Årh, hader når jeg bliver nødt til at lave trippel-post :/
Jeg har prøvet denne metode:
Citat:
En anden og muligvis bedre løsning kunne være at knuse pillemassen for sig selv, og opløse citronsyren i vandet, og derefter tilsætte citronsyreopløsningen og filtrere efter kort tids omrøring. Mg(OH)[sub]2[/sub] reagerer jo kun med citronsyren når begge er opløst, så hvis man er hurtigt nok kan man sikkert frasortere en god del af det ved hurtig filtrering. Det vil sandsynligvis påvirke kodeinudbyttet også, men hvis tabet ikke viser sig at være for stort, er det til at leve med, hvis det kan fjerne den afførende effekt.
Men, den filtrede væske er meget hvid, ikke den lidt gullige som det plejer.. og jeg er bange for at det indeholder en masse ASA, og da jeg ikke vil dø (

) af ASA-overdosis vil jeg lige høre om det er korrekt:
1: Pulveriserede 40 piller
2: Opløste 30 g citronsyre i 120 ml vand
3: Tilsatte citronsyreopløsningen til glasset med de pulveriserede piller, og rørte rundt i 1-2 minutters tid (det er "kort tid" for mig)
4: Hældte op i et kaffefilter som sad på et andet glas
.. og så har jeg min væske..
Skal jeg så vente på at den bundfalder, og så filtrere igen, eller får jeg så intet ud af denne metode?

EDIT: Der er en pæn bunke "hvidt mudder" tilbage i filteret. Er det så acetylsalicylsyren?
Hvis ja, hvad er så det som farver vandet hvidt, samt skaber lidt bundfald i den filtrerede væske?

EDITEDIT

:
Jeg filtrede væsken en ekstra gang, med det resultat at det nu har samme farve som mine andre ekstraktioner.. og af den grund går jeg ikke ud fra at der er mere ASA i
Om yieldet af kodein er mindsket skal jeg ikke kunne svare på endnu..
Er spændt på om mængden af magnesiumoxid er faldet, selvom jeg tvivler..