Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Clean!!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Psy.
Jeg vil lige ligge ud med at sige tak, for al den viden jeg har fået via dette pragtfulde board!
Jeg har nu været stoffri i 3 en halv uge. Og har virkelig tænkt mig at fortsætte!! Jeg er kommet frem til, at jeg ikke kan styre mit (tidligere) stof forbrug, så har helt valgt at stoppe. Det har været en hård kamp, men jeg vandt! :D

Jeg vil stadig være en del af dette board, og prøve at hjælpe andre som jeg selv er blevet hjulpet.
Dette topic, er beregnet til diskuttion omkring det at stoppe et forbrug/misbrug. Og evt. snak omkring dette.

Jeg føler nemlig, det er vigtigt at snakke om det. Og da jeg ikke rigtigt har nogle "venner" som jeg kan snakke med om det, benytter jeg dette board. (De er sku alle for kogt til at snakke om sådan noget)

Mvh Bl0dpump

Titel: Re: Clean!!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tillykke med det Bl0dpump :)
Det er satme ikke nemt sådan bare at stoppe fra den ene dag til den anden - og specielt hvis alle i ens omgangskreds også tager den ene eller anden slags. Døjede du med kold/nattesved den første uge?

Endnu en gang, det sku flot at du kan erkende at du ikke kan styre dit forbrug og derfor vælger helt at stoppe ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak Skou. Jeg er virkelig også glad for det!
Jeg var nærmest røget ned i et hul, hvor jeg så dystert og mørkt på alle ting. Og jeg følte faktisk ikke rigtig nogen glæde mere. Nu er hver dag en fest, forstået på den måde at jeg er super glad og hygger mig! :D

De første par dage, var specielt ikke sjove da. Jeg kunne ikke sove overhovedet, jeg lå rastløs med tusind tanker i hovedet. Jeg svedte også en del, og kunne ikke sidde stille. Men jeg vil sige at det gik hurtigt over, efter en 3-4 dage. Men det sværeste for mig af alle stoffer at slippe, var sku alkoholen. Jeg var (desværre) blevet vant til at drikke en del akohol hver dag.

Spoler lige tiden lidt tilbage.
Det var en dag jeg kom hjem, hvor jeg havde taget amfetamin, kokain og alkohol i store mængder. Jeg fik det rigtig dårligt, og havde en ekstrem hvile puls. Der gik det op for mig, hvad jeg havde gang i. Og jeg sagde til mig selv, "NU GØR JEG DET SKU, JEG STOPPER!". Og det har lykkes lige siden. Jeg har normal ikke en så stærk vilje til at stoppe noget. Men jeg har klaret det. Og det er jeg sku så glad for!

P.s. hvis der er andre som står i noget lort/eller vil trappe ned/stoppe, må i gerne skrive her eller PM. Jeg har fået så meget overskud, at jeg gerne vil bruge min positiv oplevelse til at hjælpe andre.

Bl0dpump :)

Junior medlem

det lyder fandme godt at du er kommet videre jeg har også selv valgt at stoppe pga jeg ikke kunne styre mit forbrug aka Misbrug og jeg stoppede fra dag til dag de første par dage var en rigtig hård kamp, da alle mine venner er i miljøet med stoffer og kriminelatet jeg valgte at droppe dem alle sammen fordi det var den eneste måde jeg kunne komme videre på og jeg har nu været clean i 4½ uge i dag og jeg kan mærke fremskridt, det er næsten som at blive genoplivet :)

Hold hovedet kold og hold ud !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Godt for dig Bl0dpump, og tillykke :)

Jeg er glad på dine vegne og ønsker dig held og lykke med dit fortsatte stop 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lacasa skrev:
det lyder fandme godt at du er kommet videre jeg har også selv valgt at stoppe pga jeg ikke kunne styre mit forbrug aka Misbrug og jeg stoppede fra dag til dag de første par dage var en rigtig hård kamp, da alle mine venner er i miljøet med stoffer og kriminelatet jeg valgte at droppe dem alle sammen fordi det var den eneste måde jeg kunne komme videre på og jeg har nu været clean i 4½ uge i dag og jeg kan mærke fremskridt, det er næsten som at blive genoplivet :)

Hold hovedet kold og hold ud !

Tak for de pæne ord. Det er sku også flot, at du kan stoppe fra dag til dag sådan. Det er bare god stil .. ! Jeg har desværre som dig, også måtte droppe mange af mine gamle venner. Det er ret træls, og gør mig faktisk ret ked. For jeg savner sku at hænge ud med dem, men tilgengæld vil jeg ikke løbe den risiko at falde i igen!! Aldrig! Jeg holder ud, for altid .. Det godt vi har psy til at tale om disse ting :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Espersen skrev:
Godt for dig Bl0dpump, og tillykke :)

Jeg er glad på dine vegne og ønsker dig held og lykke med dit fortsatte stop 8)

Ey Espersen. Mange tak :)
Var der ikke noget med du også skulle skære ned? Eller har jeg mixet dig sammen med en anden?

:D

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Tillykke! :)

Er selv igang med at skære kraftigt ned på mit narkoforbrug, synes det er hårdt men håber jeg er kommet over det værste så holder fanen højt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor lang tid, og på hvad? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
held und lykke Bl0dpump

U are gonna make it i am sure :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

weedwhopper skrev:
held und lykke Bl0dpump

U are gonna make it i am sure :-)

Hehe, det satme lækkert med go' opbakning her inde fra! Selvfølgelig klare jeg den :)
Jeg har SLET IKKE lyst, til at tage stoffer mere. Bare rolig, hakker ikke ned på jer, fordi i gør! :P

Medlem

Bl0dpump skrev:
Hvor lang tid, og på hvad? :)

Først og fremmest benzoer, som jeg vil holde en LANG pause med.
Mit amfetamin forbrug er jeg også igang med at skære kraftigt ned for.

Så er der kun mit daglige cannabisforbrug tilbage. men det vil jeg vente lidt med, en ting af gangen. :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, go stil.
Jaja, selvfølgelig. Alt skal ske i sig eget tempo, eller nytter det ingenting. Du finder da bare din egen fart, og så langsomt sænker det. Så skal det nok lykkedes ..

Hvor længe har du taget det forskellige?

Medlem

Bl0dpump skrev:
Okay, go stil.
Jaja, selvfølgelig. Alt skal ske i sig eget tempo, eller nytter det ingenting. Du finder da bare din egen fart, og så langsomt sænker det. Så skal det nok lykkedes ..

Amfetamin har jeg stort set taget hver weekend i 3 år. Benzodiazepinerne har jeg først tilføjet weekenderne for ca 2 år siden, men har her på det sidste taget det næsten hverdag. :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OrangeLenny skrev:
Bl0dpump skrev:
Okay, go stil.

Amfetamin har jeg stort set taget hver weekend i 3 år. Benzodiazepinerne har jeg først tilføjet weekenderne for ca 2 år siden, men har her på det sidste taget det næsten hverdag. :roll:

Ja, så kan jeg godt forstå at du gerne vil skære ned. Det er meget usundt, at tage så mange stoffer så ofte. Jeg havde også taget amfetamin HVER weekend, i 4 år. Og til sidst blev det oftere i hverdagene. Det ødelagde sku det meste for mig, mistede mit job, mine venner og min familie så skævt til mig. Så det er en rigtig god idé at stoppe imens du stadig har viljen! Thumps up :)

Medlem

Vil lige blære mig med at jeg stadig holder kursen! :rocking:
Ligger fredag aften, kun med tjald og en kop kaffe :D ingen Amf, Benzoer, gbl, kiks, coke eller andet knark :) selvom folk er ude og fyre den af, er jeg dog ikke faldet i, hvilket jeg lidt troede :P
Og trangen til benzoer falder stille og rolig så det super 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyder godt OrangeLenny - Det går bare fremad! :wink:
Jeg var også bare hjemme i weekenden, gamet og så film. Rigtig lækkert at vågne op UDEN tømmermænd, og bare være frisk i hovedet. Så jeg brugte min tid på at hjælpe en kammerat, med at flytte nogle ting. :)

Junior medlem

Tillykke tillykke til jer som har valgt en anden vej.. jeg selv har været clean i prøcis 14 dage :rocking:
Jeg vil egentlig bare fortælle jer, at i jo ikke behøver være alene. Der er næsten na møder i alle byer i danmark ( narcotics anonymous) jeg bruger dem selv og selv om jeg altså kæmper og kæmper og ryger på hovedet i møget igen og igen, går jeg aldrig forgæves til et møde. Jeg ved godt der er mange som negligerer na og kalder det alt muligt møg, men jeg kan kun sige at hvis man seriøst vil ændre sit liv, hvorfor så ikke unde sig selv at prøve noget nyt. Det kunne jo være det blev en positiv oplevelse :D
Dette skal ikke ses som en reklame kampagne for na, men som et godt forslag fra en som selv kæmper for et nyt liv, men som synes det er skide svært fordi det jo ikke kun er stofferne jeg siger farvel til, men også vennerne, miljøet, status og identitet.
Mht møder vil jeg også bare sige at det er en øjenåbner af de store at sidde og lytte når andre deler. Pludselig ser man at man ikke er så smart som man går og tror, ihvertfald er vi rigtig mange som er det! og derudover er det også fedt at møde ligesindede som har fundet ro og glæde i en anden måde at leve på. nemlig et liv uden stoffer.

Hvorfor kæmpe selv, når der er mange omkring dig som gerne vil hjælpe støtte og give opbakning? det er selvfølgelig op til den enkelte, jeg kan bare sige.. prøv et par møder.. det virker..
knus s

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
.. og så kom man i tanke om at sådan en se-mig-jeg-er-clean tråd allerede eksisterede, ikke engang særligt nede. :D

Clean

Tillykke til alle, men blodpump, nu holdte du den jo ikke længere? Kan læse du har været på en ordentlig druktur.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Puha, jeg er helt glad og tilfreds med kun at bruge cannabis, til gengæld dagligt, og alkohol 2-3 gange om måneden. Plejer at ryge lidt pot om aftenen og det er det. Ellers ryger jeg tjald eller weed i weekenderne. Jeg overvejer lidt at skærer ned på mit daglige forbrug. Måske gøre det til hver anden dag som en start.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]