Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Døden
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hej.. Jeg har på det seneste taget en del svampe, lsd, methylone...
Her for ca. en uge siden stod døden ved siden af mig.. dvs en hætteklædt mand eller dame.. kan ikke se ansigtet..
Døden har været ved siden af mig lige siden da...
Den afgiver ingen handlinger eller noget men der er bare konstant ved siden af mig.. også i dette øjeblik lige nu...
Når jeg rækker ud efter den og prøver rører den så ryger min hånd bare direkte igennem.. så kan umidbart ikke røre den...

Jeg har vænded mig til den er ved siden af mig men det er dog utrolig provokerende og jeg har ikke rigtig lyst til at konfrontere en læge om det da han hun sandsynligvis vil grine af HT...

Nogen her som har oplevet det samme eller har nogen ideer til hva jeg skal gøre...
En af mine venner siger jeg burde tag en stor dosis LSD.. og måske ville døden forsvinde sammen med virkningen senere?? hva siger i til den idde?

Titel: Re: Døden
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lægen vil ikke grine af dig, men derimod henvise dig til en psykiater. Om det er den rigtige løsning for dig ved jeg slet ikke da jeg kender meget lidt til din situation, men det lyder da som en vrangforestilling og en ubehagelig en af slagsen.

Når du siger at du "på det seneste" har taget "en del" svampe, lsd og methylone, hvor meget og hvor ofte har du så brugt de stoffer? Det er min faste overbevisning at man ikke bør tage entheogene stoffer for ofte og for tæt på hinanden. Både hjerne og sind har godt af en pustepause hvor man kan bearbejde den sidste oplevelse og geare op til den næste, og hvis man tager de her stoffer for ofte er chancen for at man oplever ubehagelige vrangforestillinger i forbindelse med brugen større.

Med hensyn til det "råd" så er din ven virkeligt dum, og en stor dose LSD vil ikke gøre hverken fra eller til for dig (jeg synes godt et dårligt trip kan overkommes ved at tage et nyt når man er kommet sig, men dette her er slet, slet ikke samme situation). Jeg synes det lyder som om du har det dårligt, muligvis som følge af uansvarlig brug af psykedeliske stoffer - Læg dog al narkoen på hylden i hvert fald et stykke tid og se så om ikke væsenet forsvinder af sig selv? Hvis du helt seriøst ser en person ved siden af dig hele tiden som ikke findes, så ville jeg personligt råde dig til at søge psykologbistand. Held og lykke med det, og skriv gerne igen senere om hvordan du har det!

-Tias

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej NSjælland Dude,

Hvordan går det nu? Har du holdt pause med stoffer, eller..? Og er væsenet der endnu?
Jeg erklærer mig helt enig med Tias, at du bør holde en lang pause med stoffer. At se døden ved siden af sig, virker ikke som en normal eftervirkning af psykedeliske stoffer, så du bør nok tage den med ro.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Jeg foreslår det samme som Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Det er da forfærdeligt for dig..
Lægen vil ikke grine af dig - så længe du er ærlig og ikke finder på ting og sager..
lægen vil hjælpe dig- det er hans job, og selv om det udmidlbart ikke er nogen herinde er lige har set " døden " ved siden af sig - er jeg sikker på der er folk der har haft vrangsforstillinger der lignede meget..
Du skal få dig noget hjælp- du vil vel gerne af med ham der fidusen der ik ? selv om han ikke skader dig- for det skal du jo vide at det kan han 100 % ikke - han er kun i dit hoved..
Er det slet ikke muligt at styre ham med nogen former for tanker overhoved ? altså.. tale til ham igennem hoved - og be ham om at daffe stille og roligt af på en pæn måde ?
En ting er helt sikkert.. en dose LSD vil nok gøre ham gal.. så lad vær med det.. ;)

Ta til lægen ven :) det er der du ka hjælpes..

Medlem

hmm.. Den døden den er ikke så tydelig på den måde smo i måske forestiller jer.. det er mere en skygge som er ved siden af mig som godt kan ligne manden med leen lidt.. men ja den er der ikke konstant mere..
der er nogen gange godt nok sjælden hvor jeg vænder hoved og jeg kan se den der skygge der...

Men jeg tog ikke en pause fra stoffer.. jeg tog faktisk en masse psy for at det skulle gå væk igen...
Da jeg kom ind i et nyt hårdt trip så, så jeg så meget at jeg ikke længere kunne se skyggen og den blev også væk da tripped faldt af...
Vill ikke kalde psy medicin.. men også svært forklare hvordan man tænker mentalt altså.. men den kom ikke tilbage på den måde..

Og når jeg vænder hoved ind imellem nu og kan se den skygge er det vist fordi jeg har en fornemmelse af den er der og måske er det bare hjernen der spiller mig et puds så.. men altså.. den er stort set væk...

Jeg er stopped med alle stimulanter what so ever..- har kun taget en del psy siden da...
Synes jeg får det bedre efter et trip både mentalt og fysisk.. og synes jeg har meget godt af at sidde og udforske de bevidst udvidende stoffer... Det gir mig en indre ro.. også fordi jeg har en del psykiske problemer eller mentale som man kan sige siden jeg var barn.. Som kaldes frygt.. Men det ikke noget jeg vil komme længere ind på...

Jeg fik dog aldrig taget til lægen.. Men skal nok hvis det en dag skulle tag overhånd.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Dude hvis du lider af vrangforestillinger, så er det altså en temmelig god ide at søge noget psykologisk bistand ligesom alle andre har skrevet i tråden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

poke-1-kenobi skrev:
Dude hvis du lider af vrangforestillinger, så er det altså en temmelig god ide at søge noget psykologisk bistand ligesom alle andre har skrevet i tråden.

Hvis ikke det er et problem for ham, hvilket det ikke lyder til at være, så er der imo ingen grund til at gøre noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Vrangforestillinger er vel altid et tegn på at der er noget galt, uanset om de er ubehagelige eller ej.

Medlem

som om jeg gider være en social taber undskyld jeg siger det...
men dropper ikke uddannelsen pga nogen skygger :)... medmindre jeg går hen og bliver sindsyg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
NSjælland Dude skrev:
men dropper ikke uddannelsen pga nogen skygger :)... medmindre jeg går hen og bliver sindsyg

Og det er netop der det hele kan være for sent.. forbyg du hellere dine fejl, frem for at vente på den slår helt klik..
Det kan sku ende rigtig rigtig galt, og hvem siger du skal droppe uddannelsen ? du kan vel få noget støtte til en psykolog ved siden af alt det skole halløj... og så kan det enda være du vil begynde at klare dig bedre i skolen, og nej siger ikke du klare dig dårligt :)

For dit eget bedste så tal lidt med din læge om det, han har jo tavshedspligt, og er din læge en god læge, vil han jo gøre alt for at hjælpe dig igennem det, og han er jo heller ikke intresserret i at hive dig fra din uddannelse hvis han høre at du klare dig udemærket der, og det ikke genere dig der..

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
@ Dude, du bliver ikke en social taber af at gå til psykolog eller psykiater, jeg selv kan ikke se noget taber agtigt i at have psykiske lidelser og modtage behandling, det må jeg ærligt indrømme.

Edit: Hvorfor tror du at psykologisk/psykiatrisk behandling vil gå ud over din uddannelse?

Site Admin
Brugeravatar

Godt at høre at "døden" forsvandt fra din side. Husk nu bare på, at døden står ved vores allesammens side om man ser den eller ej, og han får fat på en før eller siden, -nogen før end siden :wink: Så pas på dig selv derude.

Det er godt at høre, at du holder dig fra stimulanserne. Jeg er selv stor tilhænger af at bruge psykedeliske stoffer til selvransagelse og til at undersøge vores spændende bevidsthed. Derfor vil jeg ikke sige du skal holde dig fra det. Blot brug det med omtanke, og hold gerne pæne pauser imellem trippene.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Hvordan går det med dig nu, NSjælland Dude? Det kunne være godt, hvis du gad at følge op på tråden, og fortalte hvordan det går. Selvom du lige følte at du havde styr på det efter den sidste syretur, kan det jo godt vende tilbage.

NSjælland Dude skrev:

Lige netop denne holdning finder jeg alarmerende, for der lader du dig selv i stikken, hvis du ryger ind i alvorlige problemer. At opsøge psykolog/psykiater udelukker overhovedet ikke en uddannelse, men at ignorerer psykiske problemer, kan fucke din uddannelse helt op! Du skal tage dit eget sind og krop alvorligt. Hvis du oplever faresignaler, så lyt til dem, og skru ned/stands dit forbrug af div. stoffer.
Hvis skyggen stadig er væk nu, så er det fint at du fik fjernet den med et syretrip, men du bør stadig tage hele denne historie som et tegn fra dit sind om, at passe mere på dig selv.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså bare fordi du ikke kan se problemet mere, betyder det ikke, at det ikke er der endnu.
Synes virkelig du skal søge professionel hjælp.
Du behøver ikke nødvendigvis skære ned på stofferne, men du bør få snakket med nogen, grave dybt ned i din psyke og finde ud af om du har problemer, som ikke er løst.

Medlem
Brugeravatar

BlackNBlue - Tråden er et år gammel :)
men det ku være meget sjovt at få en opfølger på hvordan du har det, NSjælland Dude

Junior medlem
Brugeravatar

Kære Nsjællands dude

jeg har selv oplevet døden i nogle utroligt hæftige badtrips de to sidste jeg har haft faktisk og det er et halv år siden, tør stadig ikke at prøve det igen men overvejer det meget, tænker om du kan fortælle mig om døden var i dine trips og ikke i din upåvirket tilstand inden du begyndte at få konstant hallucination af døden? da jeg selv har oplevet ham fortælle mig at det var sidste chance. Jeg er frygtelig bange for at næste gang bliver han siddende ligesom du forklare i din situation for jeg ved hvordan det er og det er ikke bare skræmmende det er direkte ulykkeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]