeg ikke.

EDIT: jeg kender ikke til resveratrol, men det lyder da interessant.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Halugenlampe skrev:
jeg kan slet ikke følge det du siger. du har også misforstået "wine of the souls". det er ikke wine men VINE of the soul. Vine betyder lian og henviser til Banisteriopsis caapi, som er en slyngplante (lian) og en ingrediens i ayahuasca. "sjælens lian" betegner den entheogene effekt. lianer er gode at klatre i, så det skal nok tolkes som sjælens opstigning til de metafysiske sfærer(åndernes verden). et smukt udtryk synes jeg. hvordan du lige får blandet det sammen med evigt liv, det begriber jeg ikke.

EDIT: jeg kender ikke til resveratrol, men det lyder da interessant.

Det er sgu da rigtigt, har jeg da også glemt alt om.. Men selv om, at det så var wine, ville det ikke give mening så længe, at drikken ikke indeholder resveratrol.

Tror du er ude på et sidespor markogronni :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Tak for svarene alle sammen, Jeg har rettet mit indlæg nu, da det efter halu's forklaring SLET ikke gav nogen mening, ikke engang i mit hoved. Vil dog gerne have renset tråden så den kun omhandler Resveratrol nu :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]