Substans/er: Salvia Divinorum leaves
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden
Dosering og anden informaton om substanserne1-2g tørre blade
Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.Foregik hos min bror sammen med en af mine gode venner (P) og min bror selvfølgelig. Jeg havde været vågen i 30 timer - så jeg var lidt ristet i forvejen.
TriprapportenJeg hentede min bror på Roskilde festival, og vi tog hjem til ham for at ryge en troldmand pind med noget rigtig godt skunk som han havde fået fat i samt noget god 110 kr ryger.
Vi kommer hjem til ham, og vi får fyret op for pinden. Jeg bliver virkelig skæv (det skal lige siges, at jeg forinden havde kørt bil stort set uafbrudt i 30 timer, da jeg havde erhvervet kørekortet for ikke mere end nogle uger siden, og jeg havde fået lov til at låne fars bil

). Efter at vi har siddet lidt og snakket og hygget, beder min bror mig og min ven, P, om at vente - han skulle lige noget.
Han kommer tilbage efter 5 min med en bong samt en stor pose Salvia Divinorum. Jeg havde på det tidspunkt aldrig prøvet andre stoffer end hash, og jeg havde indtil den dag ingen intentioner om nogensinde at prøve andet - da jeg er bange for psykose, permanente bivirkninger samt de vanedannende effekter andre stoffer kan medvirke til. Dog har jeg altid interesseret mig utrolig meget for stoffer og deres effekter, og har altid gerne ville prøve at hallucinere.
Min storebror læser til læge, så jeg har altid haft meget tillid til at hvad han siger mht. stoffer osv passer (Det var også ham som åbnede mine øjne for hash. Indtil da, havde jeg troet på alt det pis man lærer i skolen, og derfor aldrig rørt det). Efter en lang tale, er jeg overbevidst om, at det ikke var farligt. Jeg beslutter mig for at prøve det.
Jeg bliver instrueret i hvordan man skal ryge det. Jeg tager det ene efter det andet forholdsvis store sug, mens jeg holder det inde. Jeg er forholdsvis vant til at ryge bong, så jeg kan godt klare røgen (som jeg forresten bestemt ikke mener smager så grimt som folk beskriver det som). Da jeg skal til at tage det fjerde eller femte sug, falder jeg pludselig til gulvet.
---
Jeg kigger op på min ven, P, som sidder med armene over kors. Det hele lignede fuldstændig et puslespil, hvor alle legemsdele på ham nærmest var skåret ud. Da jeg kigger rundt i lokalet, ser resten af lokalet også sådan ud. Pludselig får jeg øje på et billede som hænger på væggen, og fornemmer at et eller andet er galt.
Jeg kigger tilbage på P og min bror, og opdager at den samme sekvens bliver ved med at køre igen og igen..
Min bror bliver ved med at sige: Skal du have lidt mer' (imens han rækker bongen hen imod mig) og ler lidt - denne sekvens kører igen, igen og igen. Jeg tror at jeg har fundet en FEJL i verden! Jeg tror, at jeg har kigget på en helt bestemt måde, fra en helt bestemt vinkel på billedet jeg omtalte før, og det har udløst en fejl i verden - som man kan finde fejl i computerspil. En ubeskrivelig følelse af ubehag og angst strømmer igennem kroppen på mig, og jeg siger bare: Nej.. Nej nej nej! Det kan simpelthen ikke passe. Jeg føler mig nærmest snydt, fordi jeg altid har været meget rationel mht min tankegang, og tror på naturlove osv - det kan ikke passe at der er fejl i verden!
Jeg vender pludselig blikket mod vinduet, og mit synsfelt bliver nærmest rammet ind i rammer, som kommer flyvende mod mig. Jeg har tilsyneladende glemt alt og fejlen. Jeg sidder noget tid og kigger på disse underlige ting, hvorefter jeg så småt begynder at komme til mig selv.
Jeg går ud på toilettet, hvor jeg ser at spejlet er helt skævt. Jeg finder dette rimelig sjovt og flækker lidt af grin over det. Jeg stopper dog, da jeg begynder at høre 2 mennesker som snakker i telefon til mig. Den ene kan jeg ikke forstå hvad siger, mens den anden remser noget op fra en kampsport som hedder Taekwondo (som jeg har gået til nogle år siden). Jeg kan høre de her ting, mens jeg stadig er i stand til at snakke med min bror og P.
Jeg sætter mig ned igen, men kan mærke med det samme, at den måde P sidder på med armene over kors, er ved at udløse at jeg kommer ind i tilstanden hvor fejlen fandt sted (sådan føltes det selvfølgelig bare), så jeg råber bare til ham at han skal ændre stilling, hvilket han så omgående gør. Efter dette stoppede virkningen.
---
Der går nogle uger, hvor jeg går og tænker meget over det der er sket. Jeg beslutter mig til sidst for, at jeg gerne vil prøve det igen. Nogle dage senere, er jeg sammen med nogle af mine tætte venner, og det er så meningen at jeg skal ryge Salvia igen. Mine to venner har ikke lyst til det. Værelset vi sidder i har et lidt dunkelt skær, ikke for mørkt, ikke for lyst. Jeg havde læst mig til, at det var nogenlunde sådan her rummets belysning skulle være, for at foreøge chancen for et nice trip. Jeg føler dog en ubehag i kroppen ved det hele, men jeg vil altså virkelig gerne prøve at komme ind i denne her trance tilstand igen.
Jeg ryger 4-5 sug, hvor jeg holder det inde i mindst 10-15 sec, men får tilsyneladende ikke indtaget nok, hvorfor jeg ikke kommer ind i nogen form for trance tilstand. Dog føler jeg, at jeg var ved at komme ind i tilstanden hvor fejlen fandt sted og finder absolut ikke dette behageligt. Der sker dog ikke mere den aften..
Nogle dage senere spørger jeg min bror, om en person kan opleve det samme trip, hver gang han ryger Salvia. Det siger han, at han ikke mener skulle kunne lade sig gøre. Selvfølgelig kan man opleve noget flere gange, men det handler meget om stemningen og min tankegang når jeg ryger det. Så jeg beslutter mig altså, at prøve lykken igen!
---
Denne gang er det i et rigtigt lyst rum, og jeg har virkelig forberedt mig mentalt på det. Jeg har endvidere også gennemlæst en masse stof om Salvia Divinorum, hvorfor jeg har fået meget mere respekt for planten. Jeg tager 3 store sug, hvor jeg holder det inde i 30 sec.
Da jeg skal til at tage det fjerde sug, føles det som om at bongen jeg holder om er et langt tårn - og jeg kan næsten ikke nå ned til bunden. Jeg kan slet ikke forholde mig til det, og jeg kan høre alle mulige mærkelige stemmer. Jeg prøver at finde slip-hullet, men det bliver ved med at ændre position. En af mine venner prøver at placere min finger på slip-hullet, men jeg begynder bare at trykke på hans finger. Jeg kigger mig lidt omkring på bordet, og finder alle tingene af anormal stor størrelse. Det undrer mig meget - men jeg synes også det ser rimelig griner ud.
Jeg kommer til mig selv. Jeg er en smule skuffet over trippet, som har været kort og ikke specielt virklighedsudvidende, men til gengæld var det et positivt trip. Jeg er derefter blevet forelsket i stoffet, og skal helt sikkert prøve det igen i den nærmeste fremtid!
Håber I brød jer om min første triprapport

På forhånd tak, Mikkel