Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: HALAMALLA
Nu lyder det nok lidt åndsvagt, men jeg vil gad godt høre folks meninger hvornår man er for langt "ude". Jeg har ca. taget stoffer de sidste 3 år og så var det jeg tænkte. Er jeg narkoman? Hvad ligger under ordet "narkoman"?
Er man narkoman hvis man hver weekend tager en masse syntetiske stoffer som hurtig, cola kix ovs?
Er man narkoman hvis man går uafbrudt rundt og tænker på næste weekend hvor man skal brænder sin hjerne så meget af, at man går i zombie tilstand indtil næste torsdag hvor der kommer sjove ting bordet.
Eller er man først narkoman når man ikke selv kan styre sin tilværelse?"arbejde ect."
Jeg ved det ik, men det ville være fedt hvis i andre ville skrive jeres mening om det.
Hygge!!!
EthnomaN

Insane psychedelia user!

Man er for langt ude når man har mistet kontrollen over sit liv......mange siger at de kan sagtens stoppe, men de også det?!

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Drugs are bad! Mmmkay..!

Medlem

Geografisk sted: DK
Ethnoman -> det har jeg virkelig også tænkt MEGET på..... For i min omgangskreds kan ingen af os lade være med at tage stoffer.... Alle gør det og alle har hele tiden, så hvis man vil ud af det skal man isolere sig selv fra alle dem man kender der tager stoffer, men når det er 90% af ens venner, ja så er det jo mildest talt svært...
Jeg tager stoffer hver weekend, amf cola og kiks typisk, og selvom jeg dagen derpå siger at nu gider jeg ikke mere, så bliver det jo hurtigt weekend igen og så har man kun èn ting i hovedet, så psykisk afhængig vil jeg nok i hvert fald kalde mig selv og resten af dem jeg går sammen med..... Om man ligefrem er narkoman er sq nok så meget sagt, weekendsnarkoman er nok mere rammende....
Nå det var bare lige nogen tanker omkring det..... Ha det godt......

Mvh Platon.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Enig med Jensus!

Hvis man begynder at fucke up mht. arbejde/skole og endnu værre familie - så er man for langt ude! For langt ude efter min mening! Når stofferne overtager din hverdag er det sq for meget!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
efter min menning er det også enkelt: Hvis dit liv bliver mere negativt end positivt, så er den gal...men for nogle kan det vel være svært at se om det går op eller ned af bakke. Så der må man sq hive op i sig selv og se tilbage på hvordan ens liv var før alle de dejlige drugs...

Håber folk fatter hvad jeg mener [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 28 Marts 2002: Besked ændret af: Liquid ]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Narkomaner er vi vel alle. Men jeg synes først det tager overhånd, når man (Som Gonzo) siger, bruger den tid man ikke er på stoffer, til at finde stoffer eller penge til dem. At tage stoffer i weekenden er sgu ikke unormalt længere, og så længe det bare er for at feste, ikke for at flygte fra nogle problemer man har, synes jeg sgu det er ok. Når man bliver ældre bliver man sgu også træt af det, det er noget man vokser fra ligesom alt andet. Men når nedturen dagen efter, opvejer hvor fedt det var om aftenen, så skal man sgu til at overveje det. Dagen efter vil det altid virke som om nedturen er hårdere, men når man efter et par dage ikke rigtig synes det er det værd længere, så skal man nok overveje at skære ned.

Insane psychedelia user!

Damn jeg har været narkoman så, men det vidste jeg egentlig godt. I en periode af mit liv galt det bare om at få penge så jeg kunne købe drugs, det var min eneste tanke på jobbet, ikke fordi jeg var afhængig af noget bestemt, bare fordi det hele lød så utroligt og facinerende........men jeg realiserede også at det var fuckt og hver ting til sin tid.

Hæ - jeg har efterhånden så meget kontrol over mit drugforbrug at jeg godt kan sige nej - dog med en dårlig smag i munden bagefter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] - og det er ikke mere hver weekend jeg doper den...

Fik jeg nævnt at jeg ligenu er på Coka og Amf????

meget lidt amf - spiste bare det der sad på mine fingre efter at de havde rodet rundt i posen heh heh - coka er nu godt......

MEN DER ER JO OSSE PÅSKE SÅ MAN SKAL JO LAMME SIG

Insane psychedelia user!

ja ER....

Jesus OD'ede i påsken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

den dag de hele er blive til en hverdag for en.og alt hvad man tænket på er næste weekend.så er de nok en gode ide at holde en lang puase med de hele.også se om man har lyst efter de.som i siger er der mange der siger at de kan holde når som helst.men hvor mange gør de lige.ikke for at lyde som en af de lære man hade i skolen.men prøve at tænket over hvad i putter i munde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] de er ikke altid de være.jeg har selv tage stoffer siden jeg lige var blive 16år og nu er jeg lige blive 22år.de 4 af år var total hårt på hele tiden.også de sidste 2 år har jeg næsten kun ryge hash .og nu når jeg enlig tager nåde er de kun når alt siger i mig .så trold nu skal du sku være påvirke.husk stoffer er til for at nyde dem ikke misbruge dem....nå men nu har jeg vist ikke mere at sige .vh trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De "kloge" taler om,at man er narkoman,når man udviser DSB!(Drug Seeking Behavoir)!
DVS når du ikke er påvirket,går al din tid med at opsøge stoffer,eller lave penge til at købe dem for(ja mange gør det sq selvom de er påvirket!)
Man kan jo også tale om afhængighed.Hvis du er fysisk eller psykisk hooked på et eller flere stoffer,ville jeg også sige du er narkoman. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]