Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist: Har du så lært ikke at køre lam på narko?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Zarathustra skrev:
Hvis du ikke drikker alt for meget, hvis du venter en del timer siden sidste drink, og hvis du holder doserne af diazepam lave, så burde der ikke være stor fare forbundet med det. Jeg tror 5 mg burde være relativt sikkert.
Dermed ikke sagt at det er en decideret god idé :wink:

en lille løbetur ville ikke være dårligt her, det kan være meget hårdt at overskue men det tager toppen af de forskellige indtagelser.
og så en 3-500 mg c-vitamin tror jeg heller ikke ville skade overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Portuz skrev:
Alt Ædende Ateist: Har du så lært ikke at køre lam på narko?

Jeg har hvert fald lært at jeg ikke er god til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morpheus skrev:
helt ærligt prøv lige og slappe lidt af.. Det er altså bestemt muligt der skal 15-20 valium til før der kommer den ønskede effekt.. Vi kan tage mig selv som exsempel. Da jeg første gang skulle lamme mig/ være skæv på diazepam var 5 mg nok.. Nu kan jeg nærmest ikke blive lam af diazepam mere.. Ja også selvom jeg spiser 100 stykker og der over.. Det skyldes selfølgelig tolerance.. Men ja hvorfor lamme sig i dem..
Hvorfor lamme sig i stoffer i det hele taget??
Det er lidt hvad man er til.. Fx. jeg kan ikk li og drikke alkohol, men morfika og noget stærkere benzo såsom flunitrazepam eller clonazepam kan godt give mig en dejlig rus..
Det kommer helt an på hvad man tikker på oppe i hjernen.. Vi er alle forskellige jo..
Men ja det var sku lidt tåge snak det der med der findes valium der indeholder mere en 10 mg.. Så er det nok ikke valium længere men nærmere nok bare diazepam..
Valium er jo bare et præperat navn som roche laver.. At der så bliver lavet en helt masse andre efterligninger er jo en anden sag..

Men det du godt kan lide ved benzoer er den der ligegyldighed og tomhed der opstår i ens hjerne? Grunden til jeg undre mig over disse stoffer er, at ved at indtage dem opnår man intet andet end at blive lam. Alle andre stoffer jeg har prøvet har der været en mening med, speed=druk, liderlighed og vildskab, LSD= bevidstheds fordybelse og personlig indsigt, svampe= fjolleri og spas, MDMA= lykke og empati, opiat præparater= eurofori og sådan kan jeg blive ved, Diazepam= dumhed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Valium er en nice stener og hvis du skal æde en 30 stykker af dem, før du føler effekt burde du fandme slappe lidt af med dit forbrug....

Alt for langt ude en dosis at indtage, men hey ikke mit spild af liv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan nu tilføje at jeg har fundet ud af hvad jeg kan bruge diazepam til.
10 mg før en nat i byen er perfekt, især suppleret med 5-6 øl og lidt whisky til at holde en kørende. Jeg bliver ekstrem social og udadvendt på denne combo.

I henhold til HR ånden her på boardet bliver jeg selvfølgelig nød til at advare om riskoen ved denne combo, og jeg vil der for ikke opfordrer andre til at prøve den af. Når det er sagt er 10 mg en ret lav dosis og personligt ser jeg det som sikkert.

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg kan nu tilføje at jeg har fundet ud af hvad jeg kan bruge diazepam til.
10 mg før en nat i byen er perfekt, især suppleret med 5-6 øl og lidt whisky til at holde en kørende. Jeg bliver ekstrem social og udadvendt på denne combo.

I henhold til HR ånden her på boardet bliver jeg selvfølgelig nød til at advare om riskoen ved denne combo, og jeg vil der for ikke opfordrer andre til at prøve den af. Når det er sagt er 10 mg en ret lav dosis og personligt ser jeg det som sikkert.

Jeg tror det er de færreste som advarerer imod benzo + alkohol-kombien, som er reelt bange for du skal dø af det. Det er nok nærmere den fuldstændig hæmningsløse opførsel som kan komme ved kombien.
Har set uendelig mange folk drikke, tage opiater og stimulanser sammen med benzoer (derfor behøver det langt fra være sundt eller fornuftigt) uden at der er sket noget videre med deres helbred pga. "medicinen".
Derimod har jeg set uendeligt mange gennemgå nogle af de dummeste, og mest retarderede episoder pga. alkohol + benzo-kombien.
Flere folk som normalt aldrig har voldelige tendenser, har fået voldsdomme pga. dette, etc. etc.

Jeg ynder at guffe benzoer når jeg har det af helvede til, da det (for mig), sætter et "filter" på min hjerne som gør at jeg kan styre min tanker ekstremt selektivt, eller i høje nok doser, nærmest at få stoppet alle tankerne.
Tolerancen stiger dog ekstremt hurtigt for mig, og jeg udvikler ret hurtigt psykisk tolerance overfor det, også selvom jeg ikke tager det hver dag.

Gør dog alt hvad jeg kan for aldrig at indtage det lortestof igen, og runder snart de 5 måneder :rocking:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Personligt har benzoer aldrig givet mig noget kick...

IMO har nogle stoffer en effekt, og andre en rus.

Benzoer virker fint anxiolytisk og mod søvnløshed, men ellers kan jeg ikke se det store formål med dem.

2 cents...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg kan godt få et en smule eufori eller et smil på munden, hvis jeg tager nogle gode benzoer så som flunipam, eller rivotril lige når de begynder at virke, men efter 1-2 timers tid er jeg bare lidt tåget..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogen der har erfaringer med at indtage valium nasalt?
Kunne forstille mig at jeg vil få et hurtigere onset?
Vil det forkorte den lange virkning?

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Så fik jeg en røvfuld Valium (10mg) hjem og om aften kunne jeg ikke modstå fristelsen for at prøve dem.

Da jeg ville leve op til mit navn her på boardet startede jeg med at æde 2 og puttede der efter en op i røven. Det virkede som jeg havde regnet med, jeg blev dum og mistede min koordination. Hele den følgende dag er meget sort for mig, ved middagstid skulle jeg hente en kammerat i bil, hvilket var en dum beslutning. Jeg syntes selv jeg kørte glimrende, men min kammerat fortalte mig senere at han havde siddet med hjertet oppe i halsen hele turen. Jeg skulle mene at 30 mg ikke er en overdrevet høj dosis, så jeg må åbenbart have en lav tolerance over for dette stof.

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk lammer sig i disse piller, hvad får man ud af det? Hvorfor er der så mange der er afhængige af dem? Der er jo ingen lækker buzz som ved opiater, hvert fald ikke for mit vedkomne. Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til og at plasmahalveringstiden er så lang er et ekstra minus.
Jeg vil dog gemme dem til en dag jeg er på LSD, bare for at teste hvor effektiv diazepam er til at slå et trip ihjel.

Hmm, måske kan de bruges til naboens møg unger næste gang de vækker mig efter en by tur.

For at glemme ens problemer, for at komme væk fra virkeligheden - hvis man altså har et behov for det..

Junior medlem

Geografisk sted: slagelse
Bruger benzoer som suppliment til ryger , bestemt en fed skævert, som man ikke kan opnå på andre måder,
og med den rette dosis - for mit eget vedkommende , bliver jeg meget euforisk, snaksagelig, kreativ, og i et rigtigt godt humør, men grænsen til den totale stener hvor man intet orker , er ikke ret langt derfra ...

Men igen som mennesker er vi forskellige , ikke alle er fest typer der gider fyre den af på MDMA , amf & cola

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
...

Senest rettet af OrangeLenny 04 maj 2010 19:04, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Er der nogen der har erfaringer med at indtage valium nasalt?
Kunne forstille mig at jeg vil få et hurtigere onset?
Vil det forkorte den lange virkning?

Ja, det var OVERHOVEDET ikke det værd, det rev i kraniet i 20 min, og pulveret røg alligevel ned i munder. Ved sq ikke om jeg gjorde noget forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Diazepam optages ikke særlig effektivt gennem slimhinderne. Dette resulterer i en elendig bioavailability for Valium, når det indtages nasalt. Du får ikke noget ekstra kraftigt peak, hvis sniffer det, og grundet bioavailability'en har Diazepam generelt en "dårligere" virkning ift. f.eks. oralt indtag. Spild af stof!
Jeg mener den orale bioavailability for Diazepam på pilleform ligger omkring 92-93%, hvilket bestemt er et højt tal for et stof, der har været gennem leveren 1 gang.
Sniffer man et stof, forventes der normalt højere bioavailability, men også hurtigere metabolisering.
Diazepams BA ved nasalt indtag ligger på kun 34% - så du mister altså ~en tredjedel af dit stof ved at sniffe det.

Lidt kilder:
http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 8d69d5bee5

Medlem

Rush skrev:
Diazepam optages ikke særlig effektivt gennem slimhinderne. Dette resulterer i en elendig bioavailability for Valium, når det indtages nasalt. Du får ikke noget ekstra kraftigt peak, hvis sniffer det, og grundet bioavailability'en har Diazepam generelt en "dårligere" virkning ift. f.eks. oralt indtag. Spild af stof!
Jeg mener den orale bioavailability for Diazepam på pilleform ligger omkring 92-93%, hvilket bestemt er et højt tal for et stof, der har været gennem leveren 1 gang.
Sniffer man et stof, forventes der normalt højere bioavailability, men også hurtigere metabolisering.
Diazepams BA ved nasalt indtag ligger på kun 34% - så du mister altså ~en tredjedel af dit stof ved at sniffe det.

Lidt kilder:
http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 8d69d5bee5

Hvad så med den rektale bioavailability for diazepam? og er peaket/onset hurtige?

Og lad nu vær med at spamme indlæg hvor der stÅR: HAHAHAHAHA DU ER NOK EN NUMSERYTTER VAR! HAHAHAHAAHAHeheheheheheheehehejegerretarderet

Junior medlem

Diazepam - Ol & Whisky.

Korrekt mig hvis jeg er galt på den (Tak)

Er en blanding af alkohol og benzo'er egentlig ikke dødelig ??

Grund til jeg spørger er, at egentlig troede jeg at alle piller indeholdt et middel så man kastede op
hvis man spiste for mange... MEN HVIS man indto piller og alkohol samtidig så kastede man ikke
op.

Min søster (RIP) spiste noget a' la 100 0,5mg Rivotril (Clonazepam) og en halv flaske
vodka efter hun havde lejet sig ind på et hotel. (Hun ville åbenbart ikke findes iaf familie medlemmer)
Men hun døde.
Iflg. lægerne, var det ikke sikkert at hun kun havde indtaget Rivotril... Og i obduktion kunne
de umiddelbart ikke finde andet end rivotril, og en lille mængde rivotril i mave-indholdet.
Efter hvad jeg har læst på http://pro.medicin.dk/ altså promedicin, lægernes udgave skal der flere gram
til før du kan dø ef benzodiazepiner... Som i måske kan fornemme er jeg ikke rigtig tilfreds med det
svar jeg har fået af hendes læge (Og embedslægen)
Så mit spørgsmål er: Er det forkert eller rigtigt man ikke kan dø af benzodiazephin ?
Hvis hvis jeg regner 100rivotril 0,5mg får jeg 50g ikke ? Hvis det ikke er benzo hun er død af, vil jeg vide hvad f...... hun så er død af.

Insane psychedelia user!

Hr. Trut skrev:
Diazepam - Ol & Whisky.

Korrekt mig hvis jeg er galt på den (Tak)

Er en blanding af alkohol og benzo'er egentlig ikke dødelig ??

Ikke nødvendigvis, men den kan være det. specielt hvis man ikke har tolerance over for GABA agonister.

Citat:
Grund til jeg spørger er, at egentlig troede jeg at alle piller indeholdt et middel så man kastede op
hvis man spiste for mange... MEN HVIS man indto piller og alkohol samtidig så kastede man ikke
op.

Min søster (RIP) spiste noget a' la 100 0,5mg Rivotril (Clonazepam) og en halv flaske
vodka efter hun havde lejet sig ind på et hotel. (Hun ville åbenbart ikke findes iaf familie medlemmer)
Men hun døde.
Iflg. lægerne, var det ikke sikkert at hun kun havde indtaget Rivotril... Og i obduktion kunne
de umiddelbart ikke finde andet end rivotril, og en lille mængde rivotril i mave-indholdet.
Efter hvad jeg har læst på http://pro.medicin.dk/ altså promedicin, lægernes udgave skal der flere gram
til før du kan dø ef benzodiazepiner... Som i måske kan fornemme er jeg ikke rigtig tilfreds med det
svar jeg har fået af hendes læge (Og embedslægen)
Så mit spørgsmål er: Er det forkert eller rigtigt man ikke kan dø af benzodiazephin ?
Hvis hvis jeg regner 100rivotril 0,5mg får jeg 50g ikke ? Hvis det ikke er benzo hun er død af, vil jeg vide hvad f...... hun så er død af.

Man kan godt dø af benzodiazepiner, men der skal meget til. 50mg(0,5mg*100=50mg) Clonazepam er også meget, men ikke en dødelig dosis. Men eftersom din søster har blandet det med alkohol, lyder det ikke usandsynligt at kombinationen af 2 downere har forårsaget døden.

Junior medlem

Sorry. Men jeg er altså ikke inde i de fagtermer du bruger... Gaba..et eller ander.
Vil du ikke være rar, at prøve og firklare mig det på en anden måde.

Det korte af det lange er jo egentligt, at jeg ikke forstår to udmeldinger fra det jeg læser.
Altså at man ikke kan dø af det... Man kan dø af det hvis man indtager alkohol samtidig.
Og hvis der kun er en lille smule (rest) af Rivotrilen i kroppen så må resten vel være optaget
Og så kaster man vel ikke op af piller.

Jeg håber jeg forklarer det godt nok.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Benzodiazepiner kan i høje doser hæmme åndedrættet. Ekstremt høje doser alkohol kan også. Desværre forstærker de to hinandens virkning, dvs. at hvis man indtager begge dele samtidig, skal der langt lavere dosis til før man ganske enkelt holder op med at trække vejret. En anden problematik er at hvis man mister bevidstheden og kaster op, kan det komme det i luftvejene med døden til følge.

Det er desværre en ret kendt problematik, at benzodiazepiner blandet med alkohol koster folk livet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]