Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svampe guf!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Nå, nu har jeg kigget rundt omkring her inde og der er en masse faqs og gode råd til svampe dyrkning og selve "growing processen" hvilket er rigtig lækkert.

MEN jeg har ikke set nogle emner der omhandler de små blomster efter høsten, SÅ..

Kom med din personlig svampe te, svampe kage, svampe suppe, eller lign. jeg synes det kunne være fedt at se hvordan folk vælger at tilberede deres svampe, og om de har nogle godt opskrifter vi andre kan have glæde af.
GOGOGO :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Well, de smager jo ikke så dejligt og yderligere føde i mavesystemet nedsætter jo effekten, så...

Personligt smider jeg bare svampene i en morder og giver dem en god tur. Derefter i en kop med ~96grader varmt vand og lader den stå til den er kold cirka.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mig og min ex har været yderst begejstrede for Spids nøgenhat i vodka. 11g (tørret) til 35cl, indtages 2cl og 1cl citron. Wow en effekt og så bare smager det skide hamrende godt. Foretrækker dog stadig at indtage dem hele, helst friske, men dette er et dejligt alternativ når det skal være hurtigt og nemt.

Flimmer har vist lavet en tråd om gajolvodka og cubensis hvis jeg ikke husker fejl

Senest rettet af Xpert 23 apr 2009 20:23, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Well, de smager jo ikke så dejligt og yderligere føde i mavesystemet nedsætter jo effekten, så...

Personligt smider jeg bare svampene i en morder og giver dem en god tur. Derefter i en kop med ~96grader varmt vand og lader den stå til den er kold cirka.

ja det er korrekt at det nedsætter effekten med "unødigt" mad i mavesækken. men for faen hvis man har nok af dem så kan man jo være ligeglad, der jo heller ikke noget ved at indtage dem på samme måde HVER gang! man skal sgu da prøve noget forskelligt af.
- det min mening :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Mig og min ex har været yderst begejstrede for Spids nøgenhat i vodka. 11g til 35cl, indtages 2cl og 1cl citron. Wow en effekt og så bare smager det skide hamrende godt. Foretrækker dog stadig at indtage dem hele, helst friske, men dette er et dejligt alternativ når det skal være hurtigt og nemt.

Flimmer har vist lavet en tråd om gajolvodka og cubensis hvis jeg ikke husker fejl

det lyder meget spændende, skal da prøves :P

okay jeg vil prøve og se om jeg kan finde den så :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
And skrev:

ja det er korrekt at det nedsætter effekten med "unødigt" mad i mavesækken. men for faen hvis man har nok af dem så kan man jo være ligeglad, der jo heller ikke noget ved at indtage dem på samme måde HVER gang! man skal sgu da prøve noget forskelligt af.
- det min mening :)

Det er ikke så meget at 2g ikke virker som 2g, men 1,5g - for som du siger hva' fa'en de er hurtige at lave igen! Jeg synes heller ikke det bliver ligeså stor en oplevelse. Ikke den samme opslugthed, hvis man kan sige det. Jeg ser det også lidt som et sakramente at gå hele dagen og tænke hen imod det og ikke spise.

Dog har jeg af Jago fået anbefalet nudler med svampe, så man også får lidt energi til tankevirksomheden. Jeg har også, i den udemærkede film Bridget Jones, set psilocybin-omelet som jeg overvejer at lave en dag. Men æg ligger tungt i maven, så er ret skeptisk overfor det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg bliver helt smadret hvis jeg spiser svampe på tom mave og heller ikke indtager noget i løbet af de første par timer, men sådan er vi vel så forskellige.

Jeg plejer bare at drikke en te. Lad den trække i 10 minutter, så put noget god stærk urtete i (fx de fleste varianter af "Yogi te"), lad trække 5 minutter mere. Og drik med den hastighed du har lyst til at blive skudt af sted med. Jeg pulveriserer ikke svampene og lader dem blive i koppen/kanden.

Hvis man skal lave rigtig mad med dem tror jeg det er bedst at bruge friske svampe, da tørrede svampe IMHO bliver lidt ulækre når de suger væske eller fedt til sig. Jeg har dog aldrig gjort forsøget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ingen af jer der har røget svampe?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er spild af svampe så nej...

Derudover så er jeg tilhænger af teorien om at det er bedst at bruge friske svampe i mad, det andet bliver noget slask. Blå slimede bussemænd med nødde-smag. Mmmmm :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg plejer at spise dem tørrede, da jeg ikke spiser svampe så tit, at jeg kan nå at indtage dem friske :( det skal nu nok blive afprøvet en gang i fremtiden. Svampe te også en dejlig måde at indtage dem på, og nok egentlig min foretrukne måde. Jeg spiser så svampene efter jeg har drukket teén, der skulle jo nødig være spild hehe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan er det med dosering med svampe the? Altså hvis man er "garvet psychonaut" 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Smelt mørk chokolade, bland lidt chili og vaniliesukker, eventuelt appelsinsaft, og så noget finthakket svamp i. Hæld massen op i en form beklædt med bagepapir, og stil i køleskabet :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mums det lyder godt noname :D Nu ved jeg da hvad jeg skal lave imorgen 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skou> Dosering i te er det samme som ved normal indtag. Forskellen ligger i at det bliver optaget hurtigere.

Noname> Lækker opskrift, især med chili. Lindt har også lavet en lækker chokolade med chili i. Det skal også siges at chili sætter forbrændingen op, og det kan måske påvirke optagelsen? Men så igen er det jo så lidt. Det skal også siges, at der er en enkel bruger herinde, husker ikke hvem, der har haft problemer med chokolade/psilocybin-blandingen. Kakao virker som en meget mild MAOII-kilde. Det er dog uddebatteret i en anden tråd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad så med den kvalme som kan opstå ved svampeindtag? forsvinder den når man laver the?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det synes jeg ja. Med svampevodka går det endnu hurtigere, helt ned til et par minutter. Fordelen ved dette er at det virker kraftigere, men kortere så man kan nøjes med at indtage mindre. Derudover synes jeg redoseringer virker som den første, vel at mærke indenfor den tid et normalt svampetrip med tygning tager. Og når onset kommer så hurtigt synes jeg det er nemmere at dosere som man vil have det.
Mht. kvalmen er der simpelthen ikke tid til det før trippet begynder, sammen med de 5-6g alkohol.
Det eneste er at koncentrationen godt kan variere en lille smule hvilket kan afhjælpes ved at filtrere og omryste. Synes dog fyldet hører med :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er bare det at min mave helt automatisk fremprovokerer bræk øvelser hvor der ikke kommer noget op hvis jeg enten tager shots (specielt vodka) eller drikker for meget i en periode pga noget mavesår af en slags som ikke helt gider forsvinde, så ville helt undgå alkohol ;) Men når mavsen begynder at virke igen skal det da klart prøves 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er en meget lille mængde alkohol og det kan godt blive mere koncentreret end det jeg lavede. Plus at der ikke sker noget ved at smide ½L vand i 1,5cl svampedrik og indtage. Så hvis du kan drikke letøl kan du også drikke dette. Men the virker også fint selvom jeg foretrækker det kolde alternativ

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor lang tid varer et shot svampevodka så?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Her kommer så n00ben(i kender mig alle)..

-Jeg har læst flere steder at det aktive stof i svampene bliver nedbrudt ved 70 grader.

Mit spørgsmål er så; har jeg hørt forkert - eller hvordan kan i tilberede svampene som en varm ret/drik uden at brænde de gode stoffer ud af dem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]