Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.

I forbindelse med mit nye arbejde, skal jeg i gennem et læge tjek, og tjekket for alt, og jeg mener virkelig ALT. Ren rutine i følge min arbejdsgiver (Holder arbejdspladsens navn for mig selv, da jeg gerne vil være forholdsvis anonym)

Problemet ligger i, at jeg i de sidste stykke tid har røget til hash, senest d. 9 marts så vidt jeg husker..

Skal til lægen i løbet af næste uge, og vil selvfølgelig gerne have spor af hash ud af kroppen hurtigst muligt!

Jeg har blandt andet hørt at man kan drikke noget af det der koncentreret citronsaft (de der små gule plastik citroner) og ellers bare en helvedes masse vand, for at rense ud i kroppen..

Hjælper dette, eller er der andet jeg kan gøre? vil virkelig ikke miste mit nye arbejde allerede!

- På forhånd tak.

Medlem

Geografisk sted: ja
Du er clean allerede! Sporingstiden er slet ikke så lang som alle tror. Jeg røg fredag, og var clean tirsdag.

Tjek evt. erowid, der er en god FAQ om just dette. Hvis du har røget fast i længere tid vil det ofte kunne ses i op til 15 dage.

Alle de produkter som skal tages inden man skal til test fungerer ikke. Hvis du drikker for meget vand vil testen underkendes (ifølge erowid og det lokale politi;) ) p.g.a. at resultatet sløres grundet "rehydrering"...

Pis godt af, drik 2 liter vand. Når du skal aflægge prøven, så lad lidt urin rende i toilettet, og brug "midter"-urinen (igen et råd frå erowid) da denne skulle have lavest koncentration af metabolitter (hvilket jeg tvivler på).

Jeg ville personligt ikke være det mindste nervøs.

Junior medlem

Tak for dit svar :)

Det var så urinprøven, hvad med blod prøven? Kan det ikke spores meget længere tid der?

Føler mig helt på spanden lige nu ....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Her fra Erowid

http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ting.shtml

2-3 dage hvis du ikke er storryger. Så med blodet tror jeg ikke det er noget problem.

Junior medlem

DoYouSpeakWak??:

Er Erowid en troværdig kilde?

Hvad med citronsaft, eddike og 5 liter vand om dagen o.s.v? er der noget hold i det, eller blot en skrøne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Anonymus skrev:
Er Erowid en troværdig kilde?

den mest troværdige du kan få! den er skabt af folk med personlige erfaringer og ikke folk der har læst sig til idioter
Anonymus skrev:
Hvad med citronsaft, eddike og 5 liter vand om dagen o.s.v? er der noget hold i det, eller blot en skrøne?

jeg mener at hvis man spiser kaffegrums og drikker blå the bliver man helt clean

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Tag nogle hovedpins piller inden du tager testen :) - Har hjulpet ved mig de sidste 2 gange :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kollen skrev:
Tag nogle hovedpins piller inden du tager testen :) - Har hjulpet ved mig de sidste 2 gange :)

jeg vil gerne have en forklaring på hvorfor det hjælper?

mon ikke du allerede var clean?

Junior medlem

galskabens-gardner skrev:
jeg mener at hvis man spiser kaffegrums og drikker blå the bliver man helt clean

Hvor finder jeg denne the? og hvorfor skulle det hjælpe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anonymus skrev:

Hvor finder jeg denne the? og hvorfor skulle det hjælpe?

:cheers:

Junior medlem

haha, det var en joke eller hvad?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anonymus skrev:

haha, det var en joke eller hvad?

ja det var en joke.

jeg mener ikke du burde være nervøs. hvorfor skulle han tjekke dig for at have indtaget ulovlige substanser til et helt anmindeligt lægetjek.

normalt ville jeg sige at man slet ikke burde ryge fed hvis ens arbejde mener at man ikke skal.
i din situation er det dog lidt anderledes. jeg forstår det som om at du har røget en fed, og derefter har fået jobbet hvilket sætter dig i et lidt andet sted.

men ellers må du vel kunne forklare din abejdsgiver at du har røget en fed, det er der jo ikke noget frygteligt i - du er ung.
hvis du forsikre ham om at det ikke sker igen, og han alligevel ikke vil have dig. er det jo alligevel ikke et sted, der er værd at arbejde.

jeg vil gerne hører hvordan og hvorledes med det lægetjek når du har været til det.

Junior medlem

Jeg bliver testet disse "ulovlige substanser" det er jeg næsten sikker på..

Jeg fandt dette produkt via Erowid, så hvis de siger god for det, burde det vel virke?

http://www.alwaystestclean.com/ready_clean.htm

Nogen der kender til lignende produkter i danmark, via nettet eller noget?

Junior medlem
Brugeravatar

Tror ikke du skal regne med noget virker, er ret sikker på politiet? ville udvikle deres prøver hvis lidt citronsaft eller lign. virkede. I bedste tilfælde ville det måske gøre din prøve uegnet og derved score nogle ekstra dage :o

Rent gætteri dog :)

Medlem

BLodproeven skal du sgu ikke vaere nervoes for. Der kan THC'en bare spores i 10-20 timer (frit fra hukommelsen).

Hvis du er hoej, så blir du busted af en blodproeve.

Som sagt: Du er clean.

Al det fis med at spise kaffegrums osv. fungerer ikke.
Den med hovedpinepillerne er vidst også en roever. Nogle gamle tests kunne give en falsk POSITIV hvis du havde indtaget (kan ikke huske det specifikke produkt, men det var et NSAID...). Disse tests er dog blevet optimerede, og i tilfaelde af en falsk positiv kan man få testen dobblettjekket på et laboratorium hvor folk ikke er idioter.

Ioevrigt slår testen ud, hvis maengden af THC-metabolitter overstiger en vis kvote. Derfor KAN man reddes af at indtage vand i rigelige maengder. Dette kan dog resultere i at resultatet underkendes, da ens urin normalt indeholder en vis maengde proteiner. Testen reagerer også på selve urinen, og hvis urinen er overhydreret slår testen ikke ud= underkendt. På Erowid var der en som havde indtaget en masse kreatin for at undgå dette, men det fungerede ikke.

Ps. der findes forskellige tests, og jeg har vaeret ganske uspecifik, fordi jeg kun ved hvad jeg har laest på erowid etc. samt fisker det frem frit fra hukommelsen, så lad vaere at tage mit ord for gode varer, eller ret mig hvis i ser noget som er helt forkert.

Medlem

* Har ikke læst nogle kommentarer men kolde facts:

Hash kan blive i urinen optil 6 uger efter du sidst røg.
Hash kan blive i blodet optil 8 uger efter du sidst røg.

Du kan snyde testen men at drikke meget syre ( muligvis b12 vitamin ;p ) og massere af væske, så du pisser rent.
Ellers lidt sæbe under neglen og ned i testen, har jeg hørt virkede. Men ingen pålidelig kilde.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kom nu, det har været oppe uendeligt mange gange.
Søgte bare på urin igennem psychdelia:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sit ... =&aq=f&oq=

Medlem

crunk skrev:
* Har ikke læst nogle kommentarer men kolde facts:

Hash kan blive i urinen optil 6 uger efter du sidst røg.
Hash kan blive i blodet optil 8 uger efter du sidst røg.

Du kan snyde testen men at drikke meget syre ( muligvis b12 vitamin ;p ) og massere af væske, så du pisser rent.
Ellers lidt sæbe under neglen og ned i testen, har jeg hørt virkede. Men ingen pålidelig kilde.

Du har i såfald läst meget varme facts. Hash er hverken i blod eller urin. Her, erowid.org: "Possible to Test for? YES
Detection Period in Urine 1-6 days (single use)
Detection Period in Urine 3-9 days (weekly use)
Detection Period in Urine 7-30 days (daily use)"

En undersögelse viste iövrigt at 12-15 dage var den normale sporingstid for dagligt brug, med enkelte individer som var positive op til 27 dage.

Med hensyn til sporing via blodpröver:

"Blood Testing
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks."

Altså, 2 dage til max 2 uger.

Medlem

Jeg ved personligt at hash kan være lagret i fedtet ved en rutineret ryger i MEGET længere tid end 2 uger.
Mine kammerater der har skulle stoppe pga. Pis-prøve har været stoppet 4-5 uger før.

Medlem

Ja, men der er nye undersögelser som er gjort for at se hvor lang sporetiden reelt set er, og der var det en minoritet (läs: folk med psyko-dårlig metabolisme.. eller noget i den dur:-) ) som kunne testes positive efter 15 dage, med en maximal periode på 27 dage (läste den på erowid). Men hvad ved jeg, better safe than sorry. Stop i god tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]