Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 19:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Armaghetto skrev:
Ren koffein betragtes som lægemiddel i Danmark, og derfor skal du have tilladelse fra læge til at indføre det til dig selv.
Koffein i fødevarer og kosttilskud betragtes ikke som lægemidler og kan købes helt legalt i Matas.

...og, blot for lige at tilføje, så er der maksimumsgrænser for indhold af koffein i både fødevarer og kosttilskud. For fødevarer er det 150 mg/l -- koffein i fødevarer er tilsat for "aroma" (tolk det som du vil).

Når jeg en sjælden gang tager koffein for at blive lidt frisk til en aften med dødsdruk, er det ofte omkring 500 mg. Jeg drikker kaffe til daglig, så min tærskel er lidt højere end personer der ikke indtager koffein på daglig basis. 500 mg er nok til at give mig et kick, men ikke nok til at jeg ikke mærker det hvis jeg har fået en 4-5 øl først.

Medlem

Jeg syntes ikke rigtig om koffein syntes det giver sådan en ubehag i kroppen og bliver ikke synderlig frisk af.
Får meget let hovdepine af det skal siges at jeg tog 400mg 2 gange på en dag med flere timers mellemrum.

Medlem
Brugeravatar

400mg 2 gange på en dag er nok også lige i højkanten =) ihvertfald hvis ens tolerance ikke er høj. Når jeg er på druk tager jeg 400mg, højst 500mg, over en hel aften. Som regel kun 2-300mg.

Faldt tilfældigt over denne tråd og må sige: Kahlua opskriften glæder jeg mig vildt meget til at prøve =) og endnu mere til at smage ;) tak hehe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
nogen der har prøvet denne nye pepsi der ?? har hørt den indeholder 5x mere koffein end almindelig pepsi!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi lavede en dichlormethan koffein-ekstraktion af almindelig cola på uni for et halvt års tid siden - ret effektivt, så hvis du har adgang til den slags, er det ret nemt :)

Junior medlem

Hey jeg så den der opskrift på kuhska eller hvvad det nu hed :P helt sikkert noget der skal prøves - men hvad bruger man det til ? blander man det med noget andet eller drikker man det rent? skal man bruge pulverkaffe og smager det færdige produkt af kaffe? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]