Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Grunden til jeg starter det her TP er fordi jeg ikke har sovet i 3 døgn
og da man jo normalt blir skør i hovedet af det osv ville jeg undersøge noget om det på nettet

og 10 minutter inden det her TP blev oprettet faldt jeg over det her på nettet

Citat:
En nat uden søvn eller med dårlig søvn kan til hverdag gøre at vi er mere langsomme, er i dårligt humør, har tendens til hovedpine og mave problemer. Disse symptomer kommer ved de korte perioder med dårlig søvn, men fortsætter nætterne uden eller med kun lidt søvn, kommer der langt alvorligere symptomer, hvor de mindste af dem er dårlig koncentration og dårlig hukommelse. Efter kun 48 timer uden søvn begynder kroppen at lave et stresshormon der minder om stoffet LSD. Dette stresshormon giver hallucinationer.
De eftervirkninger der fås ved mangel på søvn i ca. 4 dage, tager det flere måneder at komme sig efter mht. bivirkninger.

Intressant... men lyder så false.. og samtidig så rigtigt....
Er der nogen der kender de direkte navn på det " stresshomon " der giver hallucinationer ?

Nå men er du intresserret `?
så læse videre

Jeg har ikke taget noget speedene overhovedet.. ikke engang en kop kaffe - og jeg har trænet 2 af dagene som en sindsyg og gået 8 kilometer her på den sidste dag- jeg har ondt i kroppen over alt- bare jeg løfter min telefon op til øret gør det ondt... men det blir faktisk lidt bedre ka jeg mærke
det har jo noget med at jeg ikke har fået den " helene søvn " så mine muskler har ikke helet ordenligt som de skulle efter sådan en træning... NÅ NU KOMMER JEG TIL SAGEN !
jeg har ikke taget noget for at holde mig vågen- faktisk har jeg konstant røget hash og det er ikke så unormalt da jeg er misbruger af det- og har været det siden 13 års alderen.
okay.. og så nu er de normale ting kommet- jeg ser ting i øjenkrogene der ikke er der osv.. altså pga af søvnmangel- jeg sidder pludselig og stener tomt lige ud i luften og glemmer alt- tror trøjen på gulvet er en kat - og fik lige den sygeste nøjer over et stankelben der fløj ind af vinduet- jeg skreg bogstavligtalt- og jeg er ejer af mange krypdyr - så bange for det shit er jeg normalt ikke..

Men jeg tængte ( det kan sku da ikke være rigtig jeg tripper så meget over lidt mangel på søvn ) for more mig faktisk rimlig godt.. mine øjne føles trætte og kan sagtens sove hvis jeg vil - men det vil jeg ikke for jeg har det faktisk for fedt-
tror ikke det er noget med placebo effekt at gøre - for jeg bilder mig indtet ind her- har seriøst fået nøjeren på et par gange der så senere har resulteret i at jeg pludselig morede mig over det- det hele bølger lidt og skygger bevæger sig... i kender det måske godt :-)

FORESTEN ? hvor er mine manere ?
det documentation jeg fandt på nettet kom herfra http://www.alternativ.info/public/art_2003/sovn.htm
JEG TØR IKKE SIGE HVOR PÅLIDELIG http://www.alternativ.info er ... allrede navnet gør mig mistænksom :D haha

Og i må sku undskylde hvis der er stave fejl eller noget eller jeg siger nogle underlige ting- har nu siddet og gået det jeg har skrevet igennem 3 gange fordi jeg er fucked....
det mest ubehalige er dog at mit syn er meget meget slemt... altså... jeg ka godt stille skarpt men det er svært lige nu.. og det er ligesom om " kontrasten " skifter.. hvis i kender det... ? at ting bliver lysere og mørkere- ligesom hvis solen skinder ind af vinduet og en sky på et sekundt dækker den til ... sårn ? agtigt.. arrh .. glem det man :D fuck it..
noget jeg dog for spat af er at jeg føler skukonstant der noget der kripler og kravler på mig.. myg ... hmm .. eller skovflåter... de er altid på jagt ... dumdadadaduuum

IND LOVE WE TRUST
YOUR FAT PIECE OF SHIT !

Senest rettet af Kaneda88 19 jun 2009 04:11, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Budha, er det dig?

Btw. det er ikke sundt at være vågen så længe. Gå i seng, og køb dig noget ordenligt narko :wink:

Moderator
Brugeravatar

Gå i seng!

Mener det grav alvorligt, det er altså ikke sundt, har læst om folk der ligefrem er døde pga. søvnmangel, og desuden virker din beskrivelse lidt for sammenlignelig med skildringen i filmen The Machinist.

Skal ikke kunne sige om der udsløses LSD-lignende stoffer i hjernen, men det er i hvert fald muligt at hallucinere ved mangel på søvn.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg har brugt den i mange år. Man kan blive rimelig fucket op af det. Når trætheden når mig tager jeg en rød sodavand og tju hej den går igen ;) Nogle gange mini napper jeg indimellem hvis det bliver for slemt, men så er jeg også ved at køre på det sidste. kører jeg den over 4 dage begynder jeg at være usammenhængende og tænker ikke over koncekvenser, men kan køre den 1-2 mere hvis jeg powernapper fra dag 3 og til slut.
Jeg får ikke så meget syner, mere tankevridere hvis du forstår.. dem kan jeg gå og hygge mig ganske meget over.
jeg bruger det også til at få gjort tinge jeg skal lave. På anden dagen til 3 dagen er jeg fyldt med energi.
Jeg går det ikke tit, holder det til 4-6 gange om året måske. Det tager hårdt på kroppen.

kroppens eget trip
man kan også opnå de ting ved vejtræknings øvelser

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Gå i seng!

Mener det grav alvorligt, det er altså ikke sundt, har læst om folk der ligefrem er døde pga. søvnmangel, og desuden virker din beskrivelse lidt for sammenlignelig med skildringen i filmen The Machinist.

Skal ikke kunne sige om der udsløses LSD-lignende stoffer i hjernen, men det er i hvert fald muligt at hallucinere ved mangel på søvn.

Ja har set filmen før- den er faktisk ret fed.. eller....... den er faktisk skide creapy til sidst.. man sidder og føler man er den sindsyge ... nå anyway- jeg har også planlagt at gå i seng her om en times tid- det ireterre mig bare for det er som om jeg tripper... over... ingenting ?
og ja jeg ser ivertfald små ting i øjenkrogene- nogengang bøljer vægen direkte eller især skiltet her på psychedelia.dk - altså de gule derop.. det slår sku lige flikflak en gang imellem.. og nåå jo ? så får jeg pludselige svedeture nogengange så det stikker helt ude på huden af en..

jeg har dog hørt at få at dø af søvnmangel ska der gå mange døgn.
Sys bare det ret spændene lige nu og ville gerne se om der kom noget sjovt ud af det især med alt den hash oven i - men for sind og psyke er det nok bedst at ligge sig til at sove tror jeg.. wow for det her er underligt man...
okay det blir faktisk bare mærkeligere og mærkelige lige nu... det hele bølger meget... på en lidt ubehagelig måde nu - og hvis der flyver en flue forbi mit fjernsyn trækker den et spor efter sig der hænger ved i noget tid... shit.. nu gider jeg ikke mere.. er bange for det udvikler sig til noget feber lignene tilstand snart :-)
Altså feber syner eller lad os dog overdrive og sige delirium.. dog tror jeg ikke det ka komme af søvnmangel... men lige nu tager ændre former sig og som før nævn kontrasten ændre sig pludseligt konstant- og stener jeg bare så meget som et sekundt på en ting der er lang væk ZOOOOMER den bare ind imod mig ... shiit.. godnat folkens :-) tak for svarene...

Tror sku denne tråd røg ind under den rigtige katergori ;)

Paean skrev:
Budha, er det dig?

Btw. det er ikke sundt at være vågen så længe. Gå i seng, og køb dig noget ordenligt narko :wink:

Ja det er mig min søn- du ska lide fordi du dræbte den flue igår !
Jeg tager ikke narko... og lad så vær at bruge det grimme ord !!!!

Senest rettet af Kaneda88 19 jun 2009 04:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Jeg har brugt den i mange år. Man kan blive rimelig fucket op af det. Når trætheden når mig tager jeg en rød sodavand og tju hej den går igen ;) Nogle gange mini napper jeg indimellem hvis det bliver for slemt, men så er jeg også ved at køre på det sidste. kører jeg den over 4 dage begynder jeg at være usammenhængende og tænker ikke over koncekvenser, men kan køre den 1-2 mere hvis jeg powernapper fra dag 3 og til slut.
Jeg får ikke så meget syner, mere tankevridere hvis du forstår.. dem kan jeg gå og hygge mig ganske meget over.
jeg bruger det også til at få gjort tinge jeg skal lave. På anden dagen til 3 dagen er jeg fyldt med energi.
Jeg går det ikke tit, holder det til 4-6 gange om året måske. Det tager hårdt på kroppen.

kroppens eget trip
man kan også opnå de ting ved vejtræknings øvelser

gendkender faktisk lidt af det du siger - altså jeg føler det lidt ligenu...
dog ser jeg dog en masse forstyrene ting.. feks skygger der bevæger sig.. lige før smeltede to skygger sammen så det lignede et par hænder.. det gav et jag i maven

Vær gang jeg fek.s finder noget jeg bare normalt er lidt intresserret i - er det som om min hjerne automatisk bare vælger at få et TRIP med det... som om man var på amf første gang og lige skulle rytte op i sine filer på computeren- og inden man vidste af det har man navngivet hele shittet i alfabetisk orden og trippet i timer.. sådan har jeg det lidt.. bare uden amf.. og jeg finder nærmest min ejen tankegang sjov ligenu.. altså sys ikke jeg er sjov at høre på - men syndes det er sjovt at filosofere over ting lige nu..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Efter 3-4 dage kan man godt få en slags udødelighedsfølesle og få lyst til at aldrig mere sove og at blæse verden omkuld, men lige pludselig er du ude i nogle seriøse vrangforestillinger, virkelighed/fantasi-problemer og deleriumshallucinationer. Så godnat og sov godt. :P

Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Efter 3-4 dage kan man godt få en slags udødelighedsfølesle og få lyst til at aldrig mere sove og at blæse verden omkuld, men lige pludselig er du ude i nogle seriøse vrangforestillinger, virkelighed/fantasi-problemer og deleriumshallucinationer. Så godnat og sov godt. :P

Hehe jeg er på vej... men ... ska lige ha dræbt de to fluer der er herinde først...
De gir mig sku nøjer på ...
fuck det.. jeg suger et fjæs mere så blir det også sjovere.... måske..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Da jeg læste øverste tekst igennem, må jeg sku sige at jeg også troede det var budha .. !
Btw, godnat og se så at kom i papkassen :wink:

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
kan ikke huske hvor jeg læste det (avis, nettet, something like that) men det er tilsynladende blevet mode inden for ekstremsports verdenen at løbe/cykle/svømme a la triatlon i så lang tid at man enten falder ufrivilligt i søvn eller begynder at lide af seriøse hallu'er. De interviewede en eller anden dude der havde holdt sig i gang i noget i stil med 38 timer, kun på vand og hvad han kunne spise løbende. altså han løb og cyklede konstant. til sidst begyndte han at få symptomer som jeg virkelig synes lød som et trip, så alt muligt shit og råbte og skreg mens han løb. tilsidst faldt han så i søvn mens han cyklede og vågnede ved han lå i en grøft med det meste af fjæset smadret. men det var åbenbart er ret stort kick, for ham, og mange andre, dyrker det vidst i stor stil.

Det skal også lige siges at selvom dette burde være "den vildeste træning" så dræber det din krop totalt, folk får mén der varer flere år, eller hele livet af det lort. og så siger de narko er farligt, hvad med ekstrem jogging? synes det lyder pænt farligt ihvertfald. og ja den videnskabenlige dokumentation for det med at trippe på søvnmangel er i orden, kan desværre ikke finde den artikel men det er vidst et stof der minder en del om det DMT man normalt har i hjernen som bliver udløst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Man kunne jo godt få ideen af at det er DMT hjernen udløser og det er det som man tripper på efter så mange dage uden søvn - det må vel hobe sig op eller noget.

Personligt krydrer jeg hjernen med narko når jeg tripper i flere døgn uden søvn.... men det rigtig - det først ude på 3 dagen hvor trippet rigtigt begynder - alt bliver så rent og til at forstå.

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Der er blevet rapporteret om folk som når de har holdt sig vågne rigtig længe begynder at få periodevise hallucinationer i et mønster der svarer til REM søvnen, det kunne jo tænkes at hjernen begynder at drømme i vågen tilstand, og at det er årsagen til hallucinationerne.

Medlem
Brugeravatar

PsychelicPopartist skrev:
kan ikke huske hvor jeg læste det (avis, nettet, something like that) men det er tilsynladende blevet mode inden for ekstremsports verdenen at løbe/cykle/svømme a la triatlon i så lang tid at man enten falder ufrivilligt i søvn eller begynder at lide af seriøse hallu'er. De interviewede en eller anden dude der havde holdt sig i gang i noget i stil med 38 timer, kun på vand og hvad han kunne spise løbende. altså han løb og cyklede konstant. til sidst begyndte han at få symptomer som jeg virkelig synes lød som et trip, så alt muligt shit og råbte og skreg mens han løb. tilsidst faldt han så i søvn mens han cyklede og vågnede ved han lå i en grøft med det meste af fjæset smadret. men det var åbenbart er ret stort kick, for ham, og mange andre, dyrker det vidst i stor stil.

Det skal også lige siges at selvom dette burde være "den vildeste træning" så dræber det din krop totalt, folk får mén der varer flere år, eller hele livet af det lort. og så siger de narko er farligt, hvad med ekstrem jogging? synes det lyder pænt farligt ihvertfald. og ja den videnskabenlige dokumentation for det med at trippe på søvnmangel er i orden, kan desværre ikke finde den artikel men det er vidst et stof der minder en del om det DMT man normalt har i hjernen som bliver udløst.

Så er jeg først lige vågnet igen her kl 3 og har det perfekt :-) helt klart i hovedet igen...dejligt...
selv om jeg syndes jeg havde mange forstyrene drømme.
Men sikke en syg sport ? det er sku nok ikke sundt... jeg læste at der kan gå måneder før hjernen kommer sig efter man har været vågen i 4 dage...
Jeg har det nu rimligt fint lige nu.... men jeg ka ivertfald huske at i går nat - havde jeg små små halluer- og min hjerne føltes en del mere følsom over for ALT.
Selv det at hoste gav mig et mildt chok inden i så hjertede bare galoperede afsted

Child of Aum skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Man kunne jo godt få ideen af at det er DMT hjernen udløser og det er det som man tripper på efter så mange dage uden søvn - det må vel hobe sig op eller noget.

Personligt krydrer jeg hjernen med narko når jeg tripper i flere døgn uden søvn.... men det rigtig - det først ude på 3 dagen hvor trippet rigtigt begynder - alt bliver så rent og til at forstå.

Ja sådan føltes det måske lidt ?
jeg følte ivertfald lidt som om jeg havde taget amf fordi jeg trippede så meget- men det var meget små halluer jeg havde.. men de formåede at små skræmme mig lidt aligevelle- jeg fik konstant nøjer på osv..men ikke på en særlig slem måde- det hele kunne tænkes væk hvis man lige brugte pæren...
og ja det kan godt være man føltes lysvågen men det er man godt nok ikke...
og ens tanker begynder at blive mere vanvittige og skitz agtige... hørte fek.s syner :-) hørte flere gange en sige mit navn højt udenfor- og lige idet sekudt starten af mit navn blev sagt vendte jeg mig om og kiggede - og når så det sidste af mit navn blir sagt skifter det over i hovedet igen, så man er klar over til sidst at det bare er inden i hovedet- men lige i starten får man et chok :)
og rolig hehe. ... har sovet nu og er normal... eller det der man nu er når man har sovet :D

Dedikeret medlem

Jeg er ikke sikker, men prøv og søg på nogle af de nedenstående, det er alt på engals og jeg fik en til at hjælpe sidst da jeg undersøgte disse ting, men jeg kan huske de nedenståede som nogle af de ting vi søgt på. Har kikket lidt, men får ikke så skide meget ud af det som nu er.

Hypnogoia hallo ( selve syner ved søvnunderskud)
Visual cortex (drømmemåden)
Oneirologi (videnskabelig drømmetydning )
Sleep paralysis
Patine (Øjnebevægelser)

Medlem
Brugeravatar

hemp student skrev:
Der er blevet rapporteret om folk som når de har holdt sig vågne rigtig længe begynder at få periodevise hallucinationer i et mønster der svarer til REM søvnen, det kunne jo tænkes at hjernen begynder at drømme i vågen tilstand, og at det er årsagen til hallucinationerne.

se nu tror jeg vi har fat i noget :-)
Det kunne godt føles lidt drømme aftigtg... som om man ikke sover - mem vågen er man heller ikke.
Som om man er et sted lige midt imellem.
Men som meget andet fandte jeg ud af - at tankegangen provokere det virkelig meget..
Og den ku jo næsten regnes ud ;)
Men man ku nogenlunde styrre det- og blev det ubehageligt måtte man skynde sig at lave noget andet for at glemme det- og det virkede- for hjernen i den tilstand glemmer meget hurtigt..
følte fek.s flere gange der var nogen der stirrede på mig- så vær gang jeg følte det skyndte jeg mig bare at ryge mere- eller finde noget intressant på nettet at læse om

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Jeg er ikke sikker, men prøv og søg på nogle af de nedenstående, det er alt på engals og jeg fik en til at hjælpe sidst da jeg undersøgte disse ting, men jeg kan huske de nedenståede som nogle af de ting vi søgt på. Har kikket lidt, men får ikke så skide meget ud af det som nu er.

Hypnogoia hallo ( selve syner ved søvnunderskud)
Visual cortex (drømmemåden)
Oneirologi (videnskabelig drømmetydning )
Sleep paralysis
Patine (Øjnebevægelser)

Tak skal du have :- )
Når jeg læser lidt om det kommer man ind på nogle sidder der får mig til at tænke på at jeg læste faktisk også om noget i går på nettet- husker ikke navnet men det var en sygdom som gjorde man pludselig faldt i søvn midt i det hele- selv når man går på gaden.
og folk der led af den sygdom led også af en anden typisk følgesygdom der gjorde at man i et split sekundt mistede kontrollen over alle sine muskler- så man gir et kort nik med hovedet- eller skvatter helt sammen .... forfærdeligt at have... sorry hehe lidt off topic ...

Dedikeret medlem

Jeg har haft en meget voldsom oplevelse engang på grund af manglende søvn, stres og for mange stoffer i den søvnløse periode. Selve den dag havde jeg kun taget et par streger amf. Det er et stykke tid siden men jeg prøver så godt jeg kan huske.

----------

Jeg har det fint og er på vej ud til en ven sammen med kæresten. Bilen pakket med aftensmad og vi er lidt sent på den. Vi er lige ved at snakke om hvad vi gør med de glemte fritter og hvad vi ellers kunne lave med fisken.
jeg får en følse af at være let indeni for så at blive tung i min krop, men alligevel nemt og lette bevægelser. Det accelrerer hurtigt også føler jeg mig begyndende påvirket.
Jeg fortæller det til kæresten, mens jeg undrer mig over hvorfor jeg skulle være påvirket på den måde. kikker på den sodavand jeg har i hånden og som er det eneste jeg har indtaget denne dag. Overvejer muligheden af hvordan stoffer skulle komme deri. Spørger kæresten om jeg har taget hans cola og om han har puttet stoffer i den (her skal lige sigest at jeg aldrig har oplevet eller hørt om at han skulle have gjort lignende før) Det er ikke hans, siger han og han har ikke puttet noget i den, han er også noget forundret over udviklingen af samtalen.
Følesen af at være påvirket forstærkes hurtigt og jeg prøver af finde ud af hvad jeg har fået indenbords ved at mærke efter om der er noget jeg kan genkende fra andre afprøvede stoffer.
Virkningen kommer for hurtigt accelrerende til at jeg kunne genkende det til noget, og begynder at tænke over hvordan man kan putte stoffer i cola uden at det bliver opdaget af den der drikker det. Om det havde været muligt at der havde ligget en pille i kanten eller om det måtte være noget flydende hældt i den. opdager at jeg nok ikke skal drikke mere af den så jeg vil give den til kæresten. Mine bevægelser er gummiagtige og ser kluntede ud. Opdager det og vil sige det til kæresten, at jeg tror at jeg har fået stoffer for jeg føler mig meget påvirket, men at jeg ikke kan finde ud af hvad det skulle være for nogle.
Herefter går det hurtigt, en total velvære sænker sig over mig og jeg føles let og så går der forvirring i det. For jeg føler mig også tung, så slår det mig at jeg tænker også klart og jeg føler mig godt samtidig med at jeg har det ret skidt. Jeg er samtidig på total tankevandring omkring alt muligt.
Jeg tænker på maden jeg nu ikke kan lave under sådan en rus.
Jeg tænker på om kæresten er ude på at dope mig og hvorfor skulle han det, plejer at tage stoffer ganske frivilligt ;)
jeg tænker og tænker alt samtidig og i "hver sin" af mig og jeg kunne mærke at jeg var i flere lag som havde hver sin tidszone.
Samtidig var jeg forbavsende rolig i krop og holdning men så er der noget med halsen. jeg kan ikek synke og mærker at halsen er tør og musklerne lystrer ikke, tænker at det stæmmer bare ikke da jeg har væske i munden og kun er tør i selve halsen.
Så kan jeg mærke at min tunge også er forkært, den kan ikke bevæge sig men jeg kan mærke den.
Der kommer noget angst og jeg panikker lidt over at ikke kunne ånde og bliver bangen for iltmangel.
Det drøner rundt i mit hovede, hvad hulen er dette for noget.. jeg kender ingen stoffer der direkte lammer, kun bedøver men ikke direkte lammer uden at bedøve. Så ryger tankerne over hjærnebæødning, blodprop og hjærnesvulster og jeg bliver vold bangen men siger ikke noget til kærsten. Tænker at jeg vil lade ham blive i troen om at det er stoffer.
han så nok at jeg ikke havde det så godt og spurte til mig, her finder jeg så ud af at jeg ikke kan tale. Ordene "jeg har noget med halsen og tungen lyder sløvt og "luftløst" og totalt uforstående. Så jeg prøver at gentae et par gange. hvis jeg anstrænger mig kan jeg næsten få lavet et forståeligt ord, tænker jeg. Men det er blot volapyk der kommer ud af munden, så jeg prøver bare at sige ordene OK, men det lyder lidt henad oyey.
Det gentager jeg så et par gange og klapper ham beroligende på armen, som for at sige at der ikke var noget skidt med det og jeg var ok, så han ikke skulle blive så bekymret mens han kørt. Vi var tæt på der ved vennen.
Så begynder det at blive varmt, meget varmt. Startende i hovedet og så langsomt nedad, hovedet føles som det skal sprængest af varm luft. og jeg ruller vinduet ned. Nu kan jeg mærke at jeg igen kan trække vejret uden problemer, men min hals og tunge er stadig lammet, men jeg får luft uden problemer og det beroliger mig en del.
her opdager jeg så synerne. Når jeg kikker ud af bilvinduet er der lysglimt, ligesom store ildfluer over det hele og rombeformede "englelys"(når solstrålerne skinner mennem et lille hul i skyerne) ude i horisonten. Tættere på er der lysbøljer der skyller hen over bilen, det er virkelig et flot syn i alle regnbyens farver.
Når lysbøljerne rammer bilen ryger de igennem mig og kilder i kroppen. de føles bløde og varme på en behagelig måde og ligesom hiver lidt bagud i mig når de går gennem mig.
Så begynder jeg at fryse, lukker vinduet igen. Sidder bare og kikke ud.
Derefter skiftevis fryser jeg og får hedeture, men det hele virker hyggelit nok og jeg tænker at jeg må finde ud af hvilket stof det er, så jeg kan prøve det her på en mere kontroleret måde.
Vi kommer på plads og skal til at ud af bilen og jeg opdager at jeg slet ikke kan løfte mine ben. Jeg begynder at grine og synes det er vældigt morsomt at han ikke forstå hvad jeg siger og at alt hvad jeg siger lyder som volapyk. Han henter vennen og sammen får de mig ud af bilen.
Her begynder det for alvor at blive sjovt.
Jeg opdager at jeg slet ikke kan stå på mine ben og da jeg kikker nedad kan jeg se at de også svinger opad og ligesom vimpler bøljer i luften og så er det jo klart at jeg ikke kan stå på fødderne når de nu er så gummiagtige at de ligefrem bøjer opad og selt ikke vil ned på jorden.
De tager så fat i hver sin arm og bærer mig ind og sætter mig i sofaen, som jeg glider nedaf igen og med en bump ned på gulvet. Jeg mærker det som at hele min krop er gummi og alle knoglerne har mistet deres fasthed. Det er vældig morsomt.
det forstætter sådan i et stykke tid. hvor jeg bare sidder og hygger mig med de ting jeg ser.
På et tidspunkt prøver jeg at gøre mig forståelig med at skrive på et stykke papir hvad det føles som om jeg har indtaget. Det nærmeste jeg kommer er flydende LSD og benzoer sammenblandet måske. Jeg skriver det pent ned på et stykke parir, gør mig virkelig umag.

Det aftager så lidt efter lidt og jeg begynder at kunne snakke igen.
der får jeg så at vide at de hele tiden har forstået hvad jeg sagde og jeg ikke havde snakket volapyk, bare langsom og vedholdende. Det jeg havde skrevet var ikke så nydeligt som jeg troede.

Denne oplevelse var grunden til at jeg undersøgte Hypnogoia hallo nærmere, og det lyder mere sansynligt at det har været noget lignende det jeg har oplevet i en meget forstærket udgave.

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Jeg har haft en meget voldsom oplevelse engang på grund af manglende søvn, stres og for mange stoffer i den søvnløse periode. Selve den dag havde jeg kun taget et par streger amf. Det er et stykke tid siden men jeg prøver så godt jeg kan huske.

----------

Jeg har det fint og er på vej ud til en ven sammen med kæresten. Bilen pakket med aftensmad og vi er lidt sent på den. Vi er lige ved at snakke om hvad vi gør med de glemte fritter og hvad vi ellers kunne lave med fisken.
jeg får en følse af at være let indeni for så at blive tung i min krop, men alligevel nemt og lette bevægelser. Det accelrerer hurtigt også føler jeg mig begyndende påvirket.
Jeg fortæller det til kæresten, mens jeg undrer mig over hvorfor jeg skulle være påvirket på den måde. kikker på den sodavand jeg har i hånden og som er det eneste jeg har indtaget denne dag. Overvejer muligheden af hvordan stoffer skulle komme deri. Spørger kæresten om jeg har taget hans cola og om han har puttet stoffer i den (her skal lige sigest at jeg aldrig har oplevet eller hørt om at han skulle have gjort lignende før) Det er ikke hans, siger han og han har ikke puttet noget i den, han er også noget forundret over udviklingen af samtalen.
Følesen af at være påvirket forstærkes hurtigt og jeg prøver af finde ud af hvad jeg har fået indenbords ved at mærke efter om der er noget jeg kan genkende fra andre afprøvede stoffer.
Virkningen kommer for hurtigt accelrerende til at jeg kunne genkende det til noget, og begynder at tænke over hvordan man kan putte stoffer i cola uden at det bliver opdaget af den der drikker det. Om det havde været muligt at der havde ligget en pille i kanten eller om det måtte være noget flydende hældt i den. opdager at jeg nok ikke skal drikke mere af den så jeg vil give den til kæresten. Mine bevægelser er gummiagtige og ser kluntede ud. Opdager det og vil sige det til kæresten, at jeg tror at jeg har fået stoffer for jeg føler mig meget påvirket, men at jeg ikke kan finde ud af hvad det skulle være for nogle.
Herefter går det hurtigt, en total velvære sænker sig over mig og jeg føles let og så går der forvirring i det. For jeg føler mig også tung, så slår det mig at jeg tænker også klart og jeg føler mig godt samtidig med at jeg har det ret skidt. Jeg er samtidig på total tankevandring omkring alt muligt.
Jeg tænker på maden jeg nu ikke kan lave under sådan en rus.
Jeg tænker på om kæresten er ude på at dope mig og hvorfor skulle han det, plejer at tage stoffer ganske frivilligt ;)
jeg tænker og tænker alt samtidig og i "hver sin" af mig og jeg kunne mærke at jeg var i flere lag som havde hver sin tidszone.
Samtidig var jeg forbavsende rolig i krop og holdning men så er der noget med halsen. jeg kan ikek synke og mærker at halsen er tør og musklerne lystrer ikke, tænker at det stæmmer bare ikke da jeg har væske i munden og kun er tør i selve halsen.
Så kan jeg mærke at min tunge også er forkært, den kan ikke bevæge sig men jeg kan mærke den.
Der kommer noget angst og jeg panikker lidt over at ikke kunne ånde og bliver bangen for iltmangel.
Det drøner rundt i mit hovede, hvad hulen er dette for noget.. jeg kender ingen stoffer der direkte lammer, kun bedøver men ikke direkte lammer uden at bedøve. Så ryger tankerne over hjærnebæødning, blodprop og hjærnesvulster og jeg bliver vold bangen men siger ikke noget til kærsten. Tænker at jeg vil lade ham blive i troen om at det er stoffer.
han så nok at jeg ikke havde det så godt og spurte til mig, her finder jeg så ud af at jeg ikke kan tale. Ordene "jeg har noget med halsen og tungen lyder sløvt og "luftløst" og totalt uforstående. Så jeg prøver at gentae et par gange. hvis jeg anstrænger mig kan jeg næsten få lavet et forståeligt ord, tænker jeg. Men det er blot volapyk der kommer ud af munden, så jeg prøver bare at sige ordene OK, men det lyder lidt henad oyey.
Det gentager jeg så et par gange og klapper ham beroligende på armen, som for at sige at der ikke var noget skidt med det og jeg var ok, så han ikke skulle blive så bekymret mens han kørt. Vi var tæt på der ved vennen.
Så begynder det at blive varmt, meget varmt. Startende i hovedet og så langsomt nedad, hovedet føles som det skal sprængest af varm luft. og jeg ruller vinduet ned. Nu kan jeg mærke at jeg igen kan trække vejret uden problemer, men min hals og tunge er stadig lammet, men jeg får luft uden problemer og det beroliger mig en del.
her opdager jeg så synerne. Når jeg kikker ud af bilvinduet er der lysglimt, ligesom store ildfluer over det hele og rombeformede "englelys"(når solstrålerne skinner mennem et lille hul i skyerne) ude i horisonten. Tættere på er der lysbøljer der skyller hen over bilen, det er virkelig et flot syn i alle regnbyens farver.
Når lysbøljerne rammer bilen ryger de igennem mig og kilder i kroppen. de føles bløde og varme på en behagelig måde og ligesom hiver lidt bagud i mig når de går gennem mig.
Så begynder jeg at fryse, lukker vinduet igen. Sidder bare og kikke ud.
Derefter skiftevis fryser jeg og får hedeture, men det hele virker hyggelit nok og jeg tænker at jeg må finde ud af hvilket stof det er, så jeg kan prøve det her på en mere kontroleret måde.
Vi kommer på plads og skal til at ud af bilen og jeg opdager at jeg slet ikke kan løfte mine ben. Jeg begynder at grine og synes det er vældigt morsomt at han ikke forstå hvad jeg siger og at alt hvad jeg siger lyder som volapyk. Han henter vennen og sammen får de mig ud af bilen.
Her begynder det for alvor at blive sjovt.
Jeg opdager at jeg slet ikke kan stå på mine ben og da jeg kikker nedad kan jeg se at de også svinger opad og ligesom vimpler bøljer i luften og så er det jo klart at jeg ikke kan stå på fødderne når de nu er så gummiagtige at de ligefrem bøjer opad og selt ikke vil ned på jorden.
De tager så fat i hver sin arm og bærer mig ind og sætter mig i sofaen, som jeg glider nedaf igen og med en bump ned på gulvet. Jeg mærker det som at hele min krop er gummi og alle knoglerne har mistet deres fasthed. Det er vældig morsomt.
det forstætter sådan i et stykke tid. hvor jeg bare sidder og hygger mig med de ting jeg ser.
På et tidspunkt prøver jeg at gøre mig forståelig med at skrive på et stykke papir hvad det føles som om jeg har indtaget. Det nærmeste jeg kommer er flydende LSD og benzoer sammenblandet måske. Jeg skriver det pent ned på et stykke parir, gør mig virkelig umag.

Det aftager så lidt efter lidt og jeg begynder at kunne snakke igen.
der får jeg så at vide at de hele tiden har forstået hvad jeg sagde og jeg ikke havde snakket volapyk, bare langsom og vedholdende. Det jeg havde skrevet var ikke så nydeligt som jeg troede.

Denne oplevelse var grunden til at jeg undersøgte Hypnogoia hallo nærmere, og det lyder mere sansynligt at det har været noget lignende det jeg har oplevet i en meget forstærket udgave.

Sikke en tur ? jeg har aldrig oplevet sådan noget ?
altså... jeg har oplevet at det føles som om alle taler for hurtigt eller alle går hurtigere end de plejer.. altså alting sker " for hurtigt " og det er tit søvnmangel når det gælder mig.. .men lige det der :-) det lyder jo som du siger nærmest LSD agtigt... især hvis du sad og så alt det du så...
men er du nu HELT sikker på der ikke var kommet noget i den cola- og kæresten bare ikke ville sige det til dig fordi han fik lidt dårlig samvitighed ?
Hvis min kæreste sagde " jeg tror jeg har fået indtaget nogle stoffer " havde jeg drønet hende på hospitalet med det samme- ISÆR hvis hun ingen ide havde om hva det var hun havde taget... det ka sku være farligt- især hvis du har blandet det med noget amf tidligere..

:-) men guskelov der indtet skete dig da...

Dedikeret medlem

Jeg har taget nok stoffer i mit liv til at tage det roligt når der sker noget uventet.
Han gik også rimelig meget amok med at ringe rund de steder vi havde besøgt inden og beskylde dem for at hælde stoffer i mig. Måtte have ham til at ringe og undskylde da jeg var kommet til mig selv igen. Jeg var sådan set den der tog det mest roligt hehe da jeg føst havde styr på at jeg ikke skulle kvæles. Det var nok mere skræmmende for dem at opleve mig sådan ud af det blå og så mig der insesterede på at jeg bare skulle have lov til at sidde lidt. De var da klar på skadestue og det hele, det kunne jeg dog ikke se nogen grund til, det var sku da sjovt nok og noget af det fedeste trip jeg har haft.
Jeg har heller aldig haft et siden eller før. Og kommer nok heller ikke i den situation igen med så meget stres og søvnunderskud som jeg havde dengang. Det kan ej hellere anbefalles. jeg havde belastet mit krop og sind til det ydeste og det var dens måde at sige fra.
Men stor respekt for det menneskelige sind efter den tur.
Ellers har jeg kun oplevet det i det små sådan som du beskriver det lidt og som beskrevet i mit andet indlæg foroven. plejer at passe meget for ikke at havne med varige men efter søvnmangel-trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Når man tager hallucinogener ser man ting pga. stoffet. Hvis man ikke har taget noget og begynder at se ting og føle sig underlig tilpas, ville jeg først og fremmest se det som et faresignal. Det kan da godt være det bare er DMT, der hober sig op i hjernen som Child of Aum siger :), men uanset hvad, lader det ikke til at være en videre sund måde at "trippe" på. Man kan nok godt lære meget om sig selv ved at undlade at sove i et stykke tid, men at begynde at holde sig vågen for at opnå en psykedelisk effekt er nok ikke nogen god idé.
For mig lyder det i denne tråd lidt for meget som: "Hæhæ, man ka trip' maxx vis mand ik sovr!"

Pas på jer selv :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]