Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Hej Psychedelia.

Vil til at igang med et mindre bageprojekt. Jeg er dog lidt i tvivl, om hvor vidt mængden af kage og hash hænger sammen - vil så nødig skulle spise ½kg kage for at indtage effekten af 0,1g hash (overdrivelse fremmer.. bla. bla.).

Har 3g standard kvalitet hash liggende, og regner med at købe en form for cookie-mix (en "kage" bliver nok hurtigt for tør, så har valgt cookies) i supermarkedet.

Kan det lade sig gøre at blive høj af dette, uden, som sagt, at skulle fortære halvdelen af cookies'ne?
Ved godt, det er svært at give et svar på, når jeg ikke giver info om hvor meget/mange, der bliver af sådan en pakke, men har desværre ikke fået købt en endnu.

M.v.h.

Dedikeret medlem

Sidst vi bagte kage var det muffins. Vi bruge 7g dårlig hash (rockerhash) til 8 muffins. Man blev godt basket af dem, tør jeg love dig! :p

3g lyder af meget lidt. Folk siger du skal bruge lidt mindre end når du ryger... dette er jeg dog personligt ikke enig i.

Hvis jeg var i din situation ville jeg få fat i noget mere galar, eller nøjes med at bage halvdelen af kagerne.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hvorfor ikke lave det i pandekager? Så kan du jo bare smelte hashen sammen med lidt smør og hælde i dejen.
3g ville da være fint hvis i bare er tre, der lige mange pandekager

Medlem

Brown skrev:
Hvorfor ikke lave det i pandekager? Så kan du jo bare smelte hashen sammen med lidt smør og hælde i dejen.
3g ville da være fint hvis i bare er tre, der lige mange pandekager

Det er ikke nødvendigvis noget ,der skal indtages med det samme, og sådan nogle uge gamle pandekager, er ikke at anbefale. Fremgangsmetoden (hash opløst i fedt) er i princippet det samme alligevel, så det gør jo ikke det store forskel, hvor vidt det er pandekager eller cookies.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Sidst mig og gutterne lavede hash kage brugte vi brownies mix og det kan varmt anbefales! Vi brugte ca 0,7 gram pr person (vi var tre) og det passede helt fint.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
nej over hovedet ikke, jeg syns bare det er nemmere og hurtiger at lave pandekager. Men hvis de ikke skal spises med det samme, så kan jeg godt se ideen at bage småkager :D

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
rocker-hash...det findes ikke her, her har vi indvandrerbande-hash..

Junior medlem

Username skrev:
Hej Psychedelia.

Vil til at igang med et mindre bageprojekt. Jeg er dog lidt i tvivl, om hvor vidt mængden af kage og hash hænger sammen - vil så nødig skulle spise ½kg kage for at indtage effekten af 0,1g hash (overdrivelse fremmer.. bla. bla.).

Har 3g standard kvalitet hash liggende, og regner med at købe en form for cookie-mix (en "kage" bliver nok hurtigt for tør, så har valgt cookies) i supermarkedet.

Kan det lade sig gøre at blive høj af dette, uden, som sagt, at skulle fortære halvdelen af cookies'ne?
Ved godt, det er svært at give et svar på, når jeg ikke giver info om hvor meget/mange, der bliver af sådan en pakke, men har desværre ikke fået købt en endnu.

M.v.h.

du skal slet ikke bruge hash, brug pot :)

Medlem

kroun skrev:
Username skrev:
Hej Psychedelia.

M.v.h.

du skal slet ikke bruge hash, brug pot :)

Har desværre ikke noget pot liggende, så hash er den eneste mulighed.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hash fungerer bedre i kage end pot/skunk, det er min erfaring.

@Username: Jamen du skal bare have lommeregneren frem. Kig på kageæsken og find ud af hvor mange cookies indholdet i æsken er beregnet til. Alternativt hvor mange gram kage der kommer ud af det. Så er det bare at dividere. Når det er standardhash, så regn med 0,3 - 0,5 gram per kage. Hvis æskens indhold fx. svarer til 20 kager, så brug 20 * 0,3-0,5 gram = 6-10 gram hash.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]