Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
PoO> Det er Requiem for a Dream du mener, ikke?
For så vil jeg gi' dig ret i det med, hvilke drugs de tager. De unge er på heroin, og den ældre mor er på slankepiller med amfetamin.

I øvrigt, (som der diskuteres i topic "Hunter S. Thompson - film") vil jeg også gerne vide, om der er nogen, som har set "Where the Buffalo Roam"?
Jeg har nemlig ikke selv set den endnu, men den skulle handle om forfatter/journalist/stofbruger H.S.T.'s liv (spillet af Bill Murray)! Og H.s.T. skriver sgu for fedt, læs f.eks. følgende bøger!

1) Fear and Loathing in Las Vegas (et must)
2) Reporter i en malmstrøm
3) På farten med Hells Angels
4) Rum Diaries

God ryger + god læser !

Billede
'Hunter S. Thompson in BAT COUNTRY' Fear & Loathing in Las Vegas
[en skitse jeg lavede for lidt tid siden, burde måske være i Art-forum [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ]

Relativistisk båthorn

Det er det mest skræmmende køleskab jeg nogensinde har set.
Requiem er en fed film og den rammer mange gode punkter, meeeen den halter også et par steder synes jeg.
Den er enorm stærk og skrap og den punker ens hjerne helt vildt mens man ser den, så på den måde er den fantastisk godt lavet. Lydene/musikken (er helt suveræn) og billederne virker meget hypnotiske (og specielt i sidste halvdel af filmen)
Jeg tror også en af grundene til at den slår hårdt er fordi den er så kedelig i første halvdel. Jeg sad flere gange i starten af filmen og tænkte om det her virkelig var alt, men langsomt sluger den en fuldstændig og man glider mere og mere ind i den, mens den får mere fart på.
Handlingen er sød (og jeg elsker hans dj stil må jeg sige [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] ) men måden den bli'r fortalt på er lidt tyk.
Men det er alt-ialt absolut en fed film.

Jeg synes iøvrigt det er skræmmende med det der ass-to-ass... jeg mener, hvem ved hvad der foregår i ly af mørket i nogle af rigmandsvillaerne nord for kbh? (og andre steder også sikkert) Hvem ved hvad nogle danskere med penge fordriver deres tid med? Hvem ved hvad der bli'r holdt af undergrundsparties i den dyre undergrund i Danmark?

Nu vi er ved uhygge og film; "The Addiction" af Abel Ferrara (med blaa Lili Taylor, Christopher Walken og Annabella Sciorra) er en af de mest uhyggelige og skræmmende film jeg tror der findes. Det er også en af dem man SKAL se.
Jeg kan ikke komme i tanker om andre film der har virket så stærkt på mig som denne. Den er svær at forstå uden danske undertekster (hvis ikke man er tæt på flydende i engelsk) for en stor del af filmens forståelse ligger i nogle dybe filosofiske tanker og dialoger. Nåja faktisk er den også svær MED danske undertekster, for den ER dyb.
På overfladen handler den om nogle vampyrer, men ligesom med livet gemmer den noget under overfladen og det er når man kommer derned det gi'r mening (the big picture)
Den er iøvrigt sort/hvid ligesom "Pi".

Medlem

Nu må jeg snart få taget mig sammen til at se Requiem for a Dream.

En anden film, I måske burde se, hvis I kan lide ret mærkelige film, er filmen Jacob's Ladder (Jeg kender ikke lige den danske titel). Den er vel nærmest en gyser... Nej, det er den sgu ikke. Det lyder så banalt. Filmen er i hvert fald genial og genialt uhyggelig.

Et godt råd er at være 100% CLEAN, når man ser filmen! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hygge!

Medlem

Har lige hentet både Requiem for a Dream og Pi ned.Begge i go Divx:-) kvalitet.Glæder mig til at se dem efter jeres gode anmeldelser. Forresten nogle der har set Altered State eller eksperimentet som den hedder på godt oversat dansk.Har John Hurt i hovedrollen som videnskabsmanden, der laver forsøg, med en mescalin indholdig svamp på sig selv.Langtude film, men alligevel facinerende.

Amnesia

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Jeg har lige set requiem of a dream og kan klart anbefale den. Den er for fed.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Skræmmende.

Så den umiddelbart nogle dage før et syretrip, og må erkende at jeg var en smule bange for om det jeg havde set i denne film, ville have en indvirkning på mig under trippet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, den film er for genial (Requiem)!

:-O~~~

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Melicamp -) "Jacobs ladder" -er det ikke den med soldaterne i 'Nam? De har fået et eller andet stof og løber rundt ude i junglen og skyder hinanden helt vildt? Dene er er i hvert fald rigtig fed!

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jacob's Ladder er en film der bygger på de eksperimenter den amrikanske hær foretog med det stof der hedder BZ, der omtales som et superhallucinogen. Men som det er svært at finde god info omkring... Filmen synes jeg er middelmådig.

Eksperimentet bygger på den videnskabsmand der hedder John C. Lily. En meget interessant person, der eksperimenterede en del med LSD og ketamin taget i en isolationstank. Hans erfaringer med andre intelligenser er helt klart de bedst beskrevede i littaraturen. Idag er han mest optaget af telepatisk kommunikation med delfiner. Læs hans bog 'Center Of The Cyclone' den er FANTASTISK og meget underholdende.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
RFAD er satme fed, jeg fik den endelig..

btw, ja deres hjemmeside er syg, men se lige banneret på toppen... er jeg den eneste der ser et TT logo ? (ligesom på kix'en) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]