Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
:EDIT: Nye forsøg beskrevet i post længere nede! Der er forresten tale om Bufotenin aka. 5-hydroxy-dimethyltryptamine (5-HO-DMT), og altså ikke DMT.

Jeg stødte på denne guide på Mycotopia:

Citat:
I know this is not the recommended method to extract DMT , but I thought if plausible this would be a very easy, cheap extraction method.

SWIM had originally ordered a quantity of Yopo seeds for traditional insufflation, but did not enjoy this method. It was determined that an extraction would be attempted. Two extractions were done in order to compare calcinized vs. non.
#1. 20 seeds were powdered, then calcinized using edible lime before adding 30ml of 91% Isopropyl alcohol.
#2. The second was the same except without the edible lime.
#1 darkened much more quickly, with #2 never catching up in color.
Both were left 48 hours to soak and settle, then the alcohol removed via a large syringe and 30ml more ISO . added for another 24 hrs to remove most of the left over alkaloids.
#1 is almost dry. This extraction seems very good. A small amount of light tan resin was left, looking very clean and with that lovely signature smell.

A test has not yet been done, but I will catch everyone up with a potency comparison when the second is finished.

Any questions or criticisms until that happens will be great. I know this does not remove any of the fats, but since peregrina seeds are small (in reletivity to other plant sources) and have little pigmentation it seems to be very good method.
Thanks alot guys!

Svjv. er edible lime = calcium hydroxid som lyder en anelse farligt at ryge/insuflere. Nu er jeg ikke den store kemiker, så hvis nogen kunne uddybe denne del af guiden. Evt. forklare hvad og hvorfor.

Citat:
Extraction #1 turned out very potent. Right up to par with my toad venom.
I should know about the second tonight.
I'm very excited as this is the cheapest and easiest methond i've been able to find period (I've bee doin this a while), not to mention if done properly is just as good as any acid/base.
The fact that you can vaporize an equal amout of this as you would toad venom and get the same or maybe even better effects (diffrent alkaloids i guess) is a definite indication of its potency.

http://forums.mycotopia.net/botanicals- ... ction.html

Er der nogle som har gjort sig erfaringer med denne metode? Hvad var resultatet?
Jeg er især interesseret i at høre folk, som også har prøvet ren DMT, og hvordan det kan sammenlignes.

Håber ikke den har været oppe før, men en søgning gav mig intet resultat.

Senest rettet af Bærnelin 03 dec 2009 22:12, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det ser mægtig interessant ud, hvis du gør dig nogen forsøg med det må du endelig melde tilbage hertil.

Medlem
Brugeravatar

Okay, jeg kan se at der ikke er den store respons. Jeg undersøgte sagen ang. Edible Lime nærmere, og jeg har rimelig styr på det nu. Jeg har bestilt det hele hjem, og regner med at have gjort mig et forsøg engang indenfor 14 dage.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Proceduren ser utrolig nem ud, og med kemikalier der kan fås i ethvert velassorteret supermarked. Det jeg er interesseret i er om der rent faktisk kommer noget stads ud der er værd at ryge. Hvis der gør skal jeg hvertfald også prøve :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Anadenanthera peregrina/colubrina (yopo/cebil) indeholder primært bufotenin (5-OH-dmt). 5-meo-DMT og n,n,-DMT findes i mindre mængder. (De alkymistiske formler er sikkert forkerte, men kan forhåbentlig forstås.) Jeg går ud fra at årsagen til at disse frø ikke er en helt så populær DMT-kilde som andre slags sydamerikansk plantemateriale, er netop bufoteninen.

...jeg ville bare lige minde om det, fordi ekstraktionsproceduren du citerer bare omtaler "DMT".

Anyway, pas på dig selv. Yopo er helt sikkert ikke for sarte sjæle (hvorfor jeg selv har fravalgt det.)

Held og lykke med eksperimentet.

Dedikeret medlem

En lang tråd på dmt nexus om bufotenin ekstraktion, som du måske kan bruge til noget
http://www.dmt-nexus.com/forum/default. ... sts&t=1934

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg ved godt at frøene primært indeholder Bufotenin. Med DMT mente jeg egentligt alle de forskellige i det hele taget, selvom der som regel menes n,n-DMT med det. 5-HO-DMT eller bufotenin er ofte set som ikke populært, men alle mine undersøgelser peger faktisk i retning af, at de fleste giver op med bufotenin, efter at have forsøgt sig med frøene uden noget ekstrakt el. lign. Desuden skulle det være temmeligt svært at støve op i ren form. Effekten af bufotenin skulle være efter sigende være langt mindre mindfuck en n,n-DMT, men en del mere visuel/audiotorisk. Dog lader det også til, at freebasen og calcium bufotenin har langt færre bivirkninger end andre.

Tak for linket, anede slet ikke der var sådan en side! :)

Har læst en del i tråden, og jeg har valgt at forsøge mig med Isopropyl ekstraktet på 5 gram. (ca. 20 frø)
Jeg har i alt 35 gram frø, så jeg har tænkt mig at se lidt nærmere på de forskellige metoder inde på DMT-Nexus.com. Evt. for at forsøgt at lave nogle krystaller. Indtil videre vil jeg dog vente med det, og først og fremmest forsøge mig med denne metode, ikke mindst fordi den er så simpel.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mener også at der er en god røvfuld NMT i Cebil-frø... (Det er så n-methyltryptamin)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg venter i spænding.

Det er tråde som denne, der gør at jeg stadig graver mig gennem de 90% lortråde herinde.

Tak.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
:stupid:

Jeg har forsøgt mig med cebil-frø, både "rent" frøpulver, og frøpulver blandet med en smule vand og bagepulver, og ingen af forsøgene (læs evt. hér Nogle forsøg med indianer-frø) var specielt effektive.

Jeg venter også spændt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Zarathustra skrev:
:stupid:

Hvem kalder du dum? Det ordner vi i læsesalen senere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg glæder mig også til at høre mere om resultatet.

Det lader da også til at der er en hulens masse aktive agenter i de frø.

Hvis din ekstration bliver succesfuld så meld endelig tilbage med en trip rapport. :)

Medlem
Brugeravatar

Har jeg tænkt mig at gøre. Jeg har lavet det første træk på frøene, som resulterede i en lys gullig tjære, og det andet er sat i gang. Desværre er jeg gået hen og fået mig en ordentlig gang influenza, som jeg håber er ovre inden på lørdag, da jeg skal en uge til Rom. Måske forsøger jeg mig på Fredag, hvis jeg føler mig rask nok, ellers må i nok vente en uges tid.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu testet både første og andet træk, uden nogen resultater. Det kan ske at jeg simpelthen havde for lave doser el. lign. da jeg gik meget roligt til værks, eftersom min vægt er en .00 vægt, og at det var meget problematisk at få målt doserne. Jeg vil engang i den nærmere fremtid forsøge mig med en anden tek, evt. forsøge at få lavet nogle krystaller. Hvis og når jeg gør dette vil jeg selvfølgelig også berette om det her.

En mærkant forskel til den oprindelig guide skal siges at være, at jeg frem for 91% isopropyl alkohol brugte 99%. Jeg fandt ud af på DMT-Nexus, at 91% skulle være klart bedre, med undtagelse af hvis jeg allerede havde brugt calcium hydroxid, men det lader i det hele taget til, at der er en del spekulation på visse områder indenfor Bufotenin rundt omkring på nettet. Eksempelvis refereres der både til calcium bufotenin og freebase som værende 2 forskellige og den samme. Derudover mener nogle at Bufotenin skulle være have en lav LD-50 (mycotopia) mens andre siger at den er højere en både n,n-DMT og 5-MeO-DMT (DMT-Nexus, ron69). Jeg hælder dog til ron69, da han foruden at have stor viden og erfaring med bufotenin, også lader til at have sine kilder i orden.

Dedikeret medlem

Ærgerligt. Måske i skulle checke om det er samme forhandler frøene kommer fra - det kunne jo være frøenes kvalitet, der var problemet. Men jeg forstår nu godt, hvis du ikke har lyst til at checke kvaliteten ved at sniffe dem. Såvidt jeg har forstået skulle 0,5 gram frø være rigeligt.

Du har ret i at der er en del forskellige meninger om både giftigheden og virkningen af bufotenin. En del af forvirringen kan blandt andet ses på erowid - der findes en DMT/phalaris FAQ som omtaler bufotenin i meget lidet flatterende vendinger, bl.a. med reference til Ott. Den er dog ikke opdateret siden 1999. Siden har bl.a. Ott tilsyneladende revideret sine holdninger, baseret på nye eksperimenter. (begge på Erowid under Yopo) Men altså uden at DMT FAQ'en er blevet opdateret. Så hvad der er rigtigt... Der er forresten blevet udgivet en bog om disse frø i 2006 : http://www.erowid.org/library/review/review.php?p=273 ... det ld50 mål for rotter, der står citeret på wikipedia henviser til denne bog.

Nå men god tur til Rom :-)

Medlem

Ellers ligger der et, godtnok aldrende (2006), review om "Risk assessment of ritual use of oral dimethyltryptamine (DMT) and harmala alkaloids", som ligger til fri afbenyttelse her.

Og er det bare mine massive tømmermænd, eller... der er da ikke noget der hedder Calcium bufotenin. Bufotenin har da ingen syregrupper? Men de mener vel efter Ca(OH)2 behandling, og så er det den frie base.

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg forstår heller ikke helt det med Calcium bufoteninen, og det lader også til at folk bruger både freebase og calcium bufotenin om den samme, mens nogle kalder dem som værende to forskellige. Jeg holder dog personligt til at der kun er tale om freebase.

Medlem

Nogle der har fået testet hans metode?

Medlem
Brugeravatar

Så er jeg igang igen!

Er ved at teste første metode nævnt her:
http://www.dmt-nexus.com/forum/default. ... sts&t=1934

Indtil videre ser det ikke vildt lovende ud (Trækkede også kun på 20g), men nu er jeg jo heller ikke den store kemiker, så går meget forsigtigt til værks. Er bange for at jeg heller ikke har trukket nok gange i fjerde trin. Der er dog ved at opstå en brun-gullig (mest brun) goo. Mindre tyk end den fra forrige forsøg, og i større mængde. Stadig meget klistret.

Her er så lige et spørgsmål! Eftersom jeg ikke har en vaporizer pt., er der evt. alternativer? Kender til den med glasset og sugerøret, som ind imellem bruges til hash. Tænker dog om det evt. er muligt at sætte gang i en pibe, og derefter påføre bufotenin ekstraktet på gløderne? Mener at jeg har hørt om noget lignende i forbindelse med alm. DMT (eller måske der var tale om en crackpipe af en art?).

http://www.erowid.org/chemicals/bufoten ... stry.shtml

Kommentare er sædvanligvis velkomne!

Admin
Brugeravatar

Synes at "the machine" er den mest effektive måde at ryge kemikalier på ud af dem jeg har prøvet.
"The machine": http://kortlink.dk/77vt

Den er super nem at lave og bruge, og der går næsten intet til spilde. Skal ikke ku udtale mig om klistrede ekstrakter, men krystallinsk DMT og andre (rene) stoffer er den ihvertfald kanon til.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]