Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 02:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Flaskebong
Medlem

Hej rygere.
Jeg har gået tit og tænkt på hvordan man laver en plastiskflaskebong. Ved godt det lyder noobet, men har aldrig prøvet det før, har kun røget på almindelig bong. Såå, har i en brugsanvisning eller noget? :D :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
suk... :)

den hurtige fængselsbong kalder mine venner den .. hvis du virkelig ikke syndtes du gider ofre de 150 - til 350 kr til en ordenlig bong så kan du vel nøjes med dette redskab.. dette......... dette... ..ad... ;) hehe ej

Ta en plastikflaske- nok en cola eller faxe-condi lign flaske- du ved- det lidt hårde plastik..
anskaf dig en stykke haveslange og klip det over til en passene længe ( det finder du ud af )
Brænd nu et lille hul 5 - 8 cm oppe på flasken- altså ikke lige i midten men lidt under ( somregl ) - vent ikke til hullet bliver ligeså stort som slangen- men brænd til der er et lille hul- hvor du ka se at det rundt om er blevet blødt-
Ta nu hurtigt din haveslange og prøv at mase så hårdt du kan igennem de ligne hul- og kan du ikke komme igennem første gange - så prøv at varm det op igen forsigtigt og så prøv igen.. bliver det for stort må du tage en ny flaske og prøve igen- ellers får du en utæt bong og det gider du ikke !
Så skal du ha fyldt noget vand i den ( en halvanden cm eller 2 til 3 over slangen ) efter smag og behag prøv dig frem.
- lav evt et sliphul hvis du syndtes- men behøves ikke.
Ta nu en paprør fra en lokumsrulle og mas ned over flasken's hals.. nu sidder det tæt.. ( burde det ) pres det evt ned hårdt, og stram tape rundt om så du er sikker på den er tæt-
sæt nu munden helt tæt ned til bogen, stop slangen med din tommelfinger så der ikke ka komme luft igennem- og sug hårdt i bongen... kommer der ikke noget luft igennem er den tæt..
Prop evt lidt toiletpapir i bogens rør- ikke så meget at du ikke ka suge igennem - og ikke så lidt, at det flyver op i din mund når du suger til.. grunden til dette papir sættes i kan fek.s være at man ikke har lyst til at der flyver en stor dråbe bongvand op i kæften på en når man suger..
Nå jo... du skal jo også bruge et bonghoved :) skaf dig et af merskum...

bon abetit

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok dér.

The Lizardman har fat i noget af det rigtige, omend jeg aldrig ville bruge noget brændbart som downtube.
Få fingrene i et glas- eller metalrør. Hvis man ryger meget på sin hjemmelavede bong, så kan man risikere at materialerne bliver varmet så grundigt op, at de begynder at afgive dampe. Og ærligt talt, hvem har lyst til at indånde haveslangedampe?
Som hoved kan du enten bruge et merskumshoved eller du kan lede efter et topnøglehoved. 1 1/4" har jeg fundet ud af er ret god.

Ellers er det nogenlunde samme process som Lizardman beskrev. Varm bongen op hvor du vil stikke hullet, fyr din downtube ind og sørg for den sidder godt og lufttæt fast. Virkede det ikke og den føles løs i det, så frygt ikke. Køb noget epoxy og giv den en god klat rundt i kanterne.
Prik eventuelt et sliphul og gør det gerne så langt nede som du kan, uden der ryger vand med ud, hvis du fylder bongen. Eventuelt lige over hullet hvor downtuben går ind.

Og ja, i sådan en hjemmelavet bong vil jeg også anbefale at bruge noget toiletpapir i et rør. Hiv lagene fra hinanden og stop dem ned i røret. Så har du et godt filtermundstykke.

Men ærligt talt, det kan virkelig kun betale sig at lave en bong, hvis man har alle remedierne liggende. Skal du købe det mindste, ja så er det ærligt talt en langt bedre investering at købe en glasbong til små 150-200 kroner. Det kan de altså fås til og i god kvalitet endda.

Medlem
Brugeravatar

Tag i genbrugsen, køb en fin lille glasvase eller lign som kunne fungere som bong, - og gør du ved . . resten!

Det vil koste 20-40 kroner og du for dit helt eget kunstværk!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Vores festival bong var lavet af:

Tape
En halv liters sodavands flaske
Et pavillion rør
en majspibe

Jeg blev ihvertfald godt basket af bare 2-3 sug.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Amendir skrev:
Ok dér.

The Lizardman har fat i noget af det rigtige, omend jeg aldrig ville bruge noget brændbart som downtube.
Få fingrene i et glas- eller metalrør. Hvis man ryger meget på sin hjemmelavede bong, så kan man risikere at materialerne bliver varmet så grundigt op, at de begynder at afgive dampe. Og ærligt talt, hvem har lyst til at indånde haveslangedampe?
Som hoved kan du enten bruge et merskumshoved eller du kan lede efter et topnøglehoved. 1 1/4" har jeg fundet ud af er ret god.

Ellers er det nogenlunde samme process som Lizardman beskrev. Varm bongen op hvor du vil stikke hullet, fyr din downtube ind og sørg for den sidder godt og lufttæt fast. Virkede det ikke og den føles løs i det, så frygt ikke. Køb noget epoxy og giv den en god klat rundt i kanterne.
Prik eventuelt et sliphul og gør det gerne så langt nede som du kan, uden der ryger vand med ud, hvis du fylder bongen. Eventuelt lige over hullet hvor downtuben går ind.

Og ja, i sådan en hjemmelavet bong vil jeg også anbefale at bruge noget toiletpapir i et rør. Hiv lagene fra hinanden og stop dem ned i røret. Så har du et godt filtermundstykke.

Men ærligt talt, det kan virkelig kun betale sig at lave en bong, hvis man har alle remedierne liggende. Skal du købe det mindste, ja så er det ærligt talt en langt bedre investering at købe en glasbong til små 150-200 kroner. Det kan de altså fås til og i god kvalitet endda.

Det er jo netop derfor jeg skriver at manden skal købe sig en bong istedet for det der lungeknepperi ;)
Men ska man bare være hurtig basket er det da en nødløsning ja, og det er så en god idet at have et godt udvalg imellem haveslangerne man skal bruge, så man idetmindste ka tage den med det gummie man ved er mindst farligt eller skadeligt..
Har også før hørt at man skal passe lidt på med at bruge jern og værktøjer som bonghoveder og lign.
Mange metaliske dele kan være behandlet eller " glaseret " ( ved ikke hva det hedder ) med mange sjove ting.. har hørt før, at ryges der på aluminium hoveder jævnligt, frigiver det varme alu nogle stoffer der kan gøre dig steril.
Jeg hørte også til mit svejsningskursus, at rustfrit stål ( tror jeg det var ) frigiver ozon når det opvarmes ved høje grader, og det er altså farligt :)

ved ikke om det er vigtig viden det jeg skriver her kl lort om morgenen i min skævert.. meeeen.. rygter ka være sande og siden jeg ikke har direkte docu på det eller orker at lede lige nu bestemmer i selv om i vil tro eller ej.. jeg ryger bare på min glasbong, og ellers kun på merskumhoveder - så føler jeg mig på den sikre side hehe ..
Nogle grøntsager kan faktisk også godt bruges til bongoveder- dog kan de ikke bruges så mange gange, men det kan da ivertfald ikke være skadeligt ;) at ryge på en stump gulerod ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man tørrer sit grøntsagshoved kan det faktisk holde i flere år. En kammerat og jeg lavede engang en gulerodschillum vi lod tørre. Den holdt i to år, tror jeg nok.
Så det kan sagtens lade sig gøre.

Men du, min pointe var at har man kun valget mellem haveslanger som downtube, ja så skal man sgu bare lade være. At vælge det mindst farlige er da stadig en dum idé. Man kan altid finde et eller andet alternativ der er en del sundere.
Og yes, hvis man bruger et topnøglehoved eller lignende som bonghoved eller nogle andre metaller som downtube, så skal man selvfølgelig være opmærksom på at de ikke er legeret med et eller andet lort der let fordamper.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.youtube.com/watch?v=nrrPas7byok

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Plastikkuglepen som downtube = not cool.
Føj for satan.

Junior medlem

ja ad for helvede.. selvom jeg også lavede mine første bonger i nærsten samme stil når jeg husker tilbage..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter jeg har fået min glasbong fatter jeg i øvrigt heller ikke hvordan jeg har kunnet nøjes med en plastikflaske førhen. Der er simpelthen en verden til forskel og så er de jo ikke engang dyre!

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=nrrPas7byok

Af alle de hjemmelavede bongs jeg har set er det der den jeg aller mindst ville ryge på.

Føj

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]