Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 14:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Hej psychedelia, fantastisk forum i har jer her.

Jeg har i lang tid praktiseret lucide dreaming og på den måde har jeg for tid til anden mødtes med en person der betyder meget for mig, hun er død og drømme verden er der for den eneste mulighed for at være sammen med hende.
I nat skete der noget frygteligt, jeg var sammen med min veninde i et stykke tid og alt var som det plejede. På et tidspunkt fortæller hun mig at denne gang er den sidste gang jeg må opsøge hende i drømmene og hun ber mig grædene om ikke at gøre det igen. Jeg bliver selvfølgelig fortvivlet og spørger hvorfor hun ikke vil se mig mere, hun forklarer at så længe jeg mødes med hende i drømmeverdenen kan hun ikke fortsætte til himlen og at det er på tide at komme videre.

Fra tid til anden har jeg svært ved at skelne virkeligheden fra drømmene og de har været mit tilflugtsted længe. Nogen gange ønsker jeg, at jeg kunne sove resten af mit liv.

Hvad ville i gøre i mit sted?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En god måde at forstå drømmene på er at fortolke alle personer og ting som om det er en selv der taler. På den måde fremkommer der ofte nogle budskaber som man kan bruge i sit liv. Lad os prøve at bruge det på din drøm:

Du siger altså at du skal holde op med at opsøge fortiden i dine drømme, for det er den eneste måde DU kan komme videre.

Det tror jeg er rigtigt. Slip hende og accepter dit tab. Det kan være hårdt, men det er nødvendigt hvis du vil være tilstede her og nu.

Det var så dagens psykoanalytiske indslag. Jeg sender en regning ;)

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Den fortvivlede skrev:
Fra tid til anden har jeg svært ved at skelne virkeligheden fra drømmene og de har været mit tilflugtsted længe. Nogen gange ønsker jeg, at jeg kunne sove resten af mit liv.

Hvad ville i gøre i mit sted?

Stoppe med at bruge drømmene som tilflugtssted.

Jeg tror yeti har ret. Du bliver nød til at give slip på hende, selv om det kan gøre ondt. Du holder fast i en fortid der er ikke er længere, hvilket får dig til at glemme det eneste der virkeligt eksisterer: Nuet.

Svar med citat  
Drupe skrev:
Du holder fast i en fortid der er ikke er længere

Det jo præcis det der er problemet, når jeg drømmer er det ikke fortid... så er det nuet

[/quote]hvilket får dig til at glemme det eneste der virkeligt eksisterer: Nuet.[/quote]

Drømme eksistere da også, hvad gør dem mindre virkelige end den vågne virkelighed?

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Gæst skrev:
Drupe skrev:
Du holder fast i en fortid der er ikke er længere

Det jo præcis det der er problemet, når jeg drømmer er det ikke fortid... så er det nuet

Du kan opsøge hvad som helst i drømme, men i stedet genskaber du fortiden igen og igen. Dermed sidder du fast i fortiden, ved at blive ved med at ønske den frem i nutiden.

Gæst skrev:
Drupe skrev:
hvilket får dig til at glemme det eneste der virkeligt eksisterer: Nuet.

Drømme eksistere da også, hvad gør dem mindre virkelige end den vågne virkelighed?

Deres flygtighed måske... Intet du opnår i en drøm kan du beholde.
Sådan er det selvfølgelig også i den vågne virkelighed, som i sig selv er én lang drøm, du vågner fra når du dør...

Svar med citat  
Drupe skrev:
Intet du opnår i en drøm kan du beholde.

Det jo netop det jeg kan, jeg kan beholde hende.... igen og igen og igen

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Den Fortvivlede skrev:
Drupe skrev:
Intet du opnår i en drøm kan du beholde.

Det jo netop det jeg kan, jeg kan beholde hende.... igen og igen og igen

Du savner hende virkelig, gør du ikke?

Svar med citat  
Jo, i nat opsøgte jeg hende igen...

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Der er to måder at takle det på.
Den ene er som Yeti beskriver foroven.

Den anden er at sige ok, du føler det er virkeligt og du holder meget af hende. Hun beder om at du giver slip, for hun vil videre, hun vil gerne videre op i himlen.
Kan du tænke at hvis du vil hende det beste, så giver du hende lov til at få sit ønske, hjælp hende videre.
Sig farvel til hende, lav noget specielt ud af det, en speciel aften, kun for jer to og sig farvel. Men lav dig et minde for dig og hende som du kan gemme i dit hjerte.

Som det er nu er det i døden du hylder hende og husker hende. Tror du ikke heller hun vil have at du husker hende som hun var i live, som den virkelige person hun var. Måske derfor hun vil videre, så du også kan komme videre. Hun holder nok også af dig og vil ikke have at du lever i en drømmeverden, men kommer tilbage til denne verden, hvor hun under dig at fortsette dette liv, Hvor du kan hylde hende ved at leve livet som hun ikke fik. Hun vil have dig til at leve, sådan kan du også huske hende, som den person hun var og ikke den du skaber i dine drømme.
Hyld hende med at leve livet i den virkelige verden, så i begge kan komme videre og lev det liv hun under dig ved at hun siger at du skal give slip og lade hende komme videre, for kun på den måde kan du selv komme videre.

Svar med citat  
Junior medlem

Den Fortvivlede skrev:
Jo, i nat opsøgte jeg hende igen...

Hej.
Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg er utrolig ked af det på dine vejne.
Det rører mig dybt at læse sådan nogle indlæg. Dernæst vil jeg sige at du skal give slip, som yeti nævnte tidligere oppe. Du skal tænke på at det er din underbevisthed som styrer dine drømme, så det du fortæller er præcis at du godt ved, i din underbevisthed, at du skal give slip på hende, og lade være med at bruge drømme som flugt, og for at møde din veninde.
Død er altid sørgeligt, men det er en del af livet, og man må såvidt muligt forsøge at komme over det.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Man kan vælge at se på det her på to måder.... Det Spirituelle - eller den videnskabelige.

Den videnskabelige er yetis fortolkning - altså at drømme er ens underbevidsthed som taler til en, altså samtaler med en selv omhandlende vigtige emner i ens liv.

Den spirituelle fortolkning - efter min overbevisning om hvordan det hele hænger sammen, i tilfælde af at det ikke bare går i sort når vi dør.

Så tror jeg det er din venindes "ånd" du besøger i dine drømme - men du har hende ikke inde i dig - det er nærmest din ånd der forlader kroppen i din søvn og i den gråzone imellem liv og død - drømme - der hvor alt er muligt og intet er umuligt - bruger du din livskraft og den livskraft som var i hendes krop til at genskabe oplevelser eller skabe nye oplevelser, som du så føler i har sammen. Så på en måde er du sammen med hende, ihvertfald hendes ånd. Det har også været i orden i et stykke tid - hun har måske følt du ikke var klar til at miste hende og derfor har hun givet dig noget ekstra tid med hende, rent psykisk. Den tid hun har givet dig, har hele tiden været begrænset og hun har temmelig sikkert brugt hvad tid hun har tilbage inden hun selv bliver et med det hele og energien brugt til at give liv til andre ting.

En af grundene til hun beder dig om at lade være med at opsøge hende igen, kan være hun er bange for hun tager noget af din energi med sig, eller du begynder at lade for meget af din energi eksistere i gråzonen imellem liv og død. Uanset hvad, så skal du lytte til hende, det er ikke fair imod hende. Det kan også være hun ved der skal til at ske noget som du ikke skal ske - måske dør der et barn under fødslen hver gang du stjæler hendes energi tilbage til dig - fordi selvom hun virkelig har holdt af dig - så gør det nok ondt på hende konstant at blive revet fra det ene sted til det andet... nu når hun kunne få lov at blive det ene sted hvor hun kan påbegynde en ny eksistens.....

Men det er bare min opfattelse...

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Child of Aum skrev:
Det kan også være hun ved der skal til at ske noget som du ikke skal ske - måske dør der et barn under fødslen hver gang du stjæler hendes energi tilbage til dig -

Det var dog noget vildt noget at komme og påstå eller lave eks ud af.
Hvor får du det dog fra?
Det er sku ingen grund til at male fanden på væggen på den måde, eller prøver du at give manden dårlig samvittighed og at det så måske skal få ham videre.
Det er jo ganske harmløse drømmerier han har gang i, den eneste person han generer er sig selv med sit drømmeri og hængen fast i fortiden.
Hvad sker der lige for dig?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis hvad sker der for dig?

Hvad giver dig retten til at påstå min spirituelle overbevisning er forkert? Jeg kunne komme med flere eksempler fra mine egne drømme - dog kun 2 med døde mennesker - men gider jeg ikke, da det ikke er mig denne tråd handler om.

Hvor jeg får det fra? Vil jeg derimod gerne svare på, det er ganske enkelt. Menneskekroppen er styret af elektrisk energi, de signaler vi sender rundt i kroppen kan måles som strøm - når vi dør forlader lidt af strømmen kroppen og noget tid efter forlader resten af strømmen kroppen. Dette er målt og bevist med videnskabelige instrumenter - selvfølgelig kan jeg ikke finde min kilde lige pt - men jeg tilføjer den så snart jeg har opsporet den igen.

Jeg opfattede dig egentligt som lidt spirituel opis - med alle dine udtalelser omkring natskygger osv. Drømme er to forskellige ting i mit liv - den ene funktion er bare drømme, den anden er når drømmene bliver det nogle kalder for "lucid dreamin" det opfatter jeg på en helt anden måde, fordi jeg har flere gange gjort ting i "lucid dreams" som jeg har gjort efter IRL, hvor det har virket - derfor har jeg en helt anderledes opfattelse af drømme, energier og eksistensen end du har opis - oveni dette har jeg flere gange været i et med det store hvide - omni presence - man er over alt på en gang, i forbindelse med alle tanker, alle handlinger - al eksistens - det er hvad der sker for mig.

Men hvad sker der dog for dig? Du er hurtig til at dømme noget anderledes negativt til trods for at du selv er meget anderledes - så i dette tilfælde vil jeg bede dig om at feje for egen dør først.

Opis: EN anden gang når du så tvivl omkring min spiritualitet og min livsanskuelse, vil jeg gerne have du gør det i PM, da det i forvejen er sjældent jeg møder eller hører om folk der har drømme, der minder om mine, når jeg så endelig gør og gerne vil snakke med, er det ret ubehageligt at der skal såes tvivl pga du ser på drømme, med en drømmetyders øjne - men selv der er der flere forskellige måder at tolke på - så det jeg siger - er i teorien lige så korrekt som det du siger. Derfor bryder jeg mig ikke om at du siger jeg prøver på at give en person dårlig samvittighed - fordi det er absolut ikke det jeg er ude på. Det kan godt være det lyder hårdt med et spædbarn - men i min overbevisning bliver vores energi genbrugt - enten til nye mennesker eller nye andre ting - men da der dør så mange mennesker på jorden hele tiden og der hele tiden fødes nye, er det jo ikke svært at se hvor det meste energi bliver genbrugt...Derfor opfatter jeg heller ikke døden som noget negativt, men kan godt se du gør det, ved at påstå jeg maler fanden på væggen fordi et spædbarn dør.. hvorfor gør jeg det? Fordi spædbørn de dør hver dag - det er virkeligheden, at sige noget andet, er at lyve og pakke verdenen ind i vat. Døden er den sidste energiudløsning livet får lov at lave og mennesket lever IMO kun for at kunne finde udløsning for deres styrke - den dag vi mister vores styrke eller evnen til at udløse den, der er vi i sandhed døde. Desuden slutter jeg også af med at skrive det bare er min opfattelse.

Der er intet i vejen med min opfattelse og hvis du er så træt af at din person bliver diskuteret hele tiden, så skal du lade være med at ligge op til det, ved at finde "fejl" ved andre, som du jo åbenbart intet problem har med. Så vil du godt være venlig slet ikke at kommentere noget jeg skriver, når jeg skriver det er min opfattelse - man kan sagtens sige til en person man er uenig med denne, uden først at pointere der må være noget i vejen med denne - bare fordi den ikke er som en selv.. Er det forresten ikke det du brokker dig så meget over hele tiden, at "verdenen" ikke kan acceptere at du er anderledes end andre... skulle du ikke selv starte med at acceptere andres anderledeshed inden du forlanger de skal acceptere din?

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
(Er jeg den eneste som synes det er lidt besynderligt at Child of Aum og Opis kører konstant hetz på hinanden? Jeg synes virkelig det er deprimerende)

Men nuvel. Altså, nu er jeg praktiserende lucid dreamer, og i disse drømme hvori man er 100% bevidst, kan man gøre nøjagtig hvad man har lyst til.
Til de som ikke kender lucid dreaming, så forestil dig at være i en drøm, hvor du VED at det er en drøm og således kan gøre hvadsomhelst.
Flyve og virkelig opleve det, som hvis du fløj i "virkeligheden", f.eks. Det er en meget smuk og fantastisk måde at kunne (gen)skabe oplevelser på, og jeg har hørt om flere som besøger deres afdøde familiemedlemmer eller venner i disse drømme, og det er på en måde meget, meget smukt at det kan lade sig gøre at føle sig oprigtigt tæt på mennesker som ellers ikke er en del af os længere.

MEN: Jeg synes det er utrolig vigtigt at acceptere, at livet forsvinder på et tidspunkt og at dem vi elsker før eller siden holder op med at være en del af os.
Derfor er min holdning at dine vågne drømme, hvori du ser din veninde er en utrolig begrænsning for dig og din videre færd i dit vågne liv, og jeg har meget svært ved at tro at du kommer videre, før du får sagt et endeligt farvel til din veninde.

Jeg synes også det er interessant at vide, hvad dine egne tanker er. Er du parat til at komme videre?

Jeg forstår dit behov for at opsøge hende, og jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor svært det er at skælne drømme fra virkelighed, da de to ting meget nemt flyder sammen når man lucid dreamer, og samtidig er alting utrolig abstrakt, men for mig at se har Yeti ret i, at når din veninde siger at du skal give slip, så er det fordi du måske dybest set selv gerne vil slippe væk - Komme videre.
Og når du fremover indser at du drømmer, ville det måske virke at flyve en tur over en uendeligt stor græsmark i stedet, eller forsøg at svømme en tur under vandet, eller hvad end du har lyst til.

Bare husk at drømmene er din underbevidsthed, og at det på længere sigt ikke er konstruktivt at hænge fast i noget, som ikke længere eksisterer i din vågne tilværelse.
Din veninde er garanteret derude et sted, og hun ville sikkert være ubeskriveligt glad for at se dig leve videre.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo det er dybt deprimerende - men har heller ikke mere at tilføje til emnet - har sagt det jeg ville :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Child of Aum:

Det var ikke dine overbevisninger jeg sagde noget imod, det var det med at "måske dør der et barn under fødslen hver gang du stjæler hendes energi tilbage til dig - " Som jeg syntes var en grov en påståelse at komme med.

Du er velkommen til at tro hvad du vil, men hvordan får du det til at børn kan dø af andres drømme, det var den jeg syntes var lidt hen i vejret.
Jeg fatter godt den teori med energier og den slags.

Det var ikke for at være efter dig, men et ganske normalt spørgsmål til noget der ligger udenfor min forstillnings evne omkring hvad man kan med sine drømme.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
[quote="Opis"][/quote]

ja okay.. tror man på at det kan ske er man lidt langt ude :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hehe
vil nu mere kalde det en meget paranoid form for tankegang, der nok kan/ vil udvikle sig til noget der ikke er så godt.. Det er sku da det forkerte at fortælle en man der laver sådan en tråd her at han måske kan have været med til at dræbe børn ..

Hun er død... Hun er væk.. Hun er ikke i nogensomhelst hoved.
Hvad du drømmer osv er jo hvad din underbevidsthed sætter sammen-
Det kan være ting der har påvirket dig meget kraftigt følsesmæssigt negativt eller positivt.. eller ting der har skræmt dig, eller hvis du går og grupler over nogle ting.. det behøver ikke betyder noget ...

Aum :
Tror du også på freedy croger så ?

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
The-Lizardman skrev:
Opis skrev:

Hun er død... Hun er væk.. Hun er ikke i nogensomhelst hoved.
Hvad du drømmer osv er jo hvad din underbevidsthed sætter sammen-
Det kan være ting der har påvirket dig meget kraftigt følsesmæssigt negativt eller positivt.. eller ting der har skræmt dig, eller hvis du går og grupler over nogle ting.. det behøver ikke betyder noget ...

Lizardman, har du overhovedet læst hvad hele den her tråd handler om, eller skriver du altid dine indlæg uden substans og stillingtagen?

Hvad betyder sætningen: "Hun er ikke i nogensomhelst hoved." ???

Altså, du må meget undskylde, men jeg tror faktisk lige NETOP at hun er i nogens hoved. Det er vel for pokker hele humlen.

Jeg tror også NETOP at trådstarteren er blevet påvirket kraftigt følelsesmæssigt, og... Jamen, dit indlæg er mig virkelig en gåde, men det er selvfølgelig også skrevet kl. halv 6.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du skriver indlæg, som er så absolut meningsløse, og som ingen kan bruge til nul og niks.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis: Ja et barn kan dø under fødslen IMO pga energien til livet bliver tilbageholdt på en måde. Det kunne også være en dyreunge - eller noget andet liv der egentligt var ved at opstå, men mistede kraften da den blev revet væk - energierne gør selv det her til tider, er jeg ret sikker på, men det er fordi der skal være balance den gør det - men egentligt er det ikke ondt, kun hvis man opfatter døden som noget ondt og sørgeligt, hvilket den ikke er, smerterne der kommer fra døden, er simpelt menneskeligt savn - fordi de fleste mennesker egentligt ikke tror på noget efter døden, men når man ved man bliver i et med dem, man aldrig forsvinder, man altid vil være her, hvad er der så sørgeligt ved døden? Det eneste der afholder os fra at være HELT FRI i denne fysiske verden, er netop det at den er fysisk, i en flygtig verden af "energi" er der ingen grænser, ingen regler, ingen liv, ingen død - bare eksistens - livet er IMO bare en på opleveren.

Lizardman: Freddy Krueger er film, der er skrevet af en gut der hedder wes craven - men han har jo faktisk taget fat i virkeligheden - da det eneste freddy gør i filmene, er at påføre dem så hårdt psykisk stress at det viser sig som psykosomatiske ar og sår..... At det så er lidt overdrevet, helt sikkert det er film. Sådan er film.

Men, ja, jeg tror på at vores drømme kan tage livet af os, jeg tror på at at når nogen er døde, så har de evnen til at rive os med over på den anden side, hvis vi ønsker det - porten står jo åben og i drømme har vi aldrig vores fysiske verden at tænke på - så hvorfor skulle det være underligt at man følger med en energi som man måske hører sammen med (elsker) jeg kan kun se det smukke i det.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Men hvis der så skal være balance, så må man også kunne skabe liv, alså jomfrufødlser.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]