Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: DK
ahh...ved sku ikke om jeg overreagerer...er ikke til at sige...

Jeg har i et stykke tid gået og haft neder over mine karakterer i gym, så jeg beyndte at ryge hash (ikke derfor bevidst...men det ser sådan ud nu) og hvorfor skulle jeg stoppe, jeg går jo ikke i skole mere. Men jeg kan mærke noget i mit hoved, som virkelig er bange for at blive alene, ende som en bong-sugende bums med lousy karakterer. Men også en stemme som siger at jeg bare skal tage det roligt og lade tingene ske som de gør.

Jeg ved at begge "stemmer" er råd som jeg har hørt fra andre mennesker, jeg har ikke så meget selvsikkerhed så jeg er ikke så frisk på nye idéer...

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe mig, for det er ikke særlig rart.null

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Pouvl, du overreagerer ikke. Måske skulle du have lidt regler omkring din rygning ( som SKAL overholdes, ikke noget med at bøje dem) ? Det har altid virket for mig..ogs¨å når jeg ikke havde noget at lave. F.eks. at du kun må ryge i weekender, for det kan sgu godt ende som en seriøs hæmsko for dig hvis du bare sidder og suger på bongen hver dag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Har du ikke nogen gode venner der kan hjælp dig med dit problem?

Der bare kan holde dig lidt i ørerne, m.h.t hash'en og andet... Nogen der bare gir dig et klap på skulderen en gang imellem, eller bare ka' komplimentere dig en gang imellem.
Det hjælper på selvtilliden, og derfor giver dig styrke til "at rejse dig"...

Pas på dig selv... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 06 September 2002: Besked ændret af: Ribbe ]

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Forstår så ganske uden mærket dit problem, har nemlig været der selv, alt for mange gange og d bare ikke altid nemt. (Men var der egentlig nogen der sagde d sq være d [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img])

- Først lidt history inden mine "Gode" råd -

Har været ryger on and off (måske mest on) i snart 15 lange år. Nok en af de eneste ting, når d kommer t drugs jeg bare aldrig formår at styre, som jeg selv vil (derved sagt, d her jeg har min brist).

Jeg tror den dag i dag på, at man pænt kan dele hash rygere op i 2, der er dem der sagtens kan leve med rygning, og den tilhørende livsstil og har d psykisk helt okey med d.
Og så der sårn nogle som mig, som psykisk bare ikke kan holde til d. D nu ikke sådan, at jeg blir psykotisk eller noget i den stil, men har tendens til lettere depressioner, inaktivitet og mit selvværd kan ryge fuldstændig ned. Og her føjer jeg kan til, idet jeg nu godt kan have lange ganske uden mærket perioder, hvor d ikke har den negative effekt, men kan konstatere at i perioder, som de fleste vel har, hvor tingene bare ikke lige køre på skinner og livet syntes særligt besværligt, ja så hitter jeg kulkælderen. Hvis jeg forsætter med rygningen, er tendensen den, at jeg bliver dernede i alt for lang tid. Hvorimod holder jeg mig en god pause (hvilket bestemt ikke altid er lige nemt, for d jo så her, jeg skal i kontakt med mig selv igen) går der ikke mange dage, (dog nogen gange mange flere end andre) før mit humør og tilliden til mig selv titter frem.

Og ligesom jeg kender folks der kan leve med livsstilen, kender jeg lige så mange der ikke kan.
Når jeg læser div. Propaganda og den slags om misbrug af hash, syntes jeg rent faktisk ikke at informationerne er helt hen i vejret. Problemet er nu bare, at de ret ofte ikke skelner mellem misbrug og brug. Men derfor vil jeg nu anbefale, at man som misbruger ( og gerne vil finde vejen ud af d ) kigger på deres materialer, og kan drage nytte af den viden informationer giver.
Kig evt. her http://www.stop-hash.dk

Snakker vi hash psykoser, hvilket jeg med sikkerhed ved, der er nogle der får, er jeg af den tro, at det skal man have belæg for ( lige som ved indtagelse af alle mulige andre stoffer.)

-Vejen ud-
Hvordan den så er, kan være meget individuel. Jeg selv er måske i den ”heldige” situation at både min familie og nære venner, har kendskab til mit misbrug. Og de har formået at være der, i de gode og ret dårlige perioder. Derved ikke sagt at de acceptere mit misbrug, men de støtter mig og lytter når jeg har brug for d. Men jeg vil nu også gerne pointere at det aldrig er dem der får mig ud, det er ene og alene min helt egen opgave.
Så med ret mange år på bagen, har jeg fundet en ret god metode t min vej ud. Når jeg igen og atter ender i misbruget. For ryger d er og bliver jeg, men arbejder i den grad på, at kunne styre mig, og indtil den dag, så er det nedenstående metode jeg tyer til.

Når jeg beslutter mig, og det er trin 1. vælger jeg som regel en mandag. Min beslutning hedder ikke næste weekend eller om 1 måned, den må og skal for mig være herfra og til jeg føler jeg er ovenpå igen. Jeg tager min kalender eller bruger en sedl som opslag, og sætter krydser for hver dag der er gået uden røg. Det er ofte den allerførste dag der er aller sværest, at komme igennem, og tror d hænger sammen med, at det er denne dag man kan lave sin beslutning om og d køre bare så meget rundt i hovedet på en. Når dag 1 er overstået, kommer så en smule af belønningen, at man jo godt kunne og d kan man være ganske stolt af. [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img])
Dernæst er problemet jo så den uro kroppen får, og de tanker som begynder at spæne rundt i knolden på en, især når man skal til at sove, for insomnia d får man den første uges tid.
Der har jeg så kunne bruge alkohol i stedet for, 1 enkelt øl eller 1 glas rødvin ( rødvin skal siges at fungere ret okey [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]) til at falde i søvn på. Dette gør nu i den tid man tyer t d, ikke at man føler sig vildt frisk morgenen derpå, men man faldt til ro, og man er på vej ud af sit misbrug. Og der skal vel også tilføjes, at har man også problems med alkohol skal man jo ikke erstatte det ene misbrug med et andet. ( jeg har for mit vedkommende ingen problemer med brug af alkohol, det er bare ikke mig)

Ovenstående er, hvordan det er for mig, og tror at andre med samme brist, måske vil kunne drage nytte af min måde at håndtere sagen på. Og med de ovenstående råd, som jeg kender andre der benytter feks. den med at sætte forbruget ned t weekenderne, også kan være en glimrende løsning. Og vigtig er d, at kunne snakke med en eller nogle om problemet. Det får dine tanker ud, og giver dig et større overblik over situationen. Men sørg for, at finde en der ikke dømmer dig, for det kan blot gøre problemerne endnu større..

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Simone>>
Kan sagtens følge dig der, har til tider haft det på precis samme måde.

et andet godt triks er at sætte en seddel op et sted, hvor man har skrevet nogle "regler" ned. eller have en seddel i sin pung.

har selv pt en seddel over min seng hvor der står "TAG DIG SAMMEN, STÅ OP NU" og det må siges at virke ganske glimrende.

Hæ jeg burde have en seddel over min seng hvorpå der stod "TA DIG NU SAMMEN - STÅ OP NU"

så kunne det være at jeg fløj op ad sengen...

Burde nok osse have en på min nethinde der hedder "DONT DO DRUGS"

men man kan få for meget af det gode

Dedikeret medlem

nej sedler virker ikke fordi du kan ikke se på den konstant, og desuden glemmer man sgu også hvis man lige lægger noget oven på den, og så ser man 1uge efter at man skulle have ladet være med at ryge hash, selv en PDA der minder en om det er ikke nok fordi det er lyst og ikke fordi man glemmer at man skal lade være, man tænker hele tiden 1 skridt videre, hvis nu ,, så kan jeg jo lige,,,, osv...

den bedste måde at lade være er at arbejde ellers lave noget, så ens tanker er fokuseret på noget andet, man skal altså helt forsøge at undgå at tænke på ****, og hvis man er ved at tænke på det men ikke helt så skynd dig at tænke på noget anden måske noget bedre, fordi det kan jo være at når man tænker på noget godt så er hash det første der popper op inden i hovedet, så erstat jeres syn på hvad hash er med et nyt, og forsøg at bilde dig selv det ind.

at hash gør dig slatten, doven, initiativløs og ligeglad, evt. at du får ubalance i din anandamid produktion, hvis psykiske funktion godt kunne være at kunne få dig til at slappe af.. og hvis du har ubalance i evnen til at slappe af, så skal det nok gå galt på et eller andet plan ....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
det gælder om at kende sig selv og hvordan man tænker så skulle man også godt kunne tænke sig til en plan hvor man nar sig selv ubevist.

og så er vilje styrke et most hvis man har set sig noget for.

mange gøre den fejl at sætte sig for store mål i starten bare start med et skrit af gangen så du selv kan mærke frem gang med tiden.

så kan man jo altid presse sig selv til lidt ekstra og så føle sig veltilpas bagefter

[ 10 September 2002: Besked ændret af: morphos ]

Medlem

Geografisk sted: (København)
Betydelig fysisk udfoldelse er en vigtig bro.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Elven Raver:
Burde nok osse have en på min nethinde der hedder "DONT DO DRUGS"<HR></BLOCKQUOTE>

lol ... pænt iriterrende, som en mor der holder fingeren over dig hele tiden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har også røget en del efterhånden, og ja man bliver doven og husker ikke specielt godt, svært at tage sig sammen til noget som helst. Prøv næste gang istedet at købe noget dansk pot, det er faktisk godt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] hah det rimer sgu. Du bliver skæv på en hel anden måde, det er mig en hel gåde (nu skal jeg nok stoppe heh). Der skal godt nok lidt mere til, men hvad ... Så kan man da tage sig lidt mere sammen. Ved ikke om det var til nogen hjælp ...

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
wOODY,,, har selv forsøgt mig med at udskifte pot med hash,,, men FØJ D SMAGER AF GRÆS, helt og adeles hæsligt. hehe...

Kan da godt ryges, og noget er klart bedre end andet,, men for mig er rygning helt bestemt og adeles også afhængigheden af den super duper lækre smag af feks. SORT NEPAL..

Men okey,, er man til standard hash,, kan man sq godt nøjes med dansk pot,,

-*+[S3K]+*-
Du siger at sedler ikke hjælper en skid,, tror ikke du formår, at læse d der stod mellem linjerne... D med sedlerne og d at skrive d ned er jo NETOP ment som et STATEMENTET,,(for sig selv) at nu skal der altså t at gøres noget ved nogle ting. At der lægges ting ovenpå papiret, er ikke d det handler om, for "du" har taget beslutningen og den er kommet ud, og derved får "man" måske lettere ved at overholde d.

At arbejde eller lave noget,, det er vel en ting som vi alle bør gøre,, uanset om vi ryger hasish eller ej. Hvis ikke,, så er man vel bare et stort DOVENT KVAJ.

Og du siger at den anandamide produktion KAN HAVE den psykiske funktion, at få os til at slappe af,, MEN VED man dette med sikkerhed???
Og du påstår ligeså, at hvis man har ubalance i denne evne, SKAL D NOK GÅ GALT,,, totally afsporet, efter min opfattelse.. Jeg kender temmelig højt akademisk uddannet, der nærmest er DAMP, og måske netop d gør at de har et drive der er større end andres..
Har du tænkt på d??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]