Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
når man tager svampe ved jeg at man helst skal faste i 5 timer og ikke spise/drikke under trippet men er der ikke nogle mad/drikke varer som man kan spise/drikke før og under trippet unden at man forringer det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det med at faste er fordi, at du får mere ud af trippet og så skulle det hjælpe lidt på kvalmen har jeg hørt. Du kan sagtens tage dine svampe uden at skulle faste først. Under trippet kan jeg slet ikke se nogen grund til ikke at spise, ud over, at lysten sjældent er der og at maven kan brokke sig lidt.

Det skal siges, at jeg aldrig bevidst har fastet før et svampetrip, men jeg tvivler på, at jeg er gået glip af det helt store.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg faster satme aldrig, kan ikke se den store idé i det og har det møj bedre hvis jeg har fået lidt at spise inden, og under trippet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Faste og faste.. Det kommer an på hvad man lægger i det, og hvad man spiser. Normalt spiser jeg ikke i 4 timer inden et trip, og sørger for at spise sundt op til det. Det ligger bedre i mavsen. Jeg har prøvet at spise Calzone og burger på et trip, og det ødelægger det, synes jeg. Det var sjovt at spise, så jeg forslugede mig og blev helt dvask. Men det kan godt være, at det er anderledes med f.eks. frugt. Smag er også meget mere fremtrædende under et trip, så det kan blive spændende. Så forsøg dig frem, med måde. Forbered et frugtfad med en masse forskelligt og sæt det i køleskabet.

Men det kan være en rigtig god idé at spidse sin blyant inden, hvis man nu vil skrive eller tegne. Det kan måske blive lidt svært under trippet.

Medlem
Brugeravatar

så det bedste er at spidse sundt og noget med ikke for meget sukker i? for det var også det jeg havde regnet med, eller er jeg helt forkert på den?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
And: du bliver hvad du spiser og calzone og burger er fandme doven mad - det giver ikke en skid andet end fyld i maven og usunde ting i kredsløbet.

Jeg foretrækker at faste i en 5-6 timer inden et trip og så slet ikke spise andet end bananer under trippet - ved ikke hvorfor , jeg elsker bare bananer når jeg er blæst - monkey buisness :)

Hold dig til frugt og andre friske ting - danone yoghurt eller de der sprinklins yoghurt er også meget sjove he he

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ja, jeg ved det! Orkede ikke andet. Det var nu heller ikke samtidigt. Men faktisk følte jeg direkte, at jeg blev det jeg spiste. Ret så ulækkert.
Men jeg vil nu ikke sige at burger pr. defination er doven mad der ikke giver en skid andet end fyld i maven og usunde ting i kredsløbet. Man kan lave dem ret så lækre og sunde. Godt, mørkt fuldkornsbrød, god, hvidløgsrig hummus uden for meget olie - eller tzatziki, soltørrede tomater, salat, kød eller falaffel, etc., etc. Det er skam ikke dét det kommer an(d) på! Det samme med calzone.

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Jeg har altid syntes at kød under et trip var super klamt. Jeg bliver overdrevet bevidst om, at jeg spiser lig, og hele tanken om kødindustrien ødelægger hele nydelsen.
Siden er jeg så blevet vegetar, da jeg tror meget på mine trip-tanker:-)
Tilgengæld er frugt og juice fantastisk! Det er så lækkert at spise ananas. Aner ikke hvorfor, men den er så saftig og sød, og så synes jeg det er så VANVITTIGT VILDT at naturen på Jorden (som ligger midt ude i et kulsort Univers) kan producere noget så åndssvagt frugtigt, farverigt og formiddabelt lækkert!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men altså, der er ikke rigtig noget du kan spise under trippet, der forringer din oplevelse, rent stofmæssigt.
Selvfølgelig er fed og kulhydratrig mad ikke lige det mest optimale og jeg vil til enhver tid foretrække frugt o.l.
Grunden til at mange faster inden indtagelse af stoffer, er for at få en hurtigere og mere jævn optagelse i systemet. Så er der ikke andet kroppen skal bruge energi på.

Personligt tænker jeg ikke det store over det.
Til gengæld spiser jeg stort set aldrig når jeg tripper. Jeg kan simpelthen ikke.
Det eneste jeg kan få mig selv til at spise, er en smule frugt eller et enkelt bolche. Udelukkende for smagsoplevelsens skyld.
Jeg prøvede engang at spise chips. Det var en vildt underlig oplevelse og jeg følte jeg havde chips nok til resten af mit liv i den pose. En enkelt chip varede en time for mig at spise.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Frugt og blandede nødder syntes jeg bedst om, når jeg tripper.

Medlem
Brugeravatar

ok mange tak for hjælpen. næste gang laver jeg et stort fad med lækker frugt

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Det mest åndssvage jeg nogensinde har spist på et trip, var ritter sport med nødder. Don't do it. Jeg spiste ét stykke, og jeg tyggede og tyggede... og tyggede og tyggede og tyggede... og tykkede... og tykkeeeeeede... Arhg!!

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår den umiddelbar fordel ved at faste. Men jeg ser egentligt ingen grund til det, et svampe trip kan jo styrkes ved at spise flere svampe. Jeg hader at ha tom mave og trippe samtidig, fordi det er ubehageligt med tom mave i det hele taget, og så det svært at spise hvis man virkelig tripper (frugt er dog altid godt).

Men det bedste er nu et frisk, sundt måltid under et trip. Jeg oplever at naturligt sukker (lactose, fructose etc) gi'r et markant boost under et trippet.

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg plejer at faste et døgn op til en oplevelse med psykedeliske substanser.
Bliver jeg så sulten under trippet at det bliver ubehageligt spiser jeg en smule youghurt, og når trippet er på vej ned spiser jeg en lille nuddelret jeg har forberedt før trippet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
|-|/-\$|-| skrev:
Frugt og blandede nødder syntes jeg bedst om, når jeg tripper.

Helt klart. Man får noget mæthed, uden den der oppustede fornemmelse. Desuden vil jeg tro de fleste rent mentalt vil få det bedre med det, frem for eksempelvis junk food, pga. underbevidste opfattelser. Men til trårdstarter, prøv dig frem, find ud af hvad du bedst synes om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
Jeg plejer at faste et døgn op til en oplevelse med psykedeliske substanser.
Bliver jeg så sulten under trippet at det bliver ubehageligt spiser jeg en smule youghurt, og når trippet er på vej ned spiser jeg en lille nuddelret jeg har forberedt før trippet.

Et helt døgn?
Det er altså ikke fantastisk sundt. 4-6 timer er rigeligt for at det ikke hæmmer optagelsen på nogen som helst måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]