Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 54  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det behøver du ikke. mycelie indeholder også psilocybin. hvis du forsigtigt vrider dem af når du høster dem, skulle de gerne slippe så du får mest muligt med, og undgår at give dem blå mærker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Nej, det behøver de bestemt ikke. Det er bare lidt mycelie, altså det svampen er lavet af. Prøv at rør ved det, det er dejligt blødt og vattet :D.

Junior medlem

Jeg har altså lidt problemer med mine growkits. Første gang jeg prøvede det, kom der mug i mit growkit. Denne gang har jeg været meget påpasselig. Jeg har vasket min hænder godt og grundigt, brugt plastikhandsker og sørget for alt var rent inden jeg begyndte at håndtere growkittet.

Kittet har stået i et rum hvor der konstant er 23 grader (De anbefaler 20-25 grader). Om dagen har det fået lys, men ingen direkte sollys.

Der er gået 8 dage nu og der er stadig ingen tegn på svampe (Dog heller ingen mug som sidst! :D ) Burde de ikke være begyndt at komme frem nu?

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Otaku skrev:
Jeg har altså lidt problemer med mine growkits. Første gang jeg prøvede det, kom der mug i mit growkit. Denne gang har jeg været meget påpasselig. Jeg har vasket min hænder godt og grundigt, brugt plastikhandsker og sørget for alt var rent inden jeg begyndte at håndtere growkittet.

Kittet har stået i et rum hvor der konstant er 23 grader (De anbefaler 20-25 grader). Om dagen har det fået lys, men ingen direkte sollys.

Der er gået 8 dage nu og der er stadig ingen tegn på svampe (Dog heller ingen mug som sidst! :D ) Burde de ikke være begyndt at komme frem nu?

bare rolig, der kan sagtens gå 2-3 uger før de begynder at poppe frem

Junior medlem

hej.. jeg kan se herinde at det er vigtigt at få tapen kittet til med gaffatape så der ingen lys kommer fra siderne.
spørgsmålet er så bare om man skal tape direkte på plastpakken og så sætte den i posen eller om tapen skal på uden på posen??

Medlem

du behøves ikke nødvendigvis at bruge gaffatape, jeg klarede mig fint med lidt sølvpapir uden om selve plasticposen.
men det er da lettest at komme tapen uden på posen, så der kun kommer lys oppe fra.

er det ikke kun for at svampene vokser i den rigtig retning, skulle mene de søger i den retning lyset kommer fra ?
vil bare gerne være 110% sikker

:peace:

Junior medlem

jo lige præcis. der er skrevet nogle steder herinde at på gennemsigtige bakker skal man tape siderne til for ikke at få lys ind fra siderne da der nemt kan vokse svampe ned mod bunden. så er det jeg mener om jag skal tape direkte på plast-bakken eller uden på posen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da klart lettest at komme staniol på kassen, da lyset ellers vil reflekteres på posen og så er vi jo ligevidt? Gør det på kassen, så er det helt perfekt. Staniol, gaffatape, brun pakketape, det meste virker.

Og ja, det er bare for at have et størst muligt antal svampe der vokser i den rigtige retning.

Junior medlem

tak for hjælpen and

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var så lidt, M-T-N

Medlem

Hejsa jeg vil gerne lige låne denne her tråd:)

Mig og en ven har lige fået anskaffet os et begynner growkit og jeg vil gerne lige bede om lidt hjælp.
i kittet har jeg fået disse ting:
1,2 litter Vermiculite
250g Rismel
3 spawn bags
3 plastic beholdere
Spore
hansker og mund maske
Billede
De plastic beholdere kan de holde til at blive kogt når de skal stereliseres?
Behøver jeg at dunke dem når de er koloniseret, kan man ikke bare sætte en pose over den koloniserede beholder og lade dem gro der?
Hvor ofte skal man "vande" dem?
Skal det stå mørkt eller hvor meget lys skal det have?

Medlem

Hyggepreben skrev:
Hejsa jeg vil gerne lige låne denne her tråd:)

Mig og en ven har lige fået anskaffet os et begynner growkit og jeg vil gerne lige bede om lidt hjælp.
i kittet har jeg fået disse ting:
1,2 litter Vermiculite
250g Rismel
3 spawn bags
3 plastic beholdere
Spore
hansker og mund maske
Billede
De plastic beholdere kan de holde til at blive kogt når de skal stereliseres?
Behøver jeg at dunke dem når de er koloniseret, kan man ikke bare sætte en pose over den koloniserede beholder og lade dem gro der?
Hvor ofte skal man "vande" dem?
Skal det stå mørkt eller hvor meget lys skal det have?

hej hyggepreben. det growkit du har købt dig der er ikk det bedste af slagsen. "har selv haft det."
alt hvad du mangler er for at komme igang med dit grow. er noget disenfektions middel, Trykkoger. og nogle fede glas. med konisk skruelåg altså "udvendig" da de kasser eller plastbakker. der er med i kittet. ikk tåler og blive kogt. har selv prøvet heheh :D gik ikk godt... men du er så godt som good to go. husk at stereliser dit Growmedie. inden du koliniserer... dien glas..;)

Medlem

psy-boy skrev:
hej hyggepreben. det growkit du har købt dig der er ikk det bedste af slagsen. "har selv haft det."
alt hvad du mangler er for at komme igang med dit grow. er noget disenfektions middel, Trykkoger. og nogle fede glas. med konisk skruelåg altså "udvendig" da de kasser eller plastbakker. der er med i kittet. ikk tåler og blive kogt. har selv prøvet heheh :D gik ikk godt... men du er så godt som good to go. husk at stereliser dit Growmedie. inden du koliniserer... dien glas..;)

ar tak mand det sparede du mig lige for en dyr omgang:)
men kan det ikke lade sig gøre uden en tryk koger da jeg ikke er i besidelse af en?
kan man ikke bare tage en normal gryde og så sætte noget i bunden af den og så såtte låget godt på?
havde nemlig selv tænkt på det med de plastbakker at de nok ikke kunne holde til en omgang kogning?

men er det ikke mulig at når de glas er koloniseret, så istedet for at dunke dem og flytte dem over i en anden beholder og så simpelthend bare sætte de der poser over glasset?

Medlem
Brugeravatar

Hyggepreben skrev:
kan man ikke bare tage en normal gryde og så sætte noget i bunden af den og så såtte låget godt på?
Jeg steriliserede mine kager for nogle dage siden. Jeg brugte bare en almindelig stor gryde og lagde en masse lag sølvpapir i bunden. Det er en god idé at holde glassene helt fri af vandet, og lade dampen sterilisere substraten. Så der skal ikke for meget vand i, men man skal heller ikke lade gryden koge tør.

Medlem

fizh skrev:
Jeg steriliserede mine kager for nogle dage siden. Jeg brugte bare en almindelig stor gryde og lagde en masse lag sølvpapir i bunden. Det er en god idé at holde glassene helt fri af vandet, og lade dampen sterilisere substraten. Så der skal ikke for meget vand i, men man skal heller ikke lade gryden koge tør.

Super du nu tror jeg at jeg er ved at være klar til at starte mit grow.
Har ikke prøvet svampe før men det ser jeg da stærkt frem til.

men mangler stadig lige at få svar på et spørgsmål, skal man tage kagen ud af glasset for at få dem til at gro?
kan man ikke bare tage at sætte de specielle poser som jeg fik med ned over glas krukken og så gro dem der fra eller skal kagen ud og
ned i noget andet?

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er bedst at fjerne kagen fra glasset, så der kan gro svampe på hele kagen. Jeg kunne forestille mig at kagerne skal puttes i de specielle poser, når de skal til at give frugt. Ellers kan en plasticboks eller spand, med en gennemsigtig pose som låg, også bruges. Sørg for at holde luftfugtigheden så tæt på 100% som muligt. Det skulle nu ikke være noget problem i en lille pose.

Med hensyn til lys, så har jeg læst at de ikke kræver ret mange timer per døgn. 4-12 timer skulle være nok.

Det hele er dog teoretisk viden, da jeg selv er i gang med mit første grow ^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan sagtens lade dem være i glasset, afhængigt af overfladen vil det nok bare ikke være de største høste du kan hive hjem. Dog kan du nok høste nogle flere gange på denne måde. Husk dog at beklæd glasset med en afskærmning, hvis du vælger at gøre det således, for at der ikke gror svampe ud over det hele. Men hvis du har købt en filterpose, hvorfor lægger du så ikke bare kagen heri, eller i en lille plastic-bakke i posen?

Medlem

Super takker så skal det snart gøres klart så jeg kan få et grow i gang:)
tror jeg er ved at have alle de informationer jeg skal bruge.
mange tak for hjælpen :D

Medlem
Brugeravatar

På bunden/jorden i mit growkit er der nu meget mørkt, og der er kommet nogle "gule dutter". Er det farligt?
Billede
Billede
Billede

Desuden er en af svampenes hat foldet op i siden, er det noget lart eller noget normalt?
Billede
Billede

Rundt om den mørke plet med de gullige dutter er nogen af svampene også døde :/

Er mit kit kontamineret med noget farligt, eller kan jeg godt plukke svampene og alt sådan noget? :cry:
:gud:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Billederne er ikke særligt tydelige. Ved ikke med det gule/sorte, men den deforme svamp er sandsynligvis en mutation der kaldes "rosecomb" (http://forums.mycotopia.net/photo-galle ... -shot.html).. som vist kan skyldes kontakt med diverse kemikalier. Hvis det er rosecomb skulle det vist ikke være farligt.

Jeg smider personligt alt ud, der minder om en kontamination, og ville ikke spise noget der har vokset i nærheden af en tydeligt voksende anden slags mug. Det er meget muligt at det er helt ok at spise, ved det bare ikke. Du kan evt. tage nogle bedre billeder, og prøve at spørge på et af de amerikanske fora - shroomery eller mycotopia. Hvis det er første høst så ville jeg klage til forhandleren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]