Tak for de mange gode svar

når jeg har sagt substrat, tror jeg at jeg mener gromedie istedet hehe

Men ok, jeg taler ikke om fuldstændig flydende medie, men mere f.eks halm, grass, rug, (andre forslag? kom gerne med alle i kender

) som kan trygkoges i glas, injecteres med spores, rystes hver dag og så hældes i bakker med vermeculite oven på....
- Ligesom de der cultivation bags, growkits man kan købe og injectere med en spore syringe...
Hvordan får man svampe til at gro på HELT flydende medie?

eller snakker i om man simpelthen, som jeg snakker om her, laver en flydende mycelium som hældes i de trygkogte glas, istedet for at bruge spore?
Et sidste spørgsmål jeg har - er der mere end fire forskellige arter psylocibin/psylocin svampe? (p. coprophila, p. cubensis, p. cyanescens, a. mexicana)
og hvilke arter kan gro på hvilke medie? evnt en side med en oversigt?
I er en kæmpe hjælp - ved godt jeg har 1000 spørgsmål, men håber i vil guide mig lidt - så giver jeg sku en spliff hvis vi en dag mødes til et eller andet psychedelic arrangement.... jeg kan ihvertfald fortælle trygkogte ris+honning+spore er lig ingen-vinder... heheh
Lige til sidste vil jeg lige give jer et tip, som jeg aldrig har hørt om på nettet før

Da jeg skulle finde et sted at have mine kager et sted ved 25-27grader, havde jeg et mega problem med det. så jeg købte en ekstra stor køleboks (sådan en man normalt har køle elementer i) og satte 9 spot så det dækkede stort set hele låget. Spottene er installeret så jeg kan skrue op og ned for styrken. det passer med jeg kan have 6 648ml kager i bunden med et termometer liggende oven på, så når temeraturen falder (efter mange dage) ned til 25, tænder jeg lige lamperne til det bliver 27 igen

Det skal lige siges jeg self har et stykke afbrændt alu-folie hen over spottene

syntes ihvertfald jeg var ret kreativt der

og der virker ihvertfald skide godt

Har lige to spørgsmål mere -
Har i et link (helst dansk) hvor jeg kan læse mere om kloning?
Jeg har tænkt på at sprøjte to forskellige spore sorter i samme kage, hvad sker der ved det? jeg mener kan man krydse sorterne? For sporene spredes jo når hattene åbner.... Det kunne være ret vildt

Peace out, og tak for gode svar.....