Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

jeg skal til at begynde på handelskole her på mandag (10. august) og jeg vil meget gerne give et godt første hånds indtryk..
har bare svært ved at møde nye mennesker og bliver nervøs osv. og tror jeg vil blive stemplet som taber.. men snakker godt med mennesker når jeg er kommet ind hvis i forstår

har taget amf 3 gange før og jeg blir meget udadvendt og får bla. nemt ved at møde nye mennesker og er glad osv. så havde tænkt på at tage amf lige før jeg tager i skole den første dag for at få et godt førsteindtryk af alle og få et godt skoleophold..

mit spørgsmål er om det er en god ide?
kan man se på mig at jeg er på noget hvis jeg bare tager en meget lille dosis? (plejer ikke at flippe helt ud osv. plejer bare at være helt normal og udadvendt)
kan det have en negativ effekt fordi jeg er nervøs samtidig?
kan i anbefale et andet stof i stedet og hvilket og hvordan?
vil min ide virke tror i?
vil de andre i klassen syntes det er mærkeligt jeg var "oppe at køre" den første dag når jeg kommer igen dagen efter og er mindre snaksalig osv.?

andre ting jeg skal vide eller gode tips?

håber i kan tage det alvorligt for ønsker bare et godt skoleophold..

Insane psychedelia user!

hejlolhej skrev:
mit spørgsmål er om det er en god ide?

Nej, det er en lorte ide..
Du er sikkert ikke en dag over 16, og burde ikke ta stoffer overhovedet! -heller ikke i weekenderne....

Edit/
......Desuden er der jo ingen der siger at man absolut skal fare rundt og være totalt på, første skoledag - det er også okay bare at være stille, smile til sine nye klassekammerater og lige vende sig til de nye omgivelser...

Senest rettet af Røvkussen 05 aug 2009 21:15, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig taget amf. Så jeg kan ikke svarere dig på de nederste spørgsmål. Det er sikkert heller ikke noget af det jeg har skrevet, som du gerne ville høre :roll:

Men det lyder som en rigtigt dårlig ide.

Ikke sagt at det IKKE ville virke, og de andre på handelsskolen ikke vil få et bedre indtryk af dig, end hvis du ikke var på amf.

Men tænk over det.
Det kunne nemt blive en dårlig vane for dig, at tage amf hver gang du bliver usikker på dig selv.
Men når det er første skoledag er du med garanti ikke den eneste der er nervøs, eller ikke er så udadvendt. Så der er ingen garanti for at du bliver stemplet som en ’taber’, men heller ingen garanti for ikke at blive det, hvis du har taget amf inden den første skoledag.
Det er ret normalt at blive nervøs når man møder nye mennesker. Jeg bliver det i hvert fald selv...
Du har desuden lige lavet en anden tråd. Hvor du beskriver den nedtur du har haft de sidste 3-4 dage efter at have taget amf.
Siden at du kun har taget stoffet 3 gange før, er der jo også en risiko for at du ikke har så godt styr på dosissen som du selv tror. Og at du ender med at tage for meget, og får en uønsket virkning.

Jeg synes at du skal tænke det igennem igen.

Nå, jeg er ikke sikker på om du overhovedet kan bruge det jeg har skrevet til noget...

Men alt godt – og held og lykke med din første skoledag! :O)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er altid en dårlig idé at bruge stoffer som kompensation. Det er jo dit valg, men hvis du gør det, skal du, som Tamtam også pointerer, passe på, at det ikke bliver en dårlig vane.
Derudover kan, som du selv er lidt inde på, din nervøsitet også give dig en negativ rus. Jeg har selv prøvet at blive paranoid, fordi jeg var usikker blandt mennesker jeg ikke kendte så godt, mens jeg var på amfetamin.

Det bedste ville jo være, at arbejde på at udvikle din psyke. Det kan være en hård og lang kamp, og det kan være svært at se fremskridt, men den er det værd.

Og altså, jeg blev selv betragtet som lidt mærkelig i gymnasiet, fordi jeg ikke er klam, overfladisk og spiller på en facade. Hellere være sig selv og så lade alle de andre tosser rende rundt og bekræfte hinanden i, at det bare kører for dem, og at de er totalt hippe og lækre, selvom man kan se lige igennem dem (hvis man har lidt hjerne, hvilket de andre, der er på samme måde heller ikke har) og se, at det hele er et udtryk for usikkerhed og en søgen efter kærlighed, accept og "det perfekte liv."

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Tror du de vil stemple dig mindre som en taber, hvis de kan fornemme at du er påvirket første skoledag?

De fleste er lidt nervøse, når man pludselig skal ud i andre omgivelser, end de trykke, kendte rammer i folkeskolen, så det er dine nye klassekammerater nok også.

Btw. Hvorfor er det at du synes vi skal svare så hurtigt på dine indlæg?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Som The-red-pill skriver, så bør stoffer aldrig være en kompensation. Slet ikke for social angst!
Man bliver da først stemplet som taber hvis man tager amfetamin på sin første skoledag. No offence ;)

Mit råd til dig ville være at lære at meditere. Ikke nogen dyb, trance-lignene meditation, blot evne til at kunne gå ud på lokummet, sætte sig, lukke øjnene, lave nogle vejrtræknings-øvelser og enten tømme hovedet eller komme til roden i problemet. Det har hjulpet mig, når jeg har været nervøs, sur, ked af det osv.

Håber du tager det til dig.

Medlem

Som udgangspunkt synes det lyder som en fin ide. Mange mennesker er bundet af opfattelsen at der er visse situationer man skal bruge stoffer i (fx fester), og hvis man gør det i en anden situation (fx skolen), er man nok "langt ude". Det er selvfølgelig noget vrøvl. Lidt sjovt at folk der selv kæmper med samfundets fordomme om stoffer, har fordomme om andre mennesker hvis de bruger stoffer anderledes end dem selv.

Vi bruger alle hjælpemidler i en eller anden grad, og hvis du mener det kan hjælpe dig igennem førstedagen, er ideen glimrende. Jeg har selv brugt stoffer til et par eksamener som en form for præstationsfremmende middel - og mine resultater har været bedre end normalt.

Men vær ærlig over for dig selv. Er det her noget du gør undtagelsesvist? Eller vil det blive en vane? Hvis du lige skal have en streg før alt hvad du foretager dig, så er du ude på et skråplan. Men hvis du reelt mener det kun vil ske et par dage i starten, kan jeg ikke se noget som helst galt i det.

Held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Frugthat skrev:

fordi han sidder med sine venner og tyller leisnere, men det er lidt kedeligt, så for at få lidt morskab ud af situationen, prøver de om de kan narre narkomantaberne til at bide på krogen. det lykkes meget godt. hejlolhej er ikke et nick der indbyder til seriøsistet.

incase det er seriøst, så vil jeg sige det samme som de andre. på stimulanser kan man let få det billede at man er åh så sjov og interessant. det kan dog let komme til at virke helt malplaceret på første dag. alle er lidt usikre, og den som bare plaprer løs, kan måske komme til at virke som lidt af en idiot. det vil også virke underligt at du måske pludselig er den stille type i dagene efter. du risikerer at give et forkert indtryk af dig selv til dem som du potentielt kunne blive gode venner med.

the-red-pill skrev:
Og altså, jeg blev selv betragtet som lidt mærkelig i gymnasiet, fordi jeg ikke er klam, overfladisk og spiller på en facade. Hellere være sig selv og så lade alle de andre tosser rende rundt og bekræfte hinanden i, at det bare kører for dem, og at de er totalt hippe og lækre, selvom man kan se lige igennem dem (hvis man har lidt hjerne, hvilket de andre, der er på samme måde heller ikke har) og se, at det hele er et udtryk for usikkerhed og en søgen efter kærlighed, accept og "det perfekte liv."

den holdning vil gerne lige advare imod. at sige at folk er falske og dumme fordi de er glade og holder en facade udadtil er er i mine øjne ret forkert. at søge efter kærlighed accept og "det perfekte liv" er da i enhver situation det rigtige at gøre(og det mest intelligente). Jeg har selv haft tendens til at tænke sådan, og det udstiller egentlig bare vores egen svaghed.

Senest rettet af Booty-Lone 06 aug 2009 00:46, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Booty-Lone skrev:
Frugthat skrev:

fordi han sidder med sine venner og tyller leisnere, men det er lidt kedeligt, så for at få lidt morskab ud af situationen, prøver de om de kan narre narkomantaberne til at bide på krogen. det lykkes meget godt. hejlolhej er ikke et nick der indbyder til seriøsistet.

Det ville da vaere for maerkeligt. Det ville jo heller ikke sjovt at gaa ind paa et madforum og spoerge om, hvordan man laver stuvet hvidkaal for at faa idiotkokkene til at svare.

Hmm. Nogen der kender et madforum?

Junior medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Booty-Lone skrev:
Frugthat skrev:

Det ville da vaere for maerkeligt. Det ville jo heller ikke sjovt at gaa ind paa et madforum og spoerge om, hvordan man laver stuvet hvidkaal for at faa idiotkokkene til at svare.

Hmm. Nogen der kender et madforum?

www.Cookingandmore.com/forum

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Lolhej - Jeg syntes ikke det lyder som nogen god idé! - du kender ikke stoffet særlig godt, og har efter en af dine ruse, haft en kedelig eftervirkning.
Som sagt mange gange, kommer du let til at stå helt uden for billedet, især når du møder sober dagen efter (de har måske en forventning til dig, som du ikke kan opfylde i sober tilstand, og du har måske en forventning til dig selv, som du ikke kan opfylde).

Hvis de andre sanser at du er påvirket, kommer det nok til at tage lidt længere tid at komme ind i varmen, hos den mere engagerede del af eleverne.

Jeg var på amfetamin første skoledag, for noget tid siden. Ikke for at gøre mig selv mere fit, men fordi jeg havnede i en fest dagen før.
Resultatet var at jeg var nervøs - mere end jeg har været hidtil.
Jeg var påvirket og ønskede ikke at vise det, og det gav komplikationer.

Medlem
Brugeravatar

Jeg må tilslutte mig majoriteten af besvarelserne der er kommet indtil videre, og sige at jeg synes det er en rigtig dum idé.

Måske er du mere udadvendt og imødekommende, ja. Men du opfører dig på en anden måde end du vil være normalt. Og det behøver ikke at være en positiv ting. Så har de stemplet dig som sær/fucked up, og et førstehåndsindtryk er svært at ryste af sig. OG, selv hvis det forløbet godt og det faktisk forbedrer de andres indtryk af dig i første omgang, end det normalt ville have været - så vil du jo være en anden i skolen fremover. Jeg går ikke udfra at du agter at tage amf inden skole hele tiden. :)

Og de fleste vil højst sandsynligt alligevel kunne mærke at du er påvirket = no-go.

Junior medlem

Junior medlem
først vil jeg lige sige at det er et seriøst indlæg jeg har lavat..

og til dem som spørger hvorfor i skal svare så hurtigt så er det fordi den første skole dag er på mandag.. og de andre indlæg jeg har lavet har også noget med det at gøre..

kan godt se et problem i det nu hvor jeg får holdninger fra alle synsvinkler eller hva man skal sige..

der var nogen der snakked om nogle andre måder at blive selvsikker.. noget meditation osv... kan i uddybe det?

nogen som har andre ideer til at få den bedste "første skoledag" og det behøver ikke at være med stimulanser kan også være noget som meditation som en af jer snakked om..?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvem er ikke nervøs på sin første skoledag blandt nye mennesker ?

Ville sku bare tage det stille og roligt, du skal med garanti nok falde i snak med de fleste så snart alle har set hinanden an ;)

Site Admin

@hejlolhej>
Træning giver altid mig maks god selvtillid. Prøv at give den en over nakken med træning dagen efter så du er dejligt øm i hele kroppen første dag - så har du også noget at snakke med dem om fordi du humper rundt :-)

Samtidigt tilslutter jeg mig koret der siger det er en dum ide at tage stoffer på første skoledag. Det mest taberagtige er i mine øjne ikke at turde være sig selv!

MVH
KenIshii

PS: God første skoledag.

Junior medlem
Brugeravatar

hejlolhej skrev:
Junior medlem
først vil jeg lige sige at det er et seriøst indlæg jeg har lavat..

og til dem som spørger hvorfor i skal svare så hurtigt så er det fordi den første skole dag er på mandag.. og de andre indlæg jeg har lavet har også noget med det at gøre..

kan godt se et problem i det nu hvor jeg får holdninger fra alle synsvinkler eller hva man skal sige..

der var nogen der snakked om nogle andre måder at blive selvsikker.. noget meditation osv... kan i uddybe det?

nogen som har andre ideer til at få den bedste "første skoledag" og det behøver ikke at være med stimulanser kan også være noget som meditation som en af jer snakked om..?

Jo, altså..
Du kan gøre det at du sætter med lukkede øjne og tager nogle stille og rolige, dybe vejrtrækninger. Det får dig til at slappe rigtig af. Dernæst finder du overblik over situationen. Reflekter, læg en plan, tro på at du er god nok! :). Dette skal, vel og mærke, ske hvis du føler dig meget usikker, og det hele ikke går som du håbede. Men ellers kan du også gøre det i bussen på vej i skole, eller i bilen, for den sags skyld. Bare slap af, vær dig selv og nyd at du starter på noget nyt. Husk: Når man starter på noget nyt, for man chance for at skabe sig et nyt image. Hvis du før er blevet stemplet som taber, er det sikkert ikke noget de kender til. Dine nye klassekammerater har ikke fordomme over for dig. Du kan være det gerne vil være.

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder sku ikke som den bedste ide du har fået dig der.. Men der findes også mange andre måder at være god social uden brug af narko.

Hvis jeg skal præstere rigtig godt i sociale situationer plejer jeg at bruge 1-3 dages forberedelse.

Gode ideer:
Ryg IKKE hash/skunk/pot/osv..
Godt med motion / især styrketræning
Sid ikke og sump i en sofa, gå istedet ud og oplev noget - kunne evt være Arbejde, opvask, rengøring, eller at hjælpe din mor i haven :)
Score Damer!

Ellers kunne du drikke 1 øl inden du tager i skole. Alkohol i små doser giver jo dejlig eufori og eufori = Selvtillid, god timing, osv osv :) ( husk tyggegummi eller lignende mod ånden)
Kaffe er også en god ting, speeder dig dejligt op.

Mine 25 og 24 og 23 kroner/ører...

Held og lykke på din første skoledag :=)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Der er mange andre muligheder end lige narko...

Spis f.eks 3 bananer om dagen i 3 dage inden - det hæver serotonin indholder i hjernen med omkring 15% - så føler man sig lidt mere fit rent mentalt - kombiner eventuelt med lidt ginseng og druesukker - det giver en masse energi - både mentalt og fysisk.

Lyt til noget musik der virker for dig på vej derhen - musik du kender og elsker virker som en tryg ramme midt i noget ukendt - eller det gør det for mig.

Lad være med at tage amfetamin eller andre stoffer første skoledag - lad i det hele taget være med at indtage noget stof som ændrer på din virkelighedsopfattelse og/eller opfattelse af dit jeg, imens du er i skole - uanset hvad - så tager det noget af dit fokus - et fokus der skal være rettet imod undervisningen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg vil lige henvise til en scene i filmen Trainspotting, hvor det tydeligt og klart viser hvad der sker hvis du tage speed før du tager til en jobsamtale, første skoledag, what ever:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
OT: elsker den scene der...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]