Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Mælkebøtten>
Jeg giver dig ret i, at Fear & Loathing in Las Vegas er en suveræn film! Jeg har den selv på vhs, har set den et utal af gange.

Filmen følger faktisk bogen nogenlunde (for en gangs skyld!), men nu ER den jo også instrueret af galningen/geniet Terry Gilliam!!Men modsat hvad mange tror, har Gilliam ikke været så blæst på stoffer som man skulle tro. Han har i et interview udtalt, at han har prøvet LSD én gang, coke et par gange og røget nogle joints... Og det er jo en dråbe i havet i forhold til hovedpersonen i Fear&Loathing, Hunter S. Thompson (Johnny Depp). Som sagt i et tidl. indlæg, skal man ikke la' sig skræmme væk fra filmen pga. Depp; han spiller rollen godt! Og det gør Benicio del Toro (hans dope-makker og advokat) i øvrigt også.

:Bogen har jeg også læst, og hvis du kan lide FLLV vil du sikkert også kunne lide Thompson's andre romaner; bl.a. "På farten med Hells Angels" og "Rum Diaries"... Han opfandt sammen med tegneren Ralph Steadman GONZO-journalistikken, hvor man skriver sin historie meget subjektivt og direkte!

Tjek www.gonzo.org

Der er masser af artikler, fotos og art!***

Insane psychedelia user!

Terry Gilliam ? Manden fra Monty Python ? Hvis svaret er ja, så FUCK HVOR RÅSEJT! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jensus>

JA! Manden fra Monty Python teamet - ham, der lavede de (meget) syrede animations-film! Nu overordentlig dygtig film-instruktør. Også manden bag klassikerne "12 Monkeys", "Brazil" og "Fisher King". Han er lige nu igang med "The Good Omens"!

Læs evt. hvad der står om dette på et film-forum:
http://pub30.ezboard.com/fhallopinofilmfrm4.showMessage?topicID=3.topic

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg tror altså ikke det er den samme Terry Gilliam... det lyder sgu for bizart

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo, det er selvsamme mand...

Her har vi slynglen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Fuck! Hvor langt ude mand!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha! Ja, det ER sgu langt ude! Men jeg synes dælme han gør det godt som instruktør Gilliam. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Har endelig fået set Requiem for A Dream, som jo egentlig var det topic, der er igang. Fantastisk film, fedt klippet, godt skuespil og (sindssyge) lydeffekter og visuals! Jeg vil ikke afsløre for meget, men den handler om stoffer og jeg vil ikke anbefale at se den alt for blæst, højst en jay, ellers er filmen for mange sikkert for *stærk*.
Bare så folk er advaret [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Men suveræn film, helt sikkert seværdig!

_
~

Insane psychedelia user!

Hvis filmen er ligeså underlig som websitet www.RequiemforADream.com så tror jeg på at den er skræmmende, prøv at check siden, meget mystisk.

/Jens Chr

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hold kæft det er en underlig side [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
men jeg ka li den [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol* syg hjemmeside

Dedikeret medlem
Brugeravatar

prøv at besøg den når du er blæst [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
den side bliver mere og mere fucked up efter hvor lang tid du er på den [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 05 Juli 2002: Besked ændret af: Confusion ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Confusion>

Ja, requiemforadream.com er en syret affære. Men sitet er fedt pga. at det lægger sig op ad filmen på en troværdig måde!

Har iøvrigt lige set "Pi" igen... stadig også en god film, meget underlig at se på marihuana skulle jeg hilse og sige [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Nu vi er inde på film, der skal ses vil jeg lige anbefale filmen Gridlock'd (på dansk "Dope Pushers" [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] !!).
Hovedrollerne har Tim Roth, Tupac Shakur og Thandie Newton (som er en steg, iøvrigt).
De 3 har sammen et band, men Spoon (Shakur) og Stretch (Roth) har et lille problem med heroin. Man ser deres desperate kamp mod stofferne, bagmændene (våbenglade) og politiet (selvfølgelig). [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Filmen har et sort-humoristisk twist og er godt filmet. Iøvrigt en del okay numre på soundtracket...!
Instrueret af Vondie Curtis Hall, som i Dope Pusher også spiller D Reaper, en psykopatisk narkohaj.

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Hvis nogen har set den, drop en besked [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har set dope pusher [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ok film [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

husk at se trainspotting søn på dr2 [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Ja jeg har selv gridlock`d på vhs den er fed! Det er for sindsygt at de faktisk bliver nød til at stikke hinanden ned for at få opmærksomhed - mon ikke der ligger en form for morale i det :-)

Nu vi snakker om fede film må jeg også lige høre om her er nogen der har set "Cube" hvis nogle kender den så kast en besked - jeg synes nemlig den er helt i top

In our memories
Brugeravatar

Cube rykker røv... det er vist en Stanley Kubrick film... den er i hvertfald sej.

Det lykkedes mig at finde Gridlock'd til 80 kr. på DVD! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: DK
har ikke set den endnu, så starten men der var jeg ikke lige i humør til at se mærkelig-film...

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
}Dextrose{

Cube er instrueret af en gut der hedder Vincenzo Natali... Jeg kender ham kun af navn, men han må sku være et rigtig syrehoved for at komme op med det plot!!!

Peace out

In our memories

He he, Stanley Kubrick rååååles!!!! og Cube er også fed nok [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Der kommer forresten en fortsættelse inden længe!

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Damn en film.... Den burde man da kunne downloade direkte fra sundhedsstyrelsen.dk, hvis det ikke er forebygggende, så ved jeg ikke hvad er!

Men ikke for at kritisere Jensus, da han nu har foreslået denne glimragende film, men det er altså ikke en hel familie på speed. Jeg tror næsten det er heroin og coke de skyder og sniffer.

Men thumbs up for at foreslå filmen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]