Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 01:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen ;)

Så skal jeg snart ud på mit første eventyr med euforiserende substanser.
Jeg har i løbet af de sidste 2-3 år haft en voksende interesse for emnet, og har kigget meget rundt på psychedelia, erowid og andre hjemmesider for at finde informationer om de forskellige stoffer, og jeg føler efterhånden at jeg er meget godt dækket ind i den rent teoretiske viden. Derfor føler jeg også at jeg nu er klar til at prøve hash.

Jeg har noget imod alle fysisk vanedannende stoffer, og de eneste ting jeg i første omgang har tænkt mig at prøve er hash, psilocyben svampe og muligvis LSD. Dette giver mig imidlertid et problem i forbindelse med indtagelsen af hash; den mest almindelige måde at ryge det på skulle være at blande det op med ristet tobak. Jeg er klar over at ristningens formål er at komme af med nikotinen i tobakken, men jeg ønsker stadig at undgå den metode - selve rygningen af hashen skulle også være den mest skadelige så vidt jeg har forstået.

Men for at gøre en lang historie kort er vi en 4-5 venner der gerne vil til at bage en hash-kage og/eller en omgang guld-kakao. Jeg er klar over at oral indtagelse af hash betyder at der kommer to highs, hvor det ene bliver højere end det andet, samt at man skal vente omkring 1 time efter indtagelse før virkningen kommer.
Der er 2 i flokken der har prøvet at ryge hash før, deres erfaring er stadig begrænset, men de har dog prøvet. Da vi allesammen ønsker at få et godt trip uden uheldige overraskelser tænkte jeg at det nok var bedst at spørge jer herinde omkring doseringer ved oral indtagelse.

Overdosering er nok vores største frygt - vi er klar over at det ikke er muligt at dø af en overdosis, og at vi højst får et bad trip, men det er noget vi gerne vil undgå. Ved at ryge en joint ville vi hurtigere mærke effekten og kunne stoppe i god tid. Ved oral indtagelse er vi nød til at afmåle mængden på forhånd og så håbe det ikke er for meget.

Så er der nogen her der vil dele en god opskrift på en kage eller en god omgang guldkakao? Hvor mange gram skal der cirka bruges, og hvis det er meget afhængig af hashens kvalitet hvad gør vi så?

På forhånd tak.

Junior medlem
Brugeravatar

Køb en plade chokolade med et højt indhold af kakaosmør.. Smelt det ned i en gryde tilsæt hash/pot/ og kog det lidt op.. Brug fløde eller mælk :) Eller cocio for den sags skyld :)

Jeg er ikke sikker på hvor meget der skal bruges.. men det er der sikkert andre der kan hjælpe med : )

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej :)

Guldkakao er slet ikke min favorit, men det er vel nok en smags sag. Men hvis i bestemmer jer for at lave en god kage så synes jeg det er et klogt valg.

Køb enten en pulver kage eller bag den helt selv. Pulverkagen plejer dog at virke helt fint, så længe der er chokolade stykker i kagen ( Da jeg ellers synes den blir for tør og kedelig). Varm smøret op så det smelter. Tilsæt så den smuldrede hash og bland rundt, indtil du får en hel gyldenbrun farvet smør. Husk bare ikke at varme det for meget. Bland det derefter i kaget mixet.

Ang. dosering - Så kan jeg ikke helt sætte et tal, det kommer nemlig også an på kvaliteten. Når jeg plejer at lave kage, bruger vi den mindre bage plade. Alt fra 2 - 5 gr er nok til at slå 4 drenge ud ved at spise to stykker hver. Jeg ville ikke mene at i kommer galt afsted med 3gr i jeres kage. Man skal også huske på at det går stærkt når det endelig slår, men det er du vidst allerede klar over. Jeg ved ikke hvor bange for i skal være for at overdosere, da det er hash. Og i kan derved ikke blive alvorligt syge eller tage skade. I knækker jer og går kold som en sten hvis det endelig skulle ske. Spis et stykke af gangen og vent.

Held og lykke!

Junior medlem

Jeg tror også vi satser på kagen :)

Så hvis vi propper 3 gram i kagen, sørger for at fordele smørret godt i dejen, og så spiser et stykke hver, så burde det være nok til at give os en ekstra sjov aften? Eller kommer det til at "slå os ud" som du nævner :p

Ang. det at spise et enkelt stykke og så et andet senere - kommer det til at virke optimalt? Jeg mener, når virkningen kommer i 2 omgang fordi det bliver behandlet i leveren, så kan det vel godt være svært at vide hvorvidt en redosering er nødvendig/smart?

Hvis der er andre der har forslag til doseringen vil jeg meget gerne høre fra jer :) men ellers; tak for de hurtige svar, og på opskrifterne :)

Men ja, vi tager nok ikke skade af det :) men et godt førstehåndsindtryk skader vel ikke ;)

Junior medlem
Brugeravatar

I kunne også bare bruge 3000kr på en vaporizer :P

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Jeg ville nok satse på to gram eller halvandet hvis det er første gang. Ved godt i spørger efter en opskrift og der kommer da også lige et link med på vejen til netop det: http://users.lycaeum.org/~sky/data/cooking.html En guide i at kokkere med cannabis på en masse forskellige måder, men jeg vil dog anbefale jer at ryge det. I dør sgu ikke af lungekræft efter at ha' røget en joint. Miks 0,4 g hash til en ristet cigaret og del jointen, jer venner. Tag et par hvæs og send skidtet videre. Næste gang jayen kommer til dig kan du overveje om du igen skulle snuppe et par bøv. Pointen er at det er langt nemmere at dosere ved rygning, plus at rusen ikke varer mere end 3-4 timer. Ved oral indtagelse får du som regel en noget kraftigere virkning og rusen kan vare op til hele 8 timer. Ikke så skægt hvis man allerede inden for den første timer har fået noiaen på.

Om ikke andet ønsker jeg jer held og lykke på jeres første oplevelse med den grønne urt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej MrJinx :) Hvis i ikke er vant til at ryge til daglig, og derfor ikke vil straffe jeres lunger mere end højst nødvendigt, ville jeg foreslå jer f.eks. at "Hotknife" i stedet for at begive sig ud i oral indtagelse af cannabis på førstegangsbasis. På den måde kan i nemmere styre dosen, og ender ikke med at sidde og ønske at trippet bare ville stoppe. Ikke fordi jeg tror at det vil være tilfældet, men det er altid bedst at være på den sikre side.

I skal bruge to rimeligt brede knive (Kokkeknive etc.) og et komfur eller andet til at opvarme dem med. Nol hashen ud i små klumper. Varm knivene op ved eksempelvis at lægge dem på komfurets varmeplader. Placer jeres weed på den ene kniv, og pres de to knive forsigtigt sammen så der dannes damp. Derefter er det bare med at inhalere dampen, og der kan evt. lægges et håndklæde over hovedet for at holde på den dejlige aroma. Gently now! Husk at slukke for komfuret når i er færdige. God fornøjelse :)

Eksempel på hotknifing:

Ellers prøv Xperts opskrifter: http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Du kan lige få en nem og hurtig begynderopskrift baseret på personlige erfaringer:

Dosering:
Ca. 0,5 gram pr. person ved god kvalitetshash, ca 0,5-1 gram ved standard. Så overdoserer I i hvert tilfælde ikke! Føler I jer lidt utrygge ved det, så bare brug lidt mindre! Omkring halvdelen burde også give en fin virkning.

Bagning:

-Køb dig en Amo Kageblanding. Jeg har selv brugt den der Kanelkage med stor succes.
-Der skal en hvis mængde olie eller smør i. Den mængde smider du i en lille gryde og luner det ligeså stille, mens du nuldrer hashen i under konstant omrøring. Det skal ikke blive for varmt for længe - det skal altså helst ikke koge for meget.
-Når hashen er godt "opløst" (olie/hashblandingen kan godt være meget fingrynet uden det gør noget som helst) følger du bare opskriften som anvist på pakken. Sørg for at røre dejen rigtig, rigtig godt sammen!
-Lad kagen køle en smule af før indtagelse.

Indtagelse:

Vi har oftest været 4 personer om en kage, og vi bevæger os som oftest ikke ud af flækken når vi går igang med at æde kage. Derfor er optagelsestiden en lille smule langsommere end hvis man render rundt omkring, f.eks. festival eller lignende.
Indtagelse på tom mave giver selvfølgelig både lidt hurtigere og lidt kraftigere virkning, men du kan nemt æde det selvom du har spist nogenlunde normalt hele dagen, og stadig få en fantastisk virkning. Personligt synes jeg ikke at der er den store forskel, men det ved jeg der er mange andre der synes.

Vi plejer at dele halvdelen af kagen i 4 lige store stykker og voldfråde det.
Så drikker vi en lille smule væske, meget gerne noget alkohol. Øl har altid været vores foretrukne drikkelse.
Efter en øls tid (20-30 minutter) deler vi den sidste halvdel af kagen i fire og æder skidtet. Så plejer vi gerne at drikke lidt flere øl over den næste times tid. Bare et par stykker pr. person.
En time til halvanden efter at vi har spist det sidste kage, plejer kagen så småt at begynde at virke (lettere afslappethed, let, behagelig prikken i hænder og fødder - det er lidt forskelligt fra person til person), og vi laver næsten altid en pind og "ryger kagen igang".
Modsat rygning af hash, kommer virkningen ligesom snigende, dog uden overhovedet at være ubehagelig! Dette ved jeg at flere af mine venner finder ret underholdende, fordi de lige pludseligt bliver relativt skæve, uden egentlig at lægge mærke til at de er ved at blive det

En nem og behagelig måde at få en eftermiddag og aften til at gå. :)

God æder! :)

Junior medlem

Mange tak for rådene :)

Jeg ved godt at det er langt lettere at dosere ved rygning, og teknikken med knivene ser da interessant (om end noget farlig :P) ud.
Jeg har også haft kigget lidt på denne her metode hvor de tænder ild i en klump, sætter den under et glas og lader røgen fylde glasset. Derefter løfter man glasset lidt i den ene side og stikker et suge-rør ind som man så suger røgen ind med.

Det er begge to teknikker jeg vil overveje :) dog har vi også et par stykker med astma der helst vil undgå røgen fuldstændigt.
Og når økonomien begynder at se godt ud igen kunne jeg da godt finde på at kigge på en Vaporizer ;) man skal bare hoste rimelig mange penge op for sådan en hvis den skal virke ordentligt.

Så det lyder til at cirka 0,5 gram pr person, og så en halv time mellem hver halvdel af kagen vil være et stille og roligt første trip :)
Det er jo også dejlig nemt når man kan bruge pulver-opskrifterne ;) det bliver sjovt :D

Medlem
Brugeravatar

Giv endelig feedback når du har forsøgt dig. Jo flere der deler erfaring, jo lettere bliver det for andre nysgerrige..!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt ville jeg aldrig turde at bruge oral indtagelse ved første gang. Et halvt gram per person lyder altså rimelig vildt første gang. De fleste bliver altså mere end rigeligt skæve første gang ved få sug. Jeg tør godt nok ikke at tænke på, hvad der ville være sket, hvis jeg indtog 0,5 gram oralt første gang. :P

Medlem
Brugeravatar

Du har måske ret. Jeg har personligt aldrig haft problemer med de mængder, men der er selvfølgelig forskel på fisk.
Prøv eventuelt med omkring 0,25 gram pr. person første gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg ved godt at det er langt lettere at dosere ved rygning, og teknikken med knivene ser da interessant (om end noget farlig :P) ud.
Jeg har også haft kigget lidt på denne her metode hvor de tænder ild i en klump, sætter den under et glas og lader røgen fylde glasset. Derefter løfter man glasset lidt i den ene side og stikker et suge-rør ind som man så suger røgen ind med.

Haha, yeah jeg kan godt se at mit svar måske ikke var så gennemtænkt i HR øjemed :) Knive og førstegangsrygning hører jo nok ikke lige sammen. I kan også vælge at ryge på glas, som du selv pointerer. Det kan gøres på flere måder, men den nemmeste, synes jeg, er at bruge en cigaret eller et stykke ståltråd som man sætter klumpen fast i. Set ild til klumpen og vent til den brænder lystigt. Pust den ud, og sæt så cigaretten/ståltråden i spænd i et glas, og læg et CD-cover på. Ryg efter temperament (Sugerør, glasrør eller bare slide coveret til side og inhaler). Fyld gerne glasset med isklumper, så røgen bliver så smooth som muligt.

Det er selvfølgelig brand-ærgerligt for folk med astma, men jeg holder stadigvæk på at det ville være det mest hensigtsmæssige.
Hvis i bestemmer jer for kagen, så put mindre end et halvt gram i, bland noget dip(Med ekstra hvidløg, frisk selvfølgelig), køb chips, kakao, frugt etc. og slå jer ned i sofaen og glo noget Futurama/Simpsons/Southpark imens i får jeres livs hidtidigt bedste stener på :D

TL;DR: Ryg det, eller spis det, whatever. Det er stadigvæk verdens dejligste drug :joint: Bortset fra MDMA

Junior medlem

Så fik vi endelig bagt kagen... Desværre ikke med det ønskede resultat.

Vi stressede det meste af dagen for at få fat i nogen hash - ham vi kendte var stoppet, én svarede ikke, en tredje var ude af byen osv. osv., til sidst lykkedes det os dog at få fat på en der kunne skaffe 2 gram for 100 kr.
Vi hentede det, betalte og så var vi ellers klar til at bage.

Vi kom hjem, smed klumpen på vægten og kunne se der kun var 1,5 gram. Nåh, fuck it, vi var alligevel kun 3 så der var stadig et halvt gram til hver.

Vi smeltede smøret, og ville så til at smuldre hashen i. Den var dog noget hårdere end vi havde regnet med, og vi endte med at måtte knuse klumpen med en hammer :P vi er efterfølgende blevet fortalt at man bare kan køre en lighter under klumpen indtil den bliver medgørlig - men sjovt var det ;)

Vi rørte løbende rundt i magerinen som vi sørgede for ikke kom til at koge for meget, og til sidst var hashen helt opløst. Der var altså ingen former for grums eller gryn, det så ud til at være helt opløst. Så smed vi det smeltede magerine i opskriften og bagte kagen.

Omkring tre kvarter senere var kagen spiseklar. Vi delte kagen op i 6 lige store stykker og spiste ét hver. Derefter ventede vi en halv time mens vi så noget i tossekassen, og så tog vi et stykke til. En time senere burde virkningen så have indtruffet, men vi mærkede ikke noget - det gjorde vi heller ikke efter 2, 3 eller 4 timer. Vi var faktisk vågne i cirka det tidsrum som hele trippet burde have varet, men der var ikke rigtig nogen effekt.

På et tidspunkt kiggede jeg mig i spejlet og kunne se at mine øjne var røde, jeg skal dog ikke kunne sige om det bare skyldtes træthed. En af dem jeg spiste det med fortalte også at han havde samme tørre fornemmelse i munden da han vågnede som når han plejer at ryge det. Han havde dog heller ikke rigtig mærket nogen virkning.

Hvis jeg har forstået jer ret burde 0,5 gram være rigeligt til at give os en eller anden form for virkning, og at selv 0,25 gram burde kunne mærkes. Så hvad er gået galt? Kan den hårde omgang med hammeren virkelig have ødelagt noget? Lyder usandsynligt at det skulle fjerne THC'en. Kan andet i vores fremgangsmåde have været forkert? Eller har hashen bare været af elendig kvalitet?

Vi havde det i det mindste sjovt med at bage kagen :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror sgu bare I har været uheldige og fået fat i noget elendigt tjald...
Det lyder satme heller ikke for lækkert, hvis det er så hårdt at man bliver nød til at bruge en hammer for at knuse det.

Prøv igen en anden dag. Hold øjne og ører åbne for om der er noget god hash i området I kan købe lidt af :)

Junior medlem
Brugeravatar

Bad weed. Definitely bad weed. Sikke en skam. Men næste gang bør i bruge boble-testen før i køber. Det kan være en udmærket lækkerheds indikator :D

God jagt!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Dårlig hash. Brug ikke skod; std/semi hash, kært barn har mange navne. Få fat i noget kvali også prøv. Pas nu på at smøret/magarinen ikke blir for varm!

Junior medlem

Så prøvede vi en gang til - denne gang fik vi fat i en fyr jeg tror noget mere på. Kendte i forvejen et par stykker der handlede med ham, og de mente at kunne stå inde for kvaliteten.

Han tog så 80 kr grammet, men ordentlig kvalitet skulle jo også koste der omkring. Så vi købte 3 gram, og vægten viste 3,1 - vi blev altså ikke snydt denne gang ;)

Vi var 4 personer, så vi valgte at opvarme klumperne og smuldre godt 2 gram af. Endnu engang opvarmede vi smøret (flydende becel) og rørte det rundt - smøren kogte ikke på noget tidspunkt, og hashen blev fuldstændigt opløst. Klumpen var langt mere grøn end sidste gang, og så var den desuden blødere og havde en kraftigere lugt.

Vi bagte kagen, spiste den og ventede så et par timer. Vi var allesammen lidt sløve - men var også sidst på dagen. Vi er enige om at der nok har været en eller anden form for virking, men slet ikke den fulde oplevelse. Vi blev bare sløve.
Den mindste af os (rent fysisk) mærkede mere til det end os andre, og de to der havde prøvet at ryge hash før kunne godt kende lidt af virkningen - men der manglede ligesom bare de glade følelser, den frie tankestrøm og følelsen af at svæve. Var som om vi bare fik en omgang neutrale bivirkninger.

Dagen efter var der så en af os der røg 0,25 gram af det der var tilbage - og her blev han godt skæv. Så kvaliteten ser ud til at være iorden - hvad kan vi have gjort forkert? Skal vi bruge en anden form for fedtstof, skal der mere i når det er en kage? Blev fedtstoffer for varmt, eller nåede det ikke en høj nok temperatur? Jeg ved virkelig ikke hvad der er gået galt.

I morgen forsøger 2 af os med en omgang guldkakao hvor vi smider 0,25 gram i til hver person. Forhåbentligt virker det bedre :/

Junior medlem
Brugeravatar

I min verden er det et known fact, at førstegangsrygere af og til har tendens til ikke at kunne mærke den fulde virkning af cannabis. Der skal lige ryges et par gange før man lærer rusen at kende :wink: Når det så er sagt, så virker det lidt sært at i ikke kunne mærke 0.5 gram indtaget oralt. Jeres opskrift lader det ikke til at der er noget i vejen med(Dog ville jeg personligt aldrig bruge flydene Becel :) ) Hvis jeg var dig, ville jeg stadigvæk bare prøve at ryge skidtet. Men jeg ønsker jer alt held og lykke med kakaoen i morgen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmm det lyder ikke som om det er gået helt rigtigt for sig. Forsøg med noget god hash og lidt mere. Nu ved jeg ikke hvor meget kage i bagte, men hvis man fx. spiser det i 2-3 velskabte stykker kan der gå timevis før det begynder. Nogen gange med meget mad i maven har jeg haft fornemmelsen af at kagen leger "depot-membran" og giver ex. alt for lav dosis i længere tid = lav ubetydelig stener i lang tid i stedet for en god hashkoger.

Jeg tror i vil kunne mærke forskel på guldkakaoen og kage, held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]